Lancia Delta HPE 2.0 16v HF turbo 1998, Nissan Juke Kiiro 2022 (update 16-02-26) Dilemma?

Paulus0013 zei:
Het belangrijkste nieuws is dat de auto weer naar huis komt. De rest is wel te overzien en kan op termijn worden gerepareerd.

Ik denk dat het sowieso wijs is dat de hele motor weer uit elkaar gaat. Better safe then sorry. Enkel de kop doen en dan na 3 weken tot de conclusie komen dat de krukaslagers rot waren en het spul weer stuk loopt is ook niet handig. Trek het spul dan maar wéér helemaal uit elkaar.

Sowieso wordt het ook even kijken wat ruim een jaar stilstand met de auto heeft gedaan.

Ik heb een aantal garages gemaild, even afwachten wat ze voor mij kunnen betekenen.

Volgens mij heb je echt het maximale eruit gehaald. Gefeliciteerd! En heel erg prettig dat straks jouw auto weer aan huis staat. Kan er eindelijk weer een mooie Delta HPE HF de weg op, want het zijn er al zo weinig in Nederland.

Maximale eruit gehaald? Dat valt nog wel mee eigenlijk imo: auto jaar kwijt, nog steeds dezelfde schade als destijds en mogelijk nog meer door langdurige stilstand, een hele berg frustraties rijker, nog steeds geen gelijk en kosten proces voor eigen rekening.

Maar goed, mooi dat het eindelijk voorbij is en je je auto weer terugkrijgt, in goede staat blijven het fantastische auto's en hopelijk hoort deze daar straks ook weer bij.

Ik lees het ook niet als 'maximale eruit gehaald'.
Volgens mij zijn er alleen maar verliezers.

Het goede nieuws is wel dat er nu weer vooruit kan worden gekeken. Al vraag ik me wel af wat nu de beste vervolgstap is. Ben toch bang dat je uiteindelijk een auto hebt staan waar je nooit naar kunt kijken zonder gemengde gevoelens.

Groetjes,
Jan

Met maximale eruit gehaald bedoel ik objectief gezien in deze situatie. Ik had mij namelijk niet voorgesteld dat de rechter Paulus in het gelijk had gesteld. Ik denk dat in deze situatie Paulus wel degelijk het maximale heeft gekregen wat er in deze situatie uit te halen was.

Belangrijkste is dat de wagen weer naar huis gaat nu, super man (y)
Voor de rest zou ik de ellende snel vergeten en zien dat de wagen weer de weg op kan.
Blijven hangen in het verleden heeft in dit geval bitter weinig nut.

Ik ben het hier niet veel eens met R-W, maar in deze wel. Er is helemaal niets moois aan het resultaat en de hele gang van zaken.
Als je alle gemaakte kosten van beide partijen optelt, dan had de auto voor dat geld al lang gerepareerd kunnen zijn. Dus tel uit je winst. Van beide kanten wel te verstaan.

Daarbij ben ik ook absoluut niet in het gelijk gesteld. Integendeel zelfs. Het is vooral de garage zelf die zich de das om heeft gedaan door met die idiote stallingskosten te beginnen en ook door te zetten. Ik had niet anders verwacht eigenlijk. Hadden ze dat niet op die manier gedaan, dan had het weleens anders af kunnen lopen voor mij.
De rechter was nu van mening dat beide partijen zowel gelijk als ongelijk hadden in veel gevallen, waardoor is beslist dat ieder zijn eigen proceskosten voor rekening neemt. Dat kost mij dus niets in dit geval omdat ik zelf verweer heb gevoerd, maar de garage zal daar wel een paar honderd euro lichter op zijn geworden. Tel daarbij op de 750 euro die ze mij moeten betalen en een dag heen en weer naar de rechtbank. De ruim 6000 euro die ze meenden te vangen zien er dan wel heel erg anders uit.
Ook op het punt van wie aansprakelijk is voor het breken van de riem heb ik natuurlijk volledig ongelijk gekregen.

