Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
https://c.tenor.com/ylxipO4LmuUAAAAM/oh-sure-of-course-absolutely-affirmartive.gif![]()
Max Verstappen bovenaan in beschamende FIA-ranglijst, Sergio Pérez derde
Eerder dit jaar kreeg Haas-coureur Kevin Magnussen egp33.nl
Tja, tevens de coureur met de meeste penalty punten sinds de introductie. En dat zouden er volgens mij nog vele malen meer zijn geweest als Max in '22 , '23 en begin '24 geen een auto had die gemiddeld 0,5sec sneller was dan de rest...
Geef Max een auto die veel sneller is dan de rest en hij is de beste. Net als de meeste andere wereldkampioenen. Maar met een iets mindere auto moet hij het voornamelijk hebben van anderen van de baan af rijden.
En daar meneertje BS weer. Je bent wel heel goed in het verzinnen en bij halen van allerlei compleet onzinnige dingen. Ja hij heeft de meeste punten, maar rijdt dan ook op het scherpst van de snede, Magnussen bakt er geen bal van en heeft ook een hoop punten.![]()
Tja, tevens de coureur met de meeste penalty punten sinds de introductie. En dat zouden er volgens mij nog vele malen meer zijn geweest als Max in '22 , '23 en begin '24 geen een auto had die gemiddeld 0,5sec sneller was dan de rest...
Geef Max een auto die veel sneller is dan de rest en hij is de beste. Net als de meeste andere wereldkampioenen. Maar met een iets mindere auto moet hij het voornamelijk hebben van anderen van de baan af rijden.
Wat een bullshit, met een iets mindere auto geeft hij de rest van het veld nog steeds rijles. Alleen met een veel mindere auto kan hij alleen iets forceren door op het scherpst van de snede te rijden zoals in alle jaren t/m 2020 en nu dit jaar tov Mclaren. En af en toe als de omstandigheden moeilijk zijn, kan hij ook met een belabberde auto goed presteren zoals in Brazilië 2 weken geleden, waar hij het hele veld vernederde.![]()
De Monza vleugel was ook helemaal geen speciale ontwikkeling. Echt een keuze om daar niet te veel geld en tijd aan te besteden.Wat ik her en der lees is er helemaal geen betere vleugel. Dit zou dezelfde vleugel zijn die in Monza gebruikt is, toen ook zonder succes. Wellicht dachten ze er mee weg te komen maar ze hebben simpelweg geen nieuwe/andere vleugel met nog minder downforce, dus er valt ook niks in te vliegen bijvoorbeeld.
Perez staat ondertussen gewoon op de plaats waar hij hoort.Gasly ook aangenaam verrassend, laat zien dat z'n podiumplaats in Brazilië geen toevalstreffer was?
Bottas en Perez zullen we 't maar niet over hebben zeker?![]()
Omdat zijn beide rondes in Q3 niet goed gingen. Eigenlijk heeft hij gewoon geen tijd gezet in Q3. Kan een keer gebeuren, toch?Leuke kwalificatie wel weer! Lewis 15 seconde langzamer dan z’n team maat![]()
Perez is gebroken, zoveel is wel duidelijk. Dat gaat bij Red Bull ook niet meer goedkomen.Perez staat ondertussen gewoon op de plaats waar hij hoort.
Ik denk het ook, alleen denk ik ook dat de Red Bull auto niet bij zijn rijstijl past.Perez is gebroken, zoveel is wel duidelijk. Dat gaat bij Red Bull ook niet meer goedkomen.
Dat laatse durf ik niet te zeggen. Ik zou Tsunoda wel in die auto willen zien. Ik ben benieuwd wat hij echt kan.Ik denk het ook, alleen denk ik ook dat de Red Bull auto niet bij zijn rijstijl past.
Maar Tsunoda zou het vast wel beter doen in die auto.
Volgens mij was Russel blijer met z'n P1 dan Verstappen met z'n kampioenschapAbsoluut, heel solide gereden. Zijn hele race stond in het teken van het kampioenschap, hij reed heel berekenend.
Was hij na afloop emotioneel over de radio?
Och volgens papa Perez gaat hij nog eens wereldkampioen worden. Misschien moet iemand 'm eens uitleggen dat je je F1-bolide niet mee mag nemen als je teruggaat naar de F3...Perez is gebroken, zoveel is wel duidelijk. Dat gaat bij Red Bull ook niet meer goedkomen.
Ze hadden een andere achtervleugel maar die was afgekeurd en moeten ze dus de andere vleugel gebruiken en die was niet geschikt voor Las Vegas.Volgens mij was Russel blijer met z'n P1 dan Verstappen met z'n kampioenschap'Gewoon zakelijk' uitgereden door Max. Verder blijft het merkwaardig dat McLaren dit weekend niet echt mee kon komen met Mercedes en Ferrari. Leuk seizoen wat dat betreft, het ligt dicht bij elkaar allemaal en elke race geeft weer een andere favoriet. Wat dat betreft ook mooi voor Mercedes dat ze weer eens een 1-2 pakken.
