Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Het valt je duidelijk niet mee om je als een volwassene te gedragen en te reageren. Heel jammer Rob.

Ik heb de conversatie hier even gelezen. Ik vind die best wel grappig. Heel anders dan "overhoop rijden" en zo.

In sommige dialecten is dat heel normaal, D. Elzinga. Bovendien heeft hij daar vast wel toestemming voor gegeven dus dan mag dat.

Volgen jullie ook de beëdiging van koning wibi?

Met kleine 'w', doet hij zelf ook. :p

Integendeel zelfs. Ik zie juist vooral veel ouderen (30+, niet beledigd zijn) dat doen. Misschien in het kader van 'in het Duits begint een zelfstandig naamwoord met een hoofdletter, en Duits lijkt op Nederlands'? In dit geval gebruikt de tekstverwerker van de schrijver hiervan standaard een hoofdletter wanneer er op 'enter' wordt gedrukt. Waarom "Door" en 'U" dan met een hoofdletter zijn getypt...

Zijn 'enters' waarbij een nieuw woord na de 'enter' met een hoofdletter begint. U (met hoofdletter) is een beleefdheidsvorm die vroeger gebruikt werd.

Dit is iemand die niet weet hoe je met computers omgaat. Dit is autospelling. Maar het hele bericht is verstookt van intelligentie trouwens. Volgens mij niet de slimsten.

D. Elzinga zei:
Rob076 zei:
In dit geval gebruikt de tekstverwerker van de schrijver hiervan standaard een hoofdletter wanneer er op 'enter' wordt gedrukt.

Maar 'om' is weer niet met een hoofdletter.

Omdat daar niet op 'enter' is gedrukt. De tekst is gecentreerd en de zin was te lang voor een regel, waardoor 'ie automatisch 'enterde'. Tsja, de logica voor wat betreft het schrijven ervan is ver te zoeken.

Als er zo'n briefje hangt, zou ik mijn vrachtwagen er ook voorzetten.
Iemand die zo spelt, verdient het om met de scootmobiel door de modder te rijden.

Rob076 zei:
Omdat daar niet op 'enter' is gedrukt. De tekst is gecentreerd en de zin was te lang voor een regel, waardoor 'ie automatisch 'enterde'. Tsja, de logica voor wat betreft het schrijven ervan is ver te zoeken.

Aha.(y)

Overigens kan ik me niet zo goed een voorstelling van de overlast maken: het briefje hing tenslotte aan deze lantaarnpaal...

@D.E: Dan heeft de chauffeur het briefje aan zijn wagen laten zitten en later op die lantaarnpaal geplakt... :p

D. Elzinga zei:
Rob076 zei:

Aha.(y)

Overigens kan ik me niet zo goed een voorstelling van de overlast maken: het briefje hing tenslotte aan deze lantaarnpaal...

Drommels drommels en nog eens drommels: Een Z8! :eek:

Twiiiixxxxx!!! :)

D. Elzinga zei:
Rob076 zei:

Aha.(y)

Sorry, ik ben verblind door die schitterende BMW Z8!

sandro zei:
Hallo

Ik ben op zoek naar een Betrouwbaar Goei Garage Regio Hasselt ( Met Laag Prijs )
Het is voor een nieuw Koppakking te steken En hoop dit zo snel mogelijk te doen en niet te duur is

Kan iemand mij helpen

Heb opel Astra rond de 1997
188km

is niet voor garage te kopen maar Om me auto te laten repareren

Kies de fouten maar zelf uit. Genoeg keuze!

Dan kunnen we eindelijk de Fransen de schuld geven van het 'me/mijn'-syndroom! :D

Rob076 zei:
D. Elzinga zei:
Rob076 zei:

Aha.(y)

Sorry, ik ben verblind door die schitterende BMW Z8!

Vervelend, dat rare grijze ding voor die zeldzaam nette 405 Break! o_O

Auto-fan zei:
Dat geldt anders niet voor leer van lammen, krokodillen, slangen, herten, etc. Wat runderleer (en varkens) betreft is het idd een bijproduct.
Alhoewel een lekker lamsboutje er ook wel in gaat. ;)

Uit het politieke topic.

Bij lammen (oud taalgebruik) denk ik toch eerder aan mensen in een rolstoel.

