Gewoon Dirk: 1995 Cadillac Eldorado Touring Coupe + 2008 BMW 118i M-sport Cabriolet + 2009 Honda Insight + 2006 Renault Scenic

Wat een raar duo eigenlijk. Hoewel Eldorado en BX op sommige gebieden redelijk vergelijkbaar geacht kunnen worden, is er gevoelsmatig toch een verschil van dag en nacht tussen die twee.

Maar leuke foto's!

Pjötr zei:
Wat me opvalt is de achterlichten van jouw auto, leuk hoe die op de "aloude vinnen" zijn geïnspireerd!

Ook aan de voorkant zit een mooie 'vin'. Valt me nu pas op eigenlijk, door die foto's in de schemering. Erg gaaf.

Bedankt Nico, Pjötr, Mechanix, MWH en Twix.

@MHW, wat betreft het duo ben ik het wel eens met je. De BX is natuurlijk een iconische auto met dito design, De Eldorado heeft ook weer een krachtig en markant voorkomen. Zo naast elkaar blijven beide ontwerpen wel staan maar ik heb niet direct het idee dat de een de ander versterkt ofzo. Klinkt misschien wat vaag, ik doe het maar met het compliment betreffende de foto's :T

@Pjötr/Twix Betreft die vinnen, die beginnen inderdaad al voorop. Voor het design van dit model Eldorado hebben ze de series 62 Eldorado van de vierde serie (1967 t/m 1970) als uitgangspunt genomen.

Ik zat gisteren Jay Leno te kijken. Leno zat te vertellen over zijn vader. Die noemde Cadillac "de Rolls Royce onder de auto's".

Twix zei:
Ik zat gisteren Jay Leno te kijken. Leno zat te vertellen over zijn vader. Die noemde Cadillac "de Rolls Royce onder de auto's".

Heerlijke uitspraak! En wie weet heeft hij nog gelijk ook...:T

Iedereen uiteraard de beste wensen voor het nieuwe jaar. Dat we in goede gezondheid veel geluk mogen vinden en heel veel rij- en sleutelplezier mogen ervaren!
Op deze nieuwe pagina maar weer eens een plaatje van de cactus want die ziet inmiddels groen van jaloezie zoveel aandacht dat er naar de Eldorado gaat.

My Cactus, turned green by Doel

Hoe groen kan ie worden Dirk? Het was super gezellig vorige week! Op het nieuwe jaar, dat we weer genoeg kunnen prutsen met de bolides ;)

@Nico - Jammer dat hij nooit in die kleur geleverd is, was zeker kanshebber geweest dan

@Jacob - Dat vind ik nou een goed voornemen! En inderdaad, wat een gezelligheid, doen we snel nog eens! (maar dan met rood vlees en goed bier ;))

Is dat bier nou nog niet op Jacob? Mijn flappen en suikerbrood zijn ook allang verteerd! :D

Ach, je kan altijd je voorraad verder laten groeien natuurlijk, wel je vader een lief aankijken. ;) (en anders weet ik nog wel een Brut te koop waar je ze mee om kan kopen).

Haha die flappen overleven het ook geen 24 uur :p

Ik ga eerst mijn best doen deze voorraad te laten krimpen. Tot die tijd hoeft er nog niks bij heur o_O

Het is alweer een weekje stil hier, tijd voor een kleine update.
Iets waar ik al een tijdje zin in had, de spullen had ik immers al in huis. Nu moest het weer nog meewerken evenals mijn planning.
Gisteren had ik dan eindelijk genoeg tijd en op een enkele winterse bui na was het droog met een zonnetje, tijd om aan de slag te gaan dus.

Allereerst heb ik met Cleaning Foam van Mothers het leder gereinigd.

Vervolgens heb ik het even laten rusten alvorens ik verder ging. Na een lekkere lunch (de innerlijke mens moet immers ook verwend worden) ben ik aan de slag gegaan met conditioner. Om precies te zijn Reflections advanced leather care, ook van Mothers. Het ruikt licht chemisch maar niet storend. Het haalt wel weer een lekkere ledergeur naar boven heb ik de indruk. Bovendien is het leder weer mooi mat en voelt het merkbaar soepeler.

Ik heb me nu bewust alleen gericht op het zitmeubilair, het leder op het dashboard, deurpanelen enzovoorts komt een volgende keer aan de beurt. Het stuur had ik nu wel al meegenomen maar die glimt nog best behoorlijk, volgende keer maar met de wonderspons aan de slag.

