Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Rookworst zei:
Daewoo-Chevrolet zei:
Als je niet inhoudelijk kunt reageren speel je maar op de man?

Helemaal niet, ik stel gewoon een vraag..:rolleyes:
BTW, ik stel een inhoudelijke vraag of hij het niet kan begrijpen.. waar wederom geen normale reactie op volgt..
wie de baal kaatst mag hem terug verwachten, niet waar?

Als je met balen begint te gooien zeker.

Rookworst zei:
Overigens heb ik in mijn leven al enkele keren te maken gehad met figuren die dergelijk gedrag vertonen
en vergeef me dat ik het zeg; het waren allemaal van die "*contactgestoorde types".. waar iedereen het liefst met
een grote boog omheen loopt..

Waarom loop jij dan niet met een boog om dit topic heen?

Rookworst zei:
Het trieste is alleen dat die personen, vanwege een misplaatst gevoel van superioriteit, het niet doorhebben dat ze worden uitgekotst..

*= de figuren die ik ontmoet heb, en dus geen verwijzing naar personen hier op het forum.

Lijkt mij toch vooral op jou van toepassing (ondanks de toevoeging).

Beste taalneuzelaars,

een heel enkele keer plaats ik hier wat, veel vaker kijk ik of ik iets leren kan. [size=x-small]Oké, ook voor het vermaak.[/size]

En als ik kijk naar de getallen voor "bekeken" ben ik lang de enige niet!(y)

1 stuks (!) Camper te koop

Fietsen drager achterop, airco, automaat, luifel, hordeur, etc.
Camper verkeerd in uitstekende conditie, en word met nieuwe APK afgeleverd.

Lees meer op: offtopic topic

Even off-topic tussendoor:

Ik weet (uit eigen ervaring ;) ) dat Rookworst niet bekend staat om zijn verfijnde en vriendelijke reacties, maar jullie laten ook geen enkele mogelijkheid onbenut om hem af te straffen en de confrontatie uit te lokken hè....

LoveMyJeep zei:

Ik weet (uit eigen ervaring ;) ) dat Rookworst niet bekend staat om zijn verfijnde en vriendelijke reacties, maar jullie laten ook geen enkele mogelijkheid onbenut om hem af te straffen en de confrontatie uit te lokken hè....

Iets met zaaien en oogsten denk ik.... :rolleyes:

Ik blijf volgens mij erg beleefd.

Dutch Finnatic zei:
LoveMyJeep zei:

Iets met zaaien en oogsten denk ik.... :rolleyes:

Ik blijf volgens mij erg beleefd.

Oh, maar je kan ook heel beleefd iemand voor rotte appel uitmaken.... ;) Anyway, dat oogsten en zaaien werkt 2 kanten op natuurlijk. De Israeli en de Palestijnen geven elkaar ook de schuld van hun conflict en dat zal door blijven gaan totdat iemand besluit dat te doorbreken.... Maar goed, offtopic :D

Zelfs "Sani" maakt weleens een foutje:
De XM is blijkbaar een interessante auto geweest om op te expermimenteren:

Of is dit gewoon een tikfoutje?

@LMJ: de bijdragen van voornoemd levensmiddel hebben een overeenkomst met de zichtbaarheid van een ijsberg... het meeste zie je niet.

Niet het Dikke Vinger Syndroom? ;)

@wibi: jouw regels zijn onnavolgbaar. Desondanks proberen we jou bij te brengen om Nederlands te schrijven comme il faut... :p

@ ZEN: IK heb niet van die dikke worstenvingers, maar ik schijn contactgestoord te zijn, dus ik vermoed een kleine kortsluiting tussen wat contactjes. o_O

Niet correct. Iemand die ik niet (goed) ken spreek ik aan met u. (tot voor kort zelfs met U, maar dat hoeft niet meer). Laten we maar op een stukje beleefdheid houden waar soms iets te weinig van is op deze site.

@ wibi: Ik zie je toch vaak genoeg wel mensen tutoyeren. Ik vraag er zelf om om getutoyeerd te worden. Zeker op een forum waar dagelijks dezelfde groep mensen rondhangt, hoeft het wat mij betreft echt niet zo verschrikkelijk formeel. Persoonlijk vind ik het ook een beetje ouderwets op zoiets moderns als een online forum.

OK §anitarium. Zal ik jou en iedereen voortaan tutoyeren. Nog een beetje 'van de oude stempel' waar dit normaal was...wordt oud...Dank dat u jij me daar op wijst.:)

Heb geleerd veel met 'dt' te schrijven. Is er altijd ééntje goed.:) Maak er maar 'word' van.

Weet niet of deze al voorbij was gekomen, Obama krijgt taalles (grappige reacties :)):

72f967_4052621.jpg

Twingo1 zei:
Wibi, wat ben je ontspannen vandaag. (y)Charme offensief?