Ja precies. En denk stiekem dat voor Russel de verrassing ook wat groter wasMax was behoorlijk emotioneel over de boordradio na de race, dat merkte je goed in zn stem. Dus zeker wel blij met het resultaat, maar goed Max heeft inmiddels al meer kampioenschappen op naam staan dan Russel overwinningen, dus wellicht is Russel daarom wat "enthousiaster" nog....
Klopt.Dit was wel een zwaar bevochten titel en in tegenstelling tot 2021 waar het uiteindelijk toch een beetje op geluk aan kwam in de laatste race, heeft hij hier zeker het tweede gedeelte van het seizoen hard voor moeten werken.
James Hunt?JH? Johnny Herbert?
Voorlopig is hij niet beter dan Hamilton op zijn hoogtepuntvoor wie het nog niet begrepen had. J.H. ws een tikfout van mij ik bedoelde L. Hamilton.
Gelukkig hoeven we Hamilton hier alleen als coureur te beoordelen.Ik ben geen fan van Hamilton als persoon in principe, maar als coureur hoort hij echt wel tot de beste allertijden.
O ja daar ben ik het 100% mee eens. Het is echt wel een teamsport ook al lijkt het oppervlakkig gezien van niet. Naast techbniek zijn ook de pitstraat, tactiek en strategie van belang en kunnen ook doorslaggevend zijn.Formule 1 blijft een combinatie van rijder en auto. Wil je het goed doen als team, dan moet je een auto hebben die mee kan komen met (laten we zeggen) de 3 / 4 beste wagens. In hoofdlijn een combinatie van snelheid en betrouwbaarheid. Zet daarin twee coureurs die de wagen beheersen. Daar pak je constructeurspunten/titels mee. Een goed coureur is vervolgens ook in staat om de coureurstitel te pakken. Beiden hebben elkaar nodig. Dat zie je dit seizoen heel mooi bij McLaren, Ferrari en Mercedes. Teams met goede auto's en coureurs die in de punten kunnen rijden. Vreemde eend in de bijt is RBR. Over het seizoen gezien komt de auto gemiddeld mee met de top. Waarbij Perez vervolgens niet met die auto overweg kan en door het ijs zakt. Verstappen lukt dat wel. Gezamenlijk kost ze dat de constructeurstitel maar kan Verstappen de titel wel (vrij nipt) pakken. Dat is m.i. de kwaliteit die Verstappen persoonlijk kan leveren, Hamilton is ook zo iemand die dat verschil kan maken. Jongens als Norris en Leclerc worden vaak wel gezien als de nieuwe generatie kampioenen, maar die hebben gewoon de consistentie en kwaliteit (nog) niet om constant op hoog niveau te presteren. Het 'door het veld snijden' is daar een heel mooi (zichtbaar) voorbeeld van. In het huidige rijdersveld zie je dat eigenlijk alleen Max en Lewis echt doen.
Met nog twee races te gaan de titel pakken is eigenlijk niet echt nipt, ook al voelt het wel zo. Maar dat komt natuurlijk door de titelstrijd die we even hebben gehad.Verstappen de titel wel (vrij nipt) pakken.
Bij Ferrari was dat standaard procedure. Tegenwoordig gaat het beter, al ging het afgelopen zondag nog even mis bij Sainz.Hoeveel races zijn er niet verloren in de pitstraat bij een bandenwissel. Of gewonnen door Hannah Schmit.
Daar vind ik Lewis dan weer opvallend zwak in. Je ziet/hoort hem nog best wel eens miepen over de strategie, liefst net nadat er een cruciale keuze is gemaakt. Blijf dan buiten als je niet naar binnen wil, óf vertrouw erop dat de strategie klopt (om redenen die je alleen aan de pitmuur kan beoordelen).Beiden zijn ook niet assertief genoeg in hum communicatie naar het team. En dan bedoel ik niet een tirade na de race. Maar het actief meedenken en pushen voor de strategie.
Die move naar Ferrari is denk ik gewoon de laatste kans om bij een historisch merk te eindigen. Het is toch een merk/team dat meer tot de verbeelding spreekt. Als hij voor de knikkers wil spelen dan maak je bij Mercedes meer kans denk ik. Al zit Ferrari er de laatste tijd wel beter bij, organisatorisch lijkt het vooral ook beter te gaan.Hij is natuurlijk jarenlang vanaf pole gestart en met 30-50 sec voorsprong naar de winst gereden. Nu valt het wel op dat er veel geklaagd wordt tov andere coureurs. Ik denk ook wel dat hij zijn motivatie de laatste jaren verloren heeft en ik vraag mij af of hij die weer gaat vinden bij Ferrari.
Je zag dat bij Vettel ook in zn laatste jaren bij Ferrari en daarna was het dan ook vrij snel klaar voor hem. Ik zie hetzelfde met Lewis gebeuren.
Alleen Alonso van de oudere garde houdt het nog wat langer vol.