Gewoon Dirk: 1995 Cadillac Eldorado Touring Coupe + 2008 BMW 118i M-sport Cabriolet + 2009 Honda Insight + 2006 Renault Scenic

Iedereen bedankt voor de leuke reacties. Ik ben zeker blij met alle ontwikkelingen. En die C30, die heeft me goed gediend en zou ik in een andere situatie zitten dan had ik hem waarschijnlijk wel (laten) repareren maar voor nu is het goed zo. Hij stond op mijn wannahave lijstje en daar kan ik hem nu van afstrepen, dat is ook wat waard.

Dat toeren gaat zeker goed komen! Ik moet zelfs bekennen dat voordat de Don geschorst werd het "meissie met bolide" al een keer plaats heeft mogen nemen achter het stuur van de Cadillac. :eek:

Nou, niet alles voor jezelf willen houden, Dirk... Foto's!

(Wat voor bolide heeft je meissie eigenlijk... dat daar nog niemand naar gevraagd heeft hahahaha)

Nou, ik bezocht Dirk laatst en zag de auto van zijn 'meissie' niet staan. De C30 ook niet, trouwens. Komt omdat beide auto's grijs zijn... :)

Gewoon Dirk zei:
Ik moet zelfs bekennen dat voordat de Don geschorst werd het "meissie met bolide" al een keer plaats heeft mogen nemen achter het stuur van de Cadillac. :eek:

Hoe vond ze dat? Is ze een beetje autogek?

uwbuurman zei:
Nou, niet alles voor jezelf willen houden, Dirk... Foto's!

(Wat voor bolide heeft je meissie eigenlijk... dat daar nog niemand naar gevraagd heeft hahahaha)

Haha, vraag je hier nou om een foto van het meisje achter de bolide? Vooruit, een foto van de bolide kan er wel vanaf.

Elco zei:
Nou, ik bezocht Dirk laatst en zag de auto van zijn 'meissie' niet staan. De C30 ook niet, trouwens. Komt omdat beide auto's grijs zijn... :)

Ik moet zeggen dat ik haar bolide sprankelender vind dat het grijs op de Volvo. Misschien ook wel omdat de lak nog erg fris is en ik hem pas gekleid en gewaxt heb.

A3 White zei:
Zonder de restaurantjes open is snel hokken.......liefde is samen aan de keukentafel de Corona doorkomen.

Ik weet niet of je dit geheel aan de lockdown toe kan schrijven. Niet alleen omdat we elkaar hebben ontmoet op het terras ten tijde van de versoepelingen afgelopen zomer maar ook omdat we immers al beide 30+ zijn en goed weten wat we willen. Als het dan klikt, dan klikt het. Ik ken meerdere mensen die in de 30 pre-corona een nieuwe liefde leerde kennen en binnen het jaar al samen woonden en/of zelfs een gewenst kind op komst hadden. Door de versoepelingen destijds zijn wij ook gewoon uit eten geweest samen en zelfs een korte vakantie ging nog net in september.

Twix zei:
Gewoon Dirk zei:
Ik moet zelfs bekennen dat voordat de Don geschorst werd het "meissie met bolide" al een keer plaats heeft mogen nemen achter het stuur van de Cadillac. :eek:

Hoe vond ze dat? Is ze een beetje autogek?

Ze vond het vooral in het begin heel erg spannend maar al snel vond ze het vooral erg relaxed. Alleen het inparkeren liet ze vooralsnog maar aan mij over.
Qua liefhebberij zit het wel goed. Ze houdt van autorijden en schroomt er ook niet voor om vol door de bocht te jagen. Ook haalt ze er plezier uit om als eerste weg te zijn bij de verkeerslichten. Wel is ze rationeel genoeg om gewoon een degelijke daily te hebben en zou ze nooit zo snel van auto wisselen als ik doe maar ik ben allang blij dat ze de Cadillac leuk vind.

Jammer van de pech met de Volvo maar zoals je al zei, achter je laten en door. Leuk te lezen over dat het in je prive leven erg goed gaat! Is je gegund. (y)

Thanks Marc! Zo blijkt maar weer dat het leven vol verrassingen zit. Ook voor wat betreft de Volvo, wat dat betreft vind ik het vooral leuk dat ik er een tijdje mee heb kunnen rijden.

Woesj, even het stof van dit topic afblazen. Er i aardig wat gebeurd het afgelopen jaar en er is nu ook op autogebied het een en ander te melden.

De wederhelft is van baan gewisseld en bij de nieuwe baan hoorde ook een leaseauto. Dat is voorlopig nog een voorloopauto, een Golf GTD (mensen die van de zomer bij de Meern waren hebben deze drugsdealergolf al een keer gezien). Daardoor werd de andere auto mijn vaste daily. Hoewel ik maar hooguit 2 a 3 dagen per week naar kantoor ga maak ik veruit de meeste kilometers met die auto, een Yaris Hybrid uit 2016. Een prima auto die doet wat ie moet doen, een stel leuke extra's heeft en toch verrassend hard koersvast door de bocht kan.

