Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Het AD laat ook vaak steekjes vallen. Deze vond ik wel leuk:

"Het bleek een misscommunicatie van twee kanten."

https://www.ad.nl/ad/nl/10640/Dossier-Verkiezingen/article/detail/3269402/2012/06/11/TON-afdelingen-verrast-door-5-voor-12--fusieplan.dhtml

Haha het staat er nog steeds! Overigens zal geen enkel nieuwsinstituut de taalvaardigheid van Nu.nl kunnen overtreffen. Serieus, om je rot te schamen!

Bovenaan de alinea staat het wel goed. Te snel ingetypt dus. Dat vind ik niet echt een kwalijk te nemen domme fout. Eerder onzorgvuldig.

Twingo1 zei:
Bovenaan de alinea staat het wel goed. Te snel ingetypt dus. Dat vind ik niet echt een kwalijk te nemen domme fout. Eerder onzorgvuldig.
Als schrijven jouw vak is, vind ik het zeker wel kwalijk'te nemen. Waarom kunnen ze niet gewoon zorgvuldig te werk gaan? Vaak worden er per ongeluk hele zinnen herhaald. Dat leest ontzettend vervelend.

Mogen deze BMW velgen?

Nee, die mogen niet velgen. Sowieso zou het 'mag deze BMW velgen?' moeten zijn. Of een koppelteken, dat kan ook.

Topictitel nummer twee: opa's oude auto boeken
Waarom zou je die moeten boeken? Kan je die niet gewoon lenen?

Spatieterreur brengt me in mineur.

hier bied ik mijn auto aan

hij is goed in staat ik doe hem weg omdat ik stop met mijn bedrijf

67VOZQPrWOnhqj9qJZSW1g==.jpg

n een eerste generatie Yaris kun je je nauwelijks een buil vallen, maar ze zijn niet goedkoop.

Verder kun je kijken naar een Renault Clio van +/- 1998, als ze niet te hard roesten zijn die autootjes ook verder verwoestbaar.

Stond ergens anders op dit forum. (en nee, het was niet in deze context bedoeld...)

Tja het past wel bij het beeld dat ik heb van tuningliefhebbers, zeker de figuren die een Autostylebumper op een 406 coupé hangen en 'm dan als getuned bestempelen...

Doet CK nu ook mee? :T Misschien kan hij ze dan een cursus NL geven. ;)
SITE25.jpg

Die advertentie is wel dusdanig slecht geschreven dat ik haast ga denken dat het met opzet is gedaan.o_O Of zou zo iemand nooit enig taalonderwijs genoten hebben?

Wibi toch:

Inderdaad ! Oppassen met E10 toevoeging, want sommige motors kunnen hier echt niet tegen !

:eek:

Waarom toch steeds die spatie voor een leesteken? Het is nooit zo geweest en niemand heeft dat zo geleerd, en toch zie je het ontzettend vaak!

Voor de duidelijkheid. Zal ook komen doordat mobiele telefoons niet altijd een woord en leesteken aan elkaar accepteert.

Daarnaast geen komma voor "en". Het woordje "of" doet ook aan deze regel mee. Als je hier iets betwist moet het goed zijn. Elders is het, wat mij betreft, geen probleem.

wibi zei:
Voor de duidelijkheid. Zal ook komen doordat mobiele telefoons niet altijd een woord en leesteken aan elkaar accepteert.

Daarnaast geen komma voor "en". Het woordje "of" doet ook aan deze regel mee. Als je hier iets betwist moet het goed zijn. Elders is het, wat mij betreft, geen probleem.

Huh? Ik heb al behoorlijk wat telefoons gehad, en geen enkele had dat probleem...

Overigens geldt die regel enkel voor opsommingen, en niet voor een opdeling van een zin. (zoals ik dus hier demonstreerde)

Voor en/of staat NOOIT een komma ! (en ik zet toch een spatie voor het leesteken)...:LOL:

Ben weer zo gek om het op te zoeken. Daar is tenslotte internet voor:

"Voor een voegwoord wordt altijd een komma gezet als het voegwoord twee zinsdelen verbindt. Dit geldt meestal niet voor de voegwoorden dat en en. Als of nevenschikkend wordt gebruikt, vervalt de komma in verreweg de meeste gevallen ook."

Beter niet doen...

Heb ik net ook gedaan Solo. Een dubbele punt achter de letter ! (en nu het uitroepteken.)

Uitleg gebruik spaties in een zin met leestekens:

"Spaties

Over het algemeen schrijft men vóór een leesteken geen spatie en erachter wel. Hierop zijn enkele uitzonderingen: bij haakjes en aanhalingstekens aan het begin van een tekst is het andersom. Een gedachtestreepje wordt soms met, soms zonder spaties aan weerszijden geschreven.

In het Frans wordt een spatie geschreven vóór een uitroepteken, vraagteken, puntkomma of dubbele punt."

Eigenlijk heb ik altijd de Franse vorm aangehouden. Mede door de leesbaarheid ! Blijf ik in de toekomst doen.

wibi zei:
Eigenlijk heb ik altijd de Franse vorm aangehouden. Mede door de leesbaarheid ! Blijf ik in de toekomst doen.

Dan vind ik ook dat je het voor een punt moet doen .

Even wat anders... Had gistermiddag iemand aan de telefoon die vond dat zijn collega nogal geconserveerd was opgevoed...

Beetje dit idee denk ik?

internet-spam.jpg

IdeJ zei:
wibi zei:

Dan vind ik ook dat je het voor een punt moet doen .

Even wat anders... Had gistermiddag iemand aan de telefoon die vond dat zijn collega nogal geconserveerd was opgevoed...

Beetje dit idee denk ik?

internet-spam.jpg

De spam van je plaatje is trouwens van uitstekende kwaliteit. Ik maakte er kennis mee in het Caribisch gebied, waar mensen het veel gebruiken. Is stukken beter dan Luncheon meat van Zwan en Unox (vergeleken bij Spam is dat doorgedraaide vlees. Beter gekruid en je kunt het er heel veel mee (in de nasi, macaroni, op brood).

Je kunt het ook hier krijgen. Ik vond het altijd heel erg lekker.

Op mijn zoektocht naar het waarom mensen spatborden van hun auto's willen halen kwam ik dit tegen:

haii,

ik heb een vraagje..

als ik aerox spatbord eraf haal (lang ding) kan ik hem er dan gewoon weer opzette na een tijddje.

ik wil namelijk graag met mooi weer zonder spatbord rijden.
en als egt slecht weer is hem er weer op schroeven.
gaat dat gemakkelijkk>?

Nu punt en el zit vandaag zonder corrector:

1.
Ondermer kan waar aanbieden op Bol.com
UTRECHT - Verkoopgigant Bol.com stelt vanaf woensdag zijn website ter beschikking aan iedere middenstander die koopwaar in de aanbieding heeft.

2.
Minder NHG-leningen voor verbetering woning
'Afname gevolg van nieuwe gedragscode voor fanciering van hypotheken'

Terug
Bovenaan