Verder lees ik dingen terug in het vonnis die ik erg opmerkelijk vind, zoals bv dat we het eens waren over waarom de riem is gebroken. Namelijk omdat deze eerder vervangen had moeten worden op een getunede auto. Dat was in ieder geval niet mijn standpunt.
Een ander opmerkelijk iets is dat garage schijnbaar niet hoeft op te draaien voor kosten als verzekering en mrb, ondanks dat ze onterecht de auto een jaar stallen. De kosten zijn naar het oordeel van de rechter namelijk niet veroorzaakt door het niet ter beschikking hebben van de auto.

Voor nu is het plan een garage te zoeken die de auto kan repareren. Het best wordt de hele motor goed nagekeken om toekomstige ellende te voorkomen. Dan na een maand of 2 de koppeling nog laten doen, want die zat er ook aan te komen.
Daarnaast hopen dat de stilstand niet teveel andere ellende heeft opgeleverd. En als dat zo is, dan moet bekeken worden of de garage daar niet voor aansprakelijk gesteld kan worden. De rechter heeft namelijk geoordeeld dat de garage zich niet als goed schuldeiser heeft gedragen door de auto onder zich te houden en dat zij daardoor conform art. 6:47 BW aansprakelijk is voor geleden schade. Eerst maar eens kijken hoe of wat, misschien valt het wel reuze mee.

De gemengde gevoelens zullen wel meevallen denk ik. Natuurlijk word je niet erg vrolijk van wéér absurd hoge kosten maken en had ik met het project al veel verder kunnen zijn. Maar anderzijds als het spul weer rijdt, is het ook weer genieten.
Het is nu vooral aan een garage die wil en kan repareren hoe lang het nog gaat duren. Want als er iemand is die de auto morgen kan ophalen en na het weekend weer in orde heeft, dan staat de HF volgende week gewoon weer voor de deur gerepareerd en wel.

Wat mij verder is opgevallen is dat de waarde van dit model toch langzaam begint te stijgen. Ze worden ook niet veel meer aangeboden. Alle reden dus om voorlopig nog geen afscheid te nemen.

Ik ben voor de rest van het jaar wel even klaar met procederen. Dat is een ding dat wel duidelijk is.

Nogmaals: ik doelde op de laatste stand van zaken bekeken vanaf de afgelopen anderhalve maan. Dat je de zaak geheel zou gaan winnen had ik namelijk sowieso niet verwacht. Procederen was sowieso mijn allerlaatste keuze geweest en ik denk dat deze situatie ook een goede les is geweest.

Ja goed uiteindelijk is het altijd goed nieuws dat het procederen voorbij is. Dan heb je zekerheid en kun je verder. Ongeacht of je nu wint of verliest.

Voorlopig ben je in elk geval van de garage af en kun je verder idd. Ik zou de auto ook gewoon lekker houden. Nu krijg je er niets voor en eenmaal gerepareerd krijg je er weer een hoop rijplezier voor terug.

Succes!

Je bent nog niet van de garage af want zij moeten de auto nog wel afstaan..............misschien staat de auto al op de openbare weg..............zou best willen weten wie het eerste een telefoontje pleegt over de overdracht. Ik zie een staartje.

Ik zou de auto ophalen en vaarwel zeggen tegen de Euro 750 - minus de ca 500 inspectie kosten, je excuseren voor de gang van zaken, en elkaar als mannen de hand schudden.

Alleen maar verliezers hier. Heb nog steeds het idee dat beide partijen er ook een jaar geleden uit hadden kunnen komen maar dat beiden gefrustreerd waren en er een principe kwestie vna hebben gemaakt.

@A3, eens. Zou overigens als garage ook mijn bemiddelaar eens op het matje roepen, die lijkt er ook maar weinig van te snappen en dat is @paulus' geluk geweest. Procederen moet echt de aller-, allerlaatste stap zijn en geen verpiswedstrijdje van ego's worden.