De Cadillac is er ook nog steeds, inmiddels al ruim 5 jaar. Vanaf dat deze in mijn bezit is zijn er een aantal dingen waar ik me enigszins aan ergerde. De grootste items zijn toch wel de niet werkende airco, cruise control en centrale deurvergrendeling. Steeds zei ik, dat ga ik een keer aanpakken zodra ik er tijd voor heb. Die tijd had ik steeds niet dus die klusjes bleven maar vooruit geschoven worden. Uiteindelijk trek je dan na 5 jaar de conclusie dat je de tijd er ook niet voor gaat maken dus dan wordt het tijd voor een andere aanpak.
Normaal schors ik de Don in de wintermaanden en staat deze dan in mijn garagebox. Dit jaar is hij ook geschorst maar staat hij in de werkplaats van Classic Paradise zodat ik na de winter een Eldorado heb die weer helemaal doet wat ie moet doen.

Dan gaan we even terug naar de daily. Autoliefhebber als ik ben kriebelde het al een tijdje om weer eens iets anders te rijden dan alleen een degelijke daily. Ook de wederhelft vind het wel leuk als we iets leuks hebben, zo bleek een cabrio al snel de gemene deler te zijn. Alleen moest er daarnaast wel een praktische alleskunner zijn en blijven. De Golf vervult al enige tijd die praktische rol en nu haar werk heeft bepaald dat ze voor onbepaalde tijd mag blijven mag ze ook zelf een leasebak uitzoeken. Dat was voor mij het sein om op zoek te gaan naar iets nieuws. Bij een aantal vrienden een balletje opgegooid en verschillende wilde en minder wilde suggesties vlogen mijn kant op. Van hoerige Camaro cabrio uit de jaren '90 tot een dakloze Swift uit het zelfde decennium. Gelukkig werd er bij tijd en wijle wel wat serieuzer geluisterd naar mijn zoekcriteria en zodoende passeerde ook de Opel GT en de Fiat 124 de revue.
En toen was daar ineens de advertentie van een hele mooie blauwe Duitser! De kriebels werden bij mij steeds intenser en ook de wederhelft vond hem interessant genoeg om hem eens in het echt te bekijken. Hij maakte de hooggespannen verwachtingen meer dan waar. Zelfs met de meest kritische blik viel er maar weinig aan te merken op het lakwerk. De techniek is ook nog heel erg fris en hij heeft slechts 120.000 km aan ervaring. En dat voor een auto uit 2008!
Alles wijst erop dat het een binnenslaper is geweest van een zeer voorzichtige eigenaar. Binnen het model is het zeker niet de krachtigste motorisering wat doet vermoeden dat hij meer gekocht is om te flaneren dan om te scheuren.

Waar hebben we het dan over hoor ik jullie nu denken? Welnu, het gaat om een BMW! Een E88, een 118i met M sport pakket. Blauw van buiten en wit van binnen.
Omdat dit draadje veel leuker is met foto's, hier wat plaatjes van tijdens de proefrit. Foto's van de binnenkant houden jullie nog van me tegoed.

Nu alleen nog de Yaris verkopen. :D

Van een bruingrijze Yaris Hybrid naar een blauwe BMW cabrio, het kan verkeren :D Mooie auto in een mooie uitvoering (y)

Heerlijk! Ik heb een LeMans blauwe 118d 3 deurs gehad, pracht, wat reed dat ding lekker. Deze is niet de snelste maar echt meer dan een leuke auto!! Veel plezier met deze leuke!! Een hardtop is echt een aanrader, overigens, voor de wintermaanden.

Mooie auto Dirk, in de beste uitvoering! De zwarte die ik stuurde was ook al mooi, maar dit is 'm helemaal. Ga je veel plezier aan beleven!

uwbuurman zei:
Een hardtop is echt een aanrader, overigens, voor de wintermaanden.

Een hardtop is er toch niet voor de 1 Serie?

Fraai hoor! Zo te zien ook een licht interieur? Chique!

Hardtop heb je inderdaad niet voor een E88. Ook niet nodig, de kappen van nu (of eigenlijk de laatste 20 jaar) zijn prima geschikt om in de winter te gebruiken. Hooguit duurt het iets langer voordat het interieur warm is 's ochtends. Ik heb ook geen hardtop voor de Z4, maar heb hem nog niet gemist.

My bad, zijn er inderdaad niet. Mijn overbuurman heeft ook een 118i cabrio, maar in de laatste paar jaar zie je die kap wel achteruit hollen. Dus goed behandelen dan op z'n minst, denk ik.

Ha Dirk, welkom terug!
Nette cabrio! Ex collega heeft een dichte 1 serie in die kleur. Lekker kleurtje!
Veel plezier ermee!

