Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Soloman zei:
Ik moest in 1982 een leraar informatica terechtwijzen omdat hij niet wist hoe sequentiele bestanden moesten worden geprogrammeerd. Ik heb de les toen maar overgenomen. Zo zijn er voorbeelden te over.

En dáár begin ik nu weer niet aan! ;)

Zennissimo zei:
@wibi: blijf je nou toch niet zo verschuilen achter dat spraakgebrek, eh dialect! Of jullie het daar in de provincie nu zo doen of niet, er is maar één juiste manier.

Bij de vergrotende trap: dan.
Bij de vergelijkende vorm: als.

How hard can it be? Really... :rolleyes:o_O

Moeilijker dan jij denkt ! Lees deze link https://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/dan-als maar eens door en dan lees je dat in enkele delen van het land "als" wordt gebruikt i.p.v. "dan". Volgens verschillende sites is het niet eens fout, maar staat het onverzorgd, slordig.

wibi zei:
Volgens verschillende sites is het niet eens fout, maar staat het onverzorgd, slordig.

Hoezo zou het niet fout zijn? Als je taalregels zoals het toepassen van 'als' en 'dan' niet of verkeerd toepast, lijkt me dat toch echt per definitie fout. Ongeacht of er ergens in Nederland een gebied is waar gemankeerd taalgebruik normaal is.

Monsieur Le Loure zei:
Uit een reactie van NU.nl zei:
. De telefoon is niet prettig te handteren.

Het niveau van Nu.nl is sowieso zwaar onder de maat. Ik ben al een tijdje bezig met een collectie daarvan. Denken dat de VS, VN en NS een meervoudsvorm zijn vind ik nog wel het meest ergerlijk.

wibi zei:
Zennissimo zei:
@wibi: blijf je nou toch niet zo verschuilen achter dat spraakgebrek, eh dialect! Of jullie het daar in de provincie nu zo doen of niet, er is maar één juiste manier.

Bij de vergrotende trap: dan.
Bij de vergelijkende vorm: als.

How hard can it be? Really... :rolleyes:o_O

Moeilijker dan jij denkt ! Lees deze link https://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/dan-als maar eens door en dan lees je dat in enkele delen van het land "als" wordt gebruikt i.p.v. "dan". Volgens verschillende sites is het niet eens fout, maar staat het onverzorgd, slordig.

Wat men in "de provincie" doet is niet relevant. Het gaat om de simpele basisregels die ik plaatste. Als het al te moeilijk is om dat te onthouden... :cry:

Wat een onzin, zelfs als dat al zo zou zijn is er altijd nog een lesmethode waarin het ongetwijfeld wel goed staat:rolleyes:

Uit het Golfjes-fanboy-topic:

BLACK GTD zei:
nu het mooie weer is gaat natuurlijk het panoramadak open met het mooie gaasje wat dan een 8 cm boven je dak
uitsteekt nou het lijkt wel een insecten vanger zitten er al behoorlijk wat in na een drie maal het dak te hebben open gedaan
zal wel een foto plaatsen
,maar staat nu wel voort op de sportstand
lijkt dat ie daarop toch zuiniger is met zijn diesel

bidibidi zei:
Echter ik luister vaak naar radio veronica die in meerdere auto's wel eens minder goed te ontvangen is en ik rijdt wel eens rond arnhem waar sowieso de ontvangst altijd te wensen over laat.

Welnee, het gaat vooral over nieuwe Golven toch? Die vallen weg in het straatbeeld, welke zwart- of grijstint ze ook hebben.

Zoals reeds boven gezegd: koop een andere 306, b.v. in de kleur zilver en zet dan de delen over die je wilt meenemen, zoals de voorbumpert.

Dus? Ik ken onwijs competente en capabele professionals die zo dyslectisch als de pest zijn. Een titel is geen garantie voor een feilloze taalvaardigheid. Slordig is het wel. Ik vind het eerder slecht van het magazine dat ze dat er niet uit hebben gehaald. Of erger nog, er misschien wel in hebben gezet!

Rob076 zei:
Dus? Ik ken onwijs competente en capabele professionals die zo dyslectisch als de pest zijn. Een titel is geen garantie voor een feilloze taalvaardigheid. Slordig is het wel. Ik vind het eerder slecht van het magazine dat ze dat er niet uit hebben gehaald. Of erger nog, er misschien wel in hebben gezet!

(y)

Ik heb ze daarom een bericht gestuurd waarin ik mijn verbazing uit omtrent het ontbreken van enige eindredactionele interventie...

Golfjes, fanboys, topic...

cliffblade zei:
,je weet van te voren als je een auto koop die totaal nieuw is ontwikkeld dat er fouten in kunnen zitten.

De auto is zeker naar te vredenheid rijdt goed,stuurt goed!

