Twix
Asfaltkampioen
"Let's retire the car" Epic!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
"Let's retire the car" Epic!
Ja precies. En zoals ik begrijp moet het uitverkocht zijn om rendabel te zijn. Ik vind het wel mooi, ze hebben een prachtig evenement neergezet en stoppen voordat het te laat is. En wie weet keert het over een aantal jaar weer terug.Dat is ook wel begrijpelijk, er zijn nu natuurlijk opeens veel Max fans, die zeer waarschijnlijk niet meer kijken als Max ermee stopt. Kans is dan aanwezig dat Zandvoort niet uitverkocht raakt.
Uiteindelijk mag je helemaal niets? Het is toch niet verboden?Alles klopte gewoon, behalve dat de Nederlandse staat niet bij het project betrokken kon worden. Enfin, uiteindelijk mag je helemaal niets in Nederland – we slaan allemaal een beetje door.
Zou zomaar kunnen. Ik denk dat Max vanaf volgend jaar op zaterdag en zondag lekker papadag heeftEffe een conspiracy theory erin gooien…….
Zouden zij meer weten…..? Zou Verstappen stoppen in 2026?
Zonder Verstappen valt de GP van Zandvoort deels in het water.
Precies.Ik denk dat hij er gewoon volgend jaar nog bij is, er zijn meer coureurs die papa zijn.
Ik denk dat hij er gewoon volgend jaar nog bij is, er zijn meer coureurs die papa zijn.
De timing van bekendmaking van de aankomende mini Verstappen is wel een beetje verontrustend. Zien we Max overmorgen voor het laatst in F1? Zou echt zomaar kunnen.
Uiteraard was het in combinatie met gedoe en gezeik. Kan niet ontkennen dat hij daar dit jaar alleen al een hele hoop van gehad heeft. Kan me echt voorstellen dat hij het daar ook wel mee gehad heeft.Kind, scheiding of wat dan ook privé is denk ik nog geen reden voor Max om te stoppen.
Gezeik wel, of echt een slechte auto en geen vooruitzicht op verbetering.
Vond het een vrij zielige vertoning eerlijk gezegd. Eerst via de boordradio 'keep it clean', oftewel 'George ga aan de kant, anders kan onze GOAT er niet langs'. En daarna dat theaterstukje waarbij Lewis naast z'n auto zit en dat ding lijkt te aanbidden. Terwijl we allemaal wel weten hoe vaak hij die auto verketterd heeft via de boordradio. Ik vond het er allemaal vrij sneu uitzien...Een beetje een saaie race inderdaad. Alles was al bepaald.
Wel leuk dat ze Hamilton een waardig afscheid van Mercedes gaven.
Dan heb je dingen gezien die er niet waren. Russell moest alleen voorkomen dat ze er samen afgingen, Hamilton was veel sneller.Vond het een vrij zielige vertoning eerlijk gezegd. Eerst via de boordradio 'keep it clean', oftewel 'George ga aan de kant, anders kan onze GOAT er niet langs'. En daarna dat theaterstukje waarbij Lewis naast z'n auto zit en dat ding lijkt te aanbidden. Terwijl we allemaal wel weten hoe vaak hij die auto verketterd heeft via de boordradio. Ik vond het er allemaal vrij sneu uitzien...
Ik sta er waarschijnlijk ook gekleurd in (en het is inderdaad mijn persoonlijke gevoel erbij). Ik blijf Lewis een acteur vinden, iemand die voor de camera's heel politiek correct wil zijn en graag z'n moments of fame heeft. Ik vind 'm niet echt, niet oprecht. Op z'n successen is niks af te dingen hoor. En inderdaad, die heeft hij (nagenoeg allemaal) met Mercedes behaald. Maar zeker niet met die specifieke auto. Vandaar dat ik het allemaal erg nep vind overkomen.Dan heb je dingen gezien die er niet waren. Russell moest alleen voorkomen dat ze er samen afgingen, Hamilton was veel sneller.
Na 12 seizoen snap ik zijn reactie dan ook wel weer, ja laatste paar jaar ging het wat minder maar hij heeft toch hele grote successen gehaald met Mercedes,.
En de meeste van die coureurs halen ook geen 6 wereldtitels in die jaren. Ik had graag gezien dat Hamilton op het podium gekomen was. Had een mooi afscheid geweest.12 jaar bij 1 team met zulke successen, dan snap ik het wel.
Er zijn een hoop coureurs die niet eens de helft van het aantal seizoenen volhouden.
Dat hij alle aandacht krijgt en de rest niet, daar kan hij natuurlijk weinig aan doen en dat is wel het verschil tussen 6 wereldtitels en geen titel en/of overwinning.Er waren een aantal coureurs die afscheid nemen van de F1 en niet weer terugkomen. Daar werd helemaal geen aandacht aan besteed of afscheid van genomen. En die Hamilton, die geen afscheid neemt maar alleen maar naar een ander team gaat, kreeg wel de volle aandacht. Zwaar overdreven vind ik.
