Gewoon Dirk: 1995 Cadillac Eldorado Touring Coupe + 2008 BMW 118i M-sport Cabriolet + 2009 Honda Insight + 2006 Renault Scenic

Ook hier maar weer gefeliciteerd Dirk! De verandering was 4 maanden terug al danig ingezet dat het extreem zichtbaar was. Het fijne is dat je het allemaal zelf hebt gedaan en die knop omzetten is alleen al een enorme overwinning geweest die te merken was.

De laatste loodjes komen eraan en ook het genieten ben je niet verleerd. Nog een paar maanden dan kunnen we proosten op een goed 2020! :D

Zo, ik zou je niet meer herkennen Dirk! Respect voor de inzet daarvoor! En verder balen van de relationele ontwikkelingen natuurlijk.
Jammer dat de Saab weg is.

Bedankt allemaal, ik kan het zelf af en toe nog steeds niet geloven als ik in de spiegel kijk. :T

Barri zei:
....

Ik mis die Zweed soms wel, zeker nu ik het moet doen met een auto met minder dan de helft van het vermogen. Aan de andere kant geeft het me gewoon een hoop rust en dat was me even meer waard. Als ik power wil start ik de Cadillac wel...
Nu we toch weer terug zijn gekomen op auto's, ik had nog een plaatje van dat stuk witgoed beloofd en laat ik hem vanochtend nou net gewassen hebben...

De kleur is fijn, de uitvoering is mwah. Zo heeft hij gewoon handbediende airco, geen licht- of regensensor maar wel weer keyless entry. De 0.9 driecilinder is in de stad prima om mee te komen maar op de snelweg moet je geduld hebben. Typisch voor een leasemaatschappij wiens slogan "we care about cars, we care about you" is, zijn de middelmatige allseason banden waar de auto op rolt. De banden zijn dan ook de beperkende factor qua grip in het betere bochtenwerk.

Vooruit, nog een paar plaatjes om af te sluiten.

Hoe ironisch dat je hem - ik vermoed bewust - nog voor de wasmachines hebt gezet ook. ;)
Leuke serie foto's zo, toch blijf ik dit model Clio gewoon best een leuk ding vinden, ook met niet al te snelle driecilinder.

Door het hele gebeuren ben ik echter in mezelf gaan investeren en met trots kan ik deze foto van vandaag tonen:

Ja je ziet het goed, ik heb mijn ogen laten laseren! :T

[size=x-small]En door bewust en gezond te eten en heeeeel veel te sporten ben ik in de afgelopen maanden ruim 55 kg verloren[/size][/quote]

Wauw Dirk! Ik heb je al een tijdje niet meer gezien, maar ik had je denk ik niet herkend denk ik! Heel knap hoor. (y)

Ah, daar is Dirk versie 2.0, zoals je jezelf noemde :). Door de Viva-forum opmerking eerder vermoedde ik dat die deur niet ging vallen hier online, maar dan alsnog. In De Meern twijfelde ik aanvankelijk, zag geen Eldorado of Saab staan: "herken je me nog?" Ah toch (y). Goed bezig en wat betreft 't witgoed: is tenminste geen saai grijs.

Ik heb eens ergens gelezen dat je jezelf een 'auto omnivoor' noemt. Dan vind ik het wel wat gek dat je de Clio een 'wasmachine' noemt. Dat klinkt me iets te denigrerend.

afentoe zei:
Hoe ironisch dat je hem - ik vermoed bewust - nog voor de wasmachines hebt gezet ook. ;)
Leuke serie foto's zo, toch blijf ik dit model Clio gewoon best een leuk ding vinden, ook met niet al te snelle driecilinder.

