A
Anoniem
Guest
Zolang het geen DIS is... 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
JW01 (vanaf een Appel) zei:Dan hebben we te maken met schizofrenie.![]()
wibi zei:In deze opmerking bedoel ik: als jij Rob, maar dat vind ik niet klinken.
wibi zei:We zijn niet allemaal zo slim als jou Rob. Laat me lekker klungelen zonder jouw commentaar te moeten lezen. Daar vroeg niemand om en niemand wil dat weten...
We zijn niet allemaal zo slim als jou, Rob.
In de bijlage vindt je de postinstructie. Je word op de dag zelf om 12:00 uur verwacht.
Nou ben ik opzoek naar een lekkere grote auto voor van de zomer en is mijn oog gevallen op naja, Mercedes haha.
§anitarium zei:Ach, zolang wibi overtuigd blijft van zijn eigen gelijk betreffende het uitermate irritante gebruik van de spatie waar die niet hoort, neem ik hem als taalneuzelaar niet serieus.
1/
Volgens mij zou een komma de sneer naar Rob076 duidelijker gemaakt hebben, duidelijker dan het gebruik van "jij":
In mijn mail:
In de bijlage vindt je de postinstructie. Je word op de dag zelf om 12:00 uur verwacht.
Brrr...
2/
Nog een andere kwestie waar ik me aan stoor, het loze gebruik van "haha" in teksten, herkennen jullie dat ook? Een voorbeeldje:
Nou ben ik opzoek naar een lekkere grote auto voor van de zomer en is mijn oog gevallen op naja, Mercedes haha.
Wat is er zo leuk?
§anitarium zei:Dat is rechtstreeks uit het Duits "vertaald", gezien het "als" en de hoofdletters van de zelfstandige naamwoorden. Vreemd dat er geen punt aan het eind staat.
de Wit (voorheen deWit) zei:
(...) of Trafic (met een 'f' dus).
Tjongejonge, wat een overdrijving. Waarom toch steeds...Rob076 zei:de Wit (voorheen deWit) zei:
Waarom toch steeds een trema op die 'e'? Het is gewoon 'Fiesta'. Of kan men het dan niet meer correct uitspreken?
§anitarium zei:@ TYN: Duidelijk geval dat hier "een" niet duidelijk is inderdaad.
Rob076 zei:In het andere geval zou het iets zeggen over het aantal keer dat de letter 'f' gebruikt zou moeten worden.
TYN zei:
TYN zei:Oké, Wibi
§anitarium zei:En daar ging het juist over, over het aantal van de letter "f". Nu lijkt het erop dat je op iemand reageert die "Travic" geschreven zou hebben.
§anitarium zei:Ach, zolang wibi overtuigd blijft van zijn eigen gelijk betreffende het uitermate irritante gebruik van de spatie waar die niet hoort, neem ik hem als taalneuzelaar niet serieus.
Volgens mij zou een komma de sneer naar Rob076 duidelijker gemaakt hebben, duidelijker dan het gebruik van "jij":
Twix zei:wibi zei:In deze opmerking bedoel ik: als jij Rob, maar dat vind ik niet klinken.
Met een komma tussen jij en Rob klinkt het al een stuk beter!
Wat ik dus wil zeggen is, LAAT JE GEEN 40 LESSEN AANSMEREN, misschien ben je net als mij een snelle leerling en haal je hem met minder dan 20 lessen.
Ik zou als ik jou was eerst mijn rijbewijs gaan halen.
zij ruiten vervangen vw golf 6 zei:
Eigenlijk is eigenlijk een bijzonder woord en hier staat het eigenlijk wel op een bijzondere plek.Clio zit inderdaad lekker in zijn spullen maar dat eigenlijk geldt ook voor veel Punto's en 207's.
Rob076 zei:TYN zei:
Ik heb het geleerd als: quoten -en, +ge en +t (want 'quot'). Maar kan niet, dus +et. Maar ik wist dus niet dat er een volledig vernederlandste versie van was. Weer wat geleerd!![]()
Rob076 zei:Oeh, een soort 'God in the fast lane'-topic? Of 'Waarin zou God gereden hebben?'-topic, om het toch maar enigszins autogerelateerd te houden.
