Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Thunderbird '57

Nee het wordt zeker geen Tesla meer, niet vanwege het merk zelf, ben zeer tevreden, maar het lijkt teveel op wat ik nu heb en ik zie ze niet snel met iets compleet anders komen.

Normaal gesproken koop ik tweedehands, mag wel wat luxer, mag ook best wel brandstof zijn (geen diesel), maar als het ICE is wel met een dikke motor. Dus ICE (benzine), PHEV (als ik er niet omheen kan) of EV.

Stationwagen of SUV, geen sedan of coupe.

Bouwjaar vanaf 2018 of nieuwer, geen giga grote km standen. Ik heb al wat autos op de shortlist ;). Prijsklasse zon CHF 50k-60k, voor de perfecte auto/samenstelling wat meer.

Nee het wordt zeker geen Tesla meer, niet vanwege het merk zelf, ben zeer tevreden, maar het lijkt teveel op wat ik nu heb en ik zie ze niet snel met iets compleet anders komen.

Normaal gesproken koop ik tweedehands, mag wel wat luxer, mag ook best wel brandstof zijn (geen diesel), maar als het ICE is wel met een dikke motor. Dus ICE (benzine), PHEV (als ik er niet omheen kan) of EV.

Stationwagen of SUV, geen sedan of coupe.

Bouwjaar vanaf 2018 of nieuwer, geen giga grote km standen. Ik heb al wat autos op de shortlist ;). Prijsklasse zon CHF 50k-60k, voor de perfecte auto/samenstelling wat meer.
Nieuwe Hyundai Santa Fé
64088108.png

• Leuk
Waarderingen: JL86
Inderdaad, echt een bijzonder ontwerp. Het geel staat hem (of is het een haar?) echt goed. Dit ontwerp heeft ook een kleur nodig om echt goed tot zijn recht te komen.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Ik heb het beestje nog geen naam gegeven, dus hem of haar maakt niet zoveel uit :). De kleur staat hem heel goed en laat de mooie lijnen goed tot hun recht komen. Zelf vind ik de achterlichten ook heel mooi staan, past ook heel erg goed in het concept.

Dat is Zweden.
Volgens AI.

Ja, in Zwitserland is het verplicht om overdag dimlicht of dagrijlicht te voeren. Dit geldt voor auto's, bestelwagens, vrachtwagens en bussen, en ook voor motoren, bromfietsen, e-bikes en e-scooters. Zodra je de Zwitserse grens overschrijdt, moet de verlichting dus ingeschakeld zijn.

Ik zou dan de stadlampjes en achterlichtlampjes vervangen door LED's (voor vergelijkbaar met 21Watt, wit en rood) en die via een eenvoudig relais schakelen.

Ja, in Zwitserland is het verplicht om overdag dimlicht of dagrijlicht te voeren. Dit geldt voor auto's, bestelwagens, vrachtwagens en bussen, en ook voor motoren, bromfietsen, e-bikes en e-scooters. Zodra je de Zwitserse grens overschrijdt, moet de verlichting dus ingeschakeld zijn.
Heb het opgezocht (niet blind AI vertrouwen enzo) en in de wetgeving komt het inderdaad zo terug. Weer wat geleerd. Ook dat de boete 40 CHF bedraagt. Dat is te overzien.

Ach met een Oldtimer laten ze het wat vaker gaan. Had een tijdje geleden politie achter mij toen mijn remlichten helemaal niet werkte en die hebben er niks van gezegd.

Net tijdens de lunch even naar een spijterij gereden, ik wil mijn stuur laten spuiten en tevens een paar onfijnigheden aan de lak laten verbeteren. Nu is het wachten op een offerte, maar lijkt mij een mooi klusje voor de wintermaanden.

Ik heb het idee dat ze er sowieso niet zo heel druk op controleren. Heb jaren in Zwitserland gereden en eigenlijk nog nooit met dimlicht altijd aan. Regelmatig vergeten aan te zetten destijds, en dat was toch echt nadat die wetgeving van kracht werd.

Een nieuw stuur kost al snel 400 euro, plus ik heb nu het origineel en dat is zonde om dan niet te gebruiken, plus een ander stuur vinden in het gebroken wit is heel lastig. Meeste zijn zwart.

Er was laatst bij Wheelerdealer een mannetje in Engeland die sturen opnieuw maakte. Kunststof eraf, reinigen en opnieuw in een mal kunststof op kleur erom heen gieten.... Zal hier, op het vaste land, toch ook wel iemand zitten?

Iets in Engeland:

of deze:

Laatst bewerkt:
Het is geen standaard stuur, dit kun je laten spuiten. Moet wel eerst geheel schoongemaakt worden en dan geschuurd worden, maar in principe is het een laklaag.

Ik zi
Er was laatst bij Wheelerdealer een mannetje in Engeland die sturen opnieuw maakte. Kunststof eraf, reinigen en opnieuw in een mal kunststof op kleur erom heen gieten.... Zal hier, op het vaste land, toch ook wel iemand zitten?

Iets in Engeland:

of deze:
ik zie de linkjes nu pas. Maar in principe zo iets ja, maar laat ik hier lokaal doen.

Er vloog helaas net een sportvliegtuigje over, was niet de enige die nog even van de zon gebruik wilde maken ;)

Terug
Bovenaan