De garage heeft mij op de dag van het vonnis, gisteravond, al direct gemaild dat de auto klaar staat om opgehaald te worden. Dat lijkt me ook verstandig van ze, omdat ze de auto binnen 7 dagen moeten teruggeven op straffe van dwangsom van 50 euro per dag dat het later wordt.
Mij lijkt het daarnaast hoogst onverstandig dat ze de auto gewoon aan de weg zetten. Totdat overdracht plaats vindt zijn zij namelijk verantwoordelijk en aansprakelijk voor wat er met de auto gebeurt. Als iemand de auto daar dan weghaalt of vernielt, komt dat op hun bord. Lijkt mij ook niet iets dat je moet willen. Nog los van het feit dat de auto nog steeds geschorst is en niet verzekerd.
Daarnaast heb ik met het vonnis in de hand wel grond om de politie er bij te halen en ter plekke af te dwingen dat de auto wordt meegegeven.
Leuke scenario's, maar allemaal niet aan de orde verder. Ik ga er ook vanuit dat dat ophalen geen enkel probleem zal gaan vormen.

De "bemiddelaar" heeft overigens nog wel een mooie fout gemaakt wat ook geld heeft gekost. De aanmaningsbrief voldeed niet aan de gestelde eisen, dus vergoeding van de buitengerechtelijke incassokosten zat er ook niet in. Ook is er niet gesteld vanaf welke dag ik in verzuim zou zijn. Tja ze doen het toch echt zelf allemaal.

Dat siert de garage dat ze jou direct hebben gemaild, champagne mag worden gestuurd.

Nu is het volledig aan jou om de auto dan ook daadwerkelijk op te halen en de boel verder netjes op te lossen.

(Zou erg oppassen met net voor lunch / sluitingstijd te komen.)

Voorstel voor ophalen auto is zojuist gemaild. Hopelijk komt het in 1x goed.

@ A3-white: wat een toonzetting zeg pff. Moet dat nu?
En sieren? Ze doen gewoon wat ze moeten doen op dit moment, als dat al lovenswaardig is....

Als de dingen nu gaan zoals ze zouden moeten gaan, dan is het nog een week of 3 voordat de auto weer thuis is.

Paulus, je leest wat je wil lezen, en dat is aan jou. Ik vindt dat de garage het goed oppakt en direct contact met je opneemt. Niet onwillend lijkt mij zo.

En nu is het dus aan jou om de auto op te halen. Dat je zelf al schrijft over de de politie........maakt het er van jouw kant niet plezierig van, want de garage zal zeker en vast meelezen.

Nou, 'gefeliciteerd' met de uitkomst. Dat je straks je auto terug mag hebben.
Succes met herstelling.

Paulus0013 zei:
(..)
De rechter was nu van mening dat beide partijen zowel gelijk als ongelijk hadden in veel gevallen, waardoor is beslist dat ieder zijn eigen proceskosten voor rekening neemt. Dat kost mij dus niets in dit geval omdat ik zelf verweer heb gevoerd, (.)

Je bedoeld geen 'advocaat' kosten.. Je hebt toch wel griffie rechten moeten betalen?
Is toch ook zo weer een honderdje of wat..

Volgens mij ben jij degene die leest wat je wilt lezen. Ik sluit mijn vorige bericht af met de mededeling dat het niet aan de orde is. En ik ben ook niet degene die oppert dat garage weleens moeilijk kan gaan doen omtrent de teruggave. Jij schetst daarover een negatief beeld, op basis waarvan?
Voor mij is er geen enkele reden aan te nemen dat we nu beiden niet zouden doen wat we moeten doen.
Dus de garage geeft de auto terug plus wat geld, ik laat de auto elders repareren op eigen kosten. Uithuilen beiden en zand er over. Iets anders zit er niet in op dit moment. Een van partijen zou in hoger beroep kunnen gaan, dat kan altijd. Kostentechnisch denk ik niet dat iemand daar ook maar iets mee opschiet.

