Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Waarom heb je jouw beide reacties een keer moeten wijzigen?

En ik weet dat het niet "Alla" is, daar lijkt het echter wel bijna op. En als je het hardop zou lezen, hoor je de "h" natuurlijk ook niet.

Overigens, als je het over een god hebt, schrijf je het met een kleine "g".

§anitarium zei:
1- Waarom heb je jouw beide reacties een keer moeten wijzigen?

2- En ik weet dat het niet "Alla" is, daar lijkt het echter wel bijna op. En als je het hardop zou lezen, hoor je de "h" natuurlijk ook niet.

3- Overigens, als je het over een god hebt, schrijf je het met een kleine "g".

1- omdat ik wist dat je er om zou vragen.. Doe je vrijwel altijd, vrij voorspelbaar dus.
2- wat een slap excuus, muhahaha!! Bij 'jij rijdt' hoor je ook niet de T, maar als iemand het zou durven te typen, dan zou jij er in dit topic weer een opmerking over plaatsen.. Dus, wat een drogreden.
3- dat zal best, maar ik mag dat fout schrijven als inferieur taalwonder, jij -als superieur taalwonder- zou dat soort fouten niet mogen maaken..
Net als je fout bij nr. 2

Toch jammer dat je hier alleen maar komt om te stoken. Je vindt dit topic topic al stom, waarom dan toch hier lezen en reageren? Het zal wel, ik laat je reacties hier voortaan links liggen.

Dus nu stook ik weer?:rolleyes:
Ik plaats alleen een correctie, daar was dit topic toch voor?

Maar sportief van je, je reactie.. (y)
Vooral je uitleg over die H, die je niet kan horen.. Hilarisch!

Stookworst!

In dit geval was "alla" gewoon creatief taalmisbruik, da's stukken minder erg dan onbewuste taalblunders.

Nope, hij had het ook nog eens fout, daar alla correct gebruikt wordt, daar het vervangbaar is door bijvoorbeeld het woordje 'vooruit'..
Grip was weer wat beter, dus ik vermoed toch iets alla olie o.i.d. dat er gelegen heeft.
Bijvoorbeeld: 'Grip was weer wat beter, dus ik vermoed toch iets... 'vooruit'... olie o.i.d. dat er gelegen heeft.'
Hier wordt 'vooruit/ alla' als uiting van verwondering gebruikt en dat kan..

Inplaats daarvan kiest hij ervoor om een incorrecte 'taalgrap' te maken, hij probeert per slot van rekening te verwijzen naar Allah.. en dat is met een H.

Als ik dat vervolgens zeg, ben ik aan het stoken; terwijl ik niets anders doe dan hem corrigeren, iets waarvan je zou verwachten dat hij daar wel van houdt.

Maar niets is blijkbaar minder waar..
§anitarium zei:
Het zal wel, ik laat je reacties hier voortaan links liggen.
Das toch jammer?

Edit: zó, even aangepast! 8 is namelijk mijn geluksgetal..:LOL:

@ Rookworst: Goed, omdat ik niet de beroerdste ben, haak ik er toch nog even op in. Het "alla" las ik als taalgrapje, ik weet dat Allah met een "h" is. Daarnaast is "alla" wel degelijk verkeerd geschreven, het zou "à la" moeten zijn. Verder vind ik wel dat je stookt, immers vind je dit topic nutteloos, maar toch moet en zal je hier iets posten (en blijkbaar heb je het vooral op mij voorzien) en per se je berichten (onnodig?) wijzigen, alleen maar omdat je weet dat over dat wijzigen een opmerking gemaakt zou worden. Overigens wel bedankt voor je compliment, maar ik zou mezelf toch niet als superieur taalwonder betitelen.

Aan mijn vrouw vragen wat voor werk zij doet, schoolmoeders welke kutopmerkingen maken ed.
Het zal wel aan mijn aanpassingsvermogen liggen, of liever het gebrek eraan, maar het woord welke als aanwijzend voornaamwoord, ik kan er maar niet aan wennen. :(

Soloman zei:
Aan mijn vrouw vragen wat voor werk zij doet, schoolmoeders welke kutopmerkingen maken ed.
Het zal wel aan mijn aanpassingsvermogen liggen, of liever het gebrek eraan, maar het woord welke als aanwijzend voornaamwoord, ik kan er maar niet aan wennen. :(
Het is inderdaad pijnlijk voor de ogen.
Dat geldt ook voor het woord "kutopmerkingen". Dergelijke woorden geven blijk van taalarmoede. Zeker in geschreven taal zijn er prima synoniemen voorhanden. Dat het woord er in het vuur van een betoog uitflapt, kan gebeuren, maar hier kun je een posting nog even overlezen voor je op "Bericht posten" klikt.

deWit zei:
Dat geldt ook voor het woord "kutopmerkingen". Dergelijke woorden geven blijk van taalarmoede.

Ben ik niet met je eens. Vergeet niet dat het hier een informeel forum betreft en dat niet elke post gelezen moet worden als ware het een zakelijke brief. Het woord 'kutopmerking' is in de spreektaal een doodnormaal woord.