Overigens heb ik wel een nadeel ontdekt aan het intensief reinigen van het leer, ik weet nu precies hoeveel (spijkerbroek en in/uitstap) schades er aan het leer zitten. Op het oog ziet het leder er perfect uit maar met name op de achterkant van de bestuurdersstoel zitten toch flink wat krassen.

Misschien zijn hier nog mensen met goede ideeën om dat op te lossen zonder dat het direct de wereld hoeft te kosten? Aan de andere kant, de auto is natuurlijk 21 jaar oud, zo slecht is het leer eigenlijk niet op die paar dingen na...

Een kkurtje van colourlock kan geen kwaad. Op kleur van de cadillacnummers gemaakt te bestellen. Dan krijg je een goede reiniger daarna schuur je de plek (klinkt eng, echt goed te doen) en kleur je de plek weer netjes. Als je alle stappen goed volgt, dan wordt dit als nieuw. Ik heb geen aandelen colourlock, maar wel zelf hele prettige ervaringen.

@Uwbuurman - Bedankt voor de tip, daar kan ik iets mee! Nu nog het kleurnummer van het interieur zien te achterhalen...

Toen was het alweer tijd voor een update. Een update over een klus aan de Cadillac die ik al een tijdje van plan was maar dan wilde ik er aan beginnen en dan stond hij er zo bij.

Vervolgens had ik weer eens geen tijd in het weekend dus werd het weer uitgesteld. En toen had ik wel tijd, trof ik de auto 's ochtends zo aan.

Niet ideaal als je aan de slag wilt met het exterieur. Buiten dat hikte ik er ook een beetje tegenaan, wellicht wat angstig om er aan te beginnen.
Want wat moest er gebeuren? Wel, dat zit zo. Een tijdje geleden heb ik een accessoire gekocht voor de Cadillac die ik nog steeds moest monteren.
Allereerst moest ik bekijken waar er ruimte voor was voorzien. Een gat aan de binnenkant van de motorkap wees me al de goede kant op.

Voor de duidelijkheid, het gaat dus om dit gat:

Toen het moeilijkste moment van de dag, in het midden van dit gat heb ik een gat geboord in de motorkap, slik! Nu wist ik het midden en kon ik langs buitenom het grotere gat aftekenen. Ik heb niet van alle stappen foto's genomen, het was namelijk droog en daar moest ik maar gebruik van maken.
Het aftekenen zag er ongeveer zo uit.

Maar waarom zou ik in hemelsnaam zo'n groot gat willen boren in mijn motorkap? Nou, voor dat accessoire. Na een hoop gedoe was het gat groot genoeg en voorzien van roeststopper en kon ik mijn laatste aanwinst monteren. Persoonlijk vind ik het supervet staan!

Destijds kon je wel kiezen voor een motorkap ornament op je Eldorado maar deze was standaard chroom. Er is echter ook een Golden edition geweest van de Eldorado. Hierbij waren alle logo's aan de buitenkant voorzien met een laag 24 karaat bladgoud. Zo ook het ornament wat je hier ziet. Alle andere logo's zijn weliswaar chroom bij mij toch vind ik het niet verkeerd staan. Mocht ik toch van gedachte veranderen dan kan ik altijd nog een chromen exemplaar kopen en monteren.
Voel je vrij om te zeggen wat je er van vind, zolang je je woorden maar wel genuanceerd houdt! :cool:

Een gouden Cadillac logo. Veel fouter kan het niet. Maar het staat prima! Mooie update.

@A3-White - Dankjewel, ik ben er zelf ook zeer tevreden mee.

@Twix - Je weet zo ongeveer precies te omschrijven hoe ik er zelf ook over denk. Dit pas die wagen gewoon als een maatpak.

@Nico GTR - Las ik niet ergens een blog waarin je verklaart altijd wel wat positiefs te kunnen zeggen? :D

Erg netjes gedaan! Ik denk dat chroom overigens beter zal passen in contrast met de rest van de auto. Dit goud springt er teveel uit naar mijn idee en lijkt wat.. goedkoop?
Trouwens niet bang dat het gat zal gaan roesten (ondanks de roeststopper)?

@Rzasa - Geloof me, die zit behoorlijk vast, te vast om zomaar door baldadige jeugd gejat te kunnen worden in ieder geval. :T

@Zevens - Dankjewel. Chroom past inderdaad wat beter bij de andere emblemen maar juist dat hij er zo uit springt maakt het wel cool vind ik. Mocht ik me alsnog bedenken dan is hij zo omgeruild voor een chromen exemplaar natuurlijk. Overigens zit er buiten die roeststopper ook nog een flinke rubberen ring tussen om het water buiten te houden. Verder ben ik wel van plan om jaarlijks even te checken hoe het erbij staat.

