Gewoon Dirk: 1995 Cadillac Eldorado Touring Coupe + 2008 BMW 118i M-sport Cabriolet + 2009 Honda Insight + 2006 Renault Scenic

:eek: Potver... o_O Jullie doen het erom, Dirk en Marc! Jullie willen mij pesten! Twéé van de auto's op mijn shortlist naast elkaar zetten! Wat een geweldig stel!

En op meer foto's stelt de Eldorado nog zeker niet teleur, wat een bak. (y)

@Marc-827-Vitesse - Hij gorgelt inderdaad lustig er op los. Toen ik thuis kwam liet ik de motor even vol in de toeren gaan terwijl ik in zijn N stond, de katten binnen schoten overal naar toe, het stoepje achter de auto was meteen geveegd en lokale seismografen wisten de trillingen op te pikken... :p

@@PM - Het is inderdaad nogal een bijzonder apparaat, bedankt verder ook voor je complimenten.

@Gijs571 - Zodra de Excel klaar is moet je maar een keer langskomen, dan doen we een dragrace! ;)

@Uwbuurman - Precies wat je zegt, dat is de hobby! Ook ik geloof wel in de degelijkheid van dit blok, zolang het maar de aandacht krijgt die het verdient. Qua matten ben ik wel lastig, het liefste heb ik gewoon nieuwe originele Cadillac-matten. Deze matten zijn ook tweedelig, een rubberen ondermat voorzien van honderden pinnetjes die voor grip zorgen in het onderliggend tapijt en een heerlijk dikke hoogpolige bovenmat. Ik vrees dat ik dit nergens anders ga vinden dan bij Cadillac.

@Speedtouch - Het verbruik is bij deze auto voor mij van ondergeschikt belang, een monitor bijhouden ga ik dan denk ik ook niet doen. Afgaande op de boordcomputer deed hij bij langdurig 80, 100 of 120 rijden tussen de 9 en 10 liter per 10 km, helemaal niet slecht. In de stad hoor je echter de euro's verbranden zelfs met fluwelen voet.

@MWH - Haha, dat hebben we inderdaad expres voor jou gedaan.. :p Nog meer reden om naar een volgende meeting te komen dus!

Op de nieuwe pagina ook maar meteen een plaatje plaatsen!

Leuke updates weer, wat een heerlijk comfortabel interieur :cool:
Mijn CLK was al heerlijk comfortabel en luxe, maar dit is luxe/comfort in hoofdletters!!

Een halfjaartje gebruik bijhouden? Alsjeblieft? Gewoon om het te weten wat ie ongeveer doet? Zelfs al geef je er niks om?

Mooie plaatjes! Ook het interieur ziet er geweldig uit (y). Zo'n lijstje met semi onbelangrijke mankementjes heb ik zelf ook bij mijn 20-jarige Lexus. Helemaal nieuw maken is niet te doen en staat financieel niet in verhouding tot de meerwaarde in rijplezier. Gewoon lekker genieten en stukje bij beetje een paar dingetjes verbeteren en lekker doorrijden.

Mijn Lexus van 1.648kg met 4.0 V8 260pk doet gemiddeld over 3.000 mijl (= 4.800km) 1 liter Superplus 98 per 8,7km

Gewoon Dirk zei:
@Marc-827-Vitesse - Hij gorgelt inderdaad lustig er op los. Toen ik thuis kwam liet ik de motor even vol in de toeren gaan terwijl ik in zijn N stond, de katten binnen schoten overal naar toe, het stoepje achter de auto was meteen geveegd en lokale seismografen wisten de trillingen op te pikken... :p

Haha! (y) En alle planten die in de (voor) tuin stonden zaten in je grill en luchtfilter? :p
Ben het trouwens helemaal met Smarter eens, lekker toeren en stapsgewijs dingen fixen. :)

Mijn CLK 430 deed 1 op 10 gemiddeld, verrassend zuinige auto vond ik het :T
Op de snelweg zelfs wel uitschieters naar 1 op 11.
Beetje doortrappen op binnendoor wegen was dan al snel 1 op 6 :)

Wat een bak zeg!
En waar zitten de knoppen van de klimaatregeling? Die mis ik op het dash, of kijk ik ergens heel erg langs?