Moderator
Het mislopen van de constructeurstitel bij RBR komt meer door de constante wanprestatie van de tweede rijder. Dat de auto niet meer de snelste in het veld is, is nog te snappen en accepteren; maar de tweede rijder moet in de buurt van de eerste zitten. Als 1 - 2 niet kan, dan nog 5 - 6, desnoods 5 - 7. Maar geen 5 - 13. Probleem voor RBR: zodra ze Pérez eruit zetten; wie neemt de plek over? Lawson? Tsunoda? Colapinto? Iwasa? Hadjar? Ricciardo gaat het zeker niet worden, maar Bottas? Zet je (weer) een talent naast Max om vervolgens (weer) een carrière in de knop te breken? (Gasly, Albon).Saaie race. Alweer eens. Maar goed, top van Mclaren dat ze die constructeurstitel hebben binnen gehaald. Natuurlijk geholpen door de exit van Newey bij RBR, maar alsnog een top prestatie!!!
Tuurlijk heeft een onderpresterende Perez ook bijgedragen aan het mislopen van de titel. Als Perez met name in die eerste races gewoon bij Max in de buurt had gezeten was het voor de concurrentie een stuk moeilijker geweest. Maar Max was best in staat geweest om, net als in 2023, het WCC in zijn eentje binnen te slepen. De RBR was aan het begin van het seizoen makkelijk 25+sec sneller dan de eerst volgende auto.Het mislopen van de constructeurstitel bij RBR komt meer door de constante wanprestatie van de tweede rijder. Dat de auto niet meer de snelste in het veld is, is nog te snappen en accepteren; maar de tweede rijder moet in de buurt van de eerste zitten. Als 1 - 2 niet kan, dan nog 5 - 6, desnoods 5 - 7. Maar geen 5 - 13. Probleem voor RBR: zodra ze Pérez eruit zetten; wie neemt de plek over? Lawson? Tsunoda? Colapinto? Iwasa? Hadjar? Ricciardo gaat het zeker niet worden, maar Bottas? Zet je (weer) een talent naast Max om vervolgens (weer) een carrière in de knop te breken? (Gasly, Albon).
De beste optie (puur rijdertechnisch) is Sainz vrijkopen uit zijn Williamscontract en in de tweede Red Bull zetten, met Colapinto in de Williams. Sainz is snel, was tweede rijder naast Leclerc maar wist hem goed partij te geven, ervaren (206 GP's), racewinnaar (4) en kent Max uit hun Toro Rosso tijd. Maar het grote probleem kan zijn de kampen Verstappen en Sainz. Beide rijders hebben vaders met een (grote) autosportgeschiedenis en nogal wat koppigheid en emotie. Dat leverde bij Toro Rosso al problemen op; maar inmiddels zijn we 8 jaar verder. Zowel Max Verstappen als Carlos Sainz jr. hebben zich inmiddels bewezen als coureur en zijn ook als mens gegroeid. Het zou zo maar kunnen. Voor RBR de beste optie, in mijn ogen. Williams verliest dan wel weer Sainz, maar die mooie zak met geld maakt veel goed en Colapinto heeft al goede dingen laten zien.
Moderator
Tja, een mindere coureur naast Max... Max is één van de grootste talenten van de huidige tijd, dus een coureur vinden die op zijn niveau opereert én regelmatig meer uit de auto haalt dan er in zit is moeilijk. Ik zie eigenlijk alleen een Alonso of Hamilton op dat niveau, de rest zit er een stapje onder.Tuurlijk heeft een onderpresterende Perez ook bijgedragen aan het mislopen van de titel. Als Perez met name in die eerste races gewoon bij Max in de buurt had gezeten was het voor de concurrentie een stuk moeilijker geweest. Maar Max was best in staat geweest om, net als in 2023, het WCC in zijn eentje binnen te slepen. De RBR was aan het begin van het seizoen makkelijk 25+sec sneller dan de eerst volgende auto.
Na Miami, toen Newey aangaf genoeg te hebben van de giftige cultuur bij RBR, was het over en uit met de dominantie van Max. Logisch als de hoofdontwerper, een genie van het formaat Newey, er van de ene op de andere dag de brui aan geeft.
Het probleem van RBR is dat je naast Max geen capabele coureur kunt zetten: dan heb je om de haverklap 2 auto's in de vangrail en/of grindbak. Je zag al meteen na Miami dat als Max niet makkelijk aan de horizon kan verdwijnen, hij weer vervalt in zijn agressieve, gevaarlijke rijstijl van weleer. Max is niet voor niks de coureur met de meeste strafpunten sinds de introductie van dat systeem! RBR koos er m.i. dan ook bewust voor om een mindere coureur naast Max te zetten en dat heeft dit jaar gevolgen gehad voor het WCC, omdat de auto zonder Newey lang niet meer zo ueber-dominant was als in 2022 en 2023.
Mee eens. Ik heb hoge verwachtingen van Piastri in de toekomst, maar die moet nog zeker een jaartje rijpen. Die verwachtingen komen echter ook door zijn houding. Hij heeft dezelfde ruwe randjes als je ziet bij kampioenen. Schumacher, Vettel, Hamilton, Senna, Alonso, Verstappen... allemaal hebben ze die ruwe randen en zoeken / zochten ze de grenzen van de reglementen.Ik zie eigenlijk alleen een Alonso of Hamilton op dat niveau, de rest zit er een stapje onder.
Laat dat "waarschijnlijk" maar gerust wegPerez zullen we wel niet meer terug zien in de F1, al denkt zijn vader daar waarschijnlijk anders over.![]()
... aldus zijn vaderDe beste versie van Checo Pérez moet nog komen