Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Het kan niet anders, het moet een grapje zijn. Of hij was stomdronken toen hij het schreef (huilend van het lachen samen met een vriend met een krat bier achter de computer) of hij wil gewoon iemand stangen.

Ik weet nog dat ik niet zo best was in papiaments en ik daarin moest gaan schrijven, dat ik de boeken erbij haalde om goed te spellen (en laten overlezen door vrouwlief).

Nee hier is totaal iets anders aan de hand. Het vetgedrukte klopt namelijk wel.

onderhoud aan wezich alles is vernieuw zo wel
auto rij en schakel als nieuw en gebruik ook geen olie en rook ook niet
auto is 100% goed en super mooi maar dat zie je pas als je serieus langs kom
en dan zie je gelijk wat je koop deze bus is 100% mooi en goed

automaat bak
brandstofpomp
cardan
automaatbak
accu
gasoliefilters
turbo
uitlaat

deze auto heeft een groote beurt gehad rekeninge aan wezig en toon baar
van een bedrijf van onderhoud dieler chevrolet
totaal kosten van 5253.99 euro
daar naar reme voor een bedrag van 1085 euro
en nog een bedrag van 426.8 euro

deze bus is heel goed voor zien met onderhoud
rekeninge aan toon baar chevrolet dieler
auto belasting per 3 maanden 220 euro kamper diesel
auto loop als nieuw en de olie druk 100 % goed en temprateur ook en als hij hoop zonder probleemen
en is op nieuw gespoote is in nieuwstaat
vaste prijs 4500 euro super koopje voor deze auto moet je zien zo mooi
op deze bus zit allen opsies op en is super snel met een V 8 turbo

elektries raame
elektries spiegel
elektries stoel
croscontrole
gastel
water
buiten stroom aansluiting
radio cd
de bus heeft een schakeling voor in de berge van 3-2-1 en ook met aan hangwachen tot 3200 kilo zonder probleem en dat wil wel wat zegen maar wat wil je met een V8 7 5.6
elektries bank en gelijk bed van leder
rem blokering
trekhaak met treken tot 3200 kilo op papier
DE BUS HEET EEN SCHKELING VOOR IN DE BERGEN VAN 3-2-1 MET AANHANGWACHE TOT 3200 KILO DAT WIL WEL WAT ZEGEN DAT DIT KAN MET ALLEN PAPIEREN ER BIJ
abs en erbek
en alles werk op deze auto 100%
bij een serieus interesen bel 06-39680109
indien je serieus ben

a u b niet permail gewoon bellen als je serieus op zoek ben

IK HEB GEEN HAAST MET VERKOOPEN VAN DE BUS HIJ HOEFT NIET WEG DAAR OM VASTE PTIJS

Het is een heel handeltje daar in Geertruidenberg. Die SLK heeft hiervoor twee keer in 2012 te koop gestaan bij andere handelaren. Die wel Nederlands konden overigens. Nog iemand geinteresseerd in een kinderfietsje in ....wijk? Alleen bellen, niet mailen.:T

Je zou bijna denken dat die adverteerder van de Marktplaatsadvertentie het er om doet..

TELFOON AANSLUITING OP BLOUTOET , hoe kom je erop...

Dit doet toch pijn aan je ogen?!

Jongens toch: de dt-haters (of onkundigen) zijn weer volop van de partij op het forum. En niet enkel in johnnygerelateerde onderwerpen kom je ze tegen. Zonet nog in het parkeertopic van C5chauffeur, tevoren in een reactie op een item op de homepage. Het lijkt soms wel of sommigen de regels gewoon omgedraaid toepassen of is het een virus dat zich spreidt?

En dat is eigenlijk heel makkelijk, maar dan had je wel op moeten letten op de lagere school...

Ik heb liever dat je die auto waar je voor je werk mee moet rijden helemaal niet privee gebruikt en net als alle andere Nederlanders gewoon zelf een autotje rijd of gaat fietsen of met de trijn.

