Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Thunderbird '57

Wel handig om het in ieder geval snel af te ronden want rijdt nu zonder die panelen rondt. Is wel aan de binnenzijde maar met dit natte weer wellicht niet het meest verstandige.

Vandaag een dopsleutel setje kunnen kopen, waarmee het gelukt is, maar man man man, wat een irritant boutje om los te krijgen.

Maar zodra je hem los hebt is het appeltje eitje, filters krijg je er makkelijk uit, de nieuwe gaan er makkelijk in en binnen een paar minuten heb je de hele boel weer dicht!

IMG-3755.jpg

IMG-3756.jpg

Je ziet er niks van!

IMG-3757.jpg

Morgen een afspraak bij een garage voor de opvolger! Ze doen mij tevens een voorstel voor inruil, maar ik denk dat ik hem uiteindelijk toch privé ga verkopen (levert vaak wat meer op)!

Dit weekend staat de Bird weer op de planning, ik heb in ieder geval een rubberen hamer gekocht en het stuur inmiddels een paar keer met WD40 ingespoten de afgelopen weken dus ik hoop dat ik hem los krijg!

Bij m'n Nissannetjes was het stuur verwijderen best wel een opgave. Bouten in het stuur, centrale bout aandraaien met een momentsleutel (lekker lang) met de rechter hand en de moer onder het plaatje van de eigen gefabriceerde poelietrekker (stukje 6 mm dik staal met 3 gaten) dmv een steeksleutel met de linkerhand tegenhouden en gelijk met links en knieën zorgen dat het stuur niet meedraait. Het stuurt mocht kapot, werd vervangen door een sportstuurtje, dus gewoon doorgaan.... Harde knal en de naaf schoot los van de conus. Stuur niet beschadigd. Succes!

• Leuk
Waarderingen: JL86
Prachtige auto!! Ik zeg doen. Je wilde toch wel een lichter kleur interieur? Als ik ergens wel kritisch mag zijn specifiek op dit model; ik vind het interieur er wat vermoeid uitzien; bestuurdersstoel, stuur, armsteun middenconsole, touchpad. Weet niet wat de km stand is ?

Verder zo te zien wel erg lekker gespecd met die prachtige speakers.

Ik wilde ze inderdaad eigenlijk met zilveren velgen, maar 99% van de GLEs die verkocht zijn is in het zwart... Het zijn overigens 22 inch velgen en ik denk dat een nieuw setje al snel 4.000 - 5.000 euro kost.

Auto is echt full options, alle gekste opties zitten erop, soft close, verwarmde ruitenwisserbladen (magic vision control), massage stoelen, 7-zitter, 2-de zitrij elektrisch, augmented reality navigatie, teveel om alles te checken tijdens de proefrit.

De auto heeft 54.000 km gereden en heeft 10 jaar/100.000km gratis onderhoud er nog op zitten. Origineel Zwitsers geleverd en alles in orde. Staat bij Merecedes met AMG Certified te koop, dus volledig gechecked en komt nog met garantie.

ik vind het interieur er wat vermoeid uitzien; bestuurdersstoel, stuur, armsteun middenconsole, touchpad. Weet niet wat de km stand is ?
Het is vooral de "wang" van de stoel ,de rest ziet er nog wel gewoon goed uit. Maar ik merkte met instappen, dat je jezelf daar continue over heen moet tillen, dat zal wel de reden zijn dat die kant snel slijt. Je zit natuurlijk behoorlijk hoog. Auto is al 5 jaar oud, dus wellicht de leeftijd. Ach hij is ook de helft van de nieuwprijs (150k ;)).

Met betrekking tot de samenstelling, licht interieur ja, maar ik heb hem liever full options, het is keuzes maken op de tweedehands markt. Het gross is volledig zwart of grijs. Dat wil ik niet.

Maar ik merkte met instappen, dat je jezelf daar continue over heen moet tillen, dat zal wel de reden zijn dat die kant snel slijt. Je zit natuurlijk behoorlijk hoog. Auto is al 5 jaar oud, dus wellicht de leeftijd. Ach hij is ook de helft van de nieuwprijs (150k ;)).
Ah oké en is het wel OK , ik herken het wel hoor had het ook bij mijn auto door de hoge wang. Kan je redelijk prima oplossen of laten oplossen.

Is ff anders dan een tesla hehe

Je moet echt de auto inklimmen, was vergelijkbaar bij de Range Rover Sport destijds. Dus dat is gewoon het eerste wat slijt. Ach over een paar jaar rijdt ik toch weer wat anders :ROFLMAO:.