Ik zag die wasmachines staan bij het tankstation en kon het simpelweg niet laten.... Overigens begint het model inmiddels wel een beetje op me te groeien

Joe met trema l D met punt zei:
Door het hele gebeuren ben ik echter in mezelf gaan investeren en met trots kan ik deze foto van vandaag tonen:
[foto]

Ja je ziet het goed, ik heb mijn ogen laten laseren! :T

[size=x-small]En door bewust en gezond te eten en heeeeel veel te sporten ben ik in de afgelopen maanden ruim 55 kg verloren[/size]

Wauw Dirk! Ik heb je al een tijdje niet meer gezien, maar ik had je denk ik niet herkend denk ik! Heel knap hoor. (y)

Dankjewel! Je broer heeft me in mei nog in Boxtel gezien, toen was ik nog lang niet zo ver als nu maar zelfs hij moest twee keer kijken om me te herkennen :T

Sjon77 zei:
Ah, daar is Dirk versie 2.0, zoals je jezelf noemde :). Door de Viva-forum opmerking eerder vermoedde ik dat die deur niet ging vallen hier online, maar dan alsnog. In De Meern twijfelde ik aanvankelijk, zag geen Eldorado of Saab staan: "herken je me nog?" Ah toch (y). Goed bezig en wat betreft 't witgoed: is tenminste geen saai grijs.

Tja, ik kon het niet helemaal onvermeld laten, zat er eerst nog over te twijfelen maar na Damian zijn opmerking moest ik wel. ;) Die kleur doet een hoop inderdaad, dat heeft me doen te besluiten om hem laatst ook maar te kleien en in de wax te zetten, knalt het kleurtje nog net wat lekkerder.

Barri zei:
Ik heb eens ergens gelezen dat je jezelf een 'auto omnivoor' noemt. Dan vind ik het wel wat gek dat je de Clio een 'wasmachine' noemt. Dat klinkt me iets te denigrerend.
Mechanix zei:
In zo'n mooie rode kleur is die Clio inderdaad geen witgoed!(y)

Die wasmachine opmerking mag je wel met een knipoog lezen. Zoals ik net al zei begint het model wel wat op me te groeien maar het is wel voornamelijk een vervoersmiddel voor me. Precies zoals Dirk de gewone omnivoor ook niet zo lyrisch wordt van een kommetje yoghurt met havermout en fruit als dat hij wordt van een langzaam in de rookton gegaarde rosbief. Toch eet ik het eerste dagelijks als ontbijt en het tweede misschien eens per jaar.
Wat dat betreft kan je wasmachine haast als een koosnaam zien. Het is een degelijk ding waar je dagelijks op kan vertrouwen maar daardoor maakt hij wel minder emotie bij je los dan een auto waarvan je glimlach groeit iedere keer als je het gaspedaal intrapt. Uiteindelijk realiseer ik me echt wel dat ik bof met zo'n moderne auto onder mijn kont.

Na de pijnlijke boodschap van deur 1…:cry:

Gelijk Joël, ik had je waarschijnlijk ook niet herkend denk ik! Heel knap.
En met
Sjon77 zei:
Ah, daar is Dirk versie 2.0, zoals je jezelf noemde :).

Volgens mij is het nu Gewoon Dirk versie 0,5 :)

Wauw, dat is een beste verandering, goed bezig! Wel oppassen dat je nu geen ruimtevrees krijgt in de Eldorado :)

Zo'n Clio, misschien niet heel spannend maar in deze kleur smoelt het toch best lekker hoor.

Ik had je reeds eerder dit jaar gezien, maar er is nog een slok op de borrel vanaf. Goed man!
Toen vertelde je ook al over de op komst zijnde wasmachine. Ik moet zeggen dat dit me toch een stukje beter bevalt dan het beeld dat je toen schetste, een grijze Duitser...

Altai zei:
Haha! :D

Timo zei:
Wauw, dat is een beste verandering, goed bezig! Wel oppassen dat je nu geen ruimtevrees krijgt in de Eldorado :)

Zo'n Clio, misschien niet heel spannend maar in deze kleur smoelt het toch best lekker hoor.

Haha, die stoelen in de Don zijn inderdaad ineens wel erg groot geworden. :D

MWH zei:
Ik had je reeds eerder dit jaar gezien, maar er is nog een slok op de borrel vanaf. Goed man!
Toen vertelde je ook al over de op komst zijnde wasmachine. Ik moet zeggen dat dit me toch een stukje beter bevalt dan het beeld dat je toen schetste, een grijze Duitser...

