Lancia Delta HPE 2.0 16v HF turbo 1998, Nissan Juke Kiiro 2022 (update 16-02-26) Dilemma?

Bofkont zei:
reëel gezien is de wagen met 4500 euro betaald....

https://occasions.autoscout24.nl/?atype=C&make=42&model=1822&mmvmk0=42&mmvmd0=1822&mmvco=1&version=HF&fregfrom=1997&fregto=2001&pricefrom=1000&cy=B,D,I&zipc=NL&zipr=200&ustate=N,U&sort=price&results=20&page=1&event=addB

Nou voor iets meer ben je veeeel beter af zie ik...

Pjötr zei:
....die volwassen mannen die overal verstand van hebben... (n)

hoho... ik heb niet overal verstand van. Heb ik nooit beweerd en ben me daar ook van bewust. :)
Was niet on-aardig bedoeld, zo komt het misschien over. Sorry hulpsheriff van het forum...

TinyK zei:
Pjötr zei:

hoho... ik heb niet overal verstand van. Heb ik nooit beweerd en ben me daar ook van bewust. :)
Was niet on-aardig bedoeld, zo komt het misschien over. Sorry hulpsheriff van het forum...

Kerel, doe eens normaal zeg. Als jij weigert een beetje sociaal gedrag te vertonen dan kun je beter naar Dumpert of iets dergelijks gaan. (n)

TinyK zei:
Pjötr zei:

Misschien moet je dan een beetje op je toon letten! "Gooi je de handdoek in de ring, jochie?" is nou niet echt een vriendelijke toon, eerder spottend EN denigrerend.

TinyK zei:
Bofkont zei:
reëel gezien is de wagen met 4500 euro betaald....

https://occasions.autoscout24.nl/?atype=C&make=42&model=1822&mmvmk0=42&mmvmd0=1822&mmvco=1&version=HF&fregfrom=1997&fregto=2001&pricefrom=1000&cy=B,D,I&zipc=NL&zipr=200&ustate=N,U&sort=price&results=20&page=1&event=addB

Staan een paar prachtige exemplaren tussen (y)

Verder moet ik Pjotr/Rob, wel wat gelijk geven, iets meer respect voor elkaar in de toonzetting lijkt me geen kwaad kunnen (y)

Bofkont zei:
Verder moet ik Pjotr/Rob, wel gelijk wat gelijk geven, iets meer respect voor elkaar in de toonzetting lijkt me geen kwaad kunnen (y)

Duidelijk verhaal mannen, maar laten we ook niet allemaal moraal ridders gaan uithangen.

Na alle uitspraken en (voortdurende) opstelling van Paulus had ik hier gewoon grote vraagtekens bij. Ik denk dat Paulus best wel zelf kan aangeven als ik iets te scherp door de bocht ben.

Jammer Paulus, maar ik begrijpen je volkomen er was ondertussen zoveel mis mee.

Ga je als opvolger misschien voor iets als een Megane RS? Het is misschien minder exclusief en speciaal maar wel snel. En als het je smaak is ook erg tof.
Of ga je iets heeel anders zoeken?

TinyK zei:
Pjötr zei:

Waarom heb ik dan het idee dat je wel aan het prediken was alles over motoren te weten?

Naja beetje medeleven was misschien wel gewenst in Paulus zijn richting. En dan gaan vragen of ie de handdoek in de ring gooit? 1+1=2 dat gaat nu ook op. En dit is gewoon ontzettend jammer.

Maar neem de handdoek dan over. Alstublieft

TinyK zei:
Bofkont zei:
Verder moet ik Pjotr/Rob, wel gelijk wat gelijk geven, iets meer respect voor elkaar in de toonzetting lijkt me geen kwaad kunnen (y)

Duidelijk verhaal mannen, maar laten we ook niet allemaal moraal ridders gaan uithangen.

Na alle uitspraken en (voortdurende) opstelling van Paulus had ik hier gewoon grote vraagtekens bij. Ik denk dat Paulus best wel zelf kan aangeven als ik iets te scherp door de bocht ben.