Enige wat ik er aan zou veranderen, zijn de achterlichten. Verwissel ze voor US spec achterlichten.

1995-Cadillac-Eldorado-Red-0224638.jpg

54515809-770-0@2X.jpg

Eh, dan heeft Dirk geen achteruitrijlamp en mistachterlicht meer.. toch?
Worden dat 2 bungelende armaturen onderaan de bumper.. lijkt mij niet zo geslaagd..

@Bofkont - Dankjewel! Ik denk overigens dat het verschil in comfort nog wel meevalt. Zie de CLK-zetels als prachtige en toch zeer comfortabele Rolf Benz stoelen maar de Eldorado onbehouden lomp grote lederen loungebanken met ingebouwde bekerhouders heeft. ;)
Het verbruik van de Benz valt me nog mee. en betreffende het verbeteren,sorry mijn naam is geen Bofkont maar gewoon Dirk.:T

@Nico GTR - Ik zal de tankbonnetjes bewaren en de eerstvolgende keer tanken als 0-punt de kilometerstand noteren. Mocht ik dan ooit een keer de auto voltanken dan kan ik over die periode het verbruik uitrekenen... ;)

@Smarter - De ambitie om hem in concoursstaat te krijgen heb ik zeker niet, technisch belangrijke dingen laat ik zeker doen en verder is het vooral genieten. Genieten van het rijden en genieten van kleine verbeterprojectjes. Wat dat betreft snap ik helemaal wat jij bedoelt. :cool:

@Twix - Nou dan moet ik wel, ik weet alleen niet of ik het wel wil weten...

@Marc-827-Vitesse - Zoiets ja. Een voordeel, met al die vegetatie is hij plotsklaps een stuk groener. :D

@Barri - Dankjewel. En inderdaad wat Durashift zegt, rechts achter het stuur. Met het contact aan zie je erboven op een display zaken als binnen- en buitentemperatuur en de mode waar de climate control op staat.

@Quatrelle - Dat zou ik dan weer niet doen. De huidige lichtunits voldoen prima en het hoort bij een EU-spec model zo dus in dat opzicht is het voor mij een onzinnige investering. Bovendien, als de achteruitrijlichten dan naar naast het kenteken verhuizen moet ik aanvragen of ik een 18:1 kentekenplaat mag voeren en dat mag tegenwoordig niet meer zomaar van de RDW.

@Durashift - Dat is al helemaal geen zicht inderdaad, lekker zo houden dus...

@A3-White - Thanks! Zo'n Lincoln lijkt me ook wel gaaf al is voor mij de Cadillac wel de mooiere van de twee...

@@PM - Ik weet niet vanaf welk bouwjaar dit geldt maar tegenwoordig zijn mistachterlicht en achteruitrijlicht toch echt wel verplicht. ;)

@Gijs571 - Mooi, gezellig!

Wauw, wat een sloep (in gunstige betekenis!!!).
Velen dromen ervan, maar je moet het toch ook echt aandurven.
Hopelijk stijgen je aandelen van Shell zeer sterk in waarde want ik vermoed dat je dat nodig zal hebben; ik ga er immers van uit dat je zo vaak mogelijk in die schitterende koets zal rondcruisen... (y)

@Jacob106xs - Ik blijf het apart vinden dat twee totaal verschillende auto's zo goed bij elkaar kunnen staan... Toch weet ik wel welke ik kies en die heeft meer dan zes cilinders. :cool:

@British Racing Green - Hoe verslavend het rijden ook is, ik heb mezelf voorgenomen om hem vooral in het weekend van stal te halen. Immers moet het toch een beetje speciaal blijven en ik moet er niet aan denken dat er iets mee gebeurt op het werk (waar ik nu werk zit de auto na een dag werken soms helemaal onder stof/druppels van de fabriek). Die auto van je advertentie had ik ook al gezien, ondanks dat hij er wat treurig bij staat lijkt hij me toch wel te goed om als donorauto te dienen, zeker als de kilometerstand klopt en het blok nog in orde is.

@@PM - Ah, dan zou het dus wel kunnen.Toch blijf ik erbij dat ik de huidige achterlichten prima vind.

