Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Jan Lemkes zei:
Volgens Amerikaanse media zorgt een miniscule 660cc VTEC-viercilinder waarschijnlijk voor de aandrijving.

Mini auto, ja, maar niet miniscuul.

Atleet Bram Som volgens nu.nl:

atleet overweegt komend seizoen een 'sabbitical' te nemen.

Ook leuk, één van de moeilijkere dingen (voor veel mensen) doen ze goed, maar dan spellen ze wel

beton- en houtreparatie's

Afbeelding.jpg

thaha 250 reacties... voor een wagen die de antiopel mensen lelijk vinden (hoe kan het anders?!) enja het is gewoon grappig dat ze blijven op dit artikel reageren en de andere reacties lezen en ook zeker om nog eens naar de fotos te kijken van dat hippe otootje ;p jongens toch... ik leesde darnet snel even 'de astra en insignia zijn inspiratieloos' ik dacht hij rijd met een passat.. kwas mis twas een golfken.. tipisch (heb niets tegen vw fzo, wel tegen het soort dat ermee rondrijd.. niet iedereen natuurlijk !!)

Fiestatime zei:
Voor het alleen kontroleren is 300 wel veel , maar als er ook gesteld moet worden is dit wel veel meer werk en dan zal dit wel ongeveer kloppen , met stelplaatjes is nauw eenmaal arbeidsintensief .

Clignoteur zei:
Kijk eens goed wat er eerst stond onder die D...
Inderdaad, deze jongens hadden beter een nieuw kartonnetje kunnen gebruiken.
Bovendien klopt de interpunctie niet.
Alles met hoofdletters kan natuurlijk niet, en "NR: 168" slaat natuurlijk ook helemaal nergens op.

stoterstangen90 zei:
Clignoteur zei:
Kijk eens goed wat er eerst stond onder die D...
Inderdaad, deze jongens hadden beter een nieuw kartonnetje kunnen gebruiken.
Bovendien klopt de interpunctie niet.
Alles met hoofdletters kan natuurlijk niet, en "NR: 168" slaat natuurlijk ook helemaal nergens op.
Zijn het echt hoofdletters of gewoon blokletters? ;)

Je koppeling kan wel degelijk door 1 ritje naar de filistijnen zijn. Maar uitzonderlijk is het wel natuurlijk. Maar als je buurman inderdaad een hele zware vracht moest vervoeren en er zat bv ook nog een hellinkje achteruit in met insteken bv. ....nou wel degelijk dat je koppeling dat een tik kan hebben gehad. En dan kan dat de plaat zijn, maar ook de drukproef of lager.

Maar bewijzen is moeilijk dus ik zou het gewoon open spelen en hem vragen of er wat gebeurt is onderweg. Als het een goeie vent...lees buur is, dan zegt is wel of en wat er is gebeurt onderweg. Wat is de km.stand trouwens van die auto?

Drukproef? U bent graficus? :p

nieuwe peugeotrijder zei:
heb mij een peugeot 208 angekocht 1.6 vti allure virtuel bleu kijk er al naar uit ongeveer 15 september wordt hij geleverd ben benieuwd
nu nog clio gt rijder 128 pk wel 8 pk inleveren voor 208 maar zal ook wel goed optrekken zeker was meteen verkocht aan 208 en met mijn nieuwe zwarte dotz velgen eronder zal wel sportief uitkomen complete wagen en mooie kleur groetjes toekomstig peugeot rijder

§anitarium zei:
LoveMyJeep zei:
Mijn auto wordt ook door niemand anders bestuurd als ikzelf of mijn vrouw.

LMJ is al te lang in DLD volgens mij. :)

Ik zweer je, af en toe kan ik tijdens het converseren in het Nederlands gewoon niet op iets anders dan het Duitse woord komen en inderdaad ga je soms je zinsbouw ook een beetje naar de verkeerde taal richten.... :)

Het is dan ook niet voor niets dat ik op dit forum nog schrijf. Niet dat dat de enige reden is, maar het houdt me tenminste wat actief met de Nederlandse taal. Het verzanden komt volgens mij omdat ik taal vooral voel, niet zozeer dat ik precies de regeltjes weet. Met de kennis van regels zou ik het waarschijnlijk langer volhouden zonder fouten... ;)

marktplaats
Ondanks de grote zorg die wij besteden aan de op internet geplaatste autospecificaties
maken wij een voorbehoud op druk en
zetfouten.

