Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Goed zeg ! Ik kwam niet verder dan 95%, dus als (of dan ?) ik eens een keer een foutje maak is het dan (op als ?) mij vergeven ?:)

Een fijne review over een witte Seat Ibiza

De turbo slaat er zomaar mee uit en rijdt op zijn noodloop verder.
Laten nakijken en ze konden het probleem niet vinden.. nog aantal keer gehad maar nu is het probleem al tig aantal km's niet meer voor gekomen.

Toch wel een puntje wat niet veel goeds zegt.
vervolg (10.000 km)
Toch weer problemen, de handrem blijft hangen en start moeilijk vooral met koud weer.
Daarna heeft de seat dealer (de groot meerkerk) me olie bijgevuld en koelvloeistof , omdat die wat onder niveau zat.. dach aan service maar kreeg toch een rekening..

Ik ben maar gestopt met lezen.

LoveMyJeep zei:
Overigens: de eerste komt omdat het Duitse toetsenbord geen e met trema (of een "los" trema om toe te voegen) kent en ik geen zin had om de passende ALT-combo op te zoeken.

shift " e , dan krijg je ë, of werkt dat niet op een duits toetsenbord?

wibi zei:
Goed zeg ! Ik kwam niet verder dan 95%, dus als (of dan ?) ik eens een keer een foutje maak is het dan (op als ?) mij vergeven ?:)

Nee. Ook deze post barst weer van de fouten. Zeer vermoeiend.

Een kleine greep:

laurens1513 zei:
word ik gemaild en daar hebben ze zonder dat de auto is gekeurd voor : Ja 50,- euro Gerekend alleen maar gekeken wat er aan de auto mankeerd voordat hij Goed Gekeurd word...
laurens1513 zei:
Pak'n Beet : Of ik het eens was dat de balans voordat mijn auto was goedgekeurd voor de APK even 1439,63 wilde betalen.... !!!!!!!!
laurens1513 zei:
en de heren schrijven even een rekening van de half waarde v/d auto...
laurens1513 zei:
Vroeger was het daar oke, maar sinds deze heren hun Hobby boven het hoofd groeit en er een nieuw stuk aan hun bedrijf is gebouwd, zullen ze dat toch moeten oplossen met de gevolgen die ik ondervind met mijn auto aan te bieden voor de keuring...
laurens1513 zei:
Het komt er op neer dat ze met een vork schrijven en alleen aan hunzelf denken omdat de Garage en Hun Hobby hun boven het hoofd groeit...
laurens1513 zei:
Gaarne deze reactie/revieuw plaatsen om andere mensen clienten te waarschuwen voor hun praktijken...

lesley zei:
kreeg ik zo absurd hoog bedrag voor me auto terug dat ik toch voor de ibiza koos.
lesley zei:
maar me keus staat vast en dat is dat ik me huidige auto ga inruilen voor een italiaan.
lesley zei:
Ben zelf 22 jaar en ypsilon oogt wat oudbollig voor mijn leeftijd naar mijn mening.
lesley zei:
Toch blij dat ik op dit fora de vraag heb gesteld .. ben nu toch wel zeker dat het een mito word.

shift " e , dan krijg je ë, of werkt dat niet op een duits toetsenbord?

Dat is een bepaalde instelling in Windows die meestal aan staat, maar die zo goed verstopt zit dat je 'm nooit aan kunt zetten als ie uitstaat... maar volgens mij is het ook nog alt-137 :).

Rob076 zei:
Een kleine greep:

laurens1513 zei:
word ik gemaild en daar hebben ze zonder dat de auto is gekeurd voor : Ja 50,- euro Gerekend alleen maar gekeken wat er aan de auto mankeerd voordat hij Goed Gekeurd word...
laurens1513 zei:
Pak'n Beet : Of ik het eens was dat de balans voordat mijn auto was goedgekeurd voor de APK even 1439,63 wilde betalen.... !!!!!!!!
laurens1513 zei:
en de heren schrijven even een rekening van de half waarde v/d auto...
laurens1513 zei:
Vroeger was het daar oke, maar sinds deze heren hun Hobby boven het hoofd groeit en er een nieuw stuk aan hun bedrijf is gebouwd, zullen ze dat toch moeten oplossen met de gevolgen die ik ondervind met mijn auto aan te bieden voor de keuring...
laurens1513 zei:
Het komt er op neer dat ze met een vork schrijven en alleen aan hunzelf denken omdat de Garage en Hun Hobby hun boven het hoofd groeit...
laurens1513 zei:
Gaarne deze reactie/revieuw plaatsen om andere mensen clienten te waarschuwen voor hun praktijken...

lesley zei:
kreeg ik zo absurd hoog bedrag voor me auto terug dat ik toch voor de ibiza koos.
lesley zei:
maar me keus staat vast en dat is dat ik me huidige auto ga inruilen voor een italiaan.
lesley zei:
Ben zelf 22 jaar en ypsilon oogt wat oudbollig voor mijn leeftijd naar mijn mening.
lesley zei:
Toch blij dat ik op dit fora de vraag heb gesteld .. ben nu toch wel zeker dat het een mito word.