Ook leuk is de sportuitlaat open zetten :p

Ze hebben hem nu voor mij gereserveerd, komende dagen ga ik beslissen.

Inruil Tesla is waardeloos, ga ik niet doen, wellicht zelf eerst proberen te verkopen.

Ze hebben al aangegeven dat als ik besluit hem te kopen dat ze hem best wel een maand daar willen houden zodat ik tijd heb om de Tesla te verkopen. Financieel wel dan vast maar betalen pas bij ophalen.

Wel fijn, dan zit ik niet met 3 auto’s tegelijkertijd opgescheept.

Ik vind de kleur (exterieur) mooi, maar ik snap die C-stijl echt niet. Maar dat heb ik met veel auto's tegenwoordig. Maar ach, als jij er maar blij van wordt :) mijn auto heeft erg dikke billen, moet ik ook aan wennen.

Mooie kleur. Duidelijk maar niet te. Velgen en banden kost wel wat in die maat ja :rolleyes:
Hoe ervaar je die ‘handgrepen’ aan beide kanten van de pook?

Ze hebben al aangegeven dat als ik besluit hem te kopen dat ze hem best wel een maand daar willen houden zodat ik tijd heb om de Tesla te verkopen. Financieel wel dan vast maar betalen pas bij ophalen.
Zo das meedenken met de klant.

Ja heb al eens vaker geschreven dat ik de Mercedes-Benz 6 cilinder ook echt magistraal vind klinken in de 53 AMG.

Is tegenwoordig een I6 dacht ik? Voor het lachwekkende 4 cilinder tijdperk. Ben niet zo thuis in de MB motoren. Ervoor V6 geloof ik.

Mooie kleur. Duidelijk maar niet te. Velgen en banden kost wel wat in die maat ja :rolleyes:
Hoe ervaar je die ‘handgrepen’ aan beide kanten van de pook?
Ik heb nog geen noodstop moeten maken ;). Maar ze zitten niet in de weg, het zal meer een ontwerp feature zijn. Zit ook Ambient lightning in. Je zit goed ingebouwd, echt een cockpit gevoel.

Ja heb al eens vaker geschreven dat ik de Mercedes-Benz 6 cilinder ook echt magistraal vind klinken in de 53 AMG.

Is tegenwoordig een I6 dacht ik? Voor het lachwekkende 4 cilinder tijdperk. Ben niet zo thuis in de MB motoren. Ervoor V6 geloof ik.
I6 idd tegenwoordig met EQ Boost, mild hybride, doe toch nog iets goed voor het milieu.

Inruilvoorstel voor de Tesla was CHF 27.000, 49k CHF afschrijving in 3.5 jaar…

TCO van zo’n GLE53 (of m’n vorige RRS) is hetzelfde als die van de Model Y. Drie keer raden welke auto ik dan liever rijdt…

Hmmm, hoe beroerd is de prijs van de Y, long range toch?
Long Range inderdaad, 2022 met 43.000 km op de teller. Enhanced Autopilot en extra sinds velgen met winterbanden.

Kleine schade aan de bumper, niks spannends, morgen ff bij de verzekering melden en dan laten repareren. Stoorde mij er zelf niet aan maar voor de verkoop wat beter.

Ik ga hem voor CHF 33.900 te koop zetten en hoop op 30k.

Ik vind de GLE ook een fraaie auto en in deze uitvoering zou ik hem ook wel willen. Neem ik de zwarte velgen ook voor lief.

De GLE heeft ook ons onze lijst gestaan, maar bij ons won de ratio voor een keer.

• Leuk
Wat een onrust, als je naar voren kijkt... overal lijnen, knoppen, roosters... Ik hou wel van een beetje minimalistisch, waarin Tesla misschien wat in doorgeslagen is, maar dit....

• Leuk
De roosters zijn wel wat prominent aanwezig door de kleur en dat is imo onnodig (disfunctional colour coding :p ) maar voor de rest vind ik het wel mooi overzichtelijk

• Leuk
Ontzettend gave wagen, ook echt een schitterende kleur! Ik snap de opmerkingen dat het interieur wat druk oogt, maar ik zou me daar zelf niet aan storen (denk ik). Wellicht dat het op de foto ook anders overkomt dan in het echt.

Veel rijplezier ;)

• Leuk
Je begeeft je in een totaal andere wereld tov de Tesla uiteraard. Ik had er tijdens het rijden geen last van, wat scheelt is dat je een heel groot HUD hebt met alle info, dus je kijkt eigenlijk altijd door de ruit en bent minder in de cockpit bezig. Je merkt wel dat alle knopjes en alle materialen om je heen echt top kwaliteit zijn. Dat kunnen ze bij Mercedes wel.