Chroom een beter idee, waar heb ik dat eerder gehoord :T

Oh wacht.....genuanceerd!

Ik vind de hoek waarin het embleem staat erg mooi, geeft snelheid weer terwijl die stil staat.

Ik vind het VET! Gaaf gedaan hoor (y)

(Maar goed, ik heb ook best wel een voorkeur voor Amerikaans, lomp en fout :p )

Tja Nico, smaken verschillen... Waar de een denkt dat chroom beter is weet de ander dat goud beter is. :T

En die hoek kan je zelf een beetje bepalen, als je hem recht omhoog zet staat hij wel heel vreemd, onder een kleine hoek is inderdaad wat dynamischer.

En Omniradius, met die voorkeur gaan wij het nog goed kunnen vinden met elkaar! :D

Ik vind het een beetje het automobiele equivalent van bijvoorbeeld Wheatus (klik!), zo ongelofelijk fout maar oh oh oh wat is het eigenlijk ook heerlijk. (y)

Hij speelt toch in American Pie?

Ergens best nog wel een goed nummer. :p Lang geleden dat ik die hoorde.

afentoe zei:
Ik vind het een beetje het automobiele equivalent van bijvoorbeeld Wheatus (klik!), zo ongelofelijk fout maar oh oh oh wat is het eigenlijk ook heerlijk. (y)

Wheatus, dia had ik al een tijdje niet meer gehoord zeg! Blijft inderdaad lekker fout. Wat dat betreft ben ik me er ook geheel van bewust dat de Eldorado een foute bak is, daarom is dat gouden logo ook zo leuk. ;)

Prachtige auto, met zo'n dikke Northstar V8 motor.
Jammer dat de auto moet buiten slapen.
Is een carport geen optie?

Heerlijk fout, echt briljant (y)

Is het geen optie om alle emblemen te vervagen voor gouden (zoals bij de golden edition)? Lijkt mij schitterend!

@Bossinkje - :D

@spyderweb - Dankjewel, het is zeker een heerlijke auto. Die carport staat wel op planning, of misschien toch een garagebox huren, daar ben ik nog niet helemaal over uit.

@F Mitsi - Dankjewel. Ik heb er aan gedacht om alles in gold uit te voeren maar buiten dat je met bepaalde chromen delen blijft zitten (bumper inserts, raamlijst) is de goedkoopste complete set op ebay ook nog eens een slordige $450 ex verzendkosten.:T

Gewoon Dirk zei:
@spyderweb - Dankjewel, het is zeker een heerlijke auto. Die carport staat wel op planning, of misschien toch een garagebox huren, daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Waarom niet beide? Een carport is voor de Cactus ook wel prettig lijkt me.

Haha geweldig fout dat gouden embleem, maar het hoort bij de wagen kan het wel waarderen :D

Dat leder is trouwens vrij simpel te herstellen, niet te grof schuren en het beste is even opnieuw verven.
Kun je gerust zelf doen als je de juiste kleur kunt krijgen, via colourlock.
Anders via een leder restaurateur, hoeft echt niet de wereld te kosten.

@Caspian - Dat zou natuurlijk ideaal zijn, al heeft dat echter ook weer zijn prijskaartje natuurlijk.

@Bofkont - Jij ook bedankt voor de tip, uwbuurman kwam ook al met colourlock. Toch iets waar ik eens in moet duiken dan. Niet dat het haast heeft maar het is weer typisch zo'n karwei waarmee je de auto net iets netter kan maken. Je zou haast kunnen zeggen: bofkonten light! :D

Hoewel ik de gedachte van foutheid op een foute auto kan waarderen, vind ik de Eldorado nog niet fout genoeg eigenlijk. Te geslaagd voor Amerikaanse begrippen. En goud op zilver zou ik ook niet doen.

Maar uitkijken op zo'n embleem aan het einde van je landingsbaan, euh, motorkap. Het heeft wel wat. :D

@MWH - Ik ben blij dat niet iedereen alleen maar positief is, ik had eigenlijk wel verwacht veel meer negatieve geluiden te horen. Aan de andere kant ben ik ook wel blij met alle leuke reacties. Nogmaals, zelf vind ik het goud heel mooi staan ondanks al het chroom maar niet iedereen hoeft daar natuurlijk hetzelfde over te denken. (y)

@Caspian - Ook dat is zeker waar, hoe dan ook, minimaal een van mijn auto's zal in de toekomst overdekt staan!

