Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Thunderbird '57

Persoonlijk heb ik wat minder met Basel, best wel “crimineel” maar dat is natuurlijk relatief. Omdat het aan 2 grenzen ligt heb je best veel “gelukszoekers” die de grens over komen en daardoor ook daklozen. Dat is in andere steden significant minder.

Wat het mooie aan het werken in CH is dat je geen glazen plafond hebt, de Sky is de limit en de belastingen zijn zo ontzettend laag. Incl sociale uitgaven (of hoe je dat noemt in NL), pensioen etc kun je onder de 10% blijven (in totaal), dus 90% is voor Bassie.

Laatst bewerkt:
Maar elk voordeel heb z’n nadeel ;)

Zwitserse mensen zijn heel erg gesloten, wel vriendelijk, maar het opbouwen van een vriendenkring is lastig en duurt lang.

In de grote steden is het wat makkelijker omdat er veel expats zijn, maar over het algemeen is dat gewoon lastig.

Je wordt dus gedwongen om met je eigen vrouw te praten ;)

Dan ga je over de 100k heen. CHF 64.900 is namelijk al meer dan 70.000 euries. Plus BPM (20-25k), invoeren en BTW (btw over de BPM of over alles?). Wellicht kun je de BTW van hier nog terugvorderen (8.1%), maar dat is dan ook nog maar een slok op de borrel…

70k + 15k (even uitgerekend met autoweek BPM tool) + 15k btw + 7k invoerrechten (?) = 107k. Laat ook maar zitten.

Zwitserse mensen zijn heel erg gesloten, wel vriendelijk, maar het opbouwen van een vriendenkring is lastig en duurt lang.

In de grote steden is het wat makkelijker omdat er veel expats zijn, maar over het algemeen is dat gewoon lastig.

Ze gaf aan met de expats heel snel te connecten. Ben wel eens naar Geneve geweest voor werk vroeger maar kan mij niet echt heugen hoe het sociale stuk was, was waarsch te druk om daar mee bezig te zijn. Maat van me heeft een huis in Bern, daar willen we al jaren heen maar komt er niet van. Misschien dit jaar maar werk van maken. Tripje met de ix3.

• Leuk
Waarderingen: JL86

Ow dat houd ik wel uit. Dat is het voordeel van eerst scheiden. dan weet je wat je wilt en vooral niet meer wilt. :cool: . Nu alleen die kids nog ff de deur uit.

Ja ik kan er ook wel goed tegen, druk met het gezin en ook af en toe wat met werk collega’s doen.

Al 1/3 van m’n leven niet meer in NL, dus ik ben niks anders gewend eigenlijk.

Maar ik was de eerste jaren lid van een ronde tafel, daar heb ik ook wat vriendschappen opgebouwd en dat scheelt ook wel.

Denk dat je niet moet schrikken als dat rond de 90k zit
Je komt aardig in de buurt. Rest BPM is circa €16.000,-. Daar bovenop de wisselkoers en je zit op €90K zonder de invoerrechten en BTW.. Inderdaad - dik over de ton.

Die gesmede wielen zijn wel prachtig op dat exemplaar.

Ja ik kan er ook wel goed tegen, druk met het gezin en ook af en toe wat met werk collega’s doen.

Al 1/3 van m’n leven niet meer in NL, dus ik ben niks anders gewend eigenlijk.

Maar ik was de eerste jaren lid van een ronde tafel, daar heb ik ook wat vriendschappen opgebouwd en dat scheelt ook wel.
Wij hebben twee jaar geleden een bedrijf overgenomen in de VS. Niemand van ons stond te springen om daar te gaan wonen. In Nappanee, Indiana – erg koud, en heel weinig te beleven. Chicago, de dichtstbijzijnde grote stad, ligt op drie uur rijden. De collega die wel is gegaan, heeft zich daar een dikke JEEP Wrangler gekocht en die komt dadelijk als verhuisgoed mee terug.

• Leuk
Die gesmede wielen zijn wel prachtig op dat exemplaar.
Dat waren de wielen die ik eigenlijk wilde hebben, maar ze zijn helaas bijna allemaal met zwarte wielen verkocht destijds. Misschien kan ik ze nog ergens een keer op de kop tikken! Staat in ieder geval wel mooi op donker blauw.

Je kan er blijkbaar goedkoop Tesla’s en GLE’s kopen.
Tijdje terug kon je er ook een Corvette kopen voor een appel en een ei.