TYN zei:
deWit zei:
Dat geldt ook voor het woord "kutopmerkingen". Dergelijke woorden geven blijk van taalarmoede.

Ben ik niet met je eens. Vergeet niet dat het hier een informeel forum betreft en dat niet elke post gelezen moet worden als ware het een zakelijke brief. Het woord 'kutopmerking' is in de spreektaal een doodnormaal woord.

Misschien vind jij het het normaal, ik in ieder geval niet. Je moet dat woord niet tegen mij gebruiken, dan heb je een heel verkeerde aan mij.
De kringen waar ik me in begeef wordt het woord k** niet gebruikt, of iemand moet in een rotsituatie komen die best erg is, dan kan ik wel zeggen, dat is ***

Generatieverschilletje, schat ik zo. En waarom censureer je het woord 'kut'? Daar hoeven we toch niet kinderachtig over te doen?

Sorry TYN, ik moet het toch met Soloman's opmerking van 21:08 eens zijn.
Hetzelfde geldt voor de mannelijke "tegenhanger"... :p

"L[size=small]u[/size]l" wordt helemaal niet gecensureerd. Ik sluit me verder aan bij TYN. Ik zal het zelf niet zo heel snel schrijven, komt toch botter over dan in gesproken vorm, maar om er echt moeilijk over te doen, of zoals Soloman meldt dat je dan een verkeerde aan hem hebt (sommigen zijn blijkbaar wat snel op hun p[size=small]i[/size]k getrapt), dat vind ik dan ook weer een beetje overdreven eerlijk gezegd.

TYN, ik ben ook nog maar 30. In spreektaal vind ik het ook geen gewoon woord, maar kan ik het billijken als het uit de mond floept.

@ JW01: Dat weet je toch wel van isla, dat hij zo schrijft? In een ander topic lees ik ook "aksepteren" bijvoorbeeld.

JW01 (vanaf een Appel) zei:
isla zei:
Kommunikatie, het blijft een vak apart.........:confused:

Jaren 70 schrijfwijze. Heb ik zelf ook zo geleerd, net als faktuur, konsekwent, om er een paar aan toe te voegen.

Dat de taal"deskundigen" iedere paar jaar besluiten om de regels overhoop te gooien, is volgens mij alleen bedoeld als douceurtje voor de noodlijdende grafische industrie. :(

§anitarium zei:
@ JW01: Dat weet je toch wel van isla, dat hij zo schrijft? In een ander topic lees ik ook "aksepteren" bijvoorbeeld.

Ik let er eerlijk gezegd nooit zo op hoe een ander schrijft, wel op mezelf. Deze viel me echter meteen op. :)

§anitarium zei:
@ Zen: Hoezo "hoezo"? Lees mijn bericht eens in zijn geheel, volgens mij heb je het laatste citaat niet gelezen. Hierbij dan nogmaals:

Dat is dus jaren geleden al door mij voorspelt.

Je m'excuse, je hebt gelijk. Had de link niet gelegd, doe ik normaal gesproken alleen op "Het Linke Ding"... ;)

Door overname van ons bedrijf naar een lease auto verbannen,(zo voelde het 4 jaar geleden) maar ja alles wend.
Ook een C5 die op dat moment voorbij kwam (overigens een heerlijke reis auto niets mis mee)
maar gezien de tijds geest doen ook wij een stap je in de lease terug, overwogen heb ik divers auto's, (ook weer alfa)maar deze volvo deed me op een of andere manier direct denken juist aan die alfa 159. strak sturen en zeer compleet en niet alle daags wat uiterlijk betreft

Ik heb de rest maar gelaten, want ik heb geen aspirine in huis.:(

Heeft niemand 'januarie' in hetzelfde stuk zien staan ? Dan lopen de rillingen over mijn rug en hoop ik dat de TS andere kwaliteiten heeft dan de Nederlandse taal om een leasebak te mogen bestellen.

Als je een leasebak hebt, heb je een behoorlijke functie in de maatschappij. Dan mag je tenminste verzorgd Nederlands verwachten. Dan heb ik het niet over d's of t's, het en de en punctuatie, maar dat je wel een beetje poging mag ondernemen voor een goed stukje. Dat was hier niet het geval.
In het topic was ik inderdaad niet aardig, maar ik vond de Nederlandse taal zo slordig, dat ik me er aan ergerde. Dan denk ik, doe nou eens even je best. Ivanov als je dit leest: ik wilde niet onaardig zijn, maar ik vind wel dat als je iets schrijft hier niet maar zo je tien klauwen at random op het klavier moet gooien.

edit: taalfouten.:(

§anitarium zei:
Soloman zei:
Als je een leasebak hebt, heb je een behoorlijke functie in de maatschappij.
Waat is dat op gebaseerd?

Soloman zei:
edit: taalfouten.:(
Dat zijn we wel gewend. ;)

Ik denk dat het beroep vertegenwoordiger sinds de komst van internet is uitgestorven.
Mocht je van een andere mening zijn toegedaan: het ging hier om een vette Volvo om jaloers op te worden.

Terug
Bovenaan