Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Thunderbird '57

Zoiets? ;)

Chat-GPT-Image-Feb-9-2026-01-22-37-PM.png

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! Dat is wel een schitterende wagen die je nu in vooruitzicht hebt. Moet je er lang op wachten? Je had qua merk wel een vooruitziende blik maar het type is dus anders geworden dan je twee maanden geleden in gedachten had... #aiwedstrijd
IMG-3046.png

• Leuk
Waarderingen: JL86
Een G500 zo in het donker blauw is idd een “ultieme” droom. Dan moet er toch nog wel 25-30k bij voor een tweedehandse! Mochten jullie mij willen sponsoren sta ik daar uiteraard voor open! ;)

De Tesla opgehaald vandaag, schades gerepareerd en ze hebben hem van binnen en buiten gepoetst. Ik heb tevens een speciale doek mee gekregen, om hem te poetsen, voornamelijk de zwarte puntjes op de lak weg te poetsen. De poetsdoek is van een speciaal materiaal, waardoor je het best wel goed weg krijgt. Is dat probleem ook weer opgelost en ziet de Tesla er eigenlijk gewoon nog heel erg goed uit!

Zojuist de afspraak bij Mercedes gemaakt om de GLE53 AMG op te halen. 27 Februari is het zo ver :). Er is nauwelijks tot geen interesse in de Tesla, ik neig sterk naar hem te houden, dan maar 3 autos. De auto is nog zo goed als nieuw, zeker nu de kleine schades gerepareerd zijn, ik ga die niet voor een appel en ei weg doen.

Vreemd, had ik niet verwacht! Weinig km, jonge auto, long range.. misschien het verkeerde land? Is CH niet van de EVs?

Nieuwverkopen EV was vorig jaar 20% hier, dus wel wat achter op NL, wordt ook niet zo door de overheid gepushed, geen inventives/subsidies.

Op een paar cowboy autohandelaren na is er vooralsnog geen interesse en de auto bijna gratis weggeven ga ik niet doen.

Ik heb weinig kosten om hem te houden, geen wegenbelasting, verzekering kan ik onder de “paraplu” van de GLE en mijn overige verzekeringen hangen, dus kost bijna niks extra’s.

Ik kan het altijd nog aankijken of er wellicht nog een juiste koper komt die bereid is een fatsoenlijke prijs te betalen, maar ik ga daar niet maanden op wachten want heb de GLE al gekocht.

Echt? autoscout24.nl is wel gratis dus misschien dat je hem daar kan plaatsen. Import in NL kost 300,- ofzo voor die Tesla. Kan mij best voorstellen dat er hier wel animo voor is.

Met alle respect, de euro is niks waard dus dat levert financieel niks op omdat ik veel op de wisselkoers in moet leveren ;) dan ga ik een hoop moeite doen voor niks. Ik hoop gewoon nog stiekem op een lokaal persoon die bereidt is net even wat meer te betalen, maar acht de kans klein. Dan gebruiken we hem maar als boodschappen auto ofzo…

Je kunt als particulier ook gratis op Autowereld.nl een autoadvertentie plaatsen. Twijfel wel of er veel interesse is om hier een Tesla Y in Zwitserland op te halen, maar als de prijs daarnaar is/wordt?

@Janneman ja precies ;)

Dit is het. Grijze voelt rubberachtig aan en is wat stroef maar werkt echt super! Alle zwarte spikkeltjes mee weg gekregen.
IMG-3918.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb hem eens uitgerekend. Uitstoot van 258 gram per km. Val je in de laatste categorie. Kom je op bijna €74.000,- aan bpm uit! :eek:

Ik heb hem eens uitgerekend. Uitstoot van 258 gram per km. Val je in de laatste categorie. Kom je op bijna €74.000,- aan bpm uit! :eek:
Ja dus nog prima 20-25k rest bpm gok ik.

Tel er invoerrechten en btw (privé) bovenop en je gaat makkelijk over de 90k heen. Oh ja en zwakkere koers euro.

Hoger gemiddeld inkomen en lagere kosten auto. Toch maar weer eens naar Zwitserland kijken qua emigreren ;)

Dan ga je over de 100k heen. CHF 64.900 is namelijk al meer dan 70.000 euries. Plus BPM (20-25k), invoeren en BTW (btw over de BPM of over alles?). Wellicht kun je de BTW van hier nog terugvorderen (8.1%), maar dat is dan ook nog maar een slok op de borrel…

Dat is niet te doen inderdaad. Het verbaast me ergens wel dat je zo weinig animo hebt voor de Tesla. Nette kilometerstand, long range, je zou verwachten dat daar wel interesse in is.

Ja ik kijk er ook van op! Zit zelfs nog garantie op… Eigenlijk gewoon een top aanbieding, voor 33k krijg je er veel auto voor terug.

Een kennis van me heeft zn boerderij hier verkocht en zit nu in Canada, maar de Rockies zien vanaf je veranda laat het erg kriebelen, al zal het bij ons het fantaseer stadium niet voorbij komen.

@JL86 moet je ook een derde parkeerplek regelen nu of kun je die merc er zo naast schuiven?

Terug
Bovenaan