Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De eerste keer dat ik dit woord zag dacht ik aan een of andere functionaris, net als een thesauriër of iets dergelijks. Inmiddels denk ik dat de auteur "accesoires" heeft bedoeld.D. Elzinga zei:Accessuaris
D. Elzinga zei:En dan ook nog kinderen die elkaar consequent met U aanspreken, maar wellicht had de vertaler enkel de tekst...
deWit zei:Dat is de reden dat ik ze gebruik, hoewel ik een hekel heb aan overdaad. Maar soms is een opmerking een beetje dubbelzinnig en dan kan een knipoogje aangeven dat je het op de vriendelijke manier bedoeldt. Zoals je in het directe contact dan vriendelijk glimlacht of ook een knipoogje erbij geeft.
TYN zei:Wat een gezeur. Limburgs klinkt altijd gek op tv. Net als Fries. Of Amsterdams, zo je wilt. Alleen Sasha de Boer spreekt ABN.
Travelling ZEN zei:Limburgs klinkt ook raar als het niet op TV is. Been there, suffered it...![]()
TYN zei:Travelling ZEN zei:Limburgs klinkt ook raar als het niet op TV is. Been there, suffered it...![]()
Nee, dan die verschrikkelijke 'harde G', daar moet je trots op zijn![]()
Travelling ZEN zei:Van de "frontpage":
Tot ziens ijskrabber en hallo voorwarmde auto! (Advertorial)
Uw auto ijsvrij en heerlijk voorverwarmd. Het kan met een Webasto standkachel. Lees verder
Als Webasto al zulke advertentietekstfouten maakt, dan heb ik niet veel vertrouwen meer in hun producten!
Je hebt geheel gelijk. Ik schaam mij diep.Travelling ZEN zei:deWit zei:Dat is de reden dat ik ze gebruik, hoewel ik een hekel heb aan overdaad. Maar soms is een opmerking een beetje dubbelzinnig en dan kan een knipoogje aangeven dat je het op de vriendelijke manier bedoeldt. Zoals je in het directe contact dan vriendelijk glimlacht of ook een knipoogje erbij geeft.
Ahum, dit is toch taalneuzelaar onwaardig!![]()
Je bent 20 jaar jonger dan mij en komt wat ervaring te kort.
Hebben meer mensen dat probleem met de cursor?
§anitarium zei:Nou wibi, dit is geen schrijffout:
Je bent 20 jaar jonger dan mij en komt wat ervaring te kort.
Soms is zowel de onderwerpsvorm (ik, jij, hij enzovoort) als de niet-onderwerpsvorm (mij, jou, hem enzovoort) mogelijk. Er is dan een verschil in betekenis.
wibi zei:Even voor opgezocht en "mij" is gewoon goed, maat "ik" wordt meer gebruikt:
wibi zei:Bij dezeN: wat is er fout ?
Hoe zit het dan met bij dezen? Net als in het Duits bij bei volgt na ‘bij’ de derde naamval, dus de datief. Dat is bij deze bij dezen. Dus strikt genomen is het ‘bij dezen’ en niet ‘bij deze’.
Alleen mag bij ‘in deze’ de n weggelaten worden. Mag. Want na ‘in’ komt de vierde naamval óf de derde naamval.
wibi zei:Is ouderwets RW. Had je toch niet al te oud ingeschat. https://nltaal.blog.nl/taalkwestie/2006/10/24/bij_dezen_ii
Te dezen en bij dezen zijn juist. Alle naslagwerken (waaronder het Witte Boekje en het officiële Groene Boekje) vermelden alleen deze vormen.
bron
Vraag
Luidt de formulering die veel in brieven wordt gebruikt, bij deze of bij dezen?
Antwoord
Correct is: bij dezen.
bron
Vraag
Is het hij is groter dan mij of groter dan ik?
Antwoord
Correct is: hij is groter dan ik.
bron
Soloman zei:Ik vind gewoon dat je je aan de regels moet houden. Vanmorgen iemand op de radio "100 op de A2 is autootje pesten". Zijkerd.
Mach1 zei:Soloman zei:Ik vind gewoon dat je je aan de regels moet houden. Vanmorgen iemand op de radio "100 op de A2 is autootje pesten". Zijkerd.
Zeikerd !![]()
TYN zei:Wat een gezeur. Limburgs klinkt altijd gek op tv. Net als Fries. Of Amsterdams, zo je wilt. Alleen Sasha de Boer spreekt ABN.
Ik heb dat dan ook speciaal voor jouw gedaan.
wibi in de bocht 1 zei:Even opgezocht en "mij" is gewoon goed, maat "ik" wordt meer gebruikt:
wibi in de bocht 2 zei:En dat hoeft niet, omdat wij die in de Nederlandse taal niet bebruiken.