Schitterende wagen Dirk, daar gaan jullie veel plezier mee hebben (y) Schitterende kleur, velgen en natuurlijk maakt de Msport goodies het plaatje compleet.
In mijn 318Ci lag de voorloper van deze 2.0, het verbaasde mij altijd hoe soepel dit blok zijn werk deed voor een 4-cilinder en met 140 pk misschien geen racer maar absoluut vlot genoeg voor dagelijks gebruik. Plus je hebt natuurlijk nog 300 Amerikaanse dekhengsten in de Caddy voor wanneer het écht snel moet :D ook goed om te lezen dat deze na zijn winterslaapje weer helemaal fris zal zijn (y)

Qua wegligging weet ik niet hoe een E88 rijdt, maar als het in de buurt komt van de E87 kun je er vast fijn mee spelen. Soms mis ik die gekke 118d wel een beetje, de beste stuurmansauto die je kunt kopen voor dat geld.

nog wel even foto's van het interieur plaatsen hoor ;)

Hele fraaie 1 serie cabrio, vooral de kleur vind ik echt geweldig. Dat M pakket maakt hem lekker dik.
Ga je veel plezier aan beleven deze zomer, is echt een heerlijke stuurwagen voor mooie binnendoor wegen.
Ketting/spanner is wel iets om goed in de gaten houden van deze motor, die willen helaas nogal eens gaan rekken.
Kap is in nieuwstaat, als het een buitenslaper gaat worden direct goed impregneren.
https://www.carclean.com/nl/gyeon-q-fabric-coat-120ml.html?gclid=CjwKCAiArOqOBhBmEiwAsgeLmTam58wkRGujI8GJlMl5bVdMuRJJw9gx8lS9AqqBRlD5Nrc0OCavrhoCKhEQAvD_BwE

Wouter82 zei:
Van een bruingrijze Yaris Hybrid naar een blauwe BMW cabrio, het kan verkeren :D Mooie auto in een mooie uitvoering (y)

Nou zeg dat wel, hoewel die Yaris (in copper metallic) echt niet slecht rijdt is dit toch van een heel ander niveau. Gisteren ben ik met het dak open een stukje gaan sturen en iedere rotonde is feest. Overigens nog bedankt voor het tippen van deze advertentie. (y)

D Elzinga zei:
Ach jee, een onthoofd hangbuikzwijntje:)

Leuk hoe die naam is blijven hangen. Toen de 1 net uit was vond ik 'm ook wat doorgezakt. In mijn ogen is het model echter goed oud geworden, iets wat zeker geldt voor de coupé en cabrio naar mijn mening.

uwbuurman zei:
Heerlijk! Ik heb een LeMans blauwe 118d 3 deurs gehad, pracht, wat reed dat ding lekker. Deze is niet de snelste maar echt meer dan een leuke auto!! Veel plezier met deze leuke!! Een hardtop is echt een aanrader, overigens, voor de wintermaanden.

Ik kan inmiddels beamen dat het meer dan gewoon goed stuurt. Qua kracht is het heerlijk cruisen, hij is niet aangeschaft om te gaan racen dus dat het geen 135i is maakt dan ook helemaal niet uit.

Elco zei:
Mooie auto Dirk, in de beste uitvoering! De zwarte die ik stuurde was ook al mooi, maar dit is 'm helemaal. Ga je veel plezier aan beleven!

uwbuurman zei:
Een hardtop is echt een aanrader, overigens, voor de wintermaanden.

Een hardtop is er toch niet voor de 1 Serie?

Dankjewel! De uitvoering is inderdaad super, het oogt echt chique zo!
Mooi hoe het hardtopverhaal zichzelf oplost. Ik was al aan het zoeken op MP. Overigens kan ik komende woensdag wel al een windscherm ophalen in België. Onmisbaar als je zo veel mogelijk open wil rijden (hetgeen ik ooit ook deed met mijn 9-3 cabrio).

Joe met trema l D met punt zei:
Fraai hoor! Zo te zien ook een licht interieur? Chique!

Hardtop heb je inderdaad niet voor een E88. Ook niet nodig, de kappen van nu (of eigenlijk de laatste 20 jaar) zijn prima geschikt om in de winter te gebruiken. Hooguit duurt het iets langer voordat het interieur warm is 's ochtends. Ik heb ook geen hardtop voor de Z4, maar heb hem nog niet gemist.

Inderdaad, hij heeft wit leer. Foto's hiervan volgen in een volgende post.
Qua verwarming, deze is vrij snel op temperatuur merkte ik al tijdens de proefrit. Los daarvan is de stoelverwarming in zijn hoogste stand warm genoeg om een ei op te bakken dus koud heb je het hooguit aan je handen.

Barri zei:
Ha Dirk, welkom terug!
Nette cabrio! Ex collega heeft een dichte 1 serie in die kleur. Lekker kleurtje!
Veel plezier ermee!

Dankjewel! hoewel ik nooit echt weg ben geweest bleef het vooral bij meelezen de laatste tijd.
Dat kleurtje is echt fantastisch, valt meteen op in het straatbeeld.

