Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Thunderbird '57

IMG-3989.jpg

Als een echte Duitser even bij een wegrestaurant aan de snelweg gestopt! Wereld van verschil met de Tesla, wel heerlijk dit hoor :)

Wel curryworst dan?
Nee helaas niet!

Zo meer dan een uur vertraging opgelopen, ongeluk gebeurd onderweg, gelukkig niet door mij ;)

Auto rijdt wel heel erg fijn hoor, mag natuurlijk ook wel! Maar je merkt natuurlijk het verschil met de Tesla. Met name gewoon in de comfort stand gereden, uitlaat dicht, auto is ontzettend stil van binnen. Je zit als een vorst, luchtvering doet z’n werk. Verbruik over de 240 km was precies 10l op 100 km, dus valt me niet tegen! Veel op acc gereden, wat ik met de Tesla juist niet deed… go figure!

Prachtig, echt prachtig. Precies wat @Twix zegt. Ik ben direct nog meer fan van Mercedes-Benz. Wat een klasse apparaten maken ze. Serieus dit soort auto’s doen me echt van m’n BMW geloof afstappen.

Mag je blij en trots op zijn!

• Leuk
Waarderingen: JL86
Ik heb de spec lijst ook meegekregen, ik zal die even vertalen en hier samenvatten. Hij heeft in ieder geval een MANUFAKTUR briljant blauwe kleur :)

Ik reed daar weg en het eerste stuk was zon 20 km ofzo heuvel op en toen stond hij op 20L op 100km, toen dacht ik eventje oeps! Maar gelukkig over de hele rit valt het dan wel reuze mee eigenlijk! In ieder geval beter dan de RRS die haalde de 1 op 10 niet.

Specificatie lijst (uit het duits vertaald, door Fransen vanuit het Frans vertaald?!):

- Exterieur Kleur: Briljantblauw (MANUFAKTUR), metallic
- Interieur: Leder exclusief zwart
- Bouwlocatie: Amerika? Dacht juist een europese auto te kopen :ROFLMAO:
- Luchtvering: AMG Ride control (ADS+)
- Extra verwarming
- ACC (distronic plus)
- Actieve parkeerassistent
- Drive (fahr?) pakket
- Stoelen voor, elektrisch verstelbaar met memory functie
- Lane-keeping assist
- Uitstap assistent
- Soft-close
- Memory pakket (stoelen, stuur en spiegels)
- Side airbags (achter)
- knie airbags?
- Cupholder geklimatiseert en verwarmd
- Uitgebreid head-up display
- Live Traffic informatie
- Stoel verwarming en koeling voor.
- Panorama dak (dat ook daadwerkelijk open kan)
- Comfort kopkussens voor
- Buiten spiegels elektrisch inklapbaar
- 360 graden camera
- Snelheidsborden erkenning (incl. matrix borden)
- DAB radio
- Elektrische inklapbare trekhaak
- Thermotronic ventilatie system (4 zones)
- Logo project via de spiegels
- Ruit voor verwarmbaar
- Automatische grootlicht assistent
- Bagage afdekking
- USB pakket (in principe overal usb c aansluiting)
- Spoorbreedte verbreding set
- Burmester sound systeem
- Ruiten getint
- instaptrede verlicht
- 3de zitrij
- Magic Vision Control incl. ruitenwisser sproeiers verwarmd
- Binnenruimte verlichtingspakket
- Keyless go
- Elektrische achterklep
- wireless telefoon oplader
- Parkeerassistent met stuurfunctie
- Interieur chroom pakket
- Komfort pakket (armsteunen in de deur en de midden console verwarmd)
- off-road functies
- Uitlaatsysteem open/sluiten
- Warmtepomp, afstandsverwarming
- Sierelementen in carbon glanzend
- AMG stuur met nappa leder
- Interieur lucht kwaliteits pakket, inclusief parfum
- Spiegel pakket
- AMG Night pakket
- Pakket fit en gezond??
- AMG 22 inch wielen
- Augmented reality video (navi)
- AMG logos in de deurstijl verlicht
- AMG voetmatten
- Interieur cockpit en andere sierdelen met leder bekleed.
- AMG drive unit (extra knoppen op het stuur voor drive modus)

Volgens mij is het dit zon beetje ;)

Echt fantastisch, geniet ervan!

