Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ga dat straks even lezen. Ronald Vording is erg goed. Ik kijk ook graag zijn analyses.Hier staat een uitgebreide analyse van de testdagen, die verder kijkt dan rondetijden. Het is een beetje een long read, maar wel genuanceerd. Het plaatje erbij geeft die nuances niet, maar ziet er zo uit:
![]()
Moderator
(beetje laat...)Mee eens....ik heb sterk gevoel dat Sainz alleen weg moest omdat Hamilton qua marketing gewoon voor Ferrari een droomkans was. De Hamilton van 4/5 jaar geleden zou ik nog hoog genoeg inschatten, om dit puur op rijkwaliteit te beslechten, maar de laatste twee jaar heeft hij Russell, die ik persoonlijk niet in de top 5 rijders van de F1 inschat, niet kunnen verslaan. Als rijder vind ik dat Sainz het de afgelopen twee jaar beter heeft gedaan dan Hamilton, maar de F1 is voor Ferrari natuurlijk ook gewoon een marketingtool en daarom begrijp ik het wel......
En Sainz was natuurlijk ook een prima optie voor Mercedes geweest, maar ik vraag me af of er wellicht bij Mercedes het gevoel leefde dat ze niet als in 2015/2016 opnieuw hét (mogelijke) talent van de nieuwe generatie zouden missen....
Nou liever niet. De Verstappens brengen naar mijn mening vaak onrust in een team. Zijn oude werkgever Van Amersfoort Racing heeft daar ook al eens zijn zegje over gedaan. En we zagen allemaal het beschamende gedoe tussen Horner, Marko en Jr./Sr. Verstappen vorig jaar.Verstappen naar Mercedes zou ook mooi zijn, maar ik heb het gevoel dat hij zijn complete F1 carriere bij Red Bull Racing blijft.
Op tv vind ik hem bloedirritant. Ik weet niet hoe hij is als pitreporter, heb al lang geen Nederlands commentaar gehoord. Ik vond Olav Mol en Allard Kalf altijd een prettige combinatie.In het echt is het wel een aardige gozer overigens die Jack.
Onlangs zei Jos nog wat tegen Jack via twitter: "Jack, Jack, Jack, wat een onzin vertel jij"Het is bevestigd door Jos zegt Jack. Ze zijn vrienden.
Moderator
VPN?Ach het lijkt wel op GTST daar in de paddocks. Ik trek mij daar weinig van aan.
F1 TV en Zwitserland zijn geen vrienden meer waardoor mijn account niet meer werkt, ondanks dat ik een jaar vooruit betaald heb… ff geld terug vragen.
Nu de Duitse Sky Sports, ondanks dat ik vloeiend Duits spreek, is dat gewoon geen spannende taal om sport in te kijken.
Kwali was wel leuk, redelijk naar verwachting met een paar uitschieters.
Ja dat vertelde die ook. Was volgens Jack omdat niemand mocht weten dat Jack het van Jos wist.Onlangs zei Jos nog wat tegen Jack via twitter: "Jack, Jack, Jack, wat een onzin vertel jij"
Dat komt niet heel vriendschappelijk en bevestigend over.
Geen idee welke race jij hebt gekeken, maar ik heb Hamilton echt niet horen klagen, misschien was het te vroeg voor je.Zoals gebruikelijk gaf Hamilton weer de schuld aan alles en iedereen, de auto, de tactiek, het weer. Ik denk dat hij moeite heeft (leeftijd??) zich aan te passen aan de omstandigheden en zijn nieuwe auto.
Geen idee welke race jij hebt gekeken, maar ik heb Hamilton echt niet horen klagen, misschien was het te vroeg voor je.
In de categorie vreemde opmerkingen wint Ferrari wel de hoofdprijs vandaag.
Leclerc: Ik heb ergens lekkage.
Team: hoe bedoel je lekkage?
Leclerc: Het is nat in mijn stoel, er staat veel water.
Team: Ja dat komt door het water.
Leclerc: Dit komt het boek met vreemde opmerkingen.
Dat zei hij dus niet.Je kan beter even aan je Engels werken... Hij reageerde in de strekking ""Ik zal dat toevoegen aan de woorden van wijsheid".
Dat zei hij dus niet.
Ondertussen heeft Hamilton zijn beroepscriticasters even op hun plaats gezet.Zoals gebruikelijk gaf Hamilton weer de schuld aan alles en iedereen, de auto, de tactiek, het weer. Ik denk dat hij moeite heeft (leeftijd??) zich aan te passen aan de omstandigheden en zijn nieuwe auto.
Moderator
Dat doet hij toch? Er zijn geen teamorders.Ja maar Piastri is wel wat scherper vind ik, Lando is te druk in z’n hoofd. Vorig weekend zichtbaar en dit weekend weer. Het leukste zou zijn als Zak ze gewoon beide laat racen.
Dat klopt en daar ben ik blij om, maar het seizoen is pas 2 races jong. Vorig jaar wel meerdere keren team orders gezien bij McLaren.Dat doet hij toch? Er zijn geen teamorders.