Zadelsnuiver zei:
Schitterende wagen Dirk, daar gaan jullie veel plezier mee hebben (y) Schitterende kleur, velgen en natuurlijk maakt de Msport goodies het plaatje compleet.
In mijn 318Ci lag de voorloper van deze 2.0, het verbaasde mij altijd hoe soepel dit blok zijn werk deed voor een 4-cilinder en met 140 pk misschien geen racer maar absoluut vlot genoeg voor dagelijks gebruik. Plus je hebt natuurlijk nog 300 Amerikaanse dekhengsten in de Caddy voor wanneer het écht snel moet :D ook goed om te lezen dat deze na zijn winterslaapje weer helemaal fris zal zijn (y)

Qua wegligging weet ik niet hoe een E88 rijdt, maar als het in de buurt komt van de E87 kun je er vast fijn mee spelen. Soms mis ik die gekke 118d wel een beetje, de beste stuurmansauto die je kunt kopen voor dat geld.

nog wel even foto's van het interieur plaatsen hoor ;)

Ook jij bedankt! Dat plezier gaat zeker goed komen, iedere bocht is feest. Ik moet alleen nog een beetje wennen aan het aangrijpingspunt van de koppeling maar dat is altijd zo als je in een "nieuwe" auto stapt. Souplesse is inderdaad wat het blok in overvloed heeft. En de auto heeft bergen karakter dus wat dat betreft past ie ook weer mooi naast de Don.
Die interieurfoto's komen eraan, heb geduld. ;)

MWH zei:
Leuke ontwikkelingen Dirk, en die cabrio is helemaal lekker!
Marc 827 3500 zei:
Nogmaal, gefeliciteerd met deze mooie wagen! Heerlijke kleurencombi.
Twix zei:
Gefeliciteerd met de aankoop. Daar ga je veel plezier mee hebben.

Dank u, dank u, dank u.

Nico GTR zei:
Dikke wagen!!

Ojee, straks valt er een corpulente dame voor de auto terwijl ze dikke BMW, dikke BMW uitkrijst! :D

speedtouch zei:
Veel succes met de nieuwe aanwinst! De Yaris verkopen zal wel gauw een feit zijn.

Dankjewel, in de huidige gestoorde occasionmarkt zal die Yaris niet lang op de dam hoeven te staan is de verwachting.

Bofkont 350 zei:
Hele fraaie 1 serie cabrio, vooral de kleur vind ik echt geweldig. Dat M pakket maakt hem lekker dik.
Ga je veel plezier aan beleven deze zomer, is echt een heerlijke stuurwagen voor mooie binnendoor wegen.
Ketting/spanner is wel iets om goed in de gaten houden van deze motor, die willen helaas nogal eens gaan rekken.
Kap is in nieuwstaat, als het een buitenslaper gaat worden direct goed impregneren.
https://www.carclean.com/nl/gyeon-q-fabric-coat-120ml.html?gclid=CjwKCAiArOqOBhBmEiwAsgeLmTam58wkRGujI8GJlMl5bVdMuRJJw9gx8lS9AqqBRlD5Nrc0OCavrhoCKhEQAvD_BwE

Jij ook bedankt, het is zeker een plaatje!
De kettingspanner staat op de nominatie om preventief te vervangen, wellicht meteen ook even de injectoren en/of bobines mee laten vervangen. Dit schijnen ook zwakke punten te zijn heb ik me laten vertellen.
De kap is volgens de verkoper recent vernieuwd. Zo oogt hij ook (of hij is echt goed onderhouden). Hoe dan ook, het water rolt er nu heel goed vanaf dus hij is momenteel goed geïmpregneerd. Neemt niet weg dat ik dit bij ga houden en met regelmaat opnieuw zal doen.

Dan nu de lang verwachte interieurfoto's. Gisteren scheen de zon dus kon ik meteen het leder poetsen en behandelen met conditioner., hier een klein fotoverslag.

Allereerst het stuur, wat was dit glimmend! Voor een eerste reiniging vind ik het resultaat al erg goed.

Ook is de zachte, matzwarte lak een beetje gesleten op het stuur. In vergelijking met andere te koop staande exemplaren is het miniem te noemen. Sommige hadden dit zelfs rond de knoppen op het dashboard.

En het stuur na het poetsen (de druppels kwamen vers uit de hemel).

Dan een aantal kleine minpuntjes. De ontgrendelingsknoppen op de gordelhouders zijn wat vervaald, er is ooit een brandende peuk op de achterbank terecht gekomen en de ventilatieroosters zijn lelijk verkleurd.

Op de ventilatieroosters ben ik al bezig geweest met poorboys trim restorer maar dit had niet het gewenste resultaat. Waarschijnlijk is demonteren en opnieuw spuiten de enige manier om ze weer mooi zwart te krijgen.

Dan de algehele staat van het interieur voor de poetsbeurt.

