speedtouch zei:
Gewoon Dirk zei:
@speedtouch: Toch fijn zo'n fietsevrzekering! Mocht je mijn Cadillac of Volvo een keer zien rijden zwaai dan maar even dan zwaai ik zeker terug.
Dat heb ik al ooit een keer gedaan naar iemand in een Cactus in Bergen op Zoom, maar ik denk dat het daar om een andere Bergenaar ging.
Haha, er rijden natuurlijk wel iets meer Cactussen/Cacti in Bergen op Zoom dan Eldorado's.
Een korte update die lekker alle kanten op zal vliegen. Om te beginnen een stukje tuinversiering. Ja, je leest het goed, tuinversiering. Nee, dit is niet het intratuinforum en het is wel degelijk autogerelateerd! Mijn stiefmoeder heeft een aantal jaar op Curaçao gewoond en daar krijg je jaarlijks een nieuw kenteken. Deze had zij altijd bewaard als souvenit en hingen in mijn tienerjaren op mijn slaapkamer. Na een aantal verhuizen kwam zij ze weer tegen en vroeg aan mij of ik ze nog wilde hebben. Zie hier de nieuwste decoratie van mijn barbequeschuurtje.
Dan deel 2. Zoals ik in mijn vorige update al wist te melden was de trunklid pulldow motor van de Eldorado naar zijn gootje. Ik vermoedde een versleten tandwiel maar had er even geen euro's voor om het aan te pakken. Inmiddels ben ik weet volle bak aan het werk dus heb ik een nieuwe besteld. Een nieuwe motor met tandwiel, dit was maar iets minder goedkoop dan alleen het tandwiel. Die laatste werd voornamelijk door de verzendkosten extreem duur. Wel moest ik de haak die de kofferbak ving overzetten evenals de elektrische schakelaar.
De oude unit:
De nieuwe unit:
Dit zwarte blok en de metalen beugel moest ik dus overzetten:
Niet tandjes poetsen maar tandjes tuffen:
Zie hier het probleem in zijn totaliteit, die was goed stuk:
De reden, het tandwiel wordt door een metalen wormwiel in beweging gebracht. Opzich een goed systeem, uiteindelijk is zo'n tandwiel makkelijker te verwisselen dan het wormwiel dus terecht hebben ze hier de zwakste schakel van gemaakt.
Klik
hier voor een filmpje van de defecte oude motor. De bedoeling is dat de motor het beugeltje door de schakelaar heen trekt waardoor de motor uitschakelt. Doordat hij geen grip meer heeft op de tandwielen lukt dit niet.
De schakelaar en beugel waren zo overgezet. Het tandwiel uiteraard goed ingevet en dan ziet het geheel er zo uit:
Zoals te zien is op
dit filmpje werkte het meteen weer naar behoren.
Na dit gecontroleerd te hebben heb ik de motor terug ingebouwd en vervolgens kon ik eindelijk de kofferbak met stijl sluiten in plaats van hem als een pauper dicht te moeten gooien.
klik
Als afsluiter heb ik de Cadillac meteen even goed gewassen.
Dan de Volvo, deze doet het inmiddels al een ruime 3500 km probleemloos, op een kleine ergernis rondom de CD-speler na. Deze ga ik voorlopig echter niet oplossen, de auto moet zichzelf eerst maar eens over de periode van een maand of 3 bewijzen. Wel heb ik de auto goed gewassen, gekleid en in de wax gezet en hij glom meteen een stuk beter. Ook heb ik de ruiten behandeld met Glaco van Soft99, dit heeft zich in de regen al meermaals bewezen als een heel fijn alternatief voor ruitenwissers.
En dan ben ik nog met stickers in de weer geweest. Zo kreeg ik via Instagram deze sticker thuisgestuurd, die heb ik voor de lol maar op de Volvo geplakt.
Ook de kentekenplaathouder van de C30 kreeg een upgrade.
Sommige van jullie zullen me hiervoor haten maar ik vind het geweldig. Ook de Don ontkwam niet aan wat stickertuning!
Verder ben ik vooral lekker aan het genieten geweest van de Eldorado. Gewoon doelloos een blokje om of even op bezoek bij vrienden of familie is altijd een feest met zo'n V8 tot je beschikking.
Afgelopen zondag ben ik heel de middag gaan toeren door de provincie Zeeland. Pittoreske dorpjes als Kattendijke werden aangedaan evenals toeristische trekpleisters zoals Veere en natuurlijk werd even het terras op de markt in Middelburg bezocht. Ik was niet alleen, wie herinnert zich de Seville Luxury Sedan nog die eerder in mijn topic ook ter sprake kwam? Dat was dus mijn reisgenoot en dat leverde de nodige blikken op onderweg. Ook hebben we aardig wat leuke foto's gemaakt, hier alvast eentje!