Formule 1 - Het discussietopic - Seizoen 2026

De winter tests zijn achter de rug, ik heb de titel van het topic maar even aangepast. Zijn de tests achter de rug? Die waren uiterst topgeheim! Maar wel bekend dat Hadjar een auto schreef. Deed Pierre Gasly dat ook niet, een paar jaar geleden?

Weet er iemand nog een site waar ik F1 nieuws kan vinden? Ik gebruikte newsnow.co.uk, maar daar overheersen de clickbait sites.

De winter tests zijn achter de rug, ik heb de titel van het topic maar even aangepast. Zijn de tests achter de rug? Die waren uiterst topgeheim! Maar wel bekend dat Hadjar een auto schreef. Deed Pierre Gasly dat ook niet, een paar jaar geleden?
Waarom aangepast? Er is al even een nieuw topic :

Misschien even samenvoegen, dan houden we de historie van wat we eerder gezegd hebbende, in voorgaande seizoenen.

Noem het topic dan gewoon 'Formule 1', dan hoeft de titel ook niet elk jaar aangepast te worden.

Waarom aangepast? Er is al even een nieuw topic :
Hmm. Ik heb ze samengevoegd, maar zie het andere topic niet meer terug. Wouter, kun je even meekijken?

Weet er iemand nog een site waar ik F1 nieuws kan vinden? Ik gebruikte newsnow.co.uk, maar daar overheersen de clickbait sites.
Voor achtergrond info volg ik F1 fotograaf Kym Illman op YT. Vriendelijk en rustig presenterend man met een enorm netwerk. En de video’s zijn niet langdradig.

Daar zit inderdaad weinig spaans bij..

Als psycholoog van de koude grond heb ik ook weleens het idee dat Max een karakter heeft dat bij veranderingen even tijd nodig heeft. Wellicht valt het straks mee ; )

Als psycholoog van de koude grond heb ik ook weleens het idee dat Max een karakter heeft dat bij veranderingen even tijd nodig heeft. Wellicht valt het straks mee ; )
Dat zou me niet verbazen, maar wat hij aanhaalt mbt snelheid in bochten is natuurlijk wel iets waarvan je je af kunt vragen of het het technische/coureurs kunsten van de sport niet tekort doet ten faveure van het tactisch deel

Heel goed, maar ook een rijder pur sang die bij voorkeur de grenzen op blijft zoeken. Iemand die er lol in beleefd een bocht zo snel als kan te pakken is minder gecharmeerd van bewust een eind onder die grens te moeten blijven. Dat stukje kan ik me wel voorstellen

Kan het me ook voorstellen hoor, je wilt op de limiet rijden. Echter is dat al jaren niet meer hetzelfde (mss wel: nooit geweest) als 'zo hard mogelijk gaan'. De banden/pitstops, temperatuur, positie op de baan etc zorgen ervoor dat er 'gemanaged' moet worden. En vroeger gold dat ook voor het brandstofverbruik.

Eens, en daarom kan ik me wel indenken dat een verschuiving naar nog meer managen niet direct iets is waar veel coureurs echt op zitten te wachten

Of fans van Verstappen zich zorgen moeten maken om een vertrek uit de Formule 1? „Hoezo? Dan racen we toch ergens anders? Houden we daar gewoon een leuke barbecue met z’n allen.”
Dit is dan wel weer lekker nuchter :ROFLMAO:

En die fans zullen we ook niet missen in de Formule 1. Die komen alleen om mee te kunnen praten over Verstappen. Je zult zien dat er opeens veel mensen niet meer gaan kijken in Nederland.

En die fans zullen we ook niet missen in de Formule 1. Die komen alleen om mee te kunnen praten over Verstappen. Je zult zien dat er opeens veel mensen niet meer gaan kijken in Nederland.
Eens. Al moet ik toegeven dat ik de sport toch ook volg omdat Verstappen meedoet. Mocht hij stoppen, dan moet ik nog maar zien of ik mijn F1TV-abonnement blijf behouden.

Ik ben benieuwd naar het nieuwe seizoen, ik heb de tests nog eens terug kunnen kijken, maar de verhoudingen zeggen nooit zoveel. Interessante feedback wel van de coureurs op de nieuwe autos. Ik ben vooral benieuwd ook hoe de nieuwe teams het gaan doen, Audi en Cadillac.

Gezien de eerste commentaren van Verstappen, Hamilton en Alonso lijken de nieuwe auto's verre van een verbetering. Waar men eerst met 260 km per uur door de bocht ging gaan ze nu met 200 door de bocht om stroom op te wekken/te sparen voor het rechte stuk erna. Zag ook stukje onboard van ik meen Hulkenberg waarbij hij rechte stuk opkomt met compleet volle accu en na 1/3 van het rechte stuk is die accu alweer volledig leeggetrokken.

Eens. Al moet ik toegeven dat ik de sport toch ook volg omdat Verstappen meedoet. Mocht hij stoppen, dan moet ik nog maar zien of ik mijn F1TV-abonnement blijf behouden.
Dat geldt voor velen denk ik. Zelf volg ik het altijd, maar meer speciaal als er een Nederlander meedoet.