Tenzij hun pc-scherm iets kan wat het mijne niet kan, is dit toch echt een contradictio in terminis: online teksten zijn niet gedrukt.

Rotterdam City Racing zoekt jouw!

Op 26 augustus 2012 wordt de Rotterdam City Race 2012 voor de achtste keer gehouden in het hartje van Rotterdam. Dit jaar genieten we van spectaculair programma met vele hoogtepunten. Zoals: de Racing Diva’s, formule 1 Mercedes AMG Petronas team met Nico Rosberg, Terry Grant en vele meer. Altijd van gedroomd om deze grootheden en evenement van dichtbij te zien? Special voor jouw hebben we de beste plek langs het parcours gereserveerd. Als service medewerker heb je het beste uitzicht op de baan. Je staat tussen het publiek en de race track. Je bent het vraagbaak voor het publiek en houd ter ondersteuning van de beveiliging toezicht op het publiek. Naast deze unieke ervaring belonen we onze vrijwilligers met toegang tot het VIP dorp. We vragen van de vrijwilligers om een teamplayer te zijn, sociaal en Gastvrij in gesteld. Op je werkdag (zondag 26 augustus) ontvang je van de organisatie een korte instructie, lunchpakket en een hesje. De definitieve indeling en briefing volgt twee weken voorafgaand.
In het bijlage van het mail vindt je een flyer met informatie en aanmelding formulier voor geïnteresseerden.
Voor meer informatie neemt contact op met Featuretalent.

Allebei goed, volgens mij.

Naast zich neerleggen volgens NRC,
Neerleggen volgens jou...en dat is ook goed..

Taaltechnisch is het wel beide goed, maar gevoelsmatig betekent het iets verschillends. Je functie neerleggen doe je als je stopt. Iets naast je neerleggen doe je als je er verder geen aandacht aan geeft. Nou klopt dat laatste natuurlijk ook wel maar volgens mij wordt het niet zo bedoeld.

Enne... Allebij? :eek::)

Niet alleen gevoelsmatig. Volgens Van Dale is neerleggen hier de juiste keuze, want naast je neerleggen betekent van de hand wijzen (dus niet: geen aandacht geven).

33mo1me.png

Clignoteur zei:
Niet alleen gevoelsmatig. Volgens Van Dale is neerleggen hier de juiste keuze, want naast je neerleggen betekent van de hand wijzen (dus niet: geen aandacht geven).

33mo1me.png

zou Maxima dit nu ook onder de knie hebben ? ;)

( onder de knie ...huhh )

Clignoteur zei:

Plaatje

Zegt Van Dale nu 'als zijnde'? Vandaar 'woorden-boek', van grammatica hebben de makers duidelijk geen kaas gegeten.

Wat is er fout aan "als zijnde"? En waar zie jij woorden-boek?
Overigens vind ik "algemeen Belgisch-Nederlands ook wat merkwaardig.

De Schaduw zei:
Wat is er fout aan "als zijnde"? En waar zie jij woorden-boek?
Overigens vind ik "algemeen Belgisch-Nederlands ook wat merkwaardig.

Het is een contaminatie. Een koppelteken mag worden gebruikt om de leesbaarheid te verhogen, ik wilde hiermee het accent leggen op het woord 'woorden'.
Algemeen Belgiscb-Nederlands, wat bedoel je daarmee?

(studioversie, er zijn vele life-versies, de een nog bijzonderder dan de andere.... Man is simpel, maar geniaal)

Veelgemaakte vergissing, net als stijle weg. Maar is welja nu wel of niet geoorloofd? Spellingscontrole geeft 'm als fout. Terwijl welnee wel als één woord mag worden geschreven.

Terug
Bovenaan