Hoe weet je dat het een mooi boek is, als je het niet gelezen heb?!
Och sorry, recenties zijn natuurlijk ook maar uit de lucht gegrepen en Croft zelf was ook maar een simpele boer.
"moppeld iets over ...dubbeltje eerste rang..."
Schitterend motto trouwens in dit topic!
Zit mij (niet alleen hier) te ergeren aan "van horen zeggen... en heb ik gelezen" beweringen van mensen.
Dan zou ik op de rest van het forum ook maar uitkijken! Daar is het niet veel beter, zo niet nog erger.
Ik stel trouwens nog een vraag, maar daar geeft de meneer met ervaring dan weer geen antwoord op. Veel roepen, maar als iemand die iets wil leren een vraag stelt niet thuis geven. Dan ben je dus geen leermeester die kennis wil delen, maar ronduit een betweterige arrogante l*l.
Wellicht is de riem eerst een paar tanden versprongen geweest, voordat ie echt brak.
Dat zou wellicht kunnen. De riem was immers niet alleen gebroken, maar op een andere plek ook ingescheurd.
Ik had het over mensen in het algemeen, en uit ervaring metmenseninmijneigen vakgebied, en gek genoeg zeiden eenaantal ook hoe goed zei welniet waren.
Hou op, schei uit. Die discussies heb ik wekelijks met diverse collega's. Iedereen vindt van zichzelf dat ie het zo goed doet (en soms ook volledig onmisbaar is). Ondertussen gedragen veel volwassen (of beter meerderjarige) mensen zich ook gewoon als kleine kinderen. Toch raar dat er dan geregeld van alles fout loopt.
Maar goed, groot deel van de quotes en discussie de laatste paar posts zijn allemaal niet zo ontopic eigenlijk.
Ik heb zojuist met de garage gebeld. Ik krijg volgende week een overzicht van hoe of wat met de kosten er bij. De indicatie van de kosten vooraf was leuk, maar ik vermoed dat het daar niet bij gaat blijven. En het mooie is ook nu weer dat ik nog steeds mensen spreek en er daar ook weer mensen tussen zitten die het beter weten en/of voor minder kunnen opknappen. Achteraf heb ik daar vrij weinig meer aan. De auto staat nu bij een garage, weghalen kost ook geld en inmiddels is er ook arbeid verricht. Dus dat is geen optie meer.
Wat ik wel een beetje een rare vraag vond van de garage is of de krukaslagers moesten worden gecontroleerd. Natuurlijk moet je die controleren (en vervangen) als het spul een opdonder heeft gehad! Straks zijn ze niet goed en loopt het spul in korte tijd weer stuk.
Inmiddels is ook gebleken dat de accu zijn beste tijd heeft gehad, dus die moet ook vervangen worden. Op zich verbaast mij dat niet, want die was daarvoor ook al niet helemaal top meer. Iemand nog tips voor een accu? Bv lichtgewicht varianten van goede kwaliteit?
Als ik mijn auto weer terug heb ga ik nog een keer op en neer naar Duitsland voor een andere achterbumper. De huidige heeft een ronding voor een uitlaatpijp en aangezien er weer een andere uitlaat onder komt waar dit niet voor nodig is moet dit gemaakt worden. Maken hoeft dan weer niet als iemand een bumper heeft liggen in goede staat in dezelfde kleur. Dan is het gewoon een kwestie van even de HF uitlaten op de autobahn, de mooie bergweggetjes nemen (wat met de HF vast stukken leuker en vlotter is dan met de 1.6), die bumper er op zetten en opgelost.
Ow de garage waar de auto nu staat vroeg zich ook al af waarom de uitlaat zo maf aan elkaar was gelast.
Uitlaat en bumper nu:
Iets ingeslepen voor het eindstuk.
Deze pijp komt er weer onder (en ja wordt nog opgepoetst

)
Dat gaat er dan weer zo uitzien zoals eerst (het is tenslotte ook exact diezelfde demper):
Nu maar even afwachten op de mail van de garage in de loop van komende week. Daarna aangeven wat er moet gebeuren, de auto weer verzekeren en dan voor het eind van de maand hopelijk weer rijden.