@Twix - Ik verwacht zeker ook geen 1 op 4 maar vergeleken met een gemiddelde Europese auto is het natuurlijk wel een verschil. Misschien toch maar meten in Smiles per gallon... ;)

Overigens ging ik zondag de banden op spanning brengen bij de pomp om de hoek. Een oudere man in zijn smetteloze knalrode BMW Z3 gaf me meteen een compliment dat ik zo'n mooie auto had. Ik zei dat zijn auto er ook zeker wel mocht zijn. Dat klopte wel vond de man, maar die van mij was toch wel even wat anders. Leuk, dit soort reacties kreeg ik nou nooit met de Honda...:T

Dat soort reacties zijn inderdaad altijd leuk (y) Fijn dat men andermans auto kan waarderen!

Hoe gaat het met de verkoop van de Honda?

Wat een gaaf ding inderdaad. Lekker smeuïg moet dat rijden. Het vermogen is nog hoger dan ik had gedacht. Met meer dan 300PK kom je weinig te kort denk ik zo.
Dat rechtopstaande raam vind ik ook een leuk detail. Normaal zie je bij coupes toch dat ze de daklijn volgen, maar hier dus duidelijk niet. Gaaf! (y)

Kijk je hier even niet en blijkt er plots een ge-wel-di-ge Eldorado aan het wagenpark te zijn toegevoegd! :eek: Ik was als kleine jongen al grote fan van de toenmalige Cadillac styling (ook de STS kon mijn bekoren), met deze als topfavoriet.

Ik ben waarschijnlijk bevooroordeeld, maar echt fout vind ik zo'n Eldorado (in de juiste kleur, met originele velgen, zoals de jouwe) trouwens niet. Eerder een model dat stijlvol en gracieus ouder is geworden.

De km-stand van dik drie ton is er overigens (op de foto's althans) niet aan af te zien. Ik ben nog het meeste onder de indruk van de mooie staat van het beige stuurwiel.

Ik ben er zeker van dat 'ie bij jou goed is terecht gekomen. Heel veel succes met het verhelpen van de kleine probleempuntjes en uiteraard ook veel veilige (en leuke) km's gewenst!

Mooie, bijzondere, auto's .

ik vond de STS nortstar altijd een bijzondere auto

Deze caddilac Eldorado is ng bijzonderder.

Veel geluk, met deze Amirikaan, en maak hem nog mooier !

er staat een Eldorado te koop voor nog geen 3 mille!

https://www.autoweek.nl/occasion/7PRW7/cadillac-eldorado-46-touring-coup-executive-305pk?merk=Cadillac&model=Eldorado

dez is bijna 9 mille,

https://www.autoweek.nl/occasion/7Q7ZR/cadillac-eldorado-touring-coupe-46l-v8-uniek?merk=Cadillac&model=Eldorado

groot verschil.

nou, wie durft ??

ik weet het zeker,

ik wil een cadillac !!

https://www.autoweek.nl/occasion/6KKRK/cadillac-seville-46-v8-sts?merk=Cadillac

met LPG !

oke is stop,

De laatste is deze;

https://www.autoweek.nl/occasion/7FJK9/cadillac-seville-46-v8-sts-sedan-aut4?merk=Cadillac

Die bijna zo kan meenemen.

maar ik begin er maar niet aan......

Groeten uit ARM Frankrijk.

@Bossinkje - De verkoop van de Honda lijkt ergens op te gaan lijken. Er is nog niets zeker maar interesse is er genoeg, to be continued!

@Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Smeuïg is inderdaad een goede omschrijving. De 305 paarden weten inderdaad goed raad met de 1720 kg wegende coupé, 0-100 zou binnen de 7 seconden geklaard moeten zijn en dat geloof ik direct. Dat rechte raam vind ik ook een mooie toevoeging. De voorganger had dat ook maar die had gelijk ook een recht aflopende achterruit, dat vond ik toch minder geslaagd.

@Escher - We moeten snel maar eens onze coupés naast elkaar zetten, de jonge gast in zijn trainingspak tegenover de oude heer in zijn maatpak. ;)
Je ziet, jouw omschrijving van stijlvol ouder geworden strookt geheel met mijn mening! (y)

De foto's verhullen wel wat van de kleine imperfecties, maar dat is ook eigenlijk alles wat je ziet. Veel kleine plekjes, krasjes enzovoorts. Geen grote lelijke plekken, enorme instapschades (wat sommige andere exemplaren wel hadden, zoals het exemplaar van onder de 3k die Boblafrance liet zien) of andere grote aandachtspunten. Overigens is de pook wel een hoop van zijn leerverf kwijt.