Wibi zei:
Mijn mening: gewoon voor laten komen, uitleggen aan de rechter, hopen dat die een beetje naar de geest van de wet kijkt, jouw schuldig bevindt,

Jouw schuldig? Ook gij, Wibi? :cry:

Ik zit weer in een fijne tentamenperiode en verwonder me over het spatiegebruik van de schrijvers. Als voorbeeld (nu toevallig): "Poisson verdeling"
Ik was laatst bij een werkcollege waarbij de studenten elkaars papers gingen beoordelen. Ik wees mijn collegastudenten erop dat een emotie op niveau drie een 'niveaudrieemotie' is, nou dat kon echt niet waar zijn hoor! Wat een trieste gang van zaken. En die mensen behalen hun bachelordiploma binnen enkele weken.
Voor uitleg: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21214598 Een of andere idiote schaal waarmee kwalitatief gemeten data kwantitatief 'geanalyseerd' kunnen worden.

The real ZEN zei:
Wibi zei:
Mijn mening: gewoon voor laten komen, uitleggen aan de rechter, hopen dat die een beetje naar de geest van de wet kijkt, jouw schuldig bevindt,

Jouw schuldig? Ook gij, Wibi? :cry:

..dit is een blunder, want "jouw" is in dit geval niet bezittelijk ! Excuses en schaam me diep voor deze fout !

Des te mooier is het iemand te betrappen die wel degelijk weet hoe het hoort. ;)

Zie ook Ton, deze fout hoort ook niet bij hem. :p

Tempratuurlampje

Tempra:

fiat-tempra-hlx-16v-02.jpg

Tuurlampje:

images

Maar hoe dit te combineren? :confused:

The real ZEN zei:
Des te mooier is het iemand te betrappen die wel degelijk weet hoe het hoort. ;)

Inderdaad. De meeste fouten citeer ik hier anoniem, op de fouten van medetaalneuzelaars na. Zoals bijvoorbeeld:

Soloman zei:
Maakte zelfs dingen voor hem, ben bij hem langs geweest alles.

Soloman zei:
het is wel zo dat als hij zijn excuses aan me aanbiedt en kan beloven dat het niet meer gebeurt, dat het wat mij betreft vergeven en vergeten is, en dat meen ik ook. Je mag alles tegen me zeggen, maar bedreigen kan echt niet, want ik hier woont ook nog eens een vrouw.

"Langs geweest alles" is geen ABN en je interpunctie is ook alles behalve perfect.

Oh dat is wel erg slordig..
Maar wat wil je als hardwerkende ambtenaar.:T

Het was ook snel getikt. Het ging om een gebeurtenis in het verleden, die nu weer wordt opgerakeld. Voor mijn part is het zand erover wat dit betreft. Iedereen zegt wel eens iets waar hij spijt van krijgt, maar dan moet je het wel zeggen.

Ik heb het gegoogeld, gegoogled, want ik geloofde eerst niet. Net zo oud als mij, ouder dan ik. Het blijft een heikel punt.

pffff.:T
Heen en weer geslingerd tussen taal en financiën probeer ik de dagen met bloed en tranen te overleven.

Correct is: hij is groter dan ik.

Toelichting

De voegwoorden van vergelijking als (na de stellende trap) en dan (na de vergrotende trap) staan in veel gevallen voor een zelfstandig naamwoord of een persoonlijk voornaamwoord (zo dom als een ezel, het hemd is nader dan de rok). Ze worden daardoor ook wel opgevat als voorzetsels. Dit blijkt uit het gebruik van niet-onderwerpsvormen van voornaamwoorden na als of dan, ook wanneer het zinsverband onderwerpsvormen vereist.

Deze ontwikkeling, die zich overigens ook in het Engels heeft voorgedaan en daar verder is (he is taller than me is mogelijk en geaccepteerd naast he is taller than I am), is al geruime tijd gaande, maar wordt tot nog toe door taalvoorschriften tegengewerkt. In veel gevallen wordt hierbij gewezen op het feit dat het voornaamwoord na als of dan kan worden aangevuld tot een hele zin waarin het voornaamwoord het onderwerp is:

(1a) Hij is groter dan ik (ben).

(1b) Hij is groter dan mij is. (uitgesloten)

Voorwerpsvormen van voornaamwoorden na als en dan komen overigens wel voor; in sommige gevallen is beter dan mij mogelijk naast beter dan ik, maar met een heel andere betekenis:

(2a) Jij vindt hem beter dan mij.

(2b) Jij vindt hem beter dan ik.

In deze zinnen worden twee oordelen met elkaar vergeleken. In (2a) oordeelt één persoon (jij) over twee personen (hem en mij); de betekenis van deze zin is, dat 'jij hem beter vindt dan jij mij vindt'. In (2b) oordelen twee personen (ik en jij) over één persoon (hem); bedoeld wordt, dat 'jij hem beter vindt dan ik hem vind'.

