Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Thunderbird '57

Ik weet nog een plekje dat aan bovenstaand voldoet :rolleyes:
Andorra.
Mijn beste vriend al sedert 45+ jaar is naar daar geëmigreerd met zijn gezin.
Amper belastingen en toch is alles goed geregeld, toeristen brengen toch geld genoeg binnen - is wel serieus slecht qua bereikbaarheid om mijn petekind er te gaan bezoeken.
Dan is Zwitserland interessanter, ik heb er jaren gewerkt als expat (Nyon, 20 km van Genève) maar kon niet zo goed wennen aan de stugge Zwitserse mentaliteit. Wel aan de fiscaliteit ;)
De leukste collega’s voor mij waren toen de Fransen die pendelden. Maar man wat rijden er dikke auto’s rond. Daar zag je echt geen schrale 518 of 520d rijden.

Hier de blik op de Algarve in Portugal, niet te ver van Faro (luchthaven) en vlakbij de zee, bvb het gezellige Tavira. Goedgelegen immo is daar ook duur (waar niet tegenwoordig…) maar het leven is goedkoop in vgl met hier,
Voor de prijs van een voorgerecht hier heb je daar een 3 gangen menu. Simpel maar met lekkere verse ingrediënten.

Gullwing zit in Spanje, bevalt hem volgens mij heel goed..
groot deel van het jaar idd, heerlijk cowboy land. Alles kan min of meer.
in de VS droogt mijn markt momenteel redelijk op, dus ben weer lekker bezig in ES
Hier de blik op de Algarve in Portugal, niet te ver van Faro (luchthaven) en vlakbij de zee, bvb het gezellige Tavira. Goedgelegen immo is daar ook duur (waar niet tegenwoordig…) maar het leven is goedkoop in vgl met hier,
Voor de prijs van een voorgerecht hier heb je daar een 3 gangen menu. Simpel maar met lekkere verse ingrediënten.
algarve is ook mooi, maar centjes verdienen gaat net wat moeilijker dan in spanje.

Kentekenbewijs van de GLE53 AMG ontvangen, het feest kan bijna beginnen ;)

IMG-3928.jpg

Je moet de auto altijd in je eigen Kanton registreren en op kenteken zetten.

Voor mij is dat in ZH, dus vandaar dat ze het kentekenbewijs opsturen.

De verzekering heeft hem digitaal ook al geregistreerd dus met dit bewijs ga ik naar de lokale Strassenverkehrsamt om hem op mijn naam te zetten en dan is hij tevens kenteken gebonden.

Kentekens in CH zijn persoonsgebonden, niet auto gebonden.

Je neemt dus in principe je kenteken mee als je van auto wisselt. Zo heb ik al mijn autos in CH op hetzelfde kenteken gehad, behalve de Thunderbird.

Je kunt ook 2 autos op 1 kenteken zetten, je mag ze dan niet tegelijkertijd rijden, maar wisselen, dat ga ik nu met de Tesla en Mercedes doen. Dus ik registreer de Mercedes op hetzelfde kenteken nummer als de Tesla.

Dat mag maar met 2 autos, het voordeel is dat je maar 1 keer wegenbelasting betaald, in dit specifiek geval maakt dat niet uit omdat je voor een EV geen wegenbelasting betaald. Maar mocht je twee dikke brandstof autos hebben kan dat wel een verschil uitmaken. Je hebt dan ook maar 1 verzekering nodig, die dekt dan beide autos. Premie is iets hoger, maar goedkoper tov losse verzekeringen.

Ik heb er over nagedacht om de Thunderbird in eerste instantie op hetzelfde kenteken te zetten als de Tesla, maar omdat die een veteranenstatus heeft, ligt het wat ingewikkelder, je krijgt dan een flinke korting op de wegenbelasting en mag maar 3.000 km per jaar rijden. Tevens heb je voor Oldtimers speciale verzekeringen, die ook waardestijgingen van 30% dekken, die kan ik niet met de Tesla combineren.

Ja, maar olie staat nu op de hoogste prijs sinds vorig jaar juli. Iran, China en Rusland houden een militaire marine “oefening” in de straat van Hormuz. Euhm, ik zou het goedje nu dus niet direct gaan shorten…
En net dan koopt onze goede vriend uit CH een gasguzzler buiten categorie :ROFLMAO: timing is everything ;)

Ik zal het bijhouden zodra ik de auto heb, ik denk niet dat een proefrit zeer representatief is, maar ik verwacht ook niet dat ik jouw Bmw kwa waarde evenaar ;)

Het verbruik van de Bird heb ik nog niet naar gekeken zal wel wat hoger zijn. Met de Benz ben ik blij met 10-11L op 100 km. Volgens AW carbase moet dat mogelijk zijn.

Je kunt ook 2 autos op 1 kenteken zetten, je mag ze dan niet tegelijkertijd rijden, maar wisselen
Dat is inderdaad zoals ik het me daar herinner. Mijn tante doet dat al jaren. In de zomer de V70 T6 AWD en in de winter een MG ZR (dacht ik, een kleine met AWD in ieder geval).

• Leuk
Waarderingen: JL86
Toch wel prettige regelgeving, zeker dat er meerdere auto's op een kenteken kunnen staan. Het wordt in NL langzaam redelijk prijzig om auto te rijden :)

Heb je een beetje kunnen slapen ;) ? Veel plezier vandaag!

Deel je een foto zodra de AMG in je garage staat?
Paar uurtjes :p , nu 4 uur deur tot deur onderweg met het OV. Dan zon 2,5 - 3 uur terug met de auto :) Zal uiteraard als ik thuis ben wel wat fotos maken/posten.

Ik heb mn kentekenplaten in een rugzak en mn werk laptop tevens. Koffietje en croissantje gekocht in de trein, dus komt goed!

Terug
Bovenaan