Mooie switch! Ik ben zelf geen MB fan maar ik kan deze wel waarderen. Ik ben het met @dedude eens, op de foto's lijkt het er wat "geleefd" uit te zien, maar met wat TLC is dat ook wel een stuk beter te krijgen.

Het kan ook best wel met de lichtinval te maken hebben. De middenconsole is gewoon prima. De zijwang van de bestuurdersstoel mag aangepakt worden, maar dat kunnen we nog wel later doen. Je koopt uiteindelijk een tweedehands auto, dus er is altijd wel iets mee. Verder ziet hij er van binnen en van buiten goed uit en belangrijker is dealer onderhouden en AMG certified, je weet dan dat je gewoon iets goeds koopt. Plus echt full options, wat ook lasdtig te vinden is. Dus pros vs cons.

Je moet echt de auto inklimmen, was vergelijkbaar bij de Range Rover Sport destijds. Dus dat is gewoon het eerste wat slijt. Ach over een paar jaar rijdt ik toch weer wat anders :ROFLMAO:.

Ze hebben hem nu voor mij gereserveerd, komende dagen ga ik beslissen.

Inruil Tesla is waardeloos, ga ik niet doen, wellicht zelf eerst proberen te verkopen.

Wel fijn, dan zit ik niet met 3 auto’s tegelijkertijd opgescheept.
Ik zeg doen!

• Leuk
Tsja, ik ben niet van de suvs maar ik moet ook eerlijk zijn, dit is best een lekker ding. Sowieso de mooiste GLE/ML tot dusver qua model. En die zwarte velgen horen gewoon bij het stereotype. Je zou er eigenlijk wat stoeprandschade op aan moeten brengen, dat roept wellicht nog een heel klein beetje sympathie op bij de gemiddelde passant (mits je daar gevoelig voor bent, uiteraard).

BTW Dit is niet de phev, toch?

Laatst bewerkt:
Doen. Past een stuk beter bij een Rolex-handelaar. :p
Mocht ik nog een nachtelijke apotheek ambitie hebben dan kan ik hem mat zwart wrappen en dan ben ik ook klaar ;)

Gefeliciteerd!! Tezl wordt export gok ik?
Ik heb geen idee, ik ga him privé verkopen, binnenkort maar eens online zetten. Wil nog ff een paar krassen op de bumper laten repareren. Net bij de verzekering gemeld.

Tsja, ik ben niet van de suvs maar ik moet ook eerlijk zijn, dit is best een lekker ding. Sowieso de mooiste GLE/ML tot dusver qua model. En die zwarte velgen horen gewoon bij het stereotype. Je zou er eigenlijk wat stoeprandschade op aan moeten brengen, dat roept wellicht nog een heel klein beetje sympathie op bij de gemiddelde passant (mits je daar gevoelig voor bent, uiteraard).

BTW Dit is niet de phev, toch?
De facelift van 2023/2024 is PHEV, maar deze generatie is een mild hybride.

P.s. ik heb liever geen stoeprand schade maar het is helaas vaak niet tegen te gaan.

Maar het gat wat je nog hebt is dan 3k CHF? Je hoopt op 30 en krijgt 27 bij inruil? Kan je daar niet (bijna) uitkomen? 2k meer inruil en voor dat laatste rooitje geen gedonder?

27 was al hoog voor ze, 29-30 moet ie in de markt opleveren dus dan hebben ze 0 winst als ze mij er 29 voor geven, maar ze moeten wel een jaar garantie afgeven, dus dat doen ze niet en momenteel ga ik hem niet voor nog minder verkopen.

Net de verzekering gesproken, heb een hele kleine parkeerschade op de bumper, paar krassen, maar dacht laat ik het maar repareren voordat ik de auto verkoop.

Dichtsbijzijnde garage die aan "Tesla" kan werken is 30 km hier vandaan... Gelukkig hebben ze een haal en breng service en krijg ik vervangend vervoer. Eigen risico CHF 100.

Ik heb tevens nog een deukje op de achterklep, ik denk dat er ooit een keer een fiets tegenaan gevallen is. Laat ik meteen meenemen, idem CHF 100. Dus voor 200 totaal ben ik dan klaar.

Heb je dan niet zoals hier gelijk een malus te pakken waardoor de GLE gelijk tig keer duurder wordt qua verzekering?

Terug
Bovenaan