Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Joel 1987 zei:Toch even kijken of een foto plaatsen lukt vanaf mijn telefoon.
![]()
*Edit, nee niet gelukt
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Trouwens als je afspraak maakt bij de RDW kun je direct je eendagskenteken aanvragen. Ook dat hoeft niet meer apart.
uwbuurman zei:Gefeliciteerd!! Hoe ging dat qua aanwezigheid in Duitsland?
Weinig van gemerkt, binnen een mondkapje op. FFP2 is verplicht, maar daar houd lang niet iedereen zich aan daar.uwbuurman zei:Gefeliciteerd!! Hoe ging dat qua aanwezigheid in Duitsland?
Deze is wel echt zoals ik 'm wilde. Ik weet niet of ik deze kleur had gekozen als ik een nieuwe auto zou kopen, maar ik vind de kleur verrassend goed staan. Het is net ff wat donkerder als veel zilvergrijze auto's die in Nederland rondrijden.Zadelsnuiver zei:Gefeliciteerd! Heb je nog wat concessies moeten doen of is deze nu helemaal zoals je hem hebben wou?
MWH zei:Leuk, gefeliciteerd!
Flinke oprijwagen ook zeg, die zal niet met alleen B-rijbewijs bestuurd mogen worden. Mijn Fiatje kon ik daarmee wel nog net redden op een teruggekeurde oprijwagen, maar zo'n dikke 6 zal te veel wegen. Is wel weer een extra moeilijkheid dus, maar je hebt het al opgelost dus waar hebben we het over.![]()
Flinke oprijwagen ook zeg, die zal niet met alleen B-rijbewijs bestuurd mogen worden. Mijn Fiatje kon ik daarmee wel nog net redden op een teruggekeurde oprijwagen, maar zo'n dikke 6 zal te veel wegen. Is wel weer een extra moeilijkheid dus, maar je hebt het al opgelost dus waar hebben we het over.
AsconaGT zei:Flinke oprijwagen ook zeg, die zal niet met alleen B-rijbewijs bestuurd mogen worden. Mijn Fiatje kon ik daarmee wel nog net redden op een teruggekeurde oprijwagen, maar zo'n dikke 6 zal te veel wegen. Is wel weer een extra moeilijkheid dus, maar je hebt het al opgelost dus waar hebben we het over.
Klopt, ik heb ik het verleden vaak met auto ambu's gereden. Teruggekeurde Iveco's oprijwagens.
Met een grotere zwaardere auto of busjes werd er gewoon een aanhanger achter gezet en daar de bus op gezet, dat mocht dan welNatuurlijk verre van ideaal met zo'n zware aanhanger en een achterwiel aangedreven trekkend voertuig. daarom als het even kon leende ik even een klein autootje om op de oprijwagen te zetten voor wat meer druk op de achteras om alles wat beter in balans te hebben. Dat autootje reed gewoon de hele dag mee en eind van de dag ging hij er weer af waar hij er 's ochtends op ging
Als ik op een dag een moment was dat ik 2 auto's gelijktijdig moest vervoeren kon dat dus niet en kwam het wel voor dat ik een zware auto of bus op de aanhanger had en niets op de oprijwagen. Dat is echt niet prettig. Lekker die nederlandse regeltjes
Escher zei:Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar wat meer foto's!
Dat verklaard ook weer waarom ik regelmatig een oprijwagen ze, met een autoambulance daarachter met daarop een auto. Dat heeft dus met regelgeving te maken? Lijkt mij veel comfortabeler (en veiliger) om de auto op de oprijwagen te hebben, met een lege autoambulance daarachter....
AsconaGT zei:Dat verklaard ook weer waarom ik regelmatig een oprijwagen ze, met een autoambulance daarachter met daarop een auto. Dat heeft dus met regelgeving te maken? Lijkt mij veel comfortabeler (en veiliger) om de auto op de oprijwagen te hebben, met een lege autoambulance daarachter....
Ik vind 'jouw' oprijwagen er trouwens bijzonder netjes uit zien! Het is al een oud beestje volgens mij, maar je ziet het er niet aan af. Als je dit met rijbewijs B mag besturen zit je denk ik ook wel dik over die 3500 grens wat eigenlijk mag met B rijbewijs. Maargoed, je bent er, nu lekker poetsen, alvast achter het stuur zitten, alles instellen en wachten , en wachten ....![]()
Oh dat is het in Nederland ookLexarno zei:uwbuurman zei:Gefeliciteerd!! Hoe ging dat qua aanwezigheid in Duitsland?
Ik ben vorige week nog in Duitsland/Denemarken geweest en het corona beleid/handhaving is een grap.
Joel 1987 zei:AsconaGT zei:(..)
Als ik op een dag een moment was dat ik 2 auto's gelijktijdig moest vervoeren kon dat dus niet en kwam het wel voor dat ik een zware auto of bus op de aanhanger had en niets op de oprijwagen. Dat is echt niet prettig. Lekker die nederlandse regeltjes
Dat verklaard ook weer waarom ik regelmatig een oprijwagen ze, met een autoambulance daarachter met daarop een auto. Dat heeft dus met regelgeving te maken? Lijkt mij veel comfortabeler (en veiliger) om de auto op de oprijwagen te hebben, met een lege autoambulance daarachter....
(..)
R J G Ruiters zei:Wat een horror!
Ik zou helemaal kapot gaan van de stress/frustratie!
Als je dit vooraf had bedacht, was je waarschijnlijk deel 1 zelf gaan halen. Voor mijn werk, veel contact met pakketdiensten... Meestal als je de hoop hebt opgegeven, duikt een pakketje alsnog op. Dus ik duim voor je dat dit alsnog gebeurt.
Met wat geluk iemand aan de telefoon gekregen die me het rechtstreekse nummer van het depot in Veenendaal gaf.
Het depot gebeld, daar hebben ze me echt heel erg goed geholpen!
AsconaGT zei:Eenmaal in bezit ben je het vast wel vergeten.
Nog heel even geduld nog dus![]()
Joel 1987 zei:Ik begin voorzichtig positief te worden.
Zojuist een mail van de belastingdienst: De BPM kan betaald worden!
Volgens mij kan dit pas als de RDW de keuring helemaal afgerond heeft, dat zou dus betekenen dat de RDW de benodigde informatie uit Duitsland al heeft ontvangen!
Uiteraard meteen betaald, nu afwachten tot ik weer wat hoor!