Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Rob076 zei:
Iets is een waarheid totdat bewezen is dat dat niet de waarheid is. Tot die tijd bepaal ik voor mezelf wat de waarheid is en ben ik geenszins voornemens mij te conformeren aan jouw wensen.

Precies volgens die redenering kun je dus niet stellig zeggen of iets taalfilosofisch fout of goed is. Het valt immers niet te bewijzen of het goed of fout is, dat is het mooie van filosofie.

@de Wit (voorheen deWit):
Ook wanneer de smiley onderdeel is van de boodschap?

PauseBreak zei:
@de Wit (voorheen deWit):
Ook wanneer de smiley onderdeel is van de boodschap?
Dan mag de punt er ook na. Wanneer knipoog jij naar iemand? Of wanneer grijns je? Voordat je boodschap is afgelopen, of direct erna?

Deze persoon heeft er wat moeite mee:

hep die fersen omder delen kadett e 1991
wat nodeg fraag of ik het hep
stuur 5 euro
dinamo 35 euro goet als niew paar weeken auwet
motor kap grijs 10 euro
en mir
stuur bekragterging kadett e 16i stuur huis pomp dinamo 175 euro euro
pomp sit tuden de motor bij disterbutsie
agteruit hats bac 10 euro met kaghel e kadett
voor de hoppie
kook stel is een vul flesie zie foto ik hep geen ful pijpje
bormasien zoldirbauwt freesmasien zaag masien 20 euro
cotic jurk erg moi met hoet
kers man baart en pruik 5 euro ok moi voor studenten grap
windows starter moi voor klijne kom puters 8 euro met wijn ig ge hugen of zo ok lep top
aleen op halen rotterdam zuid

Bijna te bizar voor woorden dat. Kan toch bijna niet serieus zijn? Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand serieus een advertentie gaat maken en denkt, kom, laat ik mijn zoldirbauwt eens verkopen. Handig voor de hoppie. o_O

Ik vroeg me af of het soms met een spraakgestuurde computer geschreven is, die op de verkeerde taal is ingesteld.

De Schaduw zei:
Het is meer een auto die ik wil gebruiken en ook een beetje aan werken tijdens me vrij-tijd.

Afgezien van het irritante "me" vond ik de "vrij-tijd" te leuk om niet te melden.

In dat geval is het misschien goed een ME-busje te kopen. Iets meer ruimte voor de vrij-tijd.

Gdiion zei:
--BUMP-- zei:
Zoals hierboven al door velthuis genoemd, mag dagrijverlichting niet samen met andere verlichting aan zijn.

Over het algemeen zit er bij een set dagrijlampen een pakketje kabels etc. die je zodanig kunt aansluiten dat je dagrijverlichting automatisch aangaat zodra de auto op contact staat en ook automatisch uitgaat zodra je je verlichtingsknop bedient (stads-/dimlicht aanzet).
Ik begrijp uit je tekst niet helemaal wanneer de lampen precies aangaan. Kun je uitleggen hoe je ze hebt aangesloten?

ik heb de dgv aangesloten met de stadslicht excuses. dus kabel doorgeknipt en deze er tussen gezet dus wanneer stadsverlichting aangaat dus gaat deze ook automatisch. maar is er hier iets voor om dit optelossen zoals s veldhuis al zei. kan je er een schakelaar tussen doen of hoe?
maar het rare was. eerst had ik een strip led lichtjes. onder mij koplampen en zelfde manier aangesloten nooit problemen gehad met de politie zelfs keer aangehouden. maar was voor alcohol test en de garage zei dat dit apk goedgekeurd werd. en Halfords ook. maar het is raar dat dit niet mag dan?

M.v.g., Gidion

Gdiion zei:
Terence zei:
Het verhaal is niet te lezen, sorry. De politie heeft in haar interne uitgave in ieder geval aangestuurd op het gedogen, mits niet onveilig/storend.

ik heb de dgv aangesloten met de stadsverlichting aangesloten dus wanneer statdsverlichting aangaat zo dus die drv ook. excuses. dus kabel doorgeknipt en deze er tussen gezet dus wanneer stadsverlichting aangaat gaat deze ook automatisch. maar is er hier iets voor om dit optelossen zoals s veldhuis al zei. kan je er een schakelaar tussen doen? of hoe?