Haha, toegegeven, dit is wel veel frivoler dan een grijze Golf station...

Altai zei:

Als we heel technisch gaan doen is het dan Dirk 0,6068965517241379 o_O
Zonder gekheid, 2.0 slaat natuurlijk op nieuw en verbeterd!

Een paar maanden terug was ik even lekker cruisen met de Eldorado om uiteindelijk even langs Kwantum te gaan voor nieuwe gordijnen (lekker burgerlijk). Toen ik terug buiten kwam zat er iemand uitgebreid de Eldorado te bekijken maar dat was niet het enige. Het leukste was nog wel wat er naast de Don stond!

De man met bovenmatige interesse in mijn Cadillac bleek tevens de eigenaar van de Japan-spec Seville die ernaast stond. Super aardige gast, ruim een uur mee taan lullen en uiteraard elkaars caddy goed bewonderd. Ook hadden we nummers uitgewisseld met het idee dat we elkaar nog wel eens op zouden zoeken.

Afgelopen weekend was het dan zo ver, in Lepelstraat was de jaarlijkse American Sunday en daar moest ik natuurlijk even heen. Ditmaal werd er een plekje voor me gereserveerd zodat ik weer naast de Seville kon staan. Overigens is de auto daarnaast ook van hem, een echte merkfan dus! Later dit jaar gaan we nog een keer een shoot doen met beide nineties Northstars!

En dan de Renault, gisterenavond was ik nog even een rondje cruisen. Genieten van het mooie weer. Op de wat leukere b-weggetjes kan je nog best fun hebben met die miele met wielen. ;) Zo jammer dat de banden het onderstel in de steek laten...
[

[size=x-small]Zo maar een stukje toeren in de Don, het is immers maar eens per jaar je verjaardag![/size]

Mooie Caddilac foto's Dirk! Op sommige foto's lijken de Northstars wel dezelfde kleur te hebben maar het is toch anders. Bijzonder hoe groen en blauw zo dicht bij elkaar kunnen zitten. En Gefeliciteerd natuurlijk!

Gewoon Dirk zei:
Bedankt allemaal, ik kan het zelf af en toe nog steeds niet geloven als ik in de spiegel kijk. :T

Barri zei:
....

Ik mis die Zweed soms wel, zeker nu ik het moet doen met een auto met minder dan de helft van het vermogen. Aan de andere kant geeft het me gewoon een hoop rust en dat was me even meer waard. Als ik power wil start ik de Cadillac wel...
Nu we toch weer terug zijn gekomen op auto's, ik had nog een plaatje van dat stuk witgoed beloofd en laat ik hem vanochtend nou net gewassen hebben...

De kleur is fijn, de uitvoering is mwah. Zo heeft hij gewoon handbediende airco, geen licht- of regensensor maar wel weer keyless entry. De 0.9 driecilinder is in de stad prima om mee te komen maar op de snelweg moet je geduld hebben. Typisch voor een leasemaatschappij wiens slogan "we care about cars, we care about you" is, zijn de middelmatige allseason banden waar de auto op rolt. De banden zijn dan ook de beperkende factor qua grip in het betere bochtenwerk.

Vooruit, nog een paar plaatjes om af te sluiten.

Laatste foto's zijn gemaakt in de buurt van mijn vaste pomp in België :p! Ik dacht ook weer eens dit op te starten na 4 maanden..
Leuke foto's van je Clio.. ondanks je geen Renault fan ben ;) (weet je nog wat je zei over mijn Clio's haha)...

Ik zie je snel.. over ongeveer 3.5 week! Heb er al zin in..

BraboPower zei:
Laatste foto's zijn gemaakt in de buurt van mijn vaste pomp in België :p! Ik dacht ook weer eens dit op te starten na 4 maanden..
Leuke foto's van je Clio.. ondanks je geen Renault fan ben ;) (weet je nog wat je zei over mijn Clio's haha)...

Ik zie je snel.. over ongeveer 3.5 week! Heb er al zin in..

