Formule 1 - Het discussietopic - Seizoen 2026

Flauwe reactie van Zak Brown. Beetje denigrerend doen over andere coureurs…..
Zorg dat je het zelf op orde hebt, zeg!
De glimlach heeft zo'n beetje het hele seizoen op zijn gezicht verankerd gezeten. Dit is pure angst dat het toch nog mis gaat. Ze zijn slecht bestand tegen druk. Nou net de specialiteit van Max.

Mooie kwalificatie wel weer, masterclass van Verstappen! Een podium wordt lastig voor Oscar morgen, verspeelt veel punten dit weekend! Laten we hopen dat torpedo George morgen Lando uitschakelt ;)

Behalve die wat rare bocht 1 vlak na de start (k zou die verder gelegd hebben), echt een heel tof circuit!
Ook door de hoogteverschillen, de Franstalige commentator zei 40 (quarante) meter, maar zal dat niet eerder 14m zijn (quattorze)?
Yes, het wordt stilaan weer spannend voor het WK! Echt van genoten.

Het wordt spannender, Max snoept veel punten af tov McLaren, maar met nog 5 races gaan, moet wel echt alles nu mee zitten. Ik gun het hem van harte, maar ik heb er nog een hard hoofd in.

Raikkonen heeft grotere sprongen gemaakt in het kampioenschap met minder races te gaan. Moet ook zeggen dat de afgelopen 4 races stroef zijn geweest voor Piastri, als 'ie dit aanhoudt wordt Norris of Verstappen kampioen.

Voor dit weekend moest 'ie iets van 11 punten per weekend inlopen. Hij heeft dus goede zaken gedaan. Nu minder dan 10 per weekend. Maar goed, ik denk niet dat hij het gaat redden.

Vandaag was ik ooggetuige van de GP op het COTA. Heerlijk om Max alles goed te zien doen! Het viel me vooral op dat Max toch veel fans van all over the world heeft. Er wordt vaak een beeld geschapen dat hij alleen in Nederland fans heeft, maar dat klopt echt niet. Fantastisch circuit, het ritje erheen in een echte Amerikaanse schoolbus was ook erg leuk :)

Just Max eating a papaya

IMG-2310.jpg

Als ik Piastri zou zijn, zou ik me toch hoe langer hoe ongemakkelijker voelen. De angst voor een technische uitvalbeurt of een fatale stuurmansfout zou steeds groter worden. Een vervelende druk die zomaar juist tot fouten kan leiden. Maar goed, ik heb dan ook geen topsportmentaliteit.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Mooi dat Max Verstappen weer mee kan doen om de overwinningen, zou mooi zijn als er nog een paar dit jaar bijkomen. :)

Laatst bewerkt:
Jammer dat Red Bull maar geen waardige tweede rijder kan vinden, Max' kansen zouden enorm geholpen zijn met een teamgenoot die óók punten van de concurrenten kan afsnoepen ...
Hoewel minder slecht dan eerder dit seizoen, maakt die 7e plaats van Yuki natuurlijk totaal geen verschil in Max' inhaalrace.

Hadjar is ook een groot talent, maar het is de vraag of het verstandig is om hem in zijn 2de jaar naast Max Verstappen te zetten.Hadjar is eigenlijks te goed om als 2de coureur te functioneren.

Die Red Bull is de afgelopen jaren gewoon een draak van een auto geweest om te besturen, Max is die enige die er goed mee overweg kon. Gasly, Albon en Perez hebben in andere teams bewezen dat ze goede coureurs zijn, dus denk niet dat het zomaar aan hun gebrek aan talent ligt. Volgend jaar gaan de auto's er heel anders uitzien, dus goede kans dat de auto dan een stuk bestuurbaarder wordt voor de tweede coureur.

Dat Max een hele rits tweede rijders declasseert zegt veel over zijn talent. Zijn direct succesvolle uitstapje in de GT3 ook. Max kan gewoon goed racen, maakt niet uit waarin. Juist dat geeft enig vertrouwen voor het volgend seizoen. Aan Max zal het niet liggen. Aan de auto wel natuurlijk.

Knappe ronde van Lando gisteren wel hoor!

Kop en schouders er boven uit, mag gezegd worden.

Pole positie is eigenlijk niet de beste plek om te beginnen in de race op dit circuit, ben benieuwd hoe zich dit gaat uit pakken.

Piastri toch wel een stuk slechter, het lijkt erop dat Lando er momenteel beter voor staat. Sterker nog, m’n gevoel zegt dat hij kampioen wordt dit seizoen!

Persoonlijk ben ik meer fan van Oscar maar hij geeft het zelf volledig uit handen zo, mist de scherpte en doet al een tijdje niet meer voorin mee.

Het enige wat Max nog kan helpen, is als er veel fouten tijdens de race gemaakt worden, daar is Max ervaren in en je merkt dat de Papayas nog niet goed met druk om kunnen gaan. Maar ik zie het niet gebeuren!

Die Red Bull is de afgelopen jaren gewoon een draak van een auto geweest om te besturen, Max is die enige die er goed mee overweg kon.
Keuze van Red Bull zelf. Max heeft een unieke rijstijl en als je dan jarenlang voornamelijk je auto ontwikkelt op basis van zijn input, is dit een logisch gevolg.
Aan Max zal het niet liggen. Aan de auto wel natuurlijk.
Tuurlijk het ligt nooit aan Max. Daarom stelde Helmut Marko natuurlijk dat Max ongemotiveerd was toen hij opeens geen seconde sneller per ronde meer was... Terwijl zijn auto gewoon pole-positions haalt en races kan winnen.

Heel knappe ronde, waar kwam dat vandaan? Hij reed iedereen het snot voor de ogen.

Als we naar Norris en Piastri kijken vind ik Norris beter qua pure snelheid, maar Piastri heeft een betere racecraft. Maar de laatste tijd doet Piastri gewoon niet meer mee. Norris heeft de betere kaarten nu.

Uiteindelijk een mooi podium. Jammer van de VSC, ook al verwachtte ik niet dat Verstappen Leclerc zou inhalen.

Maar los van het begin, in het midden haalde ie nog flink uit naar z’n engineer omdat hij wilde wisselen met ANT maar tegelijkertijd niet met de druk van PIA om kon gaan…

We zullen het nooit weten! Mooi podium inderdaad. Lando was met een raket onderweg vandaag, knap gedaan! Russel was wel veel aan het klagen overigens!
Volgens Russel mag je dus door het gras gaan en je positie behouden. alleen vergeet hij er bij te melden dat Verstappen hem al lang en breed voorbij was.

Klopt, maar als je het doet moet je het goed doen. Niet hem eerst 5 ronden zijn banden laten koken. Dan laat je het gewoon bij "Free to overtake".

Dat is ook zo, maar het is ook best wel diva gedrag, als je echt sneller bent kun je hem ook op de langste straight van de calendar, met DRS, inhalen. Kun je dat niet, ben je dan echt sneller? ;)

Leuke race, jammer van de VSC in de laatste ronden, maar een 3de plek voor Max Verstappen in deze race is ook top. :)

Zonder VSC was Piastri Bearman voorbij gegaan. En had die dus ook meer punten gepakt en was zelfs leider gebleven in het kampioenschap. Dus veel had dat niet uitgemaakt, in die zin.
Buiten kijf dat het in elk geval spannend blijft tot het laatst.

Het zal zeker spanned worden, want je hebt er 3 die kampioen willen/kunnen worden. Max zal als de “underdog” want staat 3de, heel scherp blijven en hopen dat de McKarens fouten gaan maken en/of elkaar van de baan rijden.

Terug
Bovenaan