Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Thunderbird '57

Bijna 5% in een dag tijd… alsof het er aan de onderkant uit loopt, maar ik heb even onder de auto gekeken daar ligt niks;)

IMG-1974.jpg

Ik zie het, nooit iets met die instelling gedaan, maar heb hem nu uitgezet. Zal straks als ik thuis kom eens in de gaten houden, hoeveel bereik ik heb en dan morgen bij vertrek weer.

Deze Tesla's hebben zoveel instellingen waarvan eentje misschien default aangezet is bij een OTA update/ Ik verbaas me erover. kom nog uit het analoge, mechanische, tijdperk, dat na een update je door de LA deur klink 4 sec open te houden de laadkabel ontgrendelt. Dar kon in enen. Superhandig! Ook de geluidinstellingen hebben recentelijk plotseling een nieuwe (digitale) knop er bij...

Ik had beide destijds klein onderhoud laten doen gewoon vanuit tesla onderhoudsprogramma bij de ik dacht 80,000 km. Dit was inderdaad vloeistoffen, filters etc. Werd gewoon voor de deur gedaan, top.

Remvloeistof laat ik altijd doen, vind dat de kosten niet en ergens prettig gevoel :)

Deze Tesla's hebben zoveel instellingen waarvan eentje misschien default aangezet is bij een OTA update/ Ik verbaas me erover. kom nog uit het analoge, mechanische, tijdperk, dat na een update je door de LA deur klink 4 sec open te houden de laadkabel ontgrendelt. Dar kon in enen. Superhandig! Ook de geluidinstellingen hebben recentelijk plotseling een nieuwe (digitale) knop er bij...
Dat van de deur wist ik niet, wel handig! De tab voor geluid heb ik ook gezien idd. Altijd leuk als ze nieuwe features toevoegen, zo wordt de auto alleen maar beter. Alleen moeten ze dan niet functies aanzetten die meer stroom verbruiken :p

Net ff weg geweest, in 14 uur tijd 0.2% verloren, dat is acceptabel dus het had met die accessoire mode te doen. (y)

@Carkiller klopt, ik had alleen een captain obvious nodig om dat aan te geven ;). Gek genoeg deed hij dat overigens eerder niet, was het bericht alleen dat het verstandig is om de auto aan de lader te hangen bij parkeren...

Ik had gehoopt voor het weekend de Bird op te halen, maar een oliesensor moet nog in gebouwd worden, wat morgen gebeurd maar de chef is dan vrij dus hij kan alles pas maandag finaal inspecteren en vrijgeven. Jammer mooi weer weekendje, je hebt wel veel geduld nodig, iets wat ik weinig heb :unsure: :LOL:

Jammer mooi weer weekendje, je hebt wel veel geduld nodig, iets wat ik weinig heb :unsure: :LOL:
Door onder andere jouw verhalen weet ik wel dat een klassieker niets voor mij is. Als ik op een zondagmiddag wel touren, dan verwacht ik gewoon dat een auto het doet. Ik kan heel narrig worden als een auto kuren heeft.

Door onder andere jouw verhalen weet ik wel dat een klassieker niets voor mij is. Als ik op een zondagmiddag wel touren, dan verwacht ik gewoon dat een auto het doet. Ik kan heel narrig worden als een auto kuren heeft.
Koop een Corvette C3, en niet de minst dure. Ik heb het beestje nu 9 jaar en altijd starten en lopen, geen hoge onkosten, onderdelen zeer makkelijk verkrijgbaar en genoeg old school garages.

Ik weet niet of je me nog voor de geest kan halen, maar ik pas maar slecht in een C3. Ben ooit naar een handelaar geweest om te passen. De droom om een C3 te kopen heb ik daar toen meteen achtergelaten :ROFLMAO:

@Twix zo erg is het allemaal niet hoor, maar het duurt gewoon wat langer bij de garage dan dat ik mij voorgesteld had en laat ik voorop stellen dat de kosten in CH natuurlijk niet als voorbeeld genomen dienen te worden voor de rest van de wereld, maar een oude auto heeft nou eenmaal wat meer liefde nodig.

Ja soms een diepe zucht, de deur wat harder dicht doen dan nodig is en de sleutels van een andere auto gaan halen. Het hoort er bij. In 10 jaar oldtimer rijden misschien 2 keer gebeurd dus het valr ook wel weer mee.

Daarom moet je eigenlijk meerdere oldtimers hebben. Als je er 5 of 6 hebt staan is er (bijna) altijd wel eentje die het doet!