Zag toevallig een paar weken terug nog een Zwitserse GLE in Den Haag, een zilveren 400. Eigenlijk echt wel een grote auto hoor!

• Leuk
Waarschijnlijk is die derde zitrij te krap om goed te zitten en is er vervolgens ook geen bagageruimte over. Dat geeft ik je op een papiertje.
Ah zonde, kan hij nog ruilen? :p

Dat is ook mijn vermoeden, vandaar de vraag. Maar zal geen probleem zijn, heb je niet nodig, wel? Maar heb je bij een uitvoering die 5 heeft (als die er is) niet nog meer kofferbakruimte? Dan zijn die stoelen er ook niet.

• Leuk
Knap zeg (y) (y)(y)
Maar, hoe ben je in godsnaam uitgestapt in die krappe parkeerplek?
Valt best mee, sta keurig binnen de lijntjes. De muur maakt het alleen lastiger inparkeren, omdat hij verder uitsteekt is de draai lastig te maken. Dat wordt nog afentoe Tetris spelen in de parkeergarage ;)

Autorijden doe je zelf hè ;)
Ik ben een luie driver, moet hem bij voorkeur in één keer achteruit erin kunnen steken (auto op parkeerplek he, voordat mensen andere dingen gaan denken) en dan nog zo dat ik niet teveel uit hoef te kijken met de deuren.

Ik zet liever een landbouwmachine van 100k weg met een decimeter speling aan beide kanten dan een auto van 35k met 30cm aan weerszijden.

Kreeg de Tesla er ook niet in een keer in, dus nadeel van m’n parkeerplaats. Alleen het voordeel is dat je maar 1 iemand naast je hebt en in dit geval een kleiner autootje.

Maserati zou ook kunnen. ;)
Ja prachtig merk maar ik heb er echt maar 3/4: BMW/Alpina, Mercedes-Benz en Ferrari.

De rest vind ik prachtig en mooi maar deze 3/4 zijn de enige die me echt raken als merk om er iets van aan te schaffen.

@JL86 en ik hadden ook 1-1 over Porsche bijv en dat is ook een merk wat ik echt wel mooi vind en respecteer, maar me gewoon niet raakt om een aan te schaffen. Los van dat ik het nu niet zou kunnen betalen.

Ja prachtig merk maar ik heb er echt maar 3/4: BMW/Alpina, Mercedes-Benz en Ferrari.

De rest vind ik prachtig en mooi maar deze 3/4 zijn de enige die me echt raken als merk om er iets van aan te schaffen.

@JL86 en ik hadden ook 1-1 over Porsche bijv en dat is ook een merk wat ik echt wel mooi vind en respecteer, maar me gewoon niet raakt om een aan te schaffen. Los van dat ik het nu niet zou kunnen betalen.
Ferrari vind ik ook erg gaaf, maar drang of behoefte om er echt eentje te bezitten heb ik niet. Liever eens af en toe met eentje meerijden doe ik liever.

Ferrari heb ik zelf helemaal niks mee. Wel eens een California. F430 en f430 scuderia gereden - vooral die laatste was geniaal. Maar.. is het beter dan een SL AMG black series? (Die ik ook heb gereden).

Beter dan Benz op z’n best.. is het niet snel?

Ferrari heb ik zelf helemaal niks mee. Wel eens een California. F430 en f430 scuderia gereden - vooral die laatste was geniaal. Maar.. is het beter dan een SL AMG black series? (Die ik ook heb gereden).

Beter dan Benz op z’n best.. is het niet snel?
California en F430 Spider heb ik o.a. ook al gedaan. Verder nog de 348 TS en een 458 Italia. Die 458 ging echt allemachtig hard en het fijne van de California vond ik het comfort en dat je er ook prettig rustig mee kan rijden. Wat ook fantastisch was, heel wat anders…, de Lamborghini Gallardo LP560/4! Wat een fijne machine is die V10.

Ja allemaal leuke exotische bolides en met aardig wat mee gereden en tevens zelf gereden. Ik denk niet dat ik zoiets ooit zou kopen, kan het ook niet betalen, maar ik heb dan net zo graag een Maser of bijv een Aston Martin V8 Vantage. Nog aardig “betaalbaar” en eigenlijk bijna net zo exclusief.

Terug
Bovenaan