Het Taalneuzelaarstopic deel 3

De Schaduw zei:
Het correct gebruik van d's en t's is vaak luiheid volgens mij.

Ik zie vooral luiheid in het gebruik van hoofdletters en interpunctie. Verschrikkelijk!

De Schaduw zei:
Dat heeft al tot prachtige verbuigingen van - bijvoorbeeld - "sowieso" geleid.

Daar hield ik een tijdje een mooi lijstje van bij, maar die is ondertussen al behoorlijk ver weggezakt.

Travelling ZEN zei:
@adinsx: waar heb je die Wim voor nodig als je dit topic al hebt? (y)

Haha, dat is waar.
Nee zijn altijd zeer interessante cursussen, en die man kan zo geweldig vertellen.
Een uur lang over de 'komma' praten is geen probleem :)

Oh, en leerzaam is het ook ;)

@ adinsx: Sinds wanneer is een lachebekje geldig als punt?

Misschien ben ik een echte zei[size=small]k[/size]erd, maar hier stoor ik me ook aan:

een erg nette w124 uit rusland

een kever bij het hotel in rimini uit nederland

amerikaanse vrachtwagen

nederlandse porche voor de brennerpas

auto uit newyork in de brennerpas

mooie franse renault

Dus het ene vervoermiddel heeft de nationaliteit vanwege het land van herkomst van het merk, de ander heeft een nationaliteit vanwege het land van herkomst van het kenteken. Totaal niet consequent.

Ik stoor me meer en meer aan nietszeggende Engelse slagzinnen. Voorbeeld:
390848_364030703667940_628025206_n.jpg

Mijn vrouw werkt bij een bedrijf met de slogan: The difference. Demonstrated.

Tikkeltje arrogant...

Goed hè ? Gewoon iets uitkramen zonder iets te zeggen. Kan een politicus ook goed...

Wel grappig dat je dit opmerkt Schaduw, want het is een bedrijf met schoonheidsartikelen. Zo onzinnig is de uitspraak dus eigenlijk niet...

Nou, ik zie de noodzaak niet, want vorige week heb ik mijn computerpark onder handen genomen. Ik heb zes computers, met iets van acht toetsenborden, maar minder beeldschermen (ik heb er laatst vier bij het oud vuil gezet, was het helemaal zat).

Daarbij heb ik een toetsenbord als test geprobeerd. Boenen met zeepsop. Ik dompelde hem niet onder, maar wel dat ik het onderliggende vuil ook meenam. Hij was behoorlijk nat! Met sop. Toen een half uur in de zon drogen (het was mooi weer) en toen testen. Perfect. Droog en werken.
De anderen heb ik ook gedaan. Blinkend schoon en ze werken allemaal. Ik moet bekennen dat ik nog een splinternieuwe in voorraad heb, in doos. Dus als niets meer werkt, heb ik die nog.

wel een bekentenis: de twee jongsten heb ik met speciaal spul gedaan, gekregen van mijn werk, maar daar had ik niet zoveel van. Maar dat zag er wel fantastisch uit.

Zo is het goed:

2vdqka0.jpg

Waarom stond gisteren in de krant dan dezelfde advertentie met de volgende tekst:

Neem uw stempas mee en identiteitsbewijs mee.

Overigens vind ik dat de overheid de burgers best mag aanspreken met "u". Vousvoyeren is geen officeel Nederlands woord heb ik ontdekt.

Ik ben toch geen achttien meer?

Het is Tweede Kamerverkiezingen (eigennaam)

Het is ook het Den Haagplein en niet het Denhaagplein.

Maar het zijn de verkiezingen van de Tweede Kamer, het is niet zo dat wel al een eerdere sessie Kamerverkiezingen hebben gehad. Maar ja, ik vind dit vaak erg onlogisch maar kennelijk hoort het zo.

De Schaduw zei:
Overigens vind ik dat de overheid de burgers best mag aanspreken met "u".

Dat vind ik blijkbaar ook, want ik schreef dus ook "u" in de tekst die gisteren in de krant stond, maar ik weet eigenlijk niet of er "je" of "u" stond. Ik heb onbewust er nu "u" neergezet.

Wouter82 zei:
Maar het zijn de verkiezingen van de Tweede Kamer, het is niet zo dat wel al een eerdere sessie Kamerverkiezingen hebben gehad. Maar ja, ik vind dit vaak erg onlogisch maar kennelijk hoort het zo.

Het is toch ook Willy Dobbeplantsoen?

Ik weet niet wat een dobbeplantsoen is.:rolleyes:

Je denkt te veel na. Dat is niet goed voor je.:T

Dat tutoyeren zie je ook in de correspondentie van alle soorten "verstrekkers". Als we toch neuzelen, mogen we de term providers niet meer gebruiken, toch? ;)
Ik wens door KPN, Vodafone, NUON en dergelijke bureaucratische instellingen niet met je en jou te worden aangesproken. Maar het gebeurt wel...
Kunnen we het Ampzing Genootschap hier niet voor inschakelen?

Gaat in dit verband alleen over de spatie tussen Tweede en Kamer. Hoe je deze woorden precies schrijft is in dit verband irrelevant.

Wat weet de showroom er nu weer van ? Of is dit een nieuwe functie ? "Wat doet U voor werk ?" "Nou, ik ben showroom !":)

Heb ik gisteren ook al eens gezegd, maar dat doe ik nu weer. Dit is de Franse manier van schrijven. Die plaatse een spatie om de duidelijkheid te vergroten. Daar houd ik erg van, dus doe ik dat ook. Net zoals 'links-knipperen'...:)

Bij schrijven is het duidelijker. Als je gaat praten (op z'n Frans) kan het wel eens onverstaanbaar worden...:)

Volgens mij spreken we hier gewoon Nederlands, ik snap dan ook niet waarom je één of andere Franse regel gaat toepassen?

Terug
Bovenaan