Ze kunnen verder meelezen wat ze willen, dat staat hen vrij. Ik zie het probleem er niet zo van eigenlijk op dit moment.

Griffiekosten, kosten voor de deurwaarder voor het betekenen van de dagvaarding worden betaald door degene die de dagvaarding uitvaardigt en laat betekenen, dus de garage in dit geval.
Mijn ervaring met een incassobureau is dat je zo 500/600 euro aan voorschotten kwijt bent voor die ongein. Als ik hen was zou ik de gemachtigde er toch wel op aanspreken waarom de aanmaning niet aan de vereisten voldeed.

Ik vindt dat de garage het goed oppakt en direct contact met je opneemt. Niet onwillend lijkt mij zo.
Waarom zeg je dan ook:
Je bent nog niet van de garage af want zij moeten de auto nog wel afstaan..............misschien staat de auto al op de openbare weg..............zou best willen weten wie het eerste een telefoontje pleegt over de overdracht. Ik zie een staartje.
Dan ben je toch zelf degene die iets negatiefs opwerpt?

Ik zie verder geen probleem, garage probeert te regelen wat ze op dit moment moeten regelen. Prima toch?

Voor herstel heb ik afgelopen avond al gebeld en dat is in principe geregeld als de garage akkoord gaat met het ophaalmoment van de auto dat ik hen heb voorgesteld. Zoals ik eerder al aangaf, de auto wordt direct gerepareerd en nagelopen, dus ik verwacht met een week of 3 weer te rijden als er geen echt gekke dingen aan het licht komen.
Alleen nog de schorsing opheffen, verzekering regelen en de auto apk laten keuren na reparatie.
Uiteindelijk een dure les voor beide partijen, maar goed het is op dat moment niet meer anders. We kunnen het nu niet meer terugdraaien.

Goed om te horen dat de Delta thuis komt!

Ik heb vaak wel meegelezen, maar vanwege mijn beperkte kennis niet gereageerd... Ondanks alles denk ook ik dat je met de uitspraak van de rechter "blij moet zijn" . Natuurlijk is het zo dat er "alleen maar verliezers" zijn, maar volgens mij had het ook best de andere kant op kunnen gaan...

Anyhow, hij komt thuis... ik denk persoonlijk dat het "ophalen" niet een probleem zou gaan vormen, maar goed ik weet ook niet precies wat voor bedrijf het is natuurlijk. Als ik lees dat ze meteen al contact op hebben gezocht met je, dan lijkt me dat een goed teken! :)

Ik hou je topic in de gaten! Vooral foto's zijn welkom, een Lancia doet mijn hart nog altijd sneller slaan!

Succes!!

Paulus, wat je wil, in mijn eerste post staat enkel dat je de auto nog niet terug hebt als reactie op Sketcher zijn bericht, en ik had mijn bedenkingen (dat is de wereld waarin we leven) over het meewerken van de garage. Nadien stond er in jouw bericht dat de garage contact met jou had gezocht op de dag van de uitspraak.

De negativiteit / realiteit:
De garage accepteerd de uitspraak, maar hoeft niet al jouw wensen te vervullen mbt het ophalen. Iedereen kan zich hier wel wat bij voorstellen, en aankomen met de lunch of vlak voor sluitingstijd zijn wel de twee simpelste methodes om een vlotte afhandeling te voorkomen. Het gaat nooit zoals willen en helemaal niet als er een verstoorde relatie is.

Dat is jouw idee dan van aankomen met lunch oid. Ik denk dat het wel los zal lopen wat dat betreft. Zoiets heeft in het verleden ook nooit een probleem gevormd. Er is zelfs al eens iemand iets langer gebleven omdat ik pas erg laat in de middag/begin avond mijn auto kon brengen. Ik zou niet weten waarom dat nu anders moet zijn. Ik ga er vanuit dat ook zij het inmiddels wel willen afsluiten.

