Formule 1 - Het discussietopic - Seizoen 2026

Dat zou inderdaad best kunnen, Perez heeft inmiddels al veel ervaring,er is vast wel een team die een ervaren test en reserverijder wil hebben.

We zien het wel als het seizoen weer start maar ik denk dat ie nog zeker een seizoen bij RBR blijft.

Max kennende, is de Red Bull slecht in 2025 dan wisselt hij nog gerust tijdens het seizoen.
Is de auto competitief dan blijft hij.

Hem lokken met geld werkt denk ik minder goed dan hem lokken met een winnende auto.

Stel je eens voor dat er inderdaad 1.2 miljard op tafel ligt. Daar valt toch nauwelijks 'nee' tegen te zeggen?

Haha, nee ik kan ook wel oprecht zeggen dat ik nooit een miljard verdiend heb ;). Ik ben “veel” waard voor het bedrijf waar ik voor werk, maar zeker geen miljard haha! En dat is ook gewoon prima!

Ik zou een miljard ook gewoon afwijzen denk ik. Gekte, niet uit te leggen. Stop dat geld maar in de auto, en als 'ie snel en betrouwbaar is, praten we verder.

De combinatie Aston Martin - Max Verstappen an sich vind ik wel erg logisch. Ik heb het (volgens mij in dit topic zelfs) eerder al gezegd: Verstappen (incl. senior) is gecharmeerd van Honda. En Honda gaat de motoren voor Aston leveren. Verstappen kent Newey goed en ze kunnen elkaar naar grote hoogtes brengen. Verstappen en Alonso gaan ook goed samen, dus qua rijdersduo zit het ook goed. Ik denk zelfs dat Alonso het begrijpt als híj degene is die plaats moet maken. En, ten slotte, Aston heeft moderne faciliteiten, dus een topchassis moet er ook te bouwen zijn. Geld is er ook genoeg, en uit de eerdere RedBull tijd liggen er nog steeds banden tussen Verstappen en Aston. Dus àls hij switcht, dan denk ik dat Aston een veel logischer keuze is dan welk ander team dan ook.

Vergeet de cap van 150 miljoen niet, dus je kunt geen miljard in de auto stoppen. Ik denk dat dit gewoon een soort van marketing stunt is, geen enkel wel denkend persoon betaald 1 miljard voor een coureur, dat verdien je nooit terug, het is ook nog maar eens de vraag of AM mee gaat doen in de top.

Vooralsnog lopen ze nog behoorlijk achter. Of dat de juiste keuze is voor Max betwijfel ik zelf sterk, je kunt dan beter bij RBR blijven.

Wat de F1 wereld meer disrupt is een move naar McLaren of Mercedes in 2026. Maar we zullen het zien.

Ik zou Max Verstappen liever in een rood pak zien, maar daar rijden Leclerc en Hamilton de komende jaren al, bij Ferrari.

Lewis Hamilton vandaag voor het eerst in de Ferrari, ik hoop dat Ferrari dit jaar serieus om het kampioenschap mee kan doen.
Dat zie ik niet snel gebeuren eerlijk gezegd. Qua constructeurs zet ik in op McLaren of Red Bull. Ferrari doet ongetwijfeld mee in de hogere regionen maar ik vind Leclerc (bij vlagen) te onbetrouwbaar/wisselvallig. Daarnaast vraag ik me oprecht af of Hamilton een persoon is die een auto sneller kan (laten) maken. De laatste jaren bij Mercedes wees hij graag beschuldigend naar het team als de race weer eens niet naar wens verliep. Het is dus ook maar even de vraag wat hij gaat laten zien. Als de auto in zijn straatje past en de snelheid heeft dan kan het inderdaad wel een heel mooi seizoen worden voor ze.

Het zal inderdaad wel tussen McLaren en RedBull gaan om de titels, hopelijk dat Lawson het beter gaat doen dan Perez, die Red Bull vorig jaar de constructeurstitel heeft gekost.

Het zal inderdaad wel tussen McLaren en RedBull gaan om de titels, hopelijk dat Lawson het beter gaat doen dan Perez, die Red Bull vorig jaar de constructeurstitel heeft gekost.
Was Perez nou zo slecht of was Max nou zo briljant? Ik denk dat het laatste dichterbij de waarheid ligt. Ergo: het lag niet aan Perez dat de titel werd verspeeld, maar aan de auto.