En dan het resultaat van de poetsbeurt. Ik heb eerst de stoelen afgenomen met de wonderspons, toen gereinigd met mother's leder reiniger en vervolgens behandeld met leer conditioner van mother's.

Ook leuk zijn de details in het interieur. Zo zit er onder de armsteun een vakje om je ipod in te doen. Dit omdat hieronder de aux- en usb aansluiting zitten.

Toen ik het skiluik opende dacht ik dat iemand een tas had achtergelaten in de auto.

Dit bleek dus een zak te zijn die er voor moet zorgen dat lange voorwerpen het interieur niet kunnen beschadigen, heel slim!

Ook word je er goed aan herinnerd dat je in een auto met M sport pakket zit, tot de voetrust aan toe!

Het enige puntje wat ik tegen kwam. Toen ik het dak opende kwam er uit een afvoergootje in de dakconstructie (het stalen/kunststof frame) een hoop water gelopen zo het interieur in. Dit was echter maar aan 1 kant dus vermoedelijk is het gootje verstopt, hier wil ik wel snel even naar kijken.

Dan rest nog een familiefoto van het huidige wagenpark, alleen de Don ontbreekt momenteel.

En een lekker plaatje van de Beemer met open dak.

Gaaf ook, dat lichte interieur! Helemaal goed. En wat heeft BMW toch mooi leer he, van dat mooie stevige spul.

Erg mooie spec, gefeliciteerd met de aankoop! Hij lijkt vrij laag, is dat origineel Msport of zitten er misschien verlagingsveren onder?

Ook hier nog eens gefeliciteerd. De kleur, originele velgen, het interieur en het feit dat het een cabrio is doet mij meteen al mijn (voor)oordelen over de 1-serie vergeten, ondanks het M-sport. Geen hangbuikzwijn effect in deze en de "ik wil geloof ik niet eens weten hoe je aan je geld komt" uitstraling mist hier ook. In deze omgeving is een kleinere BMW altijd wel besmet met een bepaald imago maar dat weet dit exemplaar wel te vermijden.

Mooi poetswerk gedaan ook weer. Op de foto's is vooral het verschil op de achterbank erg goed zichtbaar. Eerst aardig verkleurd op vooral het zitgedeelte (spijkerbroek?) maar in de na foto's weer dezelfde kleur als het omliggende. In het echt zal er dan wel veel meer effect zijn ook op de rest van het interieur.

Barri zei:
Gaaf ook, dat lichte interieur! Helemaal goed. En wat heeft BMW toch mooi leer he, van dat mooie stevige spul.

Ja dat lichte leer was, samen met de exterieurkleur, een van de redenen om juist bij deze te gaan kijken. Qua leerkwaliteit is het bijna net zo stevig en dik als dat in de Don en dat is echt topspul.

Damianw26 zei:
Erg mooie spec, gefeliciteerd met de aankoop! Hij lijkt vrij laag, is dat origineel Msport of zitten er misschien verlagingsveren onder?

Dankjewel, ik ben er zeer content mee! Aan de hand van je opmerking over zijn stance heb ik even het vinnummer door de molen gehaald en daar kwam onder meer het volgende uit: 704 M Sport Suspension

Engineer2 zei:
Ook hier nog eens gefeliciteerd. De kleur, originele velgen, het interieur en het feit dat het een cabrio is doet mij meteen al mijn (voor)oordelen over de 1-serie vergeten, ondanks het M-sport. Geen hangbuikzwijn effect in deze en de "ik wil geloof ik niet eens weten hoe je aan je geld komt" uitstraling mist hier ook. In deze omgeving is een kleinere BMW altijd wel besmet met een bepaald imago maar dat weet dit exemplaar wel te vermijden.

Mooi poetswerk gedaan ook weer. Op de foto's is vooral het verschil op de achterbank erg goed zichtbaar. Eerst aardig verkleurd op vooral het zitgedeelte (spijkerbroek?) maar in de na foto's weer dezelfde kleur als het omliggende. In het echt zal er dan wel veel meer effect zijn ook op de rest van het interieur.

Ik moet zeggen, de cabrio staat toch echt wel een eind van de reguliere 1-serie af qua uitstraling. Wat dat betreft ben ik het met je eens dat deze alles behalve fout oogt en dat ga ik ook netjes zo houden. 1 Pooierbak op de dam is meer dan genoeg. ;)

Dankjewel, het interieur is er zeker al aardig van opgeknapt al wil ik nog een keer meer aan de slag gaan met de trim restorer. Het werd na een paar uur buiten met water aan de slag zijn echter best wel koud aan de handen dus dat is voor een volgende keer.