En hoger beroep? Waarom zou ik dat doen? Een advocaat is dan verplicht en ik heb in de zaak tegen de verkoper gezien hoe dat afloopt. Het kost je een fortuin en ook als je gelijk krijgt ben je onder de streep duizenden euro's lichter. Totaal zinloos dus.
Daarbij is het nog maar de vraag of ik dan wel alsnog in het gelijk gesteld zal worden. Er van uitgaande dat de reparatie rond de 3500 euro zal gaan kosten, kan het absoluut niet uit. Dus nee dank je. Zoals ik in een eerdere post aangaf, ik ben helemaal klaar met procederen.
Zo klaar dat ik een andere zaak begin april heb geschikt, waarbij ik bijna 1000 euro heb toegelegd.

Ow en foto's zullen er zeker komen! Ik heb besproken dat ik foto's wil van hoe het er uit ziet als de kop wordt gedemonteerd. Liefst wil ik er zelf bij aanwezig zijn, zodat ik ook live kan zien hoe het er uit ziet als het spul in elkaar draait.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Paulus0013 zei:
Het belangrijkste nieuws is dat de auto weer naar huis komt. De rest is wel te overzien en kan op termijn worden gerepareerd.

Ik denk dat het sowieso wijs is dat de hele motor weer uit elkaar gaat. Better safe then sorry. Enkel de kop doen en dan na 3 weken tot de conclusie komen dat de krukaslagers rot waren en het spul weer stuk loopt is ook niet handig. Trek het spul dan maar wéér helemaal uit elkaar.

Sowieso wordt het ook even kijken wat ruim een jaar stilstand met de auto heeft gedaan.

Ik heb een aantal garages gemaild, even afwachten wat ze voor mij kunnen betekenen.

Volgens mij heb je echt het maximale eruit gehaald. Gefeliciteerd! En heel erg prettig dat straks jouw auto weer aan huis staat. Kan er eindelijk weer een mooie Delta HPE HF de weg op, want het zijn er al zo weinig in Nederland.

Uuuhm, de auto is kapot en kan de weg niet op... :rolleyes: Als ik ts was, zou ik de potentiele garage die 'heel het blok uit elkaar gaan trekken' wel even dit topic laten lezen. Kunnen ze zich nog even achter de oren krabben. Het zou toch jammer zijn als er straks weer een rechtszaak zou moeten volgen.

In ieder geval gefeliciteerd dat je je auto weer terug hebt, Paulus!(y)

Dat zal wel meevallen maar het lijkt me wel érg verstandig om alles heel duidelijk vooraf af te spreken. En @paulus, het zal wel aan mij liggen dat ik het niet snap maar hoe krijg je het voor elkaar om steeds in rechtszaken terecht te komen? Lijkt me een heel ongezonde en in jouw geval een nogal prijzige hobby.

Paulus0013 zei:
En hoger beroep? Waarom zou ik dat doen? Een advocaat is dan verplicht en ik heb in de zaak tegen de verkoper gezien hoe dat afloopt. Het kost je een fortuin en ook als je gelijk krijgt ben je onder de streep duizenden euro's lichter. Totaal zinloos dus.
Daarbij is het nog maar de vraag of ik dan wel alsnog in het gelijk gesteld zal worden. Er van uitgaande dat de reparatie rond de 3500 euro zal gaan kosten, kan het absoluut niet uit. Dus nee dank je. Zoals ik in een eerdere post aangaf, ik ben helemaal klaar met procederen.
Zo klaar dat ik een andere zaak begin april heb geschikt, waarbij ik bijna 1000 euro heb toegelegd.
Als je gelijk hebt, dan sta je toch sterk?
Dan moet het in hoger beroep toch goedkomen?
Nu geef je eigenlijk je ongelijk toe. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Je kunt door tot de hoge raad, en dan Europa in.