Eerlijk? Ik vind het niet mooi, het oogt rommelig, als later toegevoegde kitsch. Dat komt omdat het zo ontzettend detoneert met het chroom. Met goud is op zich niks mis, maar dan moet (in mijn ogen) alles wat blinkt goud zijn. Om positief te eindigen: dan heb je nog wat leuke klusuurtjes voor de boeg :LOL:.

Wat ik trouwen wel leuk vind, is dat je het gewoon probeert en er merkbaar happy mee bent. Daar gaat het tenslotte om.

@j.ko - Bedankt voor je eerlijke feedback. Misschien dat ik hem tzt wel helemaal omvorm naar goud. Al is het dan misschien weer too much, als ik al het chroom (dus ook op de bumpers e.d.) mee neem... Aan de andere kant; ik vind het nu al helemaal tof uds waarom zou ik. :D

En inderdaad, wat jullie er van vinden is leuk om te weten maar uiteindelijk toch minder relevant, ik ben er zeker gelukkig mee! :cool:

Gisterenmiddag kwam ik thuis en tot mijn verrassing was er, eerder dan verwacht een cadeau bezorgd!

In dat pakketje zat de langverwachte raammotor, omdat het prijsverschil met een enkele te verwaarlozen was heb ik er gelijk eentje voor rechts en links gekocht. Het is aftermarket, NOS is nauwelijks te vinden en qua specificaties komt het overeen. Met als enige verschil dat deze op vele GM modellen toe te passen is, zodoende zit er een hele bende aan boutjes, moertjes en verloopstekkers bij.

Dus vandaag heb ik in een heerlijk winterzonnetje dit gat maar weer gevuld.

Uiteraard heb ik wel eerst het tandwiel goed ingevet met lagervet. Dit is lekker dik en zorg voor jarenlange smering.

Uiteraard heb ik eerst getest of alles werkte voordat ik het ging monteren. Het raam werkt eindelijk weer naar behoren en de deur zit weer helemaal in elkaar. Omdat ik er vrij snel klaar mee was heb ik nog maar een klein klusje aangepakt.

Ik heb de raamrubbers ingevet! Met een beetje geluk gaat dit helpen tegen suizende ruiten bij hoge snelheden (150+). Helpt het niet dan zijn in ieder geval de rubbers weer wat soepeler gemaakt en het is niet alsof ik dat soort snelheden dagelijks rij...:T

Nico GTR zei:
Dirk zei:
het is niet alsof ik dat soort snelheden dagelijks rij..

Nee klopt, je rijd de Cactus dagelijks dus de hoge snelheden rijd je enkel in het weekend. :D

Whahaha, nee hoor, bovendien haalt de cactus ook de 150 km/u wel... Momenteel rijdt de Eldorado helemaal niet... Zolang de wegen hier enige gelijkenis tonen met de zoutvlaktes van Utah blijft hij lekker op de oprit staan. ;)

Mooi dat het raam-probleem opgelost is!

Je bent goed bezig met de poets-spullen zeg! Nog even en je bent de Bofkont van het zuiden!

Pjötr zei:
Mooi dat het raam-probleem opgelost is!

Je bent goed bezig met de poets-spullen zeg! Nog even en je bent de Bofkont van het zuiden!

Haha, de poetsspullen aanschaffen kan iedereen natuurlijk. Het is nog te zien of ik er ook zo goed mee om kan gaan...:T
Zaterdag ga ik oefenen op de Cactus, voor het eerst aan de slag met echt fatsoenlijke wax en shampoo (in plaats van Action-kwaliteit). Ik ben benieuwd hoe het bevalt!

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Mooi werk! Ik vind het altijd knap als iemand dit soort klussen zelf weet aan te pakken. Af en toe hoopte ik dat ik ook wat meer ruimte tot sleutelen en 2 rechterhanden zou hebben.

Dankjewel. Nu wil ik niet zeggen dat ik een technisch wonder ben maar een beetje gevoel voor techniek kan inderdaad geen kwaad. Verder kom je met een beetje lef en YouTube al een heel eind. ;)
Wat ook scheelt is dat dit niet mijn dagelijks vervoersmiddel is, zodoende was het ook geen probleem dat in de tijd dat ik wachtte op mijn nieuwe raammotor de deurbekleding gewoon gedemonteerd kon blijven.

Goed bezig met de Cadillac! Over de kleur valt natuurlijk te discussiëren, maar ik vind zo'n hood ornament wel écht heel gaaf!

Terug
Bovenaan