Voor de geïnteresseerden is hier de volledige VIN-rapport.
1CA Selection Cop Relevant Vehicles
1CB Co2 Content
1CC Automatic Start/stop Function
1CD Brake Energy Regeneration
249 Multi-function For Steering Wheel
2MG M L.-a.w. Double Spoke 207 M/mix.t.
320 Model Designation, Deletion
321 Exterior Parts In Body Color
322 Comfort Access System
337 M Sport Package
346 Chrome-line Exterior
387 Wind Deflector
3YA Convertible Soft Top Anthracite Silberef
423 Floor Mats, Velour
428 Warning Triangle
430 Interior And Exterior Mirror Package
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d
442 Cupholder
473 Armrest, Front
481 Sport Seats F Driver/front Passenger
488 Lumbar Support Driver/front Passenger
493 Storage Compartment Package
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
4MG Int. Trim Fin. Alu Glacier Silver
4UT Through-load.w.int.transport Bag
502 Headlight Washer System
508 Park Distance Control (pdc)
520 Foglights
521 Rain Sensor
522 Xenon Light
524 Adaptive Headlights
534 Automatic Air Conditioning
540 Cruise Control
548 Speedometer With Kilometer Reading
563 Lights Package
609 Navigation System Professional
612 Bmw Assist
616 Bmw Online
620 Voice Input System
633 Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf.
6AA Bmw Teleservices
6AB Control Teleservices
6FL Usb-/audio Interface
704 M Sport Suspension
710 M Leather Steering Wheel
715 M Aerodynamics Package
7AZ Adv.+comf. Pack. I.c.w. M Sports Pack.
7R7 Innovation Package
7SP Navi Professinal W.handyprep.bluetooth
801 Germany Version
851 Language Version German
863 Europe/dealer Directory
879 German / On-board Documentation
8SC Country Spec. Release Of Teleservice
8SP Cop Control

Heel fraai interieur (y)
Die zak is voor skies in de kofferbak.
Deze is nog ietsje meer verlaagd dan alleen M sport zo te zien.
Wondersponsjes zou ik erg mee uitkijken zijn erg agressief op leder, kun je beter een scrub borstel gebruiken speciaal voor leder.
https://www.detailschuur.nl/index.php/leer-vinyl-scrub-borstel.html
Koppeling blijft een dingetje bij Bmw, ik heb er altijd nog een haatliefde relatie mee en dat terwijl ik al 15 jaar bmw rijdt.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Begrijp me niet verkeerd, maar ik had je niet als BMW-rijder weggezet ;)

Ik ben niet wild van het model, maar qua uitvoering zit je wel goed. In een kleurtje, met een licht interieur en zilverkleurige velgen heeft ‘ie voor mij alleszins geen fout imago.

Knap poetswerk trouwens in het interieur, alleen wel opvallend hoe sommige elementen zo buitensporig afgesleten lijken. Zijn de vervaalde roosters en gordelklikkers bekende BMW-kwaaltjes?

In ieder geval veel plezier gewenst: het aftellen naar het voorjaar is begonnen!

Bofkont 350 zei:
Heel fraai interieur (y)
Die zak is voor skies in de kofferbak.
Deze is nog ietsje meer verlaagd dan alleen M sport zo te zien.
Wondersponsjes zou ik erg mee uitkijken zijn erg agressief op leder, kun je beter een scrub borstel gebruiken speciaal voor leder.
https://www.detailschuur.nl/index.php/leer-vinyl-scrub-borstel.html
Koppeling blijft een dingetje bij Bmw, ik heb er altijd nog een haatliefde relatie mee en dat terwijl ik al 15 jaar bmw rijdt.

Dankje!
Als ik iets anders langs dan skies in die zak wil stoppen doe ik dat gewoon hoor. ;)
Zaterdag langs een BMW specialist hier in de buurt, dat zal ook uitsluitsel geven over de verlaging.
Tot op heden ben ik wel te spreken over de wondersponsjes, zolang je er inderdaad maar voorzichtig mee bent. Bedankt voor de tip.
De koppeling zal hopelijk wel wennen na een tijdje, het is straks de enige handgeschakelde hier voor de deur.

Escher zei:
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Begrijp me niet verkeerd, maar ik had je niet als BMW-rijder weggezet ;)

Ik ben niet wild van het model, maar qua uitvoering zit je wel goed. In een kleurtje, met een licht interieur en zilverkleurige velgen heeft ‘ie voor mij alleszins geen fout imago.

Knap poetswerk trouwens in het interieur, alleen wel opvallend hoe sommige elementen zo buitensporig afgesleten lijken. Zijn de vervaalde roosters en gordelklikkers bekende BMW-kwaaltjes?

In ieder geval veel plezier gewenst: het aftellen naar het voorjaar is begonnen!

Dankjewel! Ik zie mezelf ook niet direct als prototype BMW-rijder maar ik vind dit wel een toffe auto. En inderdaad, zoals hij er hier bij staat is het zeker geen foute bak.

Voor wat betreft de roosters en gordelklikkers heb ik geen idee, misschien dat andere BMW-rijders daar meer over kunnen zeggen?

En inderdaad, laat het zonnige weer maar komen!:cool:

De gordelklikkers zo vaal ken ik alleen van e30, niet van de e8x of e9x series die ik had en hen.