De garage die aan de auto gaat werken is tenminste enigszins op de hoogte van de zaak. Dus als ze ergens bang voor zijn, dan moeten ze het niet aannemen. Daarbij als mensen hun vak verstaan en correct informeren voorzie ik voor geen enkele partij ook maar enig risico.
Wel was men ook duidelijk dat afspraken belangrijk zijn en werkzaamheden besproken worden naar aanleiding van wat men aan gaat treffen. Dus wat dat betreft zitten we dan wel op 1 lijn tot nu toe.

En zaak na zaak, als ik nog geld van mensen krijg die simpelweg niet betalen, dan zit er niets anders op dan het via een rechter af te dwingen. Een andere weg schijnt maatschappelijk niet gewenst te zijn, hoewel dat in veel gevallen wel tot sneller resultaat zal leiden.
Het wordt overigens enkel echt prijzig als je keer op keer verliest (hoewel dat ook weer afhangt van tegeneisen), of zoals in 1 van de gevallen er geen verhaalsmogelijkheden zijn na een vonnis. Zit je dan met je vonnis en debiteur waar niets te halen valt, heb je er nog niets aan.
Prijzig was vooral de zaak tegen de verkoper van deze auto. Dat heeft mij zo'n 10.000 euro aan mijn advocaat gekost in 1 jaar tijd. Uiteindelijk is de zaak nog verloren ook en moest ik nog 750 euro aan kosten van de verkoper betalen. Kijk als je ballen hebt zet je gewoon door, maar moet je niet achteraf huilen als je op de blaren moet zitten. Mensen die enkel roepen, maar geen actie ondernemen heb ik dan weer helemaal niets mee. Dat vind ik maar laffe honden. Dan ga ik wel een keer op mijn bek, leer ik er misschien nog wat van.

Als je gelijk hebt, dan sta je toch sterk?
Dan moet het in hoger beroep toch goedkomen?
Nu geef je eigenlijk je ongelijk toe. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Je kunt door tot de hoge raad, en dan Europa in.
Ja heel verstandig om te gaan doen, ik heb in een andere zaak gezien hoe dat gaat aflopen.
Ik moet dan gaan bewijzen dat men mij niet voldoende heeft voorgelicht over de riem. Prima.
Dan volgt er vanzelf ergens een getuigenverhoor waar medewerkers van de garage uiteraard gaan verklaren dat zij mij wel hebben geinformeerd. Wat ga ik daar dan tegen in brengen? Ik was alleen en tegenover 2 medewerkers. Nu kun je die als partijgetuigen aanmerken, maar ik kan er nog steeds maar bar weinig tegenover zetten.
Daarbij werkt een advocaat lekker uurtje factuurtje. Met niet eens al te gek veel werk zit je zo al aan 4-cijferige rekeningen en dat zal niet bij 1 blijven. Niet alles is verhaalbaar, verre van zelfs, aangezien je slechts x punten krijgt toegewezen.
Ik voorzie een scenario waar ik niet enkel onvoldoende bewijs kan inbrengen, maar ook nog eens financieel geheel leeg zal lopen. Al zou ik voldoende bewijs inbrengen, krijg ik nog bij lange na de kosten niet vergoed. Wat is de winst dan om door te zetten?
Ergens moet je ook een lijn kunnen trekken en accepteren dat dit het is.
De enige conclusie die ik kan trekken is dat de informatieplicht kennelijk slechts vrij oppervlakkig is. Goed prima, in het vervolg dan maar meer doorvragen.
Ik ben in deze zaak in het ongelijk gesteld, dus sterk sta ik niet. Kan ik gelijk hebben, of vinden dat ik het heb, als ik het kennelijk niet krijg van de rechter, dan houdt het toch op?

10.000 euro kosten, en de wagen is momenteel nog geen 1000 waard in deze staat o_O
Het zal ongetwijfeld een principe kwestie zijn geweest maar toch.

