Formule 1 - Het discussietopic - Seizoen 2026

Gisteravond de film “F1” gekeken.

Wat een tenenkrommend slechte film is dat! Als je de F1 volgt zitten er wel zoveel fouten en onrealistische momenten in dat het gewoon lachwekkend wordt.
Hum, stond hier op het lijstje voor de Kerstvakantie. Toch doen om de kinderen een plezier te doen of toch maar skippen? “Een lachwekkende tenenkrommend slechte” film kan ook eens leuk zijn namelijk ;)
In BE zeggen we daar “uitlachTV” tegen.

Ach, het is een leuke actie-film, maar de realiteitszin is ver te zoeken.
Zal geen spoilers plaatsen hier, maar als je m ziet zul je dezelfde momenten kiezen als ik, denk ik. :rolleyes:

Ik vond het een leuke film. Je moet even in een andere mindset zitten. Als je een uiterst realistische F1 film wilt zien moet je gewoon een raceweekend kijken, inclusief voorbeschouwingen, maar daar is deze film niet voor.

Hij viel mij ook wel mee. Ik was erg sceptisch op voorhand, maar heb me wel vermaakt. De gemiddelde reguliere actiefilm is ook niet vrij van fouten en bevat ook wel wat onrealistische zaken in de regel.
Goh, er leek zo mooi een ongeschreven regel nagestreefd te worden in dit topic (als in: niet reageren op benzboi), maar het gaat even mis geloof ik...
Het ging zo mooi inderdaad.

...er leek zo mooi een ongeschreven regel nagestreefd te worden in dit topic (als in: niet reageren op benzboi)
Het is ook moeilijk te argumenteren tegen iemand die al 32 jaar de sport volgt en 15 jaar werkzaam is bij een toeleverancier van momenteel 2 F1 teams... Ik snap het wel!
Daarnaast staat de teller van het aantal F1 races die ik bezocht heb sinds 1994 op 104. Volgend jaar volgen er weer minimaal 6... Hoeveel races zouden de Verstappen-fanboys hier bezocht hebben?

Het is dan ook vermoeiend om op dat vaak ongefundeerde gezwets hier te reageren. Dus hoppa mensen, terug naar 'niet reageren op benzboi'!!! :cool: Dank daarvoor!

Benieuwd hoe Hadjar het volgend jaar naast Verstappen gaat doen, hopelijk een stuk beter dan Tsunoda deed.

Benieuwd hoe Hadjar het volgend jaar naast Verstappen gaat doen, hopelijk een stuk beter dan Tsunoda deed.
Inderdaad, anders is dat de zoveelste (jonge) coureur die ten onder gaat als teamgenoot van MV. Terwijl hij het zo goed gedaan heeft bij Racing Bulls.

Je kan hem nog steeds met Verstappen vergelijken. Dat hebben we de laatste jaren met alle teamgenoten gedaan.

Alleen met een hele andere auto lastig te vergelijken
Zeker, we krijgen a whole new ballgame. Ben erg benieuwd hoe de teams ervoor staan straks.

Wat dat betreft mis ik de A1 GP nog weleens. Iedereen dezelfde auto. Wie weet komt het ooit eens echt tot een doorstart.

Perez begon ook vrij goed, maar kon het ook in het begin van het nieuwe reglement niet bijbenen.

Max Verstappen blijft de absolute nummer 1 van Red Bull Racing, maar het zou fijn zijn als de 2de rijder zeker ook regelmatig punten gaat scoren, iets wat bij Tsunoda lang niet altijd het geval was.

Max Verstappen blijft de absolute nummer 1 van Red Bull Racing, maar het zou fijn zijn als de 2de rijder zeker ook regelmatig punten gaat scoren, iets wat bij Tsunoda lang niet altijd het geval was.
Zo is het. Het grote verschil tussen Max en alle 2e rijders die Red Bull heeft versleten is nmm het beste bewijs van de kwaliteiten van Max. Ik bedoel, die andere coureurs konden heus wel een stukkie sturen..

