Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Thunderbird '57

Ah, was de 5 op m'n rapport terecht! (Het laatste jaar als verplicht vak op de HAVO)
Mij hadden ze wijsgemaakt dat je Duits nodig had voor een studie Werktuigbouwkunde.... als ik die persoon ooit nog tegenkom.

Heel gek, als de ketchup voor m’n neus in de koelkast staat krijg ik hem niet gevonden… maar een rekenfoutje in bijv. een Excel model spot ik bijna direct :LOL:
Ik ook... en ook bij anderen. "Er zit een foutje in de formule in K456. Die waarde is niet logisch." Maak je geen vrienden mee.

Maar je bent nu toch ondertussen wel even naar beneden gelopen om te kijken? Ik had dat allang gedaan.

Heel gek, als de ketchup voor m’n neus in de koelkast staat krijg ik hem niet gevonden… maar een rekenfoutje in bijv. een Excel model spot ik bijna direct :LOL:
Vraag ff aan je vrouw of zij m heeft gezien. Geheid discussie over dat mannen nooit wat vinden al staan ze er met hun neus bovenop. Ik geef het direct toe over mijzelf.

Ja in Teams call met collega’s kun je dan beter je mond houden… ik deed in het begin wel eens mensen in een call met 10-15 man corrigeren, maar ik merkte dat het niet altijd goed aankwam… je kunt dus beter stil zijn en achteraf die persoon erop aanspreken ;)

Groot licht staat nu uit ;)

IMG-3247.jpg

Normaal is dat een blauw lampje... Veel oudere amerikaanse auto's hebben die voetschakelaar op die plek zitten. Gaan nogal eens stuk (maar 46, vocht e.d.)

• Leuk
Waarderingen: JL86
Nee, eerste instantie gebeurde het overdag, dat rode lampje is niet heel erg scherp dus dat viel mij niet op.

Voordat de auto van de zomer onderhoud heeft gekregen wilde de verlichting nog wel eens knipperen, dus ik dacht wellicht is het dat. Gisteravond gereden toen het donker was en dat was dus niet het geval.

Maar zo fel is het grote licht nu ook weer dat ik gisteravond dacht van hé dat is wel heel veel licht. Een auto van de jaren 50 heeft wat andere verstralers dan de moderne matrix van m’n Tesla waarmee je het hele dorp verlicht ;).

Zo leren we elke keer weer wat :ROFLMAO:

Ja scheelt wel met een oude auto inderdaad! Als ik mijn ZOE vergelijk met de full LED van de Focus... kan je beter de ZOE tegenkomen met grootlicht.
Rijd je daar veel mee in Zwitserland? Ik gebruik het hier amper. Heb de assistent ook uit bij de Focus.

Mij hadden ze wijsgemaakt dat je Duits nodig had voor een studie Werktuigbouwkunde.... als ik die persoon ooit nog tegenkom.
Ja, ik ben blijven zitten in de tweede klas MTS, een 4 op Duits, dus het jaar daarna dacht ik, scheisse, weer Duits, echter zat het toen niet meer in het vakkenpakket. Dat hebben ze geweten,

Toch goed genoeg om 8 jaar voor een Duits bedrijf gewerkt te hebben, ik was das hollandertje…..

De Tesla doet het automatisch en werkt best wel goed, hij blokkeert tegenliggend verkeer dus je verblind niemand. Kan ik best goed op de weg zien hoe dat werkt. Een van de weinige Tesla’s denk ik die tegenliggers niet verblind ;).

Hier rijdt ik ook veel op binnenwegen en landelijk wegen en daar is het wel fijn omdat het echt heel donker kan zijn en ook glooiend.

De Tesla doet het automatisch en werkt best wel goed, hij blokkeert tegenliggend verkeer dus je verblind niemand. Kan ik best goed op de weg zien hoe dat werkt. Een van de weinige Tesla’s denk ik die tegenliggers niet verblind ;).

Hier rijdt ik ook veel op binnenwegen en landelijk wegen en daar is het wel fijn omdat het echt heel donker kan zijn en ook glooiend.
Ja hier ook soms op de N-wegen. Veel tegenliggers op de snelweg hebben grootlicht en de assistent werkt dan minder goed merk ik. Maar er is hier ook best veel verlicht. En de standaardverlichting van de Focus is al best goed, dat scheelt ook. De ZOE is echt waardeloos wat dat betreft.