Haha, ja, de Esso aan de Spijker in Essen zal voor jou ook wel bekend terrein zijn. ;)

Renault staat niet bovenaan mijn rijtje favoriete merken nee, al hebben ze ook wel leuke dingen gemaakt (sport spider, R5 Turbo, Clio V6, Rodeo...). Toch, een gegeven paard enzo. :LOL:

Dat wordt gezellig, gaan we de beamer onder handen nemen!

Alle alcantara geproduceerd van 1999 tot begin 2003 had last van "piling". Dit is dus geen Lancia kwaal. Alle auto;s uit die tijd kampte met het probleem dat Alcantara ging 'opruwen" ('dit wordt 'piling' genoemd). Grove spijkerbroeken dragen hebben gene roorzaak aan dat opruwen. Er is in die jaren ene probleem geweest in de prodcutie van Alcantara. Er was een weeffout gemaakt en dat is allemala pas ontdekt toen klacnten klachten rapporteerden> daar is jaren overheen gegaan. o.i.d. Mijn Lancia uit eind 2003 had er geen last van. Alle Lancia Lybr'as met het 'ruit-motief in de stoelen hebben dit 'piling' probleem. Vanaf begin 2003 heeft Lancia de auto's kunnen voorzien van de Alcantara kwaliteit zoals deze was vóór 1999; goed en slijtvast.
Op wikipedia zoeken onder Lancia Lybra staat er een heel verhaal over

^^Leuke info, beetje laat maar wel leuk.

Gisteren was het moment daar om de Don uit de stalling te halen. Na 4 maanden stil te hebben gestaan startte hij zonder morren. Wel was het oliepeil aan de lage kant maar die stond sowieso op de planning om te vervangen. Een maandje geleden had ik bij Rockauto in de USA al de nodige spullen besteld voor het onderhoud. Dit alles was trouwens binnen een week thuisbezorgd, heel netjes.

Buiten het normale onderhoud heb ik ook de torque struts vervangen. Deze zitten aan de motor en aan het chassis bevestigd en vangen het kantelen van de motor bij hoge belasting op, de oude vertoonden echter best wat speling dus vervangen ermee.

De oude links van de motor:

De oude en nieuwe van de rechterkant naast elkaar:

De nieuwe rechts gemonteerd:

De linker was er nog een stuk erger aan toe dan de rechter:

Oud en nieuw:

En beide nieuwe gemonteerd:

Een stukje rijden later op de dag bewees al meteen dat de auto een stuk geciviliseerder reageerde op volgas.
Vervolgens was het tijd voor filters, bougies en vloeistoffen. Het luchtfilter was zo te zien al wel een tijdje geleden.

De bougies waren minder slecht dan verwacht.

Om iets beter zicht te hebben op de achterste cilinderbank (lachen zo'n dwarsgeplaatste V-motor) had ik de afdekplaat gedemonteerd, grappig hoe de luchtinlaat dan wat overeenkomsten vertoont met de LS1.

Ergens daar onder verstopt moest ik zijn voor de achterste vier bougies.

Uitendelijk is het naturlijk gewoon gelukt, alle 8 oudjes bij elkaar:

Vervolgens ben ik totaal vergeten foto's te maken van de oliewissel. Nu is dat natuurlijk ook niet zo spannend maar toch. Na alle werkzaamheden ben ik de auto net over de grens vol gaan gooien met E98 en ik moet zeggen dan hij gevoelsmatig stukken beter reed. Op naar een mooie lente en zomer en vele leuke meetings!

Mooi dat je direct merkt dat je werk verzet hebt, dat is het fijnst. Nu weer een seizoen heerlijk rondsjezen.

Was een gezellige bedoening zo'n beurtje aan de Eldorado :)

o7Hb8SX.jpg

70MzSrD.jpg

Fris en fruitig weer naar buiten (y)
cbyNSam.jpg

Zadelsnuiver zei:
Mooie klusjes weer Dirk, voelt altijd heel goed om het motortje weer zijdezacht te voelen lopen (y) Hoe was de olie?

