Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Thunderbird '57

Voor de Tesla iets meer dan CHF 2.000 per jaar, maar dan is wel zon beetje alles inbegrepen.

De kogel is door de kerk, ik koop de GLE53 AMG, aangezien hij aan de andere kant van de wereld (Zwitserland) staat, ga ik niet nog een keer op en neer rijden, dus ze sturen de contracten op. Volgende week tekenen, ik gooi hem in de prive lease, ze bieden momenteel ontzettend lage rentes aan, dus het is interessant om te leasen.

De Tesla maar eens goed poetsen en wat fotos maken en online zetten

Haha, nee laten we eerst even de auto in ontvangst nemen ;).

Wellicht op het moment dat ik een set nieuwe banden nodig heb dat ik kan overwegen een extra set te kopen (zomer / winter), maar dat bekijken we terzijnertijd wel.

Heel mooi @JL86 ! Gefeliciteerd.

Interessant die private lease. Ik zag laatst ook een aanbieding en dacht toch hmm.

Ben niet zo van ‘lenen’ of zo’n constructie privé maar naar de kosten kijkend loont het best de moeite.

En 2,000 per jaar is ook niet veel voor verzekering

• Leuk
Waarderingen: JL86
Interessant die private lease. Ik zag laatst ook een aanbieding en dacht toch hmm.

Ben niet zo van ‘lenen’ of zo’n constructie privé maar naar de kosten kijkend loont het best de moeite.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar in Amerika moet je echter heel goed naar de voorwaarden kijken. Je wordt gelokt met een mooie prijs, maar dan mag je drie rondjes om de kerk rijden. Rijd je meer dan ben je aan de beurt.

Nee dat valt allemaal wel mee, je gaat voor een vast termijn een (financiele) lease aan.

Termijn, rente (in dit geval 2.9%) en restwaarde staat vast. Op het einde, kun je hem voor de restwaarde kopen. Je kunt hem ook eerder uit de lease kopen, dan betaal je de boekwaarde.

De garantie en service loopt sowieso bij Mercedes.

Verzekering en wegenbelasting betaal je zelf en de auto staat op jouw naam.

Ik ben verder ook niet van het geld lenen, zelfs mn telefoons etc. koop ik cash, maar dit is behoorlijk wat geld en geld maakt geld, dus ik steek of CHF 70k in deze auto, of ik laat het in een beleggingspotje staan, wat momenteel behoorlijk goed rendeert. De Bird zit ook behoorlijk wat geld in al inmiddels en we willen ook nog eens een vakantiehuisje kopen.

Wat ik overigens nog overweegt heb is de GLC EV, ik krijg nu tm 17% korting bij Mercedes op nieuwe autos. Als ik die samenstel, full options dan kom ik op ongeveer CHF 100.000 uit. Met korting dus een stuk lager. Op nieuwe EVs krijg je 0% rente (gratis geld?), alleen ik durf de afschrijving van nieuwe EVs momenteel niet nog een keer aan!

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar in Amerika moet je echter heel goed naar de voorwaarden kijken. Je wordt gelokt met een mooie prijs, maar dan mag je drie rondjes om de kerk rijden. Rijd je meer dan ben je aan de beurt.
Klopt in NL ook , na 10,000 km wordt het fors duurder

Uiteraard altijd goed naar de voorwaarden kijken. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ik op het einde van de rit een paar duizend er extra bij moet omdat de marktwaarde lager is tov de restwaarde van de lease. Maar dat verlies had ik anders ook gehad als ik hem zelf cash had gekocht.

Belangrijker nu is schade (afschrijving) beperken op de Tesla :ROFLMAO:

Kan je dan ook, bij een hogere restwaarde, de auto inruilen met "winst"? Of kopen en dan ergens anders inruilen of verkopen.
Ik kan dat met de Capri wel. Garage zei ook dat de restwaarde vaak hoger ligt dan vast is gelegd. Makkelijk gezegd lijkt mij en ik vind van €50k naar €20k in 3 jaar met 20k per jaar aan kilometers vrij fors, maar dat blijft een glazen bol...

Kan je dan ook, bij een hogere restwaarde, de auto inruilen met "winst"? Of kopen en dan ergens anders inruilen of verkopen.
Ik kan dat met de Capri wel. Garage zei ook dat de restwaarde vaak hoger ligt dan vast is gelegd. Makkelijk gezegd lijkt mij en ik vind van €50k naar €20k in 3 jaar met 20k per jaar aan kilometers vrij fors, maar dat blijft een glazen bol...
Yes dat kan hier ook! Maar zoals je aangeeft restwaarde inschatten blijft natuurlijk een beetje glazenbol werk.