Hoop dat je nu alles kan vergeten en de wagen zo snel mogelijk weer de weg op gaat.
Vind deze Lancia HF echt geweldig, je ziet ze nog amper, en helemaal amper in concoursstaat.

Die kosten hebben er ook deels mee te maken omdat ik tussentijds niet geschikt heb. Als ik het goed heb zo uit mijn hoofd lag er op een gegeven moment een voorstel van 2000 euro van de verkoper. Ook toen was de teller wat betreft advocaatkosten al een veelvoud daarvan. Op zich wilde ik met het bedrag akkoord gaan, met dien verstande dat men de informatie zou aanleveren die de garage zo nodig moest inbrengen in deze zaak. Op dat laatste liep het stuk en dus geen schikking. Achteraf bleek datgene waar de garage mee kwam totaal nutteloos in de zaak. Weg geld, weg schikking voor niets.

R-W zei:
Toch gaat er ergens iets niet goed want normaal is dit echt niet imho.

Misschien in het hoofd? Het is trouwens geen schande om dat te bekennen, het is juist een teken van kracht. Het kan erg verhelderend zijn om bijvoorbeeld met een therapeut door te nemen waarom je bepaalde denkstappen maakt en hoe je tot je keuzes komt. Daar kunnen allerlei oorzaken achter zitten waar je je misschien nog niet bewust van was. Confronterend, maar het maakt je wel wijzer.

10.000 euro kosten, en de wagen is momenteel nog geen 1000 waard in deze staat
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Zo zag ik vandaag iemand die 500 euro voor een interieur vraagt. Ik vind dat nogal wat, ik zou eerder aan de helft denken.

Goed afspraak 1 lijkt niet te gaan lukken, nu proberen een nieuw moment te prikken.

Voor het ophalen staat inmiddels een afspraak.
Echter men gaat totaal niet in op het deel hoe openstaande vorderingen betaald en geregeld gaan worden.
Ik vind het prima, ik zoek morgen wel een deurwaarder welke over gaat tot executie van het vonnis. Als ze het kennelijk niet onderling willen regelen, laten ze mij niet veel keus.

Nee ik ben er gewoon helemaal klaar mee op deze manier. Ik heb in een week tijd inmiddels 4x gevraagd hoe ze het willen regelen, maar er wordt in het geheel niet op die vraag gereageerd. Dan kunnen ze het zo krijgen ook wat mij betreft.
Hoe fuckin moeilijk is het om gewoon te zeggen het op manier x of y te willen regelen?

Laat je toch niet zo uitlokken steeds. Ga die auto ophalen en spreek (handel) het daar af. Deurwaarder kan altijd nog maar is niet gratis en gaat pas na verstreken termijn aan het werk.

R-W zei:
Laat je toch niet zo uitlokken steeds. Ga die auto ophalen en spreek (handel) het daar af. Deurwaarder kan altijd nog maar is niet gratis en gaat pas na verstreken termijn aan het werk.

Ik denk ook dat je er teveel achter zoekt, het zullen echt geen kwade lui zijn dus hoe rustiger jij daar bent hoe makkelijker alles gaat.

Houd je ons op de hoogte van de staat van de auto en hoe het ging?

Tja, wat zullen we zeggen; het loopt wel los................(zie je eigen mail van de 14de)

Dus niet, het zou mij niets verbazen als de ophaal- en inspectiekosten precies Euro 750 bedragen, want die ben jij verschuldigd.

Vanmorgen mail van hun gemachtigde die aangaf dat bij ophalen eea verrekend zal gaan worden. (en ook vooral niet een bedrag aangeven)
Was dat nu zo moeilijk?

Paulus0013 zei:
Vanmorgen mail van hun gemachtigde die aangaf dat bij ophalen eea verrekend zal gaan worden. (en ook vooral niet een bedrag aangeven)
Was dat nu zo moeilijk?