Ben weer gelukkig! Na dit gelezen te hebben vind ik mijn "als of dan" probleempje wel meevallen.:LOL:

Nee wibi, voor een taalneuzelaar is een als/dan fout net zo erg als dit "fraaie" overzicht! :LOL:

Ik heb er weer één! En deze vind ik vreselijk. Haal dan een paar voegwoorden door elkaar.

"ik reedt zelfde en tevreden,tot een vrachtwagen er achetraan op inreed,doch juist de achterklep en bumper was stuk,maar onterecht vreesde ik dat het niet goedkwam,maar intussen rij ik steeds ..."(merk verwijderd).

Rob076
De burger is nu eenmaal beschermt, en daar mag je heel blij mee zijn

Zeg Rob, als je dit inderdaad eerst daar had getypt, vind ik eigenlijk dat je twee weken lang gebanned moet worden uit het taalneuzelaarstopic :p.

Ik zit onder een dekentje, in de hoek van een kamer.

Snel typen en tegelijkertijd zinnen vormen heeft dergelijke fouten tot gevolg. Dom. Mijn fout. Schande. Schaamte.

Flexke zei:
Lijkt net of de cvt dan aangrijpt zeg maar om de vooruit beweging te bewerkstelligen.

En er is meer...

cornelisse-taal-is-zeg-maar-groot.jpg

Groot van geest zijn de mannen die onomwonden hun foutjes toegeven en zich niet verschuilen achter streekdialecten! :D

Travelling ZEN zei:
Groot van geest zijn de mannen die onomwonden hun foutjes toegeven en zich niet verschuilen achter streekdialecten! :D

Kan ik het helpen dat iedereen in deze omgeving zo praat. Ik geef onomwonden toe dat het fout is, maar het zal vaker kunnen gebeuren. Ik bied er zelfs mijn excuses voor aan. Iets wat je anderen zelden ziet doen.

Kan ik het helpen dat iedereen in deze omgeving zo praat.

Ik praat toch ook geen hockeytaal? en heb toch ook geen tannisvrinden?;)

wees blij dat je niet in Den Haag woont, dan had je echt een probleem.:)
Wibi, lange tijd geleden had je ook van zulke leuke uitspraken, daar moet ik nog steeds over schrijven. Maar ik ben ze kwijt, weet jij ze nog, of in welk topic je ze heb geuit?

Helaas weet ik dat niet precies. In 'mijn' politieke topic zal vast wel iets staan. Bij "verkeer" zou ook iets terug te vinden kunnen zijn.

:)Let wel op. Dat zullen er genoeg zijn, maar om zoiets nu ruzie te noemen? Meer teleurstelling dat ze iemand met ervaring niet serieus nemen. Maar dat is normaal bij jonge mensen. Die weten al snel alles beter.

wibi zei:
:)Let wel op. Dat zullen er genoeg zijn, maar om zoiets nu ruzie te noemen? Meer teleurstelling dat ze iemand met ervaring niet serieus nemen. Maar dat is normaal bij jonge mensen. Die weten al snel alles beter.

Dat ben ik met je eens. Ik heb me altijd achter je geschaard.

Maar ja, je kent de doorsnee-forumbezoeker.:p
dat weet jij en dat weet ik.:T

Tijd voor een klassiekertje

Joël D. zei:
Zo, net de winterbanden van de Honda afgehaald. De garage had ze alleen veel te strak aangedraaid, zelfs met een stijgerpijp kregen we ze niet los, het enige wat gebeurde is dat de moersleutel doorboog. o_O

wibi zei:

Waar ligt jouw grens voor jong?

Ik geef vast een assist:

Alles wat jonger is dan Wibi en mij natuurlijk, dat spreekt voor zich.
Wij hebben gewoon meer levenservaring en meer meegemaakt.:T
De littekens staan gegroefd opin onze ziel.

En een aanvulling van mijn kant: alles wat jonger is dan een jaar of 30 mag eerst eens ervaring op gaan doen.;)

Precies.

Ik zou zelf de gegeven leeftijd ietsje omhoog krikken.
Wijsneuzen zijn het. Mijn oma had er een uitdrukking voor, maar die ga ik om de bangevoeligheid hier niet noemen. :/

Gezien het topic waar we ons in bevinden, was mijn reactie van 'taalneuzelende' aard ;)

Jonger dan wibi en ik.

oh oh

Alles wat jonger is dan Wibi en ik.

Rob, ik herinner me iets van een hoek in de kamer en een deken, ik ga het deken maar eens opzoeken. De hoek weet ik te vinden....

en dan hebben we het volgende probleem: het woord deken, weet je dat ik het zelfs op moest zoeken (het of de)

Vandale: (tweede betekenis, de eerste is een geestelijke)
2de·ken (de; v(m) en o; meervoud: dekens)

Terug
Bovenaan