Misschien kan je ook reageren wat waarde heefd bv een optie geven

Uit een ander topic:

RoyvdStad zei:
veel oud's gezien

Zelf heb ik niets zo wijnig met autos uit Aziatische landen dus heb ze niet op de fotos genomen.

verlaten ezel's maar ook honden en katen die op het eiland te vinden zijn te verzorden

ik zij tegen mijn vriendin hier ergens stond die volgens mij

Ik hoop dat ik mijn tenen ooit nog recht ga krijgen...

Nee, this Lexus... :p

@Rob: ik vind ze grandioos, blijf ons hiermee alsjblieft vermaken! :D

Weer zo'n deugniet in het Golfjes-topic...

McLaren zei:
Ondanks een klein probleempje kun je gewoon tevreden zijn over de auto algemeen miereneuker jij snapt het echt niet is het wel.. Rob076

Denk dat jij niet verder kom dan een driewieler...

McLaren zei:
Probleem is al die kansloze zeikfiguren hier die om alles zeiken ow ik hoor een piepje en hop de wagen is niet goed rijden jullie zelf deze wagen ?? wed van niet dus dan heb je sowiso je m..l te houden en geen recht van spreken..

Rob076 zei:
Weer zo'n deugniet in het Golfjes-topic...

McLaren zei:
Ondanks een klein probleempje kun je gewoon tevreden zijn over de auto algemeen miereneuker jij snapt het echt niet is het wel.. Rob076

Denk dat jij niet verder kom dan een driewieler...

McLaren zei:
Probleem is al die kansloze zeikfiguren hier die om alles zeiken ow ik hoor een piepje en hop de wagen is niet goed rijden jullie zelf deze wagen ?? wed van niet dus dan heb je sowiso je m..l te houden en geen recht van spreken..

Gaat dat allemaal over jou?:(
Tja, Golf he?

Uit de tjoening-hoek:

Corsa D OPC line zei:
Beste GP2,

Bedankt voor u reactie.

Ik heb zo juist gekeken en inderdaad ook bij mij zitten er kleine scheurtjes in de kit laagjes.
Neem aan dat Opel Nederland hieraan niks zal doen anders had u dealer dit wil aangegeven.

Het advies van de velgen zal ik in mijn overweging meenemen alvast bedankt hiervoor.

Mooie auto heeft en een goeie review

(het woord "goeie" gebruik ik overigens af en toe ook wel eens bewust in het nachtbrakerstopic. :p )

Soloman zei:
Gaat dat allemaal over jou?:(
Tja, Golf he?

Jep. Kritiek wordt niet geduld! Daarom nog maar wat 'entertainment' uit dat topic. Bedankt voor je opmerking daar trouwens. ;)

McLaren zei:
Nou robje heb van jou ook nog geen enkele reaktie gelezen die ook maar iets toevoegd dus hop naar je alfa clubje (gok ik) want zo houding heb je idd.. italiaans kan en zal nooit tippen aan duits pure cijfers en feiten jammer joh..

Pietertje 35 zei:
Want ze maken er miljoenen,zeg je. Enig idee wat er gebeurd als VW daarmee gaat beginnen?

Had je deze nou zelfs gemist?

Denk zelf dat het de warmte schildt is die inder m'n uitlaatpot zit?

Wel erg grappig hoe ze daar niet willen snappen dat een Golf helemaal niet meer zo degelijk is als de Kever vroeger. Op het vlak van bvetrouwbaarheid moet je nog steeds een Japanner hebben, daar hoef je niet drie keer mee terug naar de dealer en dan blijven volhouden dat je zo tevreden bent...

Die heb ik inderdaad gemist. Er is ook zo veel keuze! Als een kind in een snoepwinkel... En inderdaad, inhoudelijk is het een briljant topic! Fantastisch hoe men daar alles recht praat. Onwijs tevreden zijn, ondanks alle rammels en een tegenwerkende dealer/importeur. En als je daar kritisch over bent dan lijkt het alsof je hun moeder hebt uitgemaakt voor een zeer onsympathiek persoon.

Er is ook zo veel keuze! Als een kind in een snoepwinkel

Dat is wel zo, maar ik vond "warmte schildt" toch wel een echt buitenkansje! Hoe haal je het in je hoofd om een zelfstandig naamwoord met dt te spellen? Zo iemand wil je toch niet toelaten tot het wegverkeer?

Ach Harm, zo eentje plaatste ik gisteren om 13.05 uur ook, diep triest ende treurigh...

Maar wat bedoel jij trouwens met: Op het vlak van bvetrouwbaarheid ? :)

Zelfde stuk: Dit is de eerste auto warbij je nooit je nagels hoeft te breken. Hoe de man entousiast over zijn auto sprak,

Een mogelijke oorzaak is dat deze poster al geruime tijd in de VS woont.

Terug
Bovenaan