Dat is inderdaad een fijn gevoel. De olie was nog redelijk mooi, natuurlijk wel vervuild maar nog heel glad, geen residu of dergelijks erin.

MWH zei:
Mooi dat je direct merkt dat je werk verzet hebt, dat is het fijnst. Nu weer een seizoen heerlijk rondsjezen.

Ja, dat resultaat is zeker prettig. Overigens is er nog wel iets anders aan het licht gekomen.

Wouter82 zei:
Was een gezellige bedoening zo'n beurtje aan de Eldorado :)

Fris en fruitig weer naar buiten (y)

Thanks voor de leuke foto's, eldoradoritos, gezelligheid en natuurlijk de accommodatie. (y)

A3 White zei:
Olie verwisselen en Dorito’s, werelds!!

Ja, die Dorito's gingen er gesmeerd in.

Geniale toko heb jij toch, Wouter... #helemaalnietjaloers

Fijn dat the Don weer klaar is voor een nieuw seizoen, Dirk!

De gratis bandencontrole ook goed gelukt? :D
Toch makkelijk zo'n brug.
Mooi om de Eldorado weer fris het jaar te laten beginnen.

Die torque-struts zou je van de Lancia nog kunnen kennen. Onze 164 heeft het ook. Maakt dat je veel koppel kwijt kan (zonder kantelen van de motor) maar voor de trillingen wel het motorblok op zachte motorsteunen kan laten staan. Maar ik kan me even geen andere auto voor de geest halen waarbij ze aan de radiateur balk vastzitten. Meestal aan het schutbord of de veerpoten. Bijzonder. Zo kan je er wel goed bij.
Qua bougies... niet makkelijk om bij te komen zo te zien nee. Maar een Alfa V6 is erger :D

Hoeveel multiriemen heb je trouwens wel niet? De gewone aan de krukaspoelie kant; maar er zit ook iets aan de bakzijde aan de nokkenas? Of is dat een distributieriem van de ene nokkenas op de andere? Bijzondere motorbouw is het toch. De startmotor zit onder dat LS1 achtige inlaatspruitstuk.

Even het stof eraf blazen!!!

@Uwbuurman: Ik denk dat je niet de enige bent die #helemaalnietjaloers is op de toko van Wouter. Overigens was de Don nog niet helemaal klaar, daarover zo meer.

@Joe met trema l D met punt: Nu ben ik, zelfs maanden later, toch wel een beetje benieuwd wat er stond...

@Marc 827 3500: Ja klussen bij Wouter gaat vaak gepaard met een goede snack, wat dat betreft hoor je me zeker niet klagen.

@Engineer2: Jup, alle banden gecontroleerd, ze zaten er allemaal onder :T.

Die struts, ik vind het niet erg dat ze zo makkelijk te vervangen zijn. Zo is het echt een klusje van niets.
Ik heb wel eens gehoord dat je bij de Busso inderdaad wel ff zoet bent met de bougies.
Hoe het precies zit met die riemen durf ik zo niet te zeggen, wel weet ik dat hij voor de distributie afhankelijk is van een tweetal kettingen.

Zoals ik net al zei was er nog een klusje te doen voordat de Don helemaal zomerklaar was. Onderweg naar Wouter kreeg ik namelijk de melding dat mijn remvloeistofpeil laag was. Zo laag dat de tractiecontrole tijdelijk uitgeschakeld was (waarom dat precies, ik heb geen idee). Een kijkje onder de auto op de brug leerde mij al snel dat de remkrachtverdeler/begrenzer op het systeem linksachter/rechtsvoor hartstikke lek was. Tijdens de stallingsperiode was hierlangs bijna heel mijn reservoir leeggebloed. Bijvullen en een lange rit met veel stadsverkeer deden mij inzien dat het niet heel hard lekte, er was geen zichtbaar verschil in niveau voor en na de rit. Dit gaf mij voldoende vertrouwen om een dag later er wel gewoon mee naar de nachtrit van EMW te gaan.
Het werk aan het remsysteem heb ik overigens uitbesteed. Niet alleen omdat het natte gedeelte van dit systeem best cruciaal is maar ook omdat er aan de diameter van de remleiding geprutst moest worden. Het zit namelijk zo, de remkrachtverdeler op mijn Eldorado is t/m modeljaar 1996 gebruikt, in 1997 is er een nieuw type voor in de plaats gekomen. Het oude type wordt niet meer gemaakt dus moest ik het nieuwe type hebben. Deze kan je gewoon gebruiken, echter heeft deze zowel voor de ingaande als de uitgaande leiding een 12 mm aansluiting waar de uitgaande leiding van het oude type 10 mm in doorsnede meet. Uiteindelijk is het weer helemaal goed opgelost en remt de Don weer zonder daarbij vloeistof te verliezen.