Daarbij maakt het voor mij niet uit of die vooraan of achteraan rijdt, heb van Jos Verstappen ook altijd genoten. Het zijn de gloryhunters die alleen fans zijn van kampioenen die straks als eerste afhaken. Wat prima is ; )

Dat is natuurlijk bij elke sport zo en inderdaad hier ook bij F1. Ik kijk al vrij "lang", ik was bij de eerste RB overwinning van Sebastian Vettel er live bij in China. Daar heb ik de F1 "bug" gekregen. Daar zelfs nog bij de Paddocks kunnen komen en fotos gemaakt toen ik tussen de journalisten stond (ben zelf geen journalist) toen Seb en Alonso geinterviewd werden! Leuke ervaring :)

Als er die ervaren coureurs, en meervoudig wereldkampioenen, klagen... dan zal er toch waarheid zitten in de verhalen. Maar over een weekje weten we meer.

Ben wel heel benieuwd of alles door kan gaan. Een bandentest is al afgeblazen en in april zijn er al 2 races in het midden-oost, hopelijk is het dan weer rustig in Iran en omstreken.

Weinig gemis als die races in het Midden-Oosten niet doorgaan. Jeddah heeft wel wat interessante races voortgebracht, maar zie toch liever een Hockenheim oid ervoor terug in de plaats.

Iemand hier nog tips waar ik eventueel goede F1 streams zou kunnen vinden? Vorige jaren ook goede suggesties gehad en heb meeste links nog wel bewaard denk ik maar vaak werken die niet meer na een tijdje. Mag ook via PB uiteraard.

Dan maar misschien maar wat meer races in Europa, als ze daar in het Midden -Oosten oorlog willen voeren.

Ik denk dat in april de duizend bommen en granaten wel op zijn. We weten het natuurlijk nooit zeker, maar ik denk niet dat dit heel erg lang duurt!

Net de Zak Brown Show uuhh DTS gekeken, altijd wel vermakelijk, maar natuurlijk een hoog Hollywood gehalte.

Ik las recent een artikel dat Imola een serieuze reserve is, met eventueel Portimao en Istanbul ook achter de hand. De Duitse circuits alleen als er ergens heel veel geld vandaan komt. Ok, als noodoplossing misschien net iets minder heel veel geld.

Ik las recent een artikel dat Imola een serieuze reserve is, met eventueel Portimao en Istanbul ook achter de hand. De Duitse circuits alleen als er ergens heel veel geld vandaan komt. Ok, als noodoplossing misschien net iets minder heel veel geld.
Als dit de circuits zijn die in de rij staan, dan mag die oorlog nog wel even doorgaan... :rolleyes:

Blijft jammer dat er in Duitsland geen F1 races meer zijn. Voor mijn werk kom ik regelmatig langs de Hockenheimring. In 2006 was dat de eerste F1 race waar ik ooit bij was, dus ik vind het altijd wel jammer om te zien dat daar te weinig gebeurt.

Mijn voorkeur zou zijn Imola en Portimao, maar vooral geen stratencircuits. En ik vind de Nürburgring nog altijd mooi, maar misschien komt dat omdat ik de F1 daar een paar maal bezocht heb.

Een stratencircuit zie ik niet zo snel als uitwijklocatie i.p.v. een andere grand prix. Er zijn ook wel wat leuke stratencircuits, Baku heeft best vaak interessante races en Albert Park en Circuit Gilles Villeneuve zijn leuke straat-achtige circuits.

Een stratencircuit zie ik niet zo snel als uitwijklocatie i.p.v. een andere grand prix. Er zijn ook wel wat leuke stratencircuits, Baku heeft best vaak interessante races en Albert Park en Circuit Gilles Villeneuve zijn leuke straat-achtige circuits.
Mee eens. Een stratencircuit opbouwen kost over algemeen veel tijd. Áls er een alternatief nodig is voor de races in het Midden Oosten, dan is een ready-to-go circuit beter, waar ze in principe vanuit Australië naar toe kunnen vliegen.

Die lijken inderdaad op een zeperd eerste klas af te stevenen. En dat voor een team met zoveel ervaren, grote namen en top faciliteiten. Hoop voor ze dat het snel goed komt, maar de berichten worden met de dag slechter tot nu toe...

Het is toch ongekend wat daar bij Aston Martin gebeurd...

Las ergens dat de ervaren medewerkers bij Honda ergens anders zijn gaan werken toen Honda besloot uit de F1 te stappen. Als je dan binnen een jaar toch besluit door te gaan kun je opzoek naar nieuw personeel. Blijkbaar is het toen niet gelukt om ergens anders ervaren personeel weg te halen.

Een volledig nieuwe power-unit die compleet door de mand valt. Ben benieuwd of ze dit jaar nog een rol van betekenis gaan spelen.

Terug
Bovenaan