Bij onze model 3 is de functie auto grootlicht niet altijd even lekker, zet hem dan ook regelmatig uit (spraakcommando), doet de CX-5 net iets beter, al is hier een fysieke draaiknop voor.

Het verschil tussen altijd aan en altijd uit.

Bij mij vooralsnog wel, maar met een update kan dat zo veranderen. Ik ben alleen niet over de ruitenwissers tevreden, die bedien ik 90% van de tijd handmatig wat gewoon heel irritant is!

Bij de nieuwe model Y werkt het ook echt super goed. Menig donkere N weg tussen de bossen gezien afgelopen week, geen gesein van tegenliggers.

Ruitenwissers vind ik ook te langzaam aan gaan en druk ik zelf de knop in

Ha, zo’n beetje dezelfde, alleen iets andere kleuren in het interieur en een automaat ipv handbak. Dit lijkt nog de originele kleur, die van mij is in de jaren 90 opnieuw gespoten en is iets feller geel. Die van mij is tevens een 5.1L ipv 4.8L scheelt zo’n 50 pk toch wel ook.

Dan heb jij een D-code 312. Het verschil met een 292 is iets kleiner dan die 50pk. (245pk vs 212pk) Maar er zullen ongetwijfeld in de loop der jaren een paar paarden weggelopen zijn....

Laatst bewerkt:

Bij de ID3 idem. Ik gebruik het best regelmatig. Sowieso zijn die LED lampen ideaal qua lichtbeeld. In de S trouwens ook. In dat opzicht zweer ik er wel bij. De Triumph zijn net van die waxinelichtjes. Kijken of ik daar van die aftermarket lampen kan vinden die niet zo'n hoog Alibaba gehalte hebben.

Toch wel vermakelijk dat mensen naar je gaan seinen. Als ik die foto's zo bekijk zie ik niet zo heel veel licht om eerlijk te zijn. Denk ook niet dat er hier in Nederland veel mensen zouden seinen.

En leuk cadeautje zo'n kalender. Wanneer gaat die van jou voor revisie ;)

Vandaag begonnen met het stuur, ik wil hem gaan schuren en dan opnieuw in de lak zetten. Een nieuw replica stuur kost snel $400 in Amerika dus het is het proberen waard.

IMG-1004.jpg

Toeter gaat er vrij makkelijk af, kwestie van aanvoelen, indrukken en naar links draaien. Lastige is dat je stuur mee wilt draaien, dus even stuur tussen je benen klemmen en het zo voor elkaar zien te krijgen.

IMG-1006.jpg

Hoofdmoer eraf en nu loop ik vast. Ik krijg het stuur er niet af, heb ik hier verder nog een speciale stuur sleutel voor nodig? Iemand ideeën?

IMG-1007.jpg

Zit er schroefdraad in de 2 binnenste gaten? Dan even een soort poelietrekker maken van een stukje staal? Bij m'n Nissans was het een conisch gedeelte, waar je het stuur op schoof en vastklemde door de vastdraaidende centrale moer. Bij m'n Landrover zat er een borgboutje dwars op de stuurstang.

AI is dan toch een handige tool:

Step-by-Step Guide:
  1. Safety First: Park the car with wheels straight, then disconnect the negative battery cable.
  2. Remove Horn Ring: Firmly press inward on the horn ring and twist it to the left until it releases and lifts off.
  3. Loosen Center Nut: Unscrew the large center nut, but leave it threaded on by a few turns to keep the wheel from flying off when it breaks loose.
  4. Attach Puller: Thread the two 5/16 bolts into the designated holes on the wheel hub and snug them with the 1/2 inch socket, centering the puller.
  5. Extract Wheel: Slowly tighten the center bolt of the puller tool; this will press against the steering shaft and pull the wheel off its splined hub.
  6. Final Removal: Once loose, remove the nut and carefully pull the wheel off, potentially tapping the back gently if it's stubborn.

Ik draai de moer er weer op tot hij ongeveer gelijk zit met de as. Als het stuur nu loskomt kan het niet tegen je eigen hoofd komen of iets anders beschadigen. Dan met je benen het stuur naar je toe trekken, eventueel wat tikken met een rubberen hamer. Tot nu toe altijd zo gelukt.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Terug
Bovenaan