Eind goed, al goed? Dat niet helemaal. Onlangs is een tandwiel van de trunklid pulldown motor zodanig versleten dat hij het kofferdeksel niet meer dicht trekt zonder de motor te oververhitten. Dankzij absurde verzendkosten is een los tandwiel bijna net zo duur als de complete unit, dit staat echter voorlopig nog op de planning om te vervangen. Het loskoppelen van de motor zorgt er namelijk voor dat je wel gewoon de klep kan sluiten zonder problemen en de afgelopen periode was een motor van 177 Dollar even iets wat ik me niet kon permitteren. Waarom? dat vertel ik zo in de volgende post!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, de wasmachine is weg!

Door omstandigheden ontstaan door het Coronavirus, in het bijzonder de mede daardoor veroorzaakte oliecrisis, werd ik 12 maart werkeloos. Even simpel gezegd kwam er eigen personeel vrij binnen het bedrijf waar ik gedetacheerd was doordat een aantal klanten van dat bedrijf ((petro)chemische fabrieken) projecten uitgesteld of afgeblazen hadden. Omdat eigen mensen altijd voor gaan op ingeleend personeel moest ik het veld ruimen. Risico van het vak zullen we maar zeggen. Gelukkig voor mij had de Belgische overheid hier een uitstekend vangnet voor waardoor ik niet meteen geheel zonder inkomen kwam te zitten. Minder fijn was dat door heel die crisis een hoop bedrijven uit paniek alle investeringen stop hadden gezet en er dus ook maanden lang letterlijk niets qua werk te vinden was binnen mijn vakgebied. En mocht ik wel ergens op gesprek komen dan was het meestal alleen ter kennismaking of voor een project dat last minute alsnog geannuleerd werd door de klant.

Uiteindelijk is het toch allemaal goed gekomen en sinds vandaag ben ik weer aan de slag bij een leuk bedrijf waar ik jaren geleden ook al eens gewerkt heb. Ditmaal niet in België maar gewoon in Nederland. Nouja, Nederland... Zeeuws-Vlaanderen om precies te zijn. Dat betekent dagelijks een redelijke rit van ruwweg 70 km enkele reis. Omdat het aanbod voor een leasewagen alles behalve gunstig was (€400 bruto inleveren, alleen zakelijk te gebruiken en een auto uit de klasse Up/Aygo) was de keus snel gemaakt. Er moest weer een daily dieseltje komen. Ondanks dat ik een flinke tijd thuis heb gezeten had ik nog genoeg budget om niet geheel in de kelder van de occasionmarkt te hoeven duiken al zat ik er ook niet ver boven. Vereisten waren comfort, zuinig, degelijk, fijne wegligging en een model dat me toch enigszins aan zou spreken. Verder was cruise control ook wel van belang, gezien het feit dat de westerscheldetunnel een 6.6 km lange trajectcontrole is.

Al snel had ik mijn zinnen gezet op een bepaald model en dat is hem dan ook geworden. Aanschouw hier mijn Volvo C30 1.6D met 251k km praktijkervaring sinds zijn eerste tewaterweglating in 2007.