Bedankt, het eerste puntje is al van de lijst en ik hoop nog heel lang van deze Eldorado te mogen genieten.

@Boblafrance Ralph - Dankje voor de complimenten, het is inderdaad een heerlijke, exclusieve verschijning waar ik dan ook zeer mee in mijn nopjes ben. En er staat genoeg te koop in allerlei prijsklasses dus sla je slag! ;)

@Wouter82 - Dankje, ik ben waarschijnlijk net zo onder de indruk, wat een geweldenaar!

[size=medium]De eerste update[/size]
[size=x-small]of wat er voor door moet gaan[/size]​

Vandaag kwam er via de post een cadeautje binnen, stiekem geregeld door mijn vriendin.

En verder ben ik vanmiddag aan de slag gegaan met de middenarmsteun en dan met name de bekerhouders. Uiteraard ben ik vergeten een heel fotoverslag te maken dus ik zal proberen te omschrijven hoe het gegaan is. Om te beginnen moest de onderkant van de armsteun los, daarna kon ik de bovenkant demonteren. Wat dan overblijft is de metalen kern met daarop de slede met de twee bekerhouders.

Aan het eind van de rails zit een plastic onderdeeltje welke een pinnetje aan de slede vangt en dan vervolgens wat verdraait waardoor de slede niet terug naar voren schuift (deze staat immers onder veerspanning). Dit plastic onderdeel moet altijd in de juiste positie staan om de slede te vangen maar verdraait bij het vangen en bij het ontgrendelen van de slede. Om hiervoor te zorgen is er aan het plastic onderdeel een veertje gemonteerd zodat hij altijd terug hoort te draaien naar dezelfde positie.

Buiten dat er in de armsteun wat zaken tevoorschijn kwamen die daar duidelijk niet horen, een garantiebewijs van een videospelletje en een stukje zilverfoliepapier om precies te zijn, bleek het veertje aan de plastic vanger ook los te zijn geraakt. Hierdoor stond hij scheef en ving hij dus niet het palletje op de slede. Na wat gepriegel en gedoe, zat het veertje weer goed met als resultaat dat de slede weer vastgegrepen wordt.
Uiteraard viel er tijdens het los- en vastmaken van de schroeven (welke deels torx en deels philips schroeven waren) een schroefje tot onder de rails van de stoel, hieronder vandaan kwam ook nog een oude aansteker tevoorschijn. UIteindelijk stond alles terug in elkaar en blijven de bekerhouders mooi in de armsteun wanneer je ze niet nodig hebt.

Gewoon Dirk zei:
@Escher - We moeten snel maar eens onze coupés naast elkaar zetten, de jonge gast in zijn trainingspak tegenover de oude heer in zijn maatpak. ;)
Je ziet, jouw omschrijving van stijlvol ouder geworden strookt geheel met mijn mening! (y)

Ha, ik voel een uitgebreide coupé-meeting aankomen... :D

Mooie snelle fix trouwens, die bekerhouders. Gepriegel met schroefjes op onmogelijke plekken herken ik nog wel van m'n dashboard in de Volvo. Een lang, smal pincet blijkt verrassend handig om schroefjes uit nauwe kieren te peuteren...

Zo'n STS (uit de post van Boblafrance) is ook een geweldige bak eigenlijk. Veel mooier (rustiger en toch imposant) dan de huidige hoekige Cadillacs.

@j.ko (liever laat dan nooit)

Een uitgebreide coupé-meeting zie ik wel zitten. Wellicht dat er nog meer AW-forum coupébezitters mee willen doen. Ik pleit voor een datum in het voorjaar, zonnetje en biertje erbij! :cool:

Ik moet ook maar eens op zoek naar zo'n pincet, of een magneet aan een stokje, die kunnen ook verrekte handig zijn!

Ik ben het met je eens dat de STS een prachtige bak is. Toch hebben die hoekige Cadillacs ook wel wat. En vergis je niet, toen de STS uitkwam werd daar ook niet per se positief op gereageerd, misschien moeten de huidige hoekige caddy's ook gewoon wat rijpen!

