Thankx Gijs!
Hier de volgende update.
Onder de armsteun zit een klepje die al vanaf het begin niet open wilde. Nieuwsgierig als ik ben ben ik toch maar op onderzoek uit gegaan.
Volgens de online owners manual zou hier een opbergvak voor cd's en/of cassettebandjes zitten. Na wat gefrummel met langwerpig plat stukje staal kreeg ik hem uiteindelijk toch open. Bovenop het deksel zit, of beter gezegd zat, een lipje. Bij het omhoog halen van dit lipje zou een veertje er voor moeten zorgen dat de vergrendelingspin uit het bakje zou komen en het deksel open kon. Terwijl ik dit principe probeerde te doorgronden (de pin bewoog namelijk helemaal niets) brak het lipje af. Dus het deksel gaat nu wel open en dicht hij zit alleen niet meer vergrendeld. Ergens jammer dat het afgebroken is maar ik heb nu wel een opbergvak die ik kan gebruiken...

Het deksel, in het vierkante vakje zat het lipje.

Helaas was de schatkist leeg

Hier kan je zien waar de pin uit kwam. Mocht ik nog eens een goed exemplaar tegen komen op een sloop dan neem ik hem wel mee, tot die tijd hou ik hem zo.
En dan stond er nog een klus op het lijstje. Zo wilde de linker portierruit maar een klein stuk naar beneden of omhoog om vervolgens alleen een hoop kabaal te maken. Tijd om de deur in te gaan.

Lang leve YouTube, anders had ik moeten gokken waar te beginnen.
OK, mijn eerste gedachte was ook om de raambediening e.d. los te halen maar wat daarna zou komen, ik had geen idee...

De schroef links is een van de slechts twee schroeven die je los moet maken om het paneel te verwijderen.

Gelukkig is er genoeg plek om de verwijderde onderdelen te laten.
En dan de tweede verborgen schroef, die had ik nooit gevonden zonder online hulp. Links onderop de deur kan je een deel van de bekleding naar voren wippen, deze zit met een pin in de deur. Naast het gat van die pin zit een gat met daar achter een schroef.
Om het paneel te verwijderen moet je hem naar boven en dan naar voren halen, hij haakt rondom namelijk vast in de deur. Helaas heeft in het verleden niet iedereen dit even goed gedaan want een aantal van die haken is al afgebroken, weet ik wel meteen waarom mijn paneel niet overal even mooi aansluit.

Goed, het paneel is los en dan hou je dit over.
De zwarte binnenbekleding kon ik op het gemakje goed lospeuteren, deze zit met zwarte kit vastgeplakt. Toen deze half los was kon ik het mechanisme zien. Nu besloot ik dat het tijd was voor een filmpje van het geluid dat de motor maakt.

(klik op afbeelding om af te spelen)
Vervolgens heb ik de motor los gehaald om te kijken of hij zonder weerstand wel rond wilde gaan.
Hier zie je dat ik de moertjes een flink eind los heb gemaakt zodat ik de tandheugel vrij kon krijgen van het raammechanisme.
Dit leek wel wat beter te klinken, al klinkt het niet helemaal gezond.

Met de hand kreeg ik het raam wel helemaal naar beneden dus besloot ik de motor helemaal los te halen.
Nu werd duidelijk dat het probleem dus wel degelijk in de motor zit.

De uitgaande as van het motortje zelf was behoorlijk vervuild.
De techniekers onder ons zullen het al vermoeden, de koolborstels zijn versleten.
Helaas was er geen elektrozaak meer open op zaterdagmiddag dus verdere reparatie moet wachten tot na het weekend. Ik kreeg via een appgroepje van forumgenoot Cabriorob de tip om naar een revisiebedrijf van elektromotoren te gaan, die zal ik maandag zeker bellen evenals mijn vaste monteur. Die man is ook goed in dingen degelijk en voordelig op te lossen, misschien kan hij me helpen met het vervangen van de koolborstels zodat mijn raam weer goed op en neer gaat. Alternatief is natuurlijk een nieuwe motor, op Ebay $32 exclusief verzending a $28, ander alternatief is een sloperij bezoeken die wat GM producten uit die tijd heeft staan (de motor is in redelijk veel modellen gebruikt tussen '92 en '05)