De roosters idem, mijn e91 is inmiddels 16 jaar oud, niks mis mee. Ik kan me voorstellen dat open rijden in de zon dit doet. Zelf zou ik andere roosterd halen 1series genoeg op de sloop.

Tot slot, die zwarte plaat op hef stuur, de kap om de knoppen, die is makkelijk te vervangen, ik heb onlangs een nieuwe gekocht, dat staat zoveel netter, zonder die slijtplekken.

Lekker opgefrist! Is het Oyster dakota leer?

Ha, welkom bij de cabrioclub! Toffe uitvoering zo, veel plezier ermee!

Als je op toertocht gaat, stuur 'm een keer richting Breda :p

Als ik deze foto's zo zie, mis ik onze 3 cabrio des te meer. Grappig genoeg was ook bij ons de kleur van interieur en exterieur doorslaggevend.

Wij hebben toen ook in een 130i cabrio testgereden. Qua stuurauto beter dan de 3 serie.

uwbuurman zei:
De gordelklikkers zo vaal ken ik alleen van e30, niet van de e8x of e9x series die ik had en hen.

De roosters idem, mijn e91 is inmiddels 16 jaar oud, niks mis mee. Ik kan me voorstellen dat open rijden in de zon dit doet. Zelf zou ik andere roosterd halen 1series genoeg op de sloop.

Tot slot, die zwarte plaat op hef stuur, de kap om de knoppen, die is makkelijk te vervangen, ik heb onlangs een nieuwe gekocht, dat staat zoveel netter, zonder die slijtplekken.

Lekker opgefrist! Is het Oyster dakota leer?

Die gordelklikkers moet ik nog eens kijken of de trim restorer daar wel resultaat boekt, dat heb ik nog niet geprobeerd.

Ik heb even op de site van ene lokale sloperij gekeken en de 2 1-series die zij hadden staan hadden beide op de foto's zichtbaar verkleurde roosters.

Voor wat het stuur betreft zit ik nog in dubio, misschien dat ik hem in zijn geheel wil vervangen voor een exemplaar met stuurverwarming.

Het leer is overigens Boston/Lemon (LWB7)

Timo zei:
Ha, welkom bij de cabrioclub! Toffe uitvoering zo, veel plezier ermee!

Als je op toertocht gaat, stuur 'm een keer richting Breda :p

Ha Timo, Dankjewel! Het voelt goed om weer bij de daklozeclub te horen. Ik zal zeker een berichtje doen als ik een keer in de buurt van het Bredase ben.

Twix zei:
Als ik deze foto's zo zie, mis ik onze 3 cabrio des te meer. Grappig genoeg was ook bij ons de kleur van interieur en exterieur doorslaggevend.

Wij hebben toen ook in een 130i cabrio testgereden. Qua stuurauto beter dan de 3 serie.

Klinkt als een goede reden om weer een cabrio aan te schaffen! Zo'n 130i moet helemaal een feest zijn, al is de gewichtsverdeling met de viercilinder misschien wel iets beter dan met de langere 6 in lijn.

Nee, de 6 pitter is heerlijk in balans. Ik heb wel een tijdje gekeken naar een 135i zonder ///M-pakket. Heerlijke sleeper, zelfde uitlaat als een 125i, beetje grotere diameter, maar in tegenstelling tot de 335i, geen afwijkende pijpen aan elke kant. Maar die dingen zijn erg fijn in balans. Stuurt geweldig mooi.

Dat verweerde plastic vond ik ook wat opmerkelijk, mijn E85 Z4 is een generatie genoot van deze 1 serie en die heeft er totaal geen last van.
Is hetzelfde materiaal. Mijn vermoeden is dat ze met dasty zijn gereinigd of andere agressieve vloeistof.

De 1 serie is idd heerlijk in balans ook met de 6 pitter.
Het is ook de enige Bmw cabrio die de Z roadster benaderd qua beleving.

Ik zou geen leven zonder cabrio kunnen voorstellen Twix :D

Ja inderdaad, dan zal het toch een 1 serie dingetje zijn, verschenen plastic door de zon.
Nr1 2 en 3 op de tekening.
Rond de 200 euro heb je alles nieuw.
Via bimmerportal kun je een 10% kortingcode vinden voor de webshop van Ekris.

https://bmwshop.ekris.nl/50763-bmw-118i-um11-n43-03-2008-e88/nl/onderdelen/klimaatbeheersing&artikelid=136000&panelid=64_1440

bofkontZ4 zei:
Ja inderdaad, dan zal het toch een 1 serie dingetje zijn, verschenen plastic door de zon.

https://bmwshop.ekris.nl/50763-bmw-118i-um11-n43-03-2008-e88/nl/onderdelen/klimaatbeheersing&artikelid=136000&panelid=64_1440

Haha die kortingscode hoor ik nu voor het eerst. Dat had me een boel geld gescheeld.:)

Fraaie auto en de eerste eigenaar heeft zo te zien behoorlijk stevig in de optielijst zitten aanvinken (y)

Veel zonovergoten kilometers gewenst!!

uwbuurman zei:
Nee, de 6 pitter is heerlijk in balans. Ik heb wel een tijdje gekeken naar een 135i zonder ///M-pakket. Heerlijke sleeper, zelfde uitlaat als een 125i, beetje grotere diameter, maar in tegenstelling tot de 335i, geen afwijkende pijpen aan elke kant. Maar die dingen zijn erg fijn in balans. Stuurt geweldig mooi.

