Formule 1 - Het discussietopic - Seizoen 2026

Ik begrijp enigszins wel dat hij zich bestolen voelt, maar dit houdt natuurlijk geen stand in de rechtbank.

Je hebt een x aantal races in het seizoen en niet 1 daarvan is het belangrijkste, dat zijn ze allemaal.

Het kan ook goed zijn dat er foutje gemaakt zijn in de andere races, dan moet je alles gaan rectificeren. Monniken werk, plus dat is niet goed voor de sport.

Mensen maken nu eenmaal fouten en dat is ook een beetje de charme, bij elke sport. Denk aan de handbal van Maradona etc.

Dus om nu te zeggen de momentopname waar hij het over heeft hem de titel gekost?! Nee dat denk ik niet.

Ik kijk al uit naar de laatste races, mooie strijd hopelijk tussen beide McLaren coureurs, en Max Verstappen natuurlijk ook. :)

Inderdaad, Max Verstappen die wellicht dit jaar 1 van de laatste races van het seizoen ook nog een race wint. :)

Ondanks dat het wel gaaf zou zijn, al zou ik liever een minder controversiële ontknoping zien.

Jammer dat Piastri uit is gevallen, zo wordt het een stuk makkelijker voor Norris om kampioen te worden.

Waarom? Vorig jaar startte hij vanaf plaats 17 en won hij de race. Als het regent heeft hij nog zeker kans om te winnen

Waarom? Vorig jaar startte hij vanaf plaats 17 en won hij de race. Als het regent heeft hij nog zeker kans om te winnen

Ik denk dat er echt een wonder moet gebeuren voor Verstappen. Verstappen heeft zelf geen idee wat er met de auto is, dus dat belooft gewoon niet veel goeds.

Hij mist veel snelheid, dat is eigenlijk het hele jaar al zo en het lijkt erop als Norris z’n draai weer gevonden heeft de laatste paar races. Ik zie Norris kampioen worden. Zelfs een eventuele regen race vandaag gaat daar niks aan veranderen.

Norris gaat nu wel kampioen worden, Piastri zal vast nog wel eens net als gisteren wel weer eens domme pech hebben, jammer want Piastri is ook een groot talent.

Ik gun Norris het overigens ook wel om kampioen te worden, zlef vind ik 2025 wel een leuk seizoen tot nu toe, hopelijk ook nog een paar mooie laatste races. (y)

Ik was altijd best wel een Lando fan, maar dat heeft zich wat verandert, met name door de ongeschreven voorkeurspolitiek binnen McKaren. Oscar als buitenbeentje/underdog heeft het echt op eigen kracht moeten doen, dus ik hoopte dat hij het zou winnen (kan nog steeds). Maar de laatste races laat Lando het wel weer zien. Sterk in de kwalificaties en sterk in de race, het lijkt erop alsof hij het nu met zijn eigen talent het over de streep trekt. Dus hulde daar voor en als hij het zo blijft volhouden tot aan het einde van het seizoen dan vind ik hem wel een terechte kampioen.

De grootste tegenstander van Lando Norris is... Lando Norris.
Kijken hoe sterk hij mentaal is als de druk op zijn hoogst is.

Norris idd sterk, hij was emotioneel na afloop, ik denk dat het besef nu komt dat hij heel realistisch kampioen kan worden. Max zet wel weer even een masterclass neer vandaag en zet tevens George op z’n plek, die was me toch een partij aan het roeptoeteren afgelopen week. Tevens knap van Kimi! Oscar gewoon dom, verliest heel veel punten dit weekend.

VMax lijkt mij de beste van het stel. Van ALLE F1 coureurs, dus de GOAT.

Helaas was de RB tot de summerbreak geen partij voor de Zac Missiles
Na de break werd VMax #2, #1, #1, #2, en #1 in de Sprint en race in Austin
Reden: nieuwe RB principal Mekies > zijn updates.

Kreeg na die winningstreak het idee dat de titel nog kon lukken.

Maar wat deed RB? De winnende wagen teveel aanpassen voor Mexico.
Gevolg was dat de wagen slecht stuurde. Idem im Brazilie

Benieuwd of de auto van VMax vannacht, naast een nieuwe motor, werd terug gezet naar de winnende afstelling van na de zomerbreak. Gezien zijn pace had hij de race bij een Top 10 start vermoedelijk gewonnen .... werd nu 3de met slechts 10 sec achterstand op de winnaar.

Laatst bewerkt:
Schitterende race, echt van genoten, rollercoaster en suspense, zo spannend. Dit is echt reclame voor de F1!

@Twix, klopt maar op een bepaald moment kan de race leader consolideren en de boel wat sparen en toch zijn positie veilig stellen zonder risico’s te nemen.

@Twix, klopt maar op een bepaald moment kan de race leader consolideren en de boel wat sparen en toch zijn positie veilig stellen zonder risico’s te nemen.
Dat klopt, maar ik denk niet dat Norris veel heeft geconsolideerd. Alleen toen hij op de zachte band ging deed 'ie het volgens mij wat rustiger.
Bijna de gehele race zaten Verstappen en Norris op ongeveer dezelfde rondetijden.

Dat klopt, maar ik denk niet dat Norris veel heeft geconsolideerd. Alleen toen hij op de zachte band ging deed 'ie het volgens mij wat rustiger.
Bijna de gehele race zaten Verstappen en Norris op ongeveer dezelfde rondetijden.
Even vergeten dat Verstappen banden heeft kunnen wisselen onder safety car? Dat heeft hem een pak tijd bespaard en veel dichter bij Norris gebracht. Verstappen en Piastri reden dezelfde rondetijden. Als je dan in ogenschouw neemt dat Norris met de vingers in de neus van Piastri wegreed in de eerste wedstrijdhelft dan vermoed ik dat hij daarna wel zijn wagen en banden gespaard heeft.

Even vergeten dat Verstappen banden heeft kunnen wisselen onder safety car? Dat heeft hem een pak tijd bespaard en veel dichter bij Norris gebracht. Verstappen en Piastri reden dezelfde rondetijden. Als je dan in ogenschouw neemt dat Norris met de vingers in de neus van Piastri wegreed in de eerste wedstrijdhelft dan vermoed ik dat hij daarna wel zijn wagen en banden gespaard heeft.
De wereldpers spreekt vandaag meer over de magistrale Verstappen dan over de aanstaande kampioen Norris. Nuff said denk ik zo ; )

Het zou leuk zijn voor de komende 2 races. Ik snap alleen niet waarom de beslissing zo lang duurt, te ver afgesleten plank = diskwalificatie.

Knap van Max, Lando doet een Lando met de start. Ontzettend knap van Kimi, jammer van z’n penalty! Oscar valt wel weer tegen. 2de plek in het kampioenschap is voor Max vrij realistisch. Wat doet Gaby daar in bocht 1, torpedeert Lance als een malle…

Ik heb vanochtend enkel de samenvatting gezien (8 minuten). Het viel me al op hoeveel vonken er onder de McLaren van Piastri kwamen. Het is een beetje vervelend als er een diskwalificatie voor beiden van komt, maar het reglement is er voor iedereen en het komt de spankracht van het WK ten goede.

Terug
Bovenaan