• Leuk
Waarderingen: JFR
Inderdaad, omdat Max Verstappen zo goed is, lijken die anderen naast hem bijna wel amateurs, terwijl dat ook geen slechte coureurs zijn.

Zeker, we krijgen a whole new ballgame. Ben erg benieuwd hoe de teams ervoor staan straks.

Wat dat betreft mis ik de A1 GP nog weleens. Iedereen dezelfde auto. Wie weet komt het ooit eens echt tot een doorstart.
Ze hebben de oudste A1 GP auto's nog hergebruikt in de support races bij de WTCC, eerst heette dat Formula Master, later AutoGP. Jammer genoeg is dat de nek omgedraaid omdat de FIA een einde wilde maken aan alle wildgroei van Formula klasses.

DatumGrand PrixPlaats
6 – 8 maartGrand Prix van AustraliëMelbourne
13 – 15 maart Grand Prix van China + SprintShanghai
27 – 29 maartGrand Prix van JapanSuzuka
10 – 12 aprilGrand Prix van BahreinSakhir
17 – 19 aprilGrand Prix van Saoedi-ArabiëJeddah
1 – 3 meiGrand Prix van Miami + SprintMiami
22 – 24 meiGrand Prix van Canada + SprintMontréal
5 – 7 juniGrand Prix van MonacoMonaco
12 – 14 juniGrand Prix van SpanjeBarcelona
26 – 28 juniGrand Prix van OostenrijkSpielberg
3 – 5 juliGrand Prix van Groot-Brittannië + SprintSilverstone
17 – 19 juliGrand Prix van BelgiëSpa
24 – 26 juliGrand Prix van HongarijeBoedapest
21 – 23 augustusGrand Prix van Nederland + SprintZandvoort
4 – 6 septemberGrand Prix van ItaliëMonza
11 – 13 septemberGrand Prix van MadridMadrid
24 – 26 septemberGrand Prix van AzerbeidzjanBakoe
9 – 11 oktoberGrand Prix van Singapore + SprintSingapore
23 – 25 oktoberGrand Prix van de Verenigde StatenAustin
30 oktober – 1 novemberGrand Prix van MexicoMexico-Stad
6 – 8 novemberGrand Prix van BraziliëSão Paulo
19 – 21 novemberGrand Prix van Las VegasLas Vegas
27 – 29 novemberGrand Prix van QatarLusail
4 – 6 decemberGrand Prix van Abu DhabiYas Marina

Zéér benieuwd naar het nieuwe seizoen! De RB22 is wel een vooruitgang nmm. Iets mooier qua vorm & livery. En zie ik het nu goed dat daar weer de 'ouderwetse' BBS velgen onder zitten? Ziet er veel beter uit imho.

Ja, zin in! Nu al controverse rond de compressieverhouding van de motoren van Red Bull en Mercedes. Zijn zij slimmer geweest dan Audi, Honda en Ferrari, of krijgen ze het deksel nog op de neus? Als ze nog teruggefloten worden, moeten ze dan de motor opnieuw ontwerpen, of zouden ze een back-up ontwerp klaar hebben staan?

Ja, zin in! Nu al controverse rond de compressieverhouding van de motoren van Red Bull en Mercedes. Zijn zij slimmer geweest dan Audi, Honda en Ferrari, of krijgen ze het deksel nog op de neus? Als ze nog teruggefloten worden, moeten ze dan de motor opnieuw ontwerpen, of zouden ze een back-up ontwerp klaar hebben staan?
Als ik mij niet vergis hebben ze al goedkeuring gekregen voor deze motoren, ze voldoen immers aan het huidige regelement waarbij de de compressie meten op kamertemperatuur. Ik denk dat ze deze reglementair gewoon gaan gebruiken.
Al twijfel ik of ze er daadwerkelijk veel voordeel van gaan hebben: de verbrandingsmotor is maar +-50% van het vermogen en een uitzettende zuiger om de compressie te veranderen schreeuwt om betrouwbaarheidsproblemen. Ik denk dat het voordeel fors wordt overschat. ALS het werkt 0,3s per ronde winst, dat is flink. Maar ik betwijfel de betrouwbaarheid.