Gisteren al een lange rit gereden van Loon op Zand naar Bergen op Zoom en vandaag van BoZ naar Terneuzen en terug en ik kan zeggen dat hij vooralsnog niet teleur stelt. Het ligt als een blok op de weg, komt prima mee met het overige verkeer en het geheel voelt erg solide aan. Ook is hij behoorlijk stil, veel stiller dan de Clio uit 2018 die ik hiervoor had.
Alleen heb ik nu wel twee (soort van) coupés, al zijn de verschillen groter dan de overeenkomsten.

Ik had geen idee dat je over een trunklid pulldown motor beschikte... o_O Zo zie je maar dat de uitdrukking 'wat er niet op gaat, kan ook niet kapot' af en toe wel fijn is. Maar met het handje lijkt me prima te doen voorlopig.

edit: Dat is een snelle update! Ik ga geen nieuwe reactie schrijven hoor.
Fijn dat je weer aan het werk bent! Dat is het belangrijkst. Maanden thuis zitten gaat vervelen lijkt me...
De C30 is leuk! Enige kritiek is dat hij nogal grauw is... ;) Maar het model is nog steeds up to date en aansprekend, ik heb er ook naar gekeken voor dagelijks. (y) Daar ga je je vast mee vermaken.

Nico GTR zei:
Gewoon Dirk zei:
Nico GTR zei:

Niet de foto's die je misschien verwacht had maar je wordt op je wenken bediend Nico :)

Mnee ik dacht je hebt hem al gepoetst....maar desalniettemin.

Lekker wagentje, xenon zit er dan ook op als ik het goed zie?

Neen, buiten dat ik nog niet echt tijd heb gehad om hem te poetsen was het weer daar ook niet naar gisteren en vandaag.
Xenon heeft hij naar mijn weten niet, Hij heeft wel van die ronde lenzen maar die had de Saab ook met gewone halogeenpitten erachter.

MWH zei:
Ik had geen idee dat je over een trunklid pulldown motor beschikte... o_O Zo zie je maar dat de uitdrukking 'wat er niet op gaat, kan ook niet kapot' af en toe wel fijn is. Maar met het handje lijkt me prima te doen voorlopig.

edit: Dat is een snelle update! Ik ga geen nieuwe reactie schrijven hoor.
Fijn dat je weer aan het werk bent! Dat is het belangrijkst. Maanden thuis zitten gaat vervelen lijkt me...
De C30 is leuk! Enige kritiek is dat hij nogal grauw is... ;) Maar het model is nog steeds up to date en aansprekend, ik heb er ook naar gekeken voor dagelijks. (y) Daar ga je je vast mee vermaken.

Haha inderdaad, leuk hoor al die foefjes maar het kan inderdaad allemaal ook stuk gaan. Voorlopig even zelf dichtduwen is geen probleem, al zie je wel dat de klep wat minder ver sluit dan normaal. Toch binnenkort maar eens een nieuwe bestellen...

Die maanden thuis hebben me op zich niet slecht gedaan, ik ben druk bezig geweest in huis. Stucken, schilderen, schuren, verven, laminaat leggen, ik heb het allemaal gedaan! Inmiddels was ik wel een aardig eind klaar met klussen dus in dat opzicht kwam het precies goed uit.
De eerste C30 op mijn shortlist was wit, een "kleur" die naar mijn mening erg goed staat op de C30 maar ondanks dat deze volgens de advertentie zowel optisch als technisch in uitstekende staat zou verkeren bleek hij na een belletje met de handelaar ook te beschikken over een lekke koppakking. Erg jammer want deze was net wat rijker uitgerust dan de mijne met bijvoorbeeld audiobediening op het stuurwiel, een dakraam en een setje erg fraai lichtmetaal.
Dat vermaken met deze auto komt wel goed denk ik, hij laat zich in ieder geval al aardig rap de bocht door sleuren. (y)

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Dirk! En ook gefeliciteerd met de Volvo. Ik vind de C30 wel een tof model, zal vast een fijn ding zijn voor de dagelijkse kilometers.