Haha, de oplossing is dus meer oldtimers kopen :ROFLMAO:

Ik kan niet ontkennen dat ik al naar een 2de oldtimer heb gekeken... ach dag dromen, dat mag altijd uiteraard ;)

Ik heb 3 "gewone" auto's. Heb wel eens gehad dat ik weg wilde gaan, auto1 platte band. Dan maar auto 2...die niet wilde starten, accu leeg want stond al een tijdje stil. Oké, de Subaru... Die deed het wel. Dus ik ken het fenomeen zonder oldtimer.

Correct me if I'm wrong, maar heb het idee dat je niet erg (auto)technisch bent en je geeft ook aan dat je weinig tijd en geduld hebt. Zie ook al enorme bedragen voorbij komen. Ik gun je uiteraard alle plezier van de wereld maar heb je geen 'simpelere' en jongere oldtimer overwogen die ook leuk is? Niet dat er iets mis mee is om alles uit te besteden (zou ik ook doen. Hoewel; ik zou liever geld besteden aan huis met een tuin) maar veel bezitters van oldtimers zijn zelf ook wel een beetje handig.

Handig wordt je alleen als je oefent en je moet uiteindelijk ergens beginnen. Bij mij is dat met de Bird, ik wil geen andere, als ik gaande weg wat leergeld moet betalen dan is dat zo ;). Ik doe het liever zo dan dat ik over 30-40 jaar zeg, “had ik maar” of wat als… af en toe moet je het ook gewoon doen :)

Ik weet niet of je me nog voor de geest kan halen, maar ik pas maar slecht in een C3. Ben ooit naar een handelaar geweest om te passen. De droom om een C3 te kopen heb ik daar toen meteen achtergelaten :ROFLMAO:
Ik ga richting de 60 en ga je zaken vergeten, dat je een meer dan aardige kerel bent is mij zeker bijgebleven

Aardige kerels passen prima in een C3, dat bewijs jij ook. Alleen het wordt lastiger als die aardige kerels ook lange benen hebben.

Zojuist contact gehad met de garage, de auto is eindelijk klaar! De “schlussrechnung” wordt opgemaakt maar hij gaf al aan 26 uur minder nodig gehad te hebben, kleine meevaller! Hij had 32 uur onvoorzien ingepland in het geval het eea naar boven kwam, maar dat bleek maar 6 uur te zijn. Met een uurloon van CHF 160 is dat een “meevaller” van 4 mille.

De komende dagen even inplannen om de auto op te halen en tevens samen alles even na te lopen. Het regent veel en ik ben nog veel zakelijk onderweg deze week maar probeer dat woensdag of donderdag even te plannen.

Mooi dat de auto deze week klaar is! Nu hopen dat het goed weer wordt de komende weken en je er nog een beetje mee kan toeren.

@v d Heyden nee precies haha! Ik zal straks nog even wat fotos maken van onder de motorkap en vertellen wat er nieuw is. Nog geen tijd gehad, even tussen afspraken door opgehaald en thuis in de garage gezet.

Het volgende is in de garage uitgevoerd als per betaalde rekening*:

Mechanica
- Achterste remtrommels en remblokken vervangen
- Flens rechts uitbouwen, vlakdraaien, inbouwen
- Voorste rem demonteren, smeren, afstellen
- Remleidingen op achteras vervangen
- Tankdop vervangen
- Benzineslangen vervangen
- Carburateur uitbouwen, demonteren, reinigen in ultrasoon bad, nieuw afdichten, inbouwen
- Benzinepomp reviseren (vernieuwen)
- Sandwichplaat carburateur vervangen
- Wiellagers voor vervangen
- Uitlaatophanging repareren

Elektriciteit
- Kabelboom en alle kabels, zekeringen enz. in motorruimte vervangen
- Oliedruklamp repareren
- Remlicht repareren
- Accu vervangen (momenteel is er een te grote ingebouwd)
- Poolafdekking inbouwen

Extra werkzaamheden
- Bevestigingen voor uitlaatafhanging maken
- Verwarmings- en koelwaterslang vervangen
- Slangaansluiting waterpomp nieuw maken
- Accu pluskabel vervangen
- Diverse kabels in de motorruimte verwijderen
- Vacuümslang van de motorruimte naar het interieur vervangen
- Bedrading overdrive repareren
- Accuhouder maken

Service
- Motorolie verversen met filter