Maar inderdaad, waarom niet? Er zijn zo veel subtopics (voor horloge-fans, muziekliefhebbers, homo's, fietsers, Audi-fanboys, gamers, amateurfotografen en god mag weten wat nog meer) op dit forum die weinig met autoliefhebberij te maken hebben. Als er dan behoefte is aan een religietopic...
Carkiller zei:Rob076 zei:Oeh, een soort 'God in the fast lane'-topic? Of 'Waarin zou God gereden hebben?'-topic, om het toch maar enigszins autogerelateerd te houden.
Maar inderdaad, waarom niet? Er zijn zo veel subtopics (voor horloge-fans, muziekliefhebbers, homo's, fietsers, Audi-fanboys, gamers, amateurfotografen en god mag weten wat nog meer) op dit forum die weinig met autoliefhebberij te maken hebben. Als er dan behoefte is aan een religietopic...
2 X doe je het goed, 1 X fout.
Zit een beetje (erg) te muggenziften maar het viel me meteen op.![]()
Carkiller zei:Hee, ik ben geen taalneuzelaar.
Typ gewoon maar wat, maar zorg wel dat het leesbaar is.:T
Rob, je hoeft je post niet te wijzigen.
Kan dat prima hebben hoor...
Carkiller zei:Deze regel heeft betrekking op namen voor God of een godheid, op voornaamwoorden die naar de godheid verwijzen, en op namen voor andere heilige begrippen waarvoor men respect of ontzag wil uitdrukken. Samenstellingen* met deze woorden behouden de hoofdletter, maar afleidingen* schrijven we met een kleine letter. Als een dergelijk woord niet (meer) naar een heilig persoon of begrip verwijst, verliest het de hoofdletter.
God
Jahweh
Allah
De Schaduw zei:Hm, dat blijft toch raar. Een hoofdletter uit respect dus. Maar waarom moet ik respect hebben voor iemand waarvan ik vind dat 'ie niet bestaat?![]()
Een typefoutje kan iedereen overkomen, maar als je dan toch je posting wijzigt, waarom neem je hem dan niet meteen mee?Wibi zei:Mijn auto trek bij 1800tpm op als een vrachtwagen tot ongeveer 55km/u. Daarna gaat het weer lekker vlot. Als je met het langzamere optrekken kan leven (en de C3 is toch al geen strepentrekker) is het goed te doen. Wel veel schakelen, maar daar heb ik nooit een hekel aan gehad. Nu nog uitvinden of dit echt veel zuiniger is en daar kom ik op terug !
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-04-2013 21:23 door wibi.
En nu nog aan de regel houden dat er na 'ik' geen 't' achter de stam van het werkwoord hoort.De Schaduw zei:Mooi zo. Zijn we het toch eens. Ik had me misschien iets duidelijker uit moeten drukken dat ik het er weliswaar niet mee eens ben maar dat ik me wel aan de regel houdt. Maar ik blijf er stiekem bij dat ik me er eigenlijk niet aan zou hoeven houden.![]()
Rob076 zei:Prima, jij zult het vast beter weten dan degenen die jarenlang de Nederlandse taal hebben bestudeerd, het Genootschap Onze Taal hebben opgericht, woordenboeken hebben volgeschreven, et cetera. Zij zitten er allemaal naast en jij hebt gelijk!
Overigens bespaar ik mijzelf de moeite om de fouten uit jouw post te onderstrepen.
de Wit (voorheen deWit) zei:Een typefoutje kan iedereen overkomen, maar als je dan toch je posting wijzigt, waarom neem je hem dan niet meteen mee?Wibi zei:Mijn auto trek bij 1800tpm op als een vrachtwagen tot ongeveer 55km/u. Daarna gaat het weer lekker vlot. Als je met het langzamere optrekken kan leven (en de C3 is toch al geen strepentrekker) is het goed te doen. Wel veel schakelen, maar daar heb ik nooit een hekel aan gehad. Nu nog uitvinden of dit echt veel zuiniger is en daar kom ik op terug !
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-04-2013 21:23 door wibi.