Zou ook gek zijn als de 6 in lijn helemaal niet meer in balans was natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat de extra power het echt tot een feestje maakt.

Elco zei:
Een collega van mij heeft laatst ook een 1 Serie gekocht, eveneens met op deze manier verweerde roosters. Het lijkt mij, gezien het aantal gevallen, toch een producteigenschap.

Zie ook dit aangeboden gebruikte onderdeel...

Dat en de exemplaren die ik op de sloop zag hadden het ook al allemaal.

bofkontZ4 zei:

250 Euro voor een paar roostertjes. Logisch dat het dat kost als je het nieuw wil hebben maar dan ga ik liever zelf aan de slag met spuitverf om het voor een fractie van dat bedrag weer netjes te maken.

Kristian2 zei:
Prachtige 1-serie! Kleur van exterieur en interieur zijn schitterend.
Nieuwe roostertjes zijn het mooiste. Je zou Stipt Plastic Paint ook eens kunnen proberen om de kleur te herstellen.
Stipt Plastic Paint

Dankjewel! De kleurcombinatie doet inderdaad heel veel.
Plasticverf lijkt me inderdaad the way to go! (y)

Caspian zei:
Leuke 1-serie Drik, erg mooie uitvoering!

Dankjewel!

Bossinkje zei:
Prachtige BMW! Qua kleurstelling kan het haast niet beter.. Donkerblauw met licht leer. (y)

Dankje, wat betreft kleuren ben ik het helemaal met je eens. Het is niet voor niets dat dit al de tweede auto hier op de dam is met die kleurstelling.

Niseko zei:
Fraaie auto en de eerste eigenaar heeft zo te zien behoorlijk stevig in de optielijst zitten aanvinken (y)

Veel zonovergoten kilometers gewenst!!

Dankjewel! En inderdaad de eerste eigenaar heeft niet beknibbeld op luxe. Daar pluk ik nu de vruchten van!

Ik ben vanochtend even op visite geweest bij een BMW specialist in de omgeving, zijn bevindingen over mijn de E88:

De kettingspanner moet al eens vervangen zijn, de spanning was perfect.
Flexibel stuk in de uitlaat (wil nogal eens gaan lekken) is recent vervangen.
Flexibele delen van de remleiding zijn gloednieuw.
Remschijven zijn nog vrij dik, remblokken hooguit voor de helft weggesleten.
Onder de motorkap alles perfect droog, geen enkele pakking lijkt te zweten.
Ophanging perfect in orde en vrij van speling.
De originele veren en dempers (dus geen extra verlaging bovenop het M sport pakket) zijn in prima staat.
Complimenten over de algehele staat van binnen- en buitenkant. Dit alles duidt op een auto waar goed voor is gezorgd. Dit blijkt bijvoorbeeld ook uit het feit dat hij nog steeds op run flat banden staat. Alle vier van hetzelfde A-merk (Michelin in dit geval).
Ook merkte hij op dat de originele accu, uit 2008, er nog in zit. Dit hoeft geen probleem te zijn en komt schijnbaar vaker voor. Ach, zolang de accu het doet is het goed.

Is het dan alleen maar ene goed nieuws show? Nee, dat ook weer niet. Onlangs ging het motorstoringslampje branden. Uitlezen bracht echter aan het licht dat dit niets levensbedreigend voor de auto is. Hoofdverdachte is een kapotte NOx sensor, een sensor die vaker stuk wil gaan aldus de specialist. De auto zit echter nog in zijn garantie van de verkoper, zodoende gaat hij volgende week naar hun toe en wordt het probleem verholpen.

Laat ik wel nog even mooi afsluiten met een plaatje van een heerlijk stukje toeren in de omgeving gisteren.

Ja, ik heb in mijn e91 ook 14 jaar en 300k km net de origjnele accu gedaan. Die staat nog steeds in de loods als starthulp, 2 jaar later. Fijn dat je auto zo goed is!!

uwbuurman zei:
Ja, ik heb in mijn e91 ook 14 jaar en 300k km net de originele accu gedaan. Die staat nog steeds in de loods als starthulp, 2 jaar later. Fijn dat je auto zo goed is!!

Ik vermoedde al wel dat ik een goede koop had gedaan maar de bevestiging van een specialist is altijd wel fijn natuurlijk. En dat hij dan echt zichtbaar onder de indruk is van de staat maakt het alleen maar mooier natuurlijk.

Terug
Bovenaan