Was Perez nou zo slecht of was Max nou zo briljant? Ik denk dat het laatste dichterbij de waarheid ligt. Ergo: het lag niet aan Perez dat de titel werd verspeeld, maar aan de auto.
Het lag wel degelijk aan Perez, de meeste problemen hadden namelijk niks met de auto te maken.

Die Red Bull was ook nauwelijks bestuurbaar in de tweede helft van het seizoen. Als Max moeite heeft met de auto op het podium krijgen snap ik heel goed dat een andere coureur het lastig vindt om uberhaupt punten te scoren. Jammer genoeg heeft Perez ook baggere qualifying-skills en heeft hij de mogelijkheden om punten te scoren totaal niet benut (kuch Baku kuch).

Ik was net op de Houston Auto and Boat show en daar stond ineens een Red Bull. Toch leuk om even te kijken.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Dat is wel leuk aan de USA veel van dat soort shows! Altijd leuk om een F1 auto live te zien, leeft dat daar ook een beetje? Texas toch wat meer een NASCAR staat volgens mij, of zie ik dat verkeerd?

Ik was net op de Houston Auto and Boat show en daar stond ineens een Red Bull. Toch leuk om even te kijken.
Een Redbull? Was het een echte F1 auto, dummy, promotie-auto? En was het een recente livery, of meer een marketingobject?

Dat is wel leuk aan de USA veel van dat soort shows! Altijd leuk om een F1 auto live te zien, leeft dat daar ook een beetje? Texas toch wat meer een NASCAR staat volgens mij, of zie ik dat verkeerd?
De Formule 1 leeft hier meer en meer, maar het blijft een beperkt publiek. Het zijn met name de jongeren die het volgen. Dat is dus een beetje 40 en jonger.

• Leuk
Ik blijf het toch wel jammer vinden dat Sainz komend seizoen niet meer bij een topteam zit, misschien had het beter andersom kunnen zijn, Antonelli ervaring opdoen bij Williams, en Sainz als ervaren coureur bij Mercedes.
Mee eens....ik heb sterk gevoel dat Sainz alleen weg moest omdat Hamilton qua marketing gewoon voor Ferrari een droomkans was. De Hamilton van 4/5 jaar geleden zou ik nog hoog genoeg inschatten, om dit puur op rijkwaliteit te beslechten, maar de laatste twee jaar heeft hij Russell, die ik persoonlijk niet in de top 5 rijders van de F1 inschat, niet kunnen verslaan. Als rijder vind ik dat Sainz het de afgelopen twee jaar beter heeft gedaan dan Hamilton, maar de F1 is voor Ferrari natuurlijk ook gewoon een marketingtool en daarom begrijp ik het wel......

En Sainz was natuurlijk ook een prima optie voor Mercedes geweest, maar ik vraag me af of er wellicht bij Mercedes het gevoel leefde dat ze niet als in 2015/2016 opnieuw hét (mogelijke) talent van de nieuwe generatie zouden missen....

Hoe je het ook went of keert, Hamilton is uiteindelijk een legende. En dat is Ferrari ook. Alleen al in dat opzicht vind ik deze combinatie wel mooi. Ik denk wel dat het oorlog wordt tussen Leclerc em Hamilton.

En Sainz was natuurlijk ook een prima optie voor Mercedes geweest, maar ik vraag me af of er wellicht bij Mercedes het gevoel leefde dat ze niet als in 2015/2016 opnieuw hét (mogelijke) talent van de nieuwe generatie zouden missen....
Dat denk ik ook. Het lijkt er ook op dat Toto Wolff zich echt richt op Antonelli. Als je luistert naar zijn reactie lees ik dat ook tussen de regels door. Het gaat over Hamilton en Antonelli. Oh ja, Russell wordt "niet voldoende genoemd".