Dat was mij ook al opgevallen. Hij citeerd me in onderstaande politiek-topic zelfs:)

wibi zei:
Ook ingevuld en het kan voor bestaande hypotheken meeuw.

Verschil bij D'66 wordt: 2018 - € 340
2023 - € 398
2028 - € 497
2033 - € 602
Per maand, dus knettergek !

Als je het nu maar niet over die "pedofiele kl..tzak uit Turkije met een witte baard hebt" ! Dat zijn de woorden van mijn wiskunde-leraar die er zo uitzag...

wibi zei:
Als je het nu maar niet over die "pedofiele kl..tzak uit Turkije met een witte baard hebt" ! Dat zijn de woorden van mijn wiskunde-leraar die er zo uitzag...
Nope deze woont in het roomwitte Finland.

Snap ik Michel, maar heb ruim 25 jaar gewacht tot ik dit een keer kon zeggen...en van die kans heb ik gebruik gemaakt...:)

Als kind vond ik het hele sinterklaas-gebeuren iets heel raars. Want hoe was het mogelijk dat die man in de hele wereld op 5 december in een avond alles af kon werken? Ik begreep er helemaal nikst van. Wij woonden in een vrijstaand huis op het platteland met schoorsteen. Ik keek die schoorsteen wel eens door van beneden. Nou, daar kon nooit een zwarte piet door heen, never nooit niet.
Ja, daar zit je dan 10 jaar over te denken, hoe dat nou allemaal mogelijk is.:(
En dan vertelt je pa dat het nep is. God, wat heb ik me belazerd gevoeld. Niet om de verhaaltjes, maar om de tijd die ik kwijt was aan denkwerk.:cry:

Was 3 toen mij vertelt werd dat het nep was. Probeer dat maar eens aan leeftijd-genoten uit te leggen dat het niet waar is. Die geloven er heilig in, dus die geloven je niet. Als je dan een jaar of 10 bent en anderen weten dat alles niet klopt kan je in alle eerlijkheid zeggen dat je dat al wist toen je een jaar of 3 was...en weer geloven ze je niet. Heb heel veel ongelovige mensen in mijn omgeving meegemaakt. Valt niet mee als je alles al weet...

Kun je zien dat dom-zijn er al vroeg in zat.:)

Hoe kan zo'n fokking stoomboot op 20 november in Nederland aankomen en daar de hele tijd liggen? En de rest van de wereld dan?o_O
Dat waren de dingen die ik me als kind afvroeg...:T:(:)

wibi zei:

wiskundeleraar.

wibi zei:
Was 3 toen mij vertelt werd dat het nep was. ...

verteld. Voltooid deelwoord en de "L" komt volgens mij niet voor in het fokschaap, dus een "D" op het eind.

Wibi, op deze manier word (niet wordt) je nog eens geroyeerd als taalneuzelaar! :D:):T

Wibi heeft het druk in het politieke topic. Dan schiet zijn schrijfvaardigheid er soms bij in.

De verleden tijd van rijden en worden met 'dt' vind ik heel erg. Natuurlijk maak ik ook wel eens een foutje, maar dit kan echt niet.

"die reedt veel beter"

Helemaal niet ! Volgens mij, als ik goed ingelicht ben tenminste, zetten ze alleen een spatie tussen de laatste letter van een woord en een uitroep- of vraagteken. Als het anders is dan lees ik wel.

Ik begrijp nog steeds niet waarom zo'n spatie (SOS) duidelijker zou zijn? Het Spaanse gebruik van een omgekeerd uitroep- of vraagteken aan het begin van een zin vind ik dan logischer, dan weet je waar je aan toe bent als je start met lezen.

Ingevuld en deze uitslag kwam uit de test:

Spatietoets

De uitslag

Het is duidelijk: je bent een 'spatiespeurder' .

De spatiespeurder is altijd op zoek naar onjuiste spaties. Een dag geen onjuiste spatie gesignaleerd, is een dag niet geleefd. Je maakt een jarige spatiespeurder dan ook niet blij met een goed boek, want in een echt goed boek staan zelden onjuiste spaties. Geef een spatiespeurder in plaats daarvan eens een stapel reclamefolders cadeau. Of neem hem mee voor een wandeling door een drukke winkelstraat in een vreemde stad in Nederland!

Voor de spatiespeurder is het boek Weg om legging verplichte kost. Zo veel prachtige voorbeelden van onjuist spatiegebruik, handzaam gebundeld in één boek... dat mag hij natuurlijk niet missen. En natuurlijk hoopt hij stiekem wat onbedoelde spatiefouten in het boek te vinden.

Terug
Bovenaan