R-W zei:
Hamer zei:
Soloman zei:
Krijg nou wat???
Waar is mijn Koos Spee-topic gebleven?:confused:

-weggejorist- :confused:

Vermoedelijk te danken aan de subtiele uitspraken van je mede-interviewer over iemands subtiele uitspraken.
Dat vermoeden is niet juist en nergens op gebasseerd. Zal ik maar de mail van dhr. Spee hier verkondigen? Nee, natuurlijk niet!
Verder hoort jouw vermoeden niet in dit topic thuis. Vermoeden doe je maar thuis in je luie stoel of in bed.:)

Lijkt me niet meer dan logisch dat jij, wibi, daar schuldig aan bent...

Nou, in ieder geval is hier niemand geband, wat een opluchting. En wat een anticlimax. Vloog het servies in het rond jongens? tjonge jonge, ik kan jullie ook nooit alleen laten.:T

Soloman zei:
Nou, in ieder geval is hier niemand geband, wat een opluchting. En wat een anticlimax. Vloog het servies in het rond jongens? tjonge jonge, ik kan jullie ook nooit alleen laten.:T

Had je dat verwacht dan? Volgens mij wordt er amper (nog) iemand geband. Kan aan mij liggen, maar dat tweede zie ik de humor niet van in.

A110-50 zei:
Soloman zei:

Had je dat verwacht dan? Volgens mij wordt er amper (nog) iemand geband. Kan aan mij liggen, maar dat tweede zie ik de humor niet van in.

Sorry, ik weet niet wat er na mijn bezoek is gebeurd en ik heb ook amper de gelegenheid gehad om alle posts van gisteren door te lezen (ik heb ook nog een leven met vrouw en werk). Ik ben pissig dat het topic zomaar is weggehaald, terwijl een mod nog positiefgestemd voorbijkwam. Ik weet niet wat er allemaal is gebeurd, ik wil het niet weten ook. Voor mij is er een hoofdstuk afgesloten. Ik ga er niet meer over in zitten, ik wil het niet aan mijn hart krijgen. Humor houdt me wel op de been, sorry. Ik vind het wel erg wat er is gebeurd.

wibi zei:
Dat vermoeden is niet juist en nergens op gebasseerd.

wibi, hoe dúrf je in een taalneuzelaarstopic gebasseerd te schrijven? Dit is een taalneuzelban waard!

Rob076 had het ook al even aangestipt. (y)

Och...gebaseerd of gebasseerd. De laatste variant wordt stiekem veel gebruikt, maar die is inderdaad wel fout. Excuses!

Jongens, voor mij gaat autoweek even een tijdje in de koffer. Ik hoop terug te komen met een goed voorbereide Amerika-reis. Ik heb het even gehad.

dannyvann zei:
Mensen voorkom nou dubbele of 3 dubbele topics en plant alles van bij het topic dat al bestaat. Volgens mij is het een van de levenstige topics hier op het moment dus staat vrij bovenaan
swinnie zei:
Elke keer ik schakel is het een keer te veel. Aftellen dus naar de dsg.

vw%20logo%20wie%20anders.JPG

wibi zei:
R-W zei:
Hamer zei:
Soloman zei:
Krijg nou wat???
Waar is mijn Koos Spee-topic gebleven?:confused:

-weggejorist- :confused:

Vermoedelijk te danken aan de subtiele uitspraken van je mede-interviewer over iemands subtiele uitspraken.
Dat vermoeden is niet juist en nergens op gebasseerd. Zal ik maar de mail van dhr. Spee hier verkondigen? Nee, natuurlijk niet!
Verder hoort jouw vermoeden niet in dit topic thuis. Vermoeden doe je maar thuis in je luie stoel of in bed.:)

Het is gebaseerd (gebasseerd is gewoon fout en ook niet veel gebruikt, excuustruus) op het lezen van de uit de hand gelopen reacties in dat betreffende topic van jou en een medeforummer en de reactie van een Mod (kleuterschool AW) daarop. Daarbij ging het hele topic al nergens meer over aangezien dhr Spee er kennelijk niet zo heel veel voor voelde om mee te doen aan een interviewtje dat het niveau van het lokale suffertje nog niet zou gaan benaderen, vermoedelijk (idd).

R-W zei:

Zullen we er verder gewoon over ophouden. Deze discussie kan toch eindeloos doorgaan en leidt nergens toe. Bovendien is dit ook de plek daar niet voor. Dit topic gaat om het aanduiden van de verwaarloosde, Nederlandse taal. Waaronder onzinnige en niet-officiële afkortingen.

Terug
Bovenaan