Nou ik ben benieuwd waar ze nog mee aankomen. Hopelijk gaat het soepel. Lijkt me in het belang van beide partijen.

De korte samenvatting over het ophalen van de auto.
Men vond het raar dat ik een rondje om de auto deed, want vertrouw je me niet? Nee natuurlijk niet! Dat is dan raar. Ja echt raar na net 13 maanden overhoop te liggen.
Uiteindelijk zijn de geldzaken niet geregeld, en bleek dat men de kentekenplaathouder aan de achterzijde er af had gehaald. Dit laatste is gewoon een strafbaar feit wat wordt afgedaan als "ach de jongens hebben dat misschien er af gehaald". Maak dat lekker iemand anders wijs, dat ding is er doelbewust afgehaald.
Alle gesprekken en woordspelingen zal ik maar niet eens over beginnen hier.
Een hoop gemekker in de ruimte. Men had gelijk gekregen bla bla bla, kennelijk lezen ze het vonnis anders dan ik.
De transporteur werd ook niet normaal tegen gedaan, alsof die er allemaal iets mee van doen heeft verder :confused:

Al met al de auto is daar nu weg. Als het goed is wordt er in de 1e of 2e week van juni verder naar de auto gekeken. Als het even kan ben ik er zelf bij als het spul uit elkaar gaat.

Paulus0013 zei:
De korte samenvatting over het ophalen van de auto.
Men vond het raar dat ik een rondje om de auto deed, want vertrouw je me niet? Nee natuurlijk niet! Dat is dan raar. Ja echt raar na net 13 maanden overhoop te liggen.
Uiteindelijk zijn de geldzaken niet geregeld, en bleek dat men de kentekenplaathouder aan de achterzijde er af had gehaald. Dit laatste is gewoon een strafbaar feit wat wordt afgedaan als "ach de jongens hebben dat misschien er af gehaald". Maak dat lekker iemand anders wijs, dat ding is er doelbewust afgehaald.
Alle gesprekken en woordspelingen zal ik maar niet eens over beginnen hier.
Een hoop gemekker in de ruimte. Men had gelijk gekregen bla bla bla, kennelijk lezen ze het vonnis anders dan ik.
De transporteur werd ook niet normaal tegen gedaan, alsof die er allemaal iets mee van doen heeft verder :confused:

Al met al de auto is daar nu weg. Als het goed is wordt er in de 1e of 2e week van juni verder naar de auto gekeken. Als het even kan ben ik er zelf bij als het spul uit elkaar gaat.

Dus geen betaling ontvangen?
Nou die had ik vanuit het principe wel afgedwongen, of het nu om 2 Euro of 250 euro gaat

Nee geen geld ontvangen. Ik kreeg daarover een duw dat ik niet zo moest zeuren. Beetje raar, men kan toch gewoon aangeven hoe het zit?
Kennelijk wacht men op geld van de verzekering. Wat het ook is, geef het dan gewoon aan met een indicatie van hoe of wat. Zo moeilijk is dat toch niet? Wel allemaal verwijten richting mij over van alles, maar zelf ook niet duidelijk zijn.
Ik heb hem een week gegeven. We wachten het af.

Nou ja, je hebt je auto weer terug.

Ik weet niet hoe makkelijk het is voor je om erbij te zijn, en ik weet ook eigenlijk niet hoe jouw ervaring ermee is met dat soort dingen.
Maar maak daarover wel duidelijke afspraken over hoe en wat en de planning van de garage die dat gaat doen.
Een hele motor uit elkaar halen kost wel even, om het in elkaar zetten maar niet te benoemen.

Ik ben benieuwd wat ze gaan vinden over de staat van de klepbehuizing, kleppen zelf, zuigers, cilinders enz.

Wel 1 brandende vraag, ga je nu het blok (cilinders) ook opnieuw laten honen samen met over-sized zuigers terugzetten en nieuwe zuigerveren?

Terug
Bovenaan