Zou je nog ooit terug willen naar NL? US blijft nog wel trekken hoor in huize De Dude
Dat is moeilijk te zeggen. Ik denk niet dat we voor altijd full-time in Amerika blijven. We dromen nog wel eens van een pensioen ergens anders. Maar waar weten we nog niet.

Voor m’n pensioen blijf ik ook niet in Zwitserland, veel te duur. Mag m’n CH pensioen mee naar het buitenland nemen dus dat gaan we ook zeker wel doen. Waar geen idee, naja wel een idee maar dat kan nog veranderen.

Voor m’n pensioen blijf ik ook niet in Zwitserland, veel te duur. Mag m’n CH pensioen mee naar het buitenland nemen dus dat gaan we ook zeker wel doen. Waar geen idee, naja wel een idee maar dat kan nog veranderen.
Je hebt nog even om daar over te denken :ROFLMAO:

Hier eerst maar zien dat er nog pensioen over is tegen die tijd.:censored:

Je hebt nog even om daar over te denken :ROFLMAO:
Ja klopt ik moet helaas nog even :ROFLMAO:

Lees net hoe weinig belasting jij betaald. Dus soms ben je te bang;):D. Stuur je een foto als ze eronder liggen?
Haha, ik heb een gekke manier van geld uitgeven, op sommige dingen kan ik enorm sparen en bij sommige dingen draai ik uit het niets de "geldkraan" open. Ruim 6.000 euro voor velgen vind ik toch iets te gortig ;). Maar ik hoef niet op dag 1 al een nieuwe set velgen te hebben!

Wij willen op de Andamanen pensioneren. Ergens in de komende 10 jaar wat grond kopen en iets bouwen. Mocht het lukken al wat voor pensioenleeftijd erheen :)

Vooralsnog is het nog bikkelen in -4 met sneeuwval. Brrr.

Mijn oom woont er (edit Curacao, Andamanen moest ik even googelen!) al lang, kent ook wel nadelen maar dat kan ook aan mn oom liggen ;).

Persoonlijk zou ik in Europa willen blijven, maar dan wat verder zuidelijk, maar ook weer niet zo zuidelijk dat je te afgelegen woont en de openbare voorzieningen moeten nog redelijk op orde zijn, wat hoe verder je zuidelijk gaat steeds lastiger wordt.

Laatst bewerkt:
Als ik ooit mijn pensioen leeftijd haal wil in naar Indonesië om daar met pensioen te gaan.
Andamanen had ik niet van gehoord maar wist dat het redelijk in de buurt van Thailand moet zijn.

Zojuist op de Motorbeurs geweest. Een proefrit gereden met de Honda GROM en Yamaha Tracer 7 GT.

Verder nog proef gezeten op veel andere modellen. Misschien dat de volgende motor een Honda TransAlp wordt of AfricaTwin want die zitten wel erg fijn.

En met korting dagje Honda GROM rijden geboekt samen met mijn motormaat. Dus laat de lente maar gauw komen!

Ik wil wel graag in de buurt van de zee zijn. Toscane vind ik ook super, maar kan bloedje heet zijn. Ik ben zelf meer naar de Italiaanse kust aan het kijken, of eventueel de Spaanse.

Reizen deden/doen we ook graag, ben ook veel in Azië geweest, de cultuur (in het algemeen, begrijpelijk grote verschillen per land) spreekt mij heel erg aan, maar ik weet niet of ik daar nog zou willen wonen.

Wellicht voor het werk, nog een paar jaar gas geven in Singapore, Tokyo of Hong Kong maar anders niet denk ik.

Klinkt allemaal goed…ben ik dan weer zo apart dat ik stiekem nog liever in een flink remote area in schotland zou zitten? Zolang het maar een paar km van een warme inn is vind ik het dan wel best :)

Mag m’n CH pensioen mee naar het buitenland nemen dus dat gaan we ook zeker wel doen.
Let wel even op dat je dat op de juiste manier meeneemt. Of gewoon niet naar NL gaat. Mijn pa kreeg ruzie met de NL belastingdienst bij terugkomst. Dat is uiteindelijk zonder rechtszaak afgelopen toen die inspecteur onderuit de zak kreeg van de advocaten maar je wilt liever die stress gewoon helemaal niet hebben.

• Leuk
Terug
Bovenaan