Ook hier gefeliciteerd met de nieuwe baan en bijhorende nieuwe auto (y) ik vind de C30 nog steeds een erg gaaf model en bijna niet voor te stellen dat hij alweer 14 jaar meedraait, vind het nog steeds een vlotte verschijning. Een mooi setje lichtmetaal zou hem wel goed doen maar alles op z'n tijd wellicht :)

Fijn dat het allemaal weer goed is gekomen en dat er positief nieuws gemeld kan worden (y)

Die Volvo blijft een mooi en karakteristiek model dat natuurlijk heel goed in het plaatje past. Het lijkt mij ondanks het leeftijdsverschil toch heel wat meer auto dan de Clio. Veel plezier met de C[size=x-small]orona[/size]30 :)

Gewoon Dirk zei:
Nico GTR zei:
Gewoon Dirk zei:
Nico GTR zei:

Niet de foto's die je misschien verwacht had maar je wordt op je wenken bediend Nico :)

Mnee ik dacht je hebt hem al gepoetst....maar desalniettemin.

Lekker wagentje, xenon zit er dan ook op als ik het goed zie?

Neen, buiten dat ik nog niet echt tijd heb gehad om hem te poetsen was het weer daar ook niet naar gisteren en vandaag.
Xenon heeft hij naar mijn weten niet, Hij heeft wel van die ronde lenzen maar die had de Saab ook met gewone halogeenpitten erachter.

Aah jammer, nou ja dan maar eens een H setje xenon inbouwen. ;)

Gefeliciteerd met je nieuwe baan en auto. (y)

Je hebt je niet verveeld zo te zien, want zo te zien ben je er niet aan toe gekomen om wat onkruid te wieden. ;)

Ha, ik zat me al af te vragen, what happened to Dirk? Aangezien ik zelf ook een tijd stil ben geweest viel het me op dat jouw topic niet meer bovenaan stond. :eek:

Maar goed om te lezen dat je er weer bovenop bent gekomen kwa werk en ook meteen met een nieuwe bolide! Gefeliciteerd! (y)

Nu ook hier: gefeliciteerd met de nieuwe job en een van de meest uitgeproken design Volvo's die er bestaan.
Ik verwacht nu haast wel een keer een vergelijkende fotoshoot tussen je coupe's :D

@ Caspian: Dankjewel, het is zeker een fijn ding.

@Zadelsnuiver: Jij was natuurlijk al een beetje op de hoogte maar toch bedankt. Ik vind het ook nog altijd een fijn ding om te zien met een stuk minder overdreven lijnenspel dan wat er tegenwoordig gemaakt wordt. Voordat ik iets aan het uiterlijk ga doen moet hij eerst zijn strepen verdienen (lees: een tijdje heel blijven). :D

@Wouter82: Dankjewel, wat je verder zegt klopt naar mijn idee ook wel. Het voelt gewoon veel volwassener dan een Clio. Overigens vind ik C[size=small]ovid-[/size]30 wel leuk klinken. :LOL:

@Nico GTR: Ook hier geldt, eerst maar zien dat hij heel blijft.

@Joe met trema l D met punt: Haha, ja de tuin is inderdaad een ondergeschoven kindje geworden door al het klussen in huis. Dat is iets voor de komende tijd.

@Omiradius: Goed om te zien dat jij ook nog altijd actief bent. De Paseo zal waarschijnlijk ook nog wel probleemloos rijden. Was je nog bezig met die autoportretten voor op je YouTube kanaal?

@Engineer2: Ook jij bedankt. Die fotoshoot komt er nog wel een keer, eerst eens tijd vinden om de C30 grondig te detailen...

speedtouch zei:
Succes met je Volvo en de nieuwe baan! Had je vriendin/vrouw wel haar baan behouden?

Ik mag het tegenwoordig helemaal alleen rooien, mevrouw gewoon is februari vorig jaar haar eigen weg gegaan.

Leuk om weer eens wat te lezen, al is een ontslag nooit leuk. Gelukkig weer wat gevonden, en leuk ding zo’n c30. Kan me alleen wel diverse horror verhalen herinneren van die 1.6D mij uit de v40 periode. Geen idee of dat voor deze oudere generatie ook geldt. Historie ziet er wel netjes uit met slechts 2 particuliere eigenaren en geen bizarre km stand.

Terug
Bovenaan