Ik had nog een foto van "the beast"

Ik vond deze foto zelf erg grappig, leuk dus dat we niet de enige waren die de Caddy leuk vonden!

tjonge wat was ie in het echt mooi zeg! Je ziet de kilometerstand er echt niet van af! Goede aankoop dus Dirk!

Durashift zei:
Eh, dan heeft Dirk geen achteruitrijlamp en mistachterlicht meer.. toch?
Worden dat 2 bungelende armaturen onderaan de bumper.. lijkt mij niet zo geslaagd..

Nee hoor, de nwe licenseplate houder waar de achteruitrij lampen in zitten aan weerszijden, gebruik je 1 kant als achteruitrijlamp en de andere word je new mistlamp. Heb ik ook bij mijn Trailblazer gedaan toentertijd. APK proof! Maar ik lees dat Dirk hem origineel EU spec wil houden, dus het is niet relevant meer. En die 18.2 plaatjes kan idd per RDW station verschillen qua instelling van de dienstdoende keurmeester.

@Pjötr - Bedankt voor de leuke foto's en het compliment. Het is inderdaad wonderlbaarlijk hoe strak het interieur nog is.

Gewoon Dirk zei:
Ik gok een zelfbedachte afkorting voor nieuwe, scheelt toch drie letters typewerk!;)
Ah, juist. Ntg (dat is een afkorting voor nuttig).

Volgende keer meer foto's maken van je fix Dirk, ik snap er geen anjer van :T.

@Micha D. ik zl de vlgnd kr zkr mr fts mkn! (ok, als je van de fix al geen anjer snapte dan is dit helemaal Turks voor je :p) Volgende fix meer plaatjes schieten is de boodschap die ik probeerde af te korten...:D

@Twix. Dat is inderdaad zo'n detail wat ik zelf ook echt heel tof vind. En het geluid dat ze ten gehoren brengen... Toch maar eens bekijken hoe ik een audiofragment op de website ga krijgen.

weer effe bijlezen. Die Caddi coupé is errug gaaf! Supermooie auto. En je Accord... tja die vind ik nog steeds zo gaaf. Nog steeds te koop?

simca1006 zei:
weer effe bijlezen. Die Caddi coupé is errug gaaf! Supermooie auto. En je Accord... tja die vind ik nog steeds zo gaaf. Nog steeds te koop?

Dankjewel, ja die Eldorado is wel echt een droom die in vervulling is gegaan, wat een bak!
De Honda, nog altijd in de verkoop ja. Nu Is hij gelukkig niet vreselijk duur in de vaste lasten maar ik vind het vooral zonde dat er nu zo weinig mee gebeurt.

Hey Dirk,
Bedankt voor de geweldige rit met je wagen vandaag! De V8 motor klinkt ge-wel-dig, ik kreeg gelijk een dikke lach op mijn gezicht.
Het past ook gewoon bij jullie ;-). Ik ga vaker op deze forum kijken en de verhalen volgen.

CitroënFrance zei:
Hey Dirk,
Bedankt voor de geweldige rit met je wagen vandaag! De V8 motor klinkt ge-wel-dig, ik kreeg gelijk een dikke lach op mijn gezicht.
Het past ook gewoon bij jullie ;-). Ik ga vaker op deze forum kijken en de verhalen volgen.

Ha hey wat leuk dat je me gevonden hebt! Het was zeker gezellig en voor een stukje sturen in de Cadillac ben ik wel te porren zoals je begrijpt. Ook leuk dat je je account weer afgestoft hebt, misschien kan je na verloop van tijd ook een eigen mijn-auto topic openen? Die funauto gaat er bij jou ook echt wel een keer komen, daar ben ik van overtuigd! ;)

Het was even zoeken naar mijn wachtwoord hehe. Krijg vandaag te horen of ik ergens aan de slag mag, met uiteraard een auto (mijn eerste auto xD).
Maar goed, mijn fun wagen kom er zeker. Gok over een jaar of anderhalf, ik kijk elke dag wel of er iets leuks te koop staat.

Ik had even over je berichtje heen gekeken. Nog goed nieuws over de baan te delen? Ben trouwens nu al benieuwd wat jouw liefhebbershart je laat kopen...

Terug
Bovenaan