• Leuk
Mee eens....ik heb sterk gevoel dat Sainz alleen weg moest omdat Hamilton qua marketing gewoon voor Ferrari een droomkans was. De Hamilton van 4/5 jaar geleden zou ik nog hoog genoeg inschatten, om dit puur op rijkwaliteit te beslechten, maar de laatste twee jaar heeft hij Russell, die ik persoonlijk niet in de top 5 rijders van de F1 inschat, niet kunnen verslaan. Als rijder vind ik dat Sainz het de afgelopen twee jaar beter heeft gedaan dan Hamilton, maar de F1 is voor Ferrari natuurlijk ook gewoon een marketingtool en daarom begrijp ik het wel......

Inderdaad, ze hebben veel vertrouwen in Antonelli, het zal ze nog wel spijten dat ze Max Verstappen destijds niet hebben gecontracteerd.

Inderdaad mooi om te zien, ik gun het ze dan ook van harte als ze om de titels kunnen strijden, weer een Ferrari kampioen bij de rijders en de constructeurstitel zou erg gaaf zijn.

Dat zie ik niet snel gebeuren eerlijk gezegd. Qua constructeurs zet ik in op McLaren of Red Bull. Ferrari doet ongetwijfeld mee in de hogere regionen maar ik vind Leclerc (bij vlagen) te onbetrouwbaar/wisselvallig. Daarnaast vraag ik me oprecht af of Hamilton een persoon is die een auto sneller kan (laten) maken. De laatste jaren bij Mercedes wees hij graag beschuldigend naar het team als de race weer eens niet naar wens verliep. Het is dus ook maar even de vraag wat hij gaat laten zien. Als de auto in zijn straatje past en de snelheid heeft dan kan het inderdaad wel een heel mooi seizoen worden voor ze.
Dat wisselvallige van Leclerc is iets wat al lang weg is, alleen blijft het bij sommige mensen steeds hangen. Zeker als je nagaat dat Leclerc de meest consistent presterende rijder van 2024 was en ook nog de beste van de tweede seizoenshelft.
Hij heeft destijds vrij snel een einde gemaakt aan viervoudig kampioen Vettel en dat zal hij nu ook weer met Hamilton doen vrees ik.

Dat wisselvallige van Leclerc is iets wat al lang weg is, alleen blijft het bij sommige mensen steeds hangen. Zeker als je nagaat dat Leclerc de meest consistent presterende rijder van 2024 was en ook nog de beste van de tweede seizoenshelft.
Hij heeft destijds vrij snel een einde gemaakt aan viervoudig kampioen Vettel en dat zal hij nu ook weer met Hamilton doen vrees ik.
Ik ben heel benieuwd. Ik ben bang dat Leclerc minder aandacht van het team krijgt dit jaar. Hoe je het went of keert, met Hamilton heeft Ferrari wel wat binnen gehaald. Leclerc moet nu echt vechten voor aandacht.

Leclerc heeft toch wel geleverd waar Ferrari om vraagt, 3de geworden en het winnen van Monaco en Monza in 1 seizoen! Ondanks dat Monaco ontzettend saai is, is het winnen ervan heel speciaal, voor elke constructeur maar ook zeker voor Charles. Ferrari en Monza, tja dat gaat natuurlijk ook weer de geschiedenis boeken in. Dus ik schrijf Leclerc nog niet zo snel af!

Gezien?
Hier maar even de highlights. maar duidelijk is dat het een Engels feestje is, en dus Hamilton meer aandacht krijgt dan Leclerc.
En Russell, die werd uitgeroepen tot "teamleader" en daar duidelijk zelf een beetje verbaasd over was....:ROFLMAO:

RedBull (en met name Horner) werd met veel boe-geroep onthaald.

P.S. live-performance van de optredens was een minder goed idee....:rolleyes:
't Gaf bv Aston Martin een eh.....valse start.;)

Ik heb het gekeken, wel leuk maar wel cringe omdat het natuurlijk meer een feestje voor de Engelse was…

Ik ben heel benieuwd. Ik ben bang dat Leclerc minder aandacht van het team krijgt dit jaar. Hoe je het went of keert, met Hamilton heeft Ferrari wel wat binnen gehaald. Leclerc moet nu echt vechten voor aandacht.
Neuh. Zolang hij de bijnaam "Il Predestinato" en een langdurig contract heeft maakt hij zich niet druk. Daar komt bij dat dit niet de eerste keer is dat hij in deze situatie zit. De vorige keer was met Vettel en we weten allemaal hoe dat afliep.

Terug
Bovenaan