( Zoals hierboven al door velthuis genoemd, mag dagrijverlichting niet samen met andere verlichting aan zijn.

Over het algemeen zit er bij een set dagrijlampen een pakketje kabels etc. die je zodanig kunt aansluiten dat je dagrijverlichting automatisch aangaat zodra de auto op contact staat en ook automatisch uitgaat zodra je je verlichtingsknop bedient (stads-/dimlicht aanzet).
Ik begrijp uit je tekst niet helemaal wanneer de lampen precies aangaan. Kun je uitleggen hoe je ze hebt aangesloten?) (Vermelding --BUMP--)

maar het rare was Hiervoor had ik dus eerst had ik een strip led lichtjes die dus gemonteerd was onder de koplampen. Deze gingen kapot na ander half jaar dus ik dacht ik koop vandaag weer drv maar dan van die blakjes zie foto. maar zoals julie vermelden is het niet zo toegestaan nu is de vraag dan ook is er een schakelaar of sensor die dit kan regelen?

Lekker duidelijk.....

Waarom Nu.nl een zwakbegaafde nieuwsbron is?

934665_4984887586440_1960752641_n.jpg

Ik kreeg deze tip net en om eerlijk te zijn kan ik m'n ogen niet geloven. 'Toegangkelijk', 'doormiddel'... Als adverteerder zou ik mij subiet terugtrekken. En dan nog te bedenken dat er mensen zijn die dit medium een goede bron vinden...

Is dat serieus, of is dat bewerkt? Dit is namelijk wel heel erg. Haast ongeloofwaardig erg...

Het is helaas echt. <https://www.nujij.nl/algemeen/man-met-1-1-miljoen-euro-contant-geld-aangehouden.19679323.lynkx?pageStart=1>

Casanova zei:
Ik ken het woord ook. En ik woon niet, nog heb gewoon in Noord Holland. Vulles is afgeleid van vuilnis.

Jammer dat het woord 'noch' dan weer volstrekt onbekend is...

En let op je spelfouten, er staan er wel heel veel in

Maar uit een ander topic van dezelfde persoon die vindt dat hij wel mensen op taalfouten mag aanspreken, maar blijkbaar vindt dat hij niet op zijn loze opmerkingen geattendeerd mag worden:

Ken mensen met een Hyundai en een en al gezijk...

Verder draag jij niks bij aan dit topic, blijf is ontopic, heb je al meerdere malen onzin zien uitkramen.

Bij het lezen van die uitspraken had ik vrij snel een idee wie het zou kunnen zijn (sommige mensen springen er nu eenmaal uit met 'creatief' taalgebruik en stellige puberale uitspraken). Geloof het of niet, maar de zoekfunctie heeft mijn vermoeden bevestigd...

Alleen van taalneuzelaars (en dan bedoel ik de medeforummers die hier ook altijd fanatiek posten), noem ik de naam in het citaat. Deze persoon laat ik anoniem, iedereen kan de betreffende uitspraken alsnog wel vinden, mocht dat nodig zijn.

Ah, ik heb 'm ook gevonden. Niet echt verrassend overigens, vooral gezien z'n vaak inhoudsloze bijdrage aan dit forum. Overigens ben ik wel voorstander van 'naming and shaming', maar ik snap je motivatie.

Och, je kunt je afvragen of het helpt. Ik kan me flink verbazen over het taalgebruik van sommigen, maar ik ben een tijd geleden al gestopt met het leveren van commentaar (uitzonderingen daar gelaten). Het levert je alleen maar gezeur en gezeik op.

Dat is zo ja.

Op dit moment moet ik alles leren over crises (en rampen), en daar valt dit exemplaar eigenlijk ook onder. ;)

Luisterend naar de radio-reclames: telkens komt 'kids' voorbij ipv. 'kinderen', het woord 'voucher' ipv. het andere Engelse woord 'folder'.
Maar in 8 van de 10 radio-reclames wordt er genoemd: 'kijk voor de verkoopvoorwaarden op....', of 'vraag naar de verkoopvoorwaarden'.
Wil men nou iets verkopen of niet? Blijkbaar moet je aan allerlei voorwaarden voldoen om iets te mogen kopen.

Terug
Bovenaan