Bijzonderheid

De voegwoorden als en dan kunnen beide zowel zinsdelen als zinnen verbinden. Wanneer ze zinnen met elkaar verbinden, kunnen ze natuurlijk niet als voorzetsel worden opgevat:

(3) Hij liep net zo snel weer het gebouw uit als hij het gebouw binnengekomen was.

(4) Ze bleek tot veel meer in staat te zijn dan ze zelf voor mogelijk had gehouden.

Kwam net een "physiotherapeut" voorbij op Nederland 1, iemand gezien toevallig?

Edit- en het bestaat ook nog! Nog nooit gezien...

Hoeveel betaal je heden ten dage voor zoon 3L?

Dat je eventueel niet weet wat het verschil is tussen "jou" en "jouw" kan ik me nog voorstellen, maar dit ?

Belabberd stukje tekst, enkel- en meervoud door elkaar etcetera:

De TSI motoren hebben problemen met distributie ketting die normaal zou nooit vervangt moeten worden. Maar als die kapot gaan dan zijn de kosten ongeveer 2-3 duizend euro's.
DSG zijn ook niet zo betrouwbaar. Dus dit combinatie TSI met DSG is risico vol.

stuurbekrachtegin
santraalvergandel me afstandbedienin
niew apk
achterklep ok afstandbeienin
niew banden
niew stof kap
sport velgen
technishe goet
belastingvrij
koste per jaar 55€
teew klen roes plek op koverklep en links voor scheriem
leer stuur

:LOL:

Aardolie is ook plantaardig, dus aardolie loosen mag ook, want het is plantaardig.

Allemaal recent en van dit forum:

Licht met Xenon is echt van Waardeloos naar Overweldigend gegaan in een aantal jaren.

De Eerste Xenon Opels waren ook om te huilen qua opbrengst, Velen malen minder als Oriigneel Halogeen zelfs..

Als je nu in een Astra-J of Insignia stapt weet je niet wat je meemaakt..

dat is de stand der vooruitgang..

Is me eerste bericht pas beetje normaal reageren mag ook van een forumlid dat meer als 1000 reacties heb..

Vanochtend was ik met mijn vrouw naar het ziekenhuis voor een ego(6 maanden zwanger), morgen gaat zij op vakantie en daarom werdt ze nog even extra onderzocht.

:cry:

Ton Coronel zei:
Toen mijn vrouw tegen de politie zij dat er

En zo zou ik nog heel deze pagina kunnen vullen van meneer. Toch wel opvallend dat er nu niemand commentaar heeft, terwijl iemand met een derdehands BMW volledig de grond in wordt geboord.

Ja weet ik, maar bedoelde meer in dat topic van Ton Coronel. Schijnbaar mag je je zulke permitteren als je een of meerdere dure auto's hebt....

Rob076 zei:
Ja weet ik, maar bedoelde meer in dat topic van Ton Coronel. Schijnbaar mag je je zulke permitteren als je een of meerdere dure auto's hebt....

Ah, je bedoelt direct in het topic zelf. Ik denk eerder dat het momenteel iets te maken heeft met de flinke aanrijding en mogelijk (lijkt gelukkig allemaal goed afgelopen te zijn) letsel. Dan ga je daar niet direct zitten taalneuzelen.

§anitarium zei:
Rob076 zei:

Ah, je bedoelt direct in het topic zelf. Ik denk eerder dat het momenteel iets te maken heeft met de flinke aanrijding en mogelijk (lijkt gelukkig allemaal goed afgelopen te zijn) letsel. Dan ga je daar niet direct zitten taalneuzelen.

Valt me sowieso op dat mensen met een bovengemiddeld gevulde portomonnee vaak belabberd Nederlands schrijven. Daarom schrijf ik het ook zo goed... o_O

IdeJ zei:
§anitarium zei:
Rob076 zei:

Valt me sowieso op dat mensen met een bovengemiddeld gevulde portomonnee vaak belabberd Nederlands schrijven. Daarom schrijf ik het ook zo goed... o_O

Een wat? Portomonnee??? :cry:

The real ZEN zei:
IdeJ zei:
§anitarium zei:
Rob076 zei:

Een wat? Portomonnee??? :cry:

Klein snelheidsvoutje... ;) Ik gun jullie ook wat...

Terug
Bovenaan