Het beloofd een mooi seizoen te worden!!

Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe groot de invloed is van rijders dmv de nieuwe knoppen (boost/overtake/charge). Zou een wat meer tactisch spelletje worden, en dan komen er denk ik wel een paar specifieke coureurs naar boven. Max, maar bijv ook Alonso, Sainz en Albon.

Persoonlijk door de baanwissel een kleine shift qua team (werkgerelateerde sponsoring). :cool:
Ik ga voor het “ouwe-l*llen-team”.:p

img_9957-jpeg.432220

Ik kijk al weer uit naar het nieuwe seizoen, benieuwd of Hamilton bij Ferrari dit jaar wel goed gaat presteren.

Het gewone abonnement is nog 95 euro en premium is 143 euro. Maar even afwachten wat de prijs doen bij start van nieuwe seizoen.

Mijn abbo wordt begin februari verlengt en staat tot nu nog op Euro94,99.
En zo te zien hoeft dat Premium sowieso niet voor mij.

Ik zie dat dat beschikbaar is als "upgrade", niet per sé als verlengingsbedrag. Of ben ik nu te hoopvol/naïef?

Schermafbeelding-2026-01-19-170155.png
Als ik het goed begrijp is straks verlengen minder duur dan wanneer je een nieuw abbonement neemt/nieuwe klant bent. Dus gewoon afwachten lijkt me.

"A few moments later..."
Bij Ferrari zou het al ruim vóór de start van het Formule 1-seizoen 2026 onrustig zijn achter de schermen. Terwijl de sport zich voorbereidt op een ingrijpend nieuw reglementair tijdperk, lijkt de Italiaanse renstal te worstelen met de ontwikkeling van de SF-26. Volgens berichtgeving van F1-Insider verloopt het ontwikkelingsproces moeizaam en zou dat binnen het team tot spanningen hebben geleid, waarbij ook teambaas Fred Vasseur nadrukkelijk een rol speelt.
Ik las ergens dat zelfs het halen van de testdagen in Barcelona (26 januari) spannend wordt.
Er wordt ook gespeculeerd/geroddeld over de toekomst van Vasseur:

Zou mij ook niks verbazen als Hamilton halverwege het seizoen opstapt, als blijkt dat het bij Ferrari dit jaar ook weer niks wordt.

Nee je hebt het gewone abonnement en het premium abonnement met meer opties.
Dan ben ik heel benieuwd of jij mij kan laten zien waar dat dan staat. Heb weer even gekeken en ik zie 1 optie, 143 euro per jaar voor premium ( of 12 euro per maand ) Geen goedkopere optie te vinden. Heb gekeken door zowel in te loggen op mijn F1TV account ( waar ik paar jaar terug abbo had ) of gewoon zonder inloggen als "nieuwe klant". 1 prijs, 1 optie, geen keuzes.

Dan ben ik heel benieuwd of jij mij kan laten zien waar dat dan staat. Heb weer even gekeken en ik zie 1 optie, 143 euro per jaar voor premium ( of 12 euro per maand ) Geen goedkopere optie te vinden. Heb gekeken door zowel in te loggen op mijn F1TV account ( waar ik paar jaar terug abbo had ) of gewoon zonder inloggen als "nieuwe klant". 1 prijs, 1 optie, geen keuzes.
Het rare is dat als je online zoekt je het wel over kan kopen, maar op de site nergens.

Staat bij mij gewoon bij mijn abonnementen. Bestaand abonnement automatisch verlengd voor €94,99. Daaronder de keuze voor een duurder premium abonnement.

Terug
Bovenaan