A
Anoniem
Guest
Huh?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon even uit nieuwsgierigheid: Zou het ook zo kunnen zijn dat die docent jouw vraag (of z'n eigen antwoord) niet begreep en dat jij dus op basis van verkeerde informatie je eigen waarheid hebt gemaakt? Ik vind het namelijk wel bijzonder dat je, als je in een vol klaslokaal een zinnige vraag stelt en hier een reactie op komt, de enige bent die dit ook oppikt. Ik zeg niet dat het niet kan, maar het is op z'n minst opmerkelijk.wibi zei:Ja hoor! Dat is heel goed mogelijk. Ooit eens in een les vertelde de leraar hoe het zat waarbij ik na verloop van tijd mijn hand opstak waarbij de leraar mij aankeek en zei: ja wibi, het kan ook anders.
Bij mijn examen algemene economie werd een vraag gesteld waarbij het antwoord 'nee' moest zijn. Ik kan met gelukkig prijzen dat ik met iedereen kan delen dat ik de enige (enigste zeggen ze hier) ben in Nederland die 'ja' antoordde op deze vraag en er 1 kantje A4 nodig had om dit uit te leggen. In dit geval zou heel Nederland dit verkeerd leren.
wibi zei:........ waarbij de leraar mij aankeek en zei: ja wibi, het kan ook anders.
Even uit m'n hoofd als niet-econoom. Economie is in de basis volgens mij niet veel meer of minder dan totale geldstroom binnen een regio/land/werelddeel. Geven mensen veel geld uit, dan gaat het doorgaans goed met de economie. Mensen die werkloos zijn hebben minder te besteden en geven dus minder geld uit. Gevolg: het bedrijfsleven heeft minder omzet, moet daardoor mensen ontslaan waardoor er nog meer werklozen zijn. Werk zorgt voor geld en geld zorgt vervolgens weer voor werk.wibi zei:Ik deed dit ook bij het examen voor algemene economie. Maar als je dat doet moet je wel zorgen dat je gelijk hebt. Dat kostte me toen een velletje papier om het uit te leggen. Weet de vraag nog: "Is er een causaal verband tussen werkgelegenheid en economie?"
wibi zei:Wees er trots op !
ouwediesel zei:
En zoals de Engelsen zeggen: "if it sounds too good to be true,....it's not true!"
§anitarium zei:een gezegde per se in het willen Engels schrijven,
§anitarium zei:En daar hebben we er weer eentje: een gezegde per se in het willen Engels schrijven, terwijl daar een perfect Nederlands alternatief voor is en dan ook nog eens verkeerd opschrijven:
En zoals de Engelsen zeggen: "if it sounds too good to be true,....it's not true!"
§anitarium zei:"If it sounds too good to be true, it probably is."
Maar waarom kan dat niet gewoon in het Nederlands?
"Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook."
wibi zei:wat is er fout in het Engels gezegde?
En dan zeg ik wel eens "U moet zich schamen, u bent ouder dan mij en ik gedraag me beter dan u",
XBXG zei:je quote verkeert.
Soloman zei:gezijk
wibi zei:Dat probleem is op te lossen rke door alles wat begrenst is is het verboden om in te halen op de snelweg.
wibi zei:
de Wit (voorheen deWit) zei:En dan zeg ik wel eens "U moet zich schamen, u bent ouder dan mij en ik gedraag me beter dan u",