Het is een pure financiele lease, dus vooraf vastgesteld wat de betalingen zijn van A tot Z.

Ja dat heb ik ook, wel prettig. Maar jij doet geen aanbetaling denk ik, wel? Dat heb ik wel gedaan, puur om de maandelijkse afbetaling omlaag te doen. Met 0,99% rente had ik het wellicht beter niet kunnen doen, maar zo vind ik het prima.

• Leuk
Aanstaande maandag een afspraak bij de garage voor de schadereparatie aan de Tesla. Ik krijg vervangend vervoer mee. Lekker snel zo, prima!

Gefeliciteerd met de nieuwe GLE!

M.b.t. de verzekering, zit daar geen cap op? Stel je hebt twee keer een schade van €5k+?
dank je!

Oeh dat weet ik niet precies, lijkt me wel dat er een cap op zit idd maar daar zit ik niet aan dus kom er goed mee weg. Het is ook geen grote schade, het zijn echt kleine krassen voor en een heel klein deukje op de achterklep.

Ik dacht even het topic doorlezen voor een update over het stuur, maar het nam een heel andere wending. Dikke bak, gefeliciteerd.
Haha! De spanning is nog even daar mbt stuur, ik ga er dit weekend is met een rubberen hamer mee aan de slag!

Bedankt ook!

De Rivian R2 had ik graag gewild maar Rivian verkoopt nog steeds niet in Europa en dat wordt vooralsnog steeds verder uitgesteld.

De Lucid Gravity vind ik ook mooi, maar ik ga voor geen goud meer een nieuwe EV van een nieuw merk kopen. Ik vind dat zonde van m’n geld! Als die over een paar jaar gebruikt voor een schappelijke prijs te koop staan dan zal ik er wel weer naar gaan kijken.

@Mechanix jawel hoor! Het is de auto die ik het langste gereden heb. Ik heb er geen enkel probleem mee gehad en het is altijd prima geweest.

Alleen doet de afschrijving de business case de nek om, voor hetzelfde geld heb ik een luxere auto. Ik heb ook de pech gehad dat ik deze auto gekocht had, een paar maanden voordat Elon alle prijzen met 10.000 verlaagde.

Ik denk dat als je op de markt bent voor een tweedehandse Tesla, dat je echt wel spekkoper bent, want voor het geld wat er nu nog gevraagd wordt krijg je echt wel heel veel auto ervoor terug!

Auto net gewassen, dit zijn de krassen op de bumper. Niet heel spannend.

IMG-3836.jpg

Deukje in de achterklep:

IMG-3834.jpg

Wat mij echter opvalt is dat de auto heel veel van deze kleine zwarte puntjes heeft. Krijgt een detailer dat er nog uitgepoetst? Slechte lak kwaliteit lijkt me na 3.5 jr zou dat toch niet zo mogen wel?

IMG-3835.jpg

Proficiat met de GLE, wel echt weer wat anders dan de Y. Nu nog hopen dat je de Y een beetje fatsoenlijk verkocht krijgt en het niet zo'n saga wordt als met de verkoopveiling eerder....

• Leuk
Ik heb het interieur amper gepoetst de laatste 3.5 jaar, gewoon niet al te veel eten en spugen in de auto ;)

• Leuk
Waarderingen: Twix
Het is leder, dat scheelt weet iets. Maar mijn ervaring is dat je het al gaat zien als je er met een spijkerbroek op zit.

Ik hoor ook altijd die verhalen van spijkerbroeken op lichte bekleding, maar heb daar echt nog nooit last van gehad.

De Rivian R2 had ik graag gewild maar Rivian verkoopt nog steeds niet in Europa en dat wordt vooralsnog steeds verder uitgesteld.
Ik heb nog een reservering lopen voor de R2. Maar afgezien van reclame krijg ik maar weinig updates over eventuele levering.

Ik heb nog een reservering lopen voor de R2. Maar afgezien van reclame krijg ik maar weinig updates over eventuele levering.
Ja mooi merk wel, volg ze al lang, heb zelfs een paar jaar aandelen gehad. Maar ik zie nog geen beweging in Europa!

Terug
Bovenaan