Gewoon Dirk
Wegverkenner
Update op de nieuwe pagina.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.

Nico GTR zei:Mooi werk Dirk.
Ik heb een jaartje terug al het verschoten plastic gewoon gespoten inderdaad. Aangezien ik weet dat jij goed bent met een knikkerbusje zou ik gewoon die pakken.![]()
Als je in 3,5 uur de hele auto hebt gepolijst verdien je een lintje want dat is volgens mij nog weinig mensen gelukt :T. Meeste mensen zijn er toch wel een goede volle dag of meer zoet mee, hangt wel af van de hardheid van de lak en de benodigde correctie.Gewoon Dirk zei:Ik vond het polijsten leuk om te doen, wel erg tijdrovend. Per stap ben je zo 30-60 minuten bezig merkte ik. Zodoende dat heel de auto iets van 3,5 uur heeft gekost (en de volgende dag wat spierpijn) maar dat is het me meer dan waard.
IMG_20180617_101949 by M R, on Flickr

En dan ben ik de Lada van Tim nog vergeten op de foto te zetten....Engineer2 zei:Een lichte jaloersheid heb ik wel
Wij zijn heel erg aan het twijfelen over wat te doen met onze LT. Het is primair een camper en daarvoor wordt het wel wat minder met mileuzones (wij zijn 12 maanden te jong om in Duitsland uitgezonderd te zijn van umweltzones), lekkages door bv roest in deuren en raamlijsten, algemeen oud worden (vorig jaar is bv de ruitenwisser arm afgebroken) en gebrek aan comfort op vooral geluid. Het camper interieur is een zelfbouw uit begin jaren 80 waar al veel aan verbeterd is maar nu eenmaal een oude basis is.
Dus qua camper wel de neiging ipv te investeren te sparen voor een betere en vooral ook nieuwere. En eventueel al eerder te verkopen.
Maar goed. Een luxe probleem waar we ook wel weer een oplossing voor vinden. ALs ik dan zo'n perfecte LT zie kriebelt het toch ook wel weer om te leren lassen en de onze ook te restaureren.
Bofkont SLK350 zei:Even weer bijgelezen, leuke update en een mooie polijst set aangeschaft zie ik.
Reden dat hij goedkoper is dan van carclean is dat het een 600w machine betreft, deze is iets minder krachtig dan de 900w versie DAP.
Wat ik mis in je verhaal of je goed de lak hebt kunnen corrigeren alle krassen swirls verwijderd??, 3.5 uur voor een hele auto vind ik knap.
Ik ben alleen met de motorkap al zo lang bezig
Zo op de foto trouwens pracht resultaat![]()
Nico GTR zei:Doe maar....wat voor type doe jij? Ik bouw een Defender 110 op.
![]()
Bofkont SLK350 zei:Al met al mooi werk weer dus
Moet zelfs nog beginnen aan mijn huidige wagen, enkel nog maar de kofferklep gedaan.
Kan er nog geen in krijgen![]()

Engineer2 zei:Je raakt er nog eens gehecht aanEn hij past natuurlijk ook goed bij het GM nest. Eenmaal de GM USA (Milford), eenmaal GM Europe Sweden (Trollhattan) en eenmaal GM do Brasil (Sao Paulo). Misschien moet je ooit nog eens gaan denken aan een BLS ombouw om te kunnen zeggen dat je een paar Caddilacs hebt...
Ik ben wel benieuwd waar je die sticker vandaan hebt. Ik zag Pjotr er ook al mee rondrijden.

Gewoon Dirk zei:Engineer2 zei:Je raakt er nog eens gehecht aanEn hij past natuurlijk ook goed bij het GM nest. Eenmaal de GM USA (Milford), eenmaal GM Europe Sweden (Trollhattan) en eenmaal GM do Brasil (Sao Paulo). Misschien moet je ooit nog eens gaan denken aan een BLS ombouw om te kunnen zeggen dat je een paar Caddilacs hebt...
Maar nee, de Saab blijft Saab. Misschien nog eens een Holden Ute erbij ofzo![]()

Nico GTR zei:Ik heb vrij dicht op het vuur gezeten en wist dat het geslaagd was (maar ik baal nu wel van de timing dat het net niet uitkwam)
Als je volgend jaar weer gaat ga ik ook mee Dirk!![]()