Prima, ik ook. Maar dat kun je ook op een sympathiekere manier kenbaar maken. Dit is 'zijn' topic, dan vind ik het niet zo gepast om iemand zo badinerend te behandelen.

Ik begin dat gedoe met links delen en van alles er bij halen toch wel zat te worden. Ik vind dat namelijk erg onfatsoenlijk en not done. Ik zit daar ook helemaal niet op te wachten en wat is de meerwaarde nu helemaal? Je kunt ook gewoon posten dat je de auto te koop zag staan en daar wat over vragen, zonder de hele rest van prijs en weet ik veel wat er bij te betrekken.

Dat prijsstelling is simpel; voor de juiste prijs is alles te koop. En als je er toch absoluut niet zo nodig van af wilt, kan je makkelijk vragen wat je maar wilt. Mijn andere auto staat trouwens ook te koop. Zelfde motto, ik heb er geen haast mee dus iemand komt maar met een acceptabel bod.

Verder:
Denk niet dat iemand 10k voor een half gare auto gaat betalen. nut smiley
Half gaar? Volledige staat van onderhoud sinds 2011 bekend en alles is altijd gemaakt en voor naar de garage gegaan als er iets mee was. De motor is straks weer bijna volledig opnieuw gereviseerd of deels vervangen. Dit in tegenstelling tot wat anderen over hun auto beweren. Iemand ziet meerwaarde in wat er aan gedaan is en ruim 30k aan facturen. Of niet, maar dan moet ie verder zoeken en ergens anders voor 2k een HF met een ton op de teller zoeken in topstaat. Succes daarmee. Daarnaast krijg je zelfs garantie. Op de beschreven dingen na zit er absoluut geen achterstallig onderhoud aan. En geloof me hoe vaak ik de huiltopics tegenkom op andere forums over 'goede prijs', 'van liefhebber geweest' en daarna huilen vanwege wat er nog aan moet gebeuren.

reëel gezien is de wagen met 4500 euro betaald
Voor dat bedrag kan ik hem dus beter zo in kapotte toestand wegdoen er 1000 euro en een beetje voor vangen en de 4 mille voor reparatie niet uitgeven, dan houd ik meer over onder de streep. Die prijs is voor mij dan ook geen reële optie als ik de reparatie laat uitvoeren. Er geld op toe gaan leggen is mij dan ook weer wat overdreven. Ik kan dus ook bijna niet anders dan mezelf op dit moment uit de markt prijzen zonder er op toe te leggen. Over een jaar kan dat wellicht anders zijn.

Er is helemaal niet 'ondertussen zoveel mis mee'. Er is slechts mis mee wat er valt te verwachten als een riem breekt.

Dat is altijd nog maar de vraag, zoals ik hier boven ook al aangeef.

Handdoek in de ring gooien jochie?
Nou nee, want de auto gaat hoe dan ook gemaakt worden. Waaruit je die conclusie trekt is mij onduidelijk.
En jochie? Jouw toon is lekker volwassen? Je beantwoordt niet eens een privébericht dat ik je stuur. Over fatsoen gesproken... Lekkere held ben je dan zeg. Wel lopen b*tchen, maar iemand even persoonlijk antwoord geven is te veel gevraagd ofzo?

Ga je als opvolger misschien voor iets als een Megane RS? Het is misschien minder exclusief en speciaal maar wel snel. En als het je smaak is ook erg tof.
Er is op dit moment helemaal (nog) geen sprake van een opvolger.

1+1=2 dat gaat nu ook op. En dit is gewoon ontzettend jammer.
Dat is slechts jouw of jullie conclusie.

Ik zit op dit moment met een andere bloedirritante situatie. Kennelijk is het voor de huidige garage niet mogelijk om fatsoenlijk te communiceren. Ik begin het wachten en niet antwoord krijgen op vragen toch wel behoorlijk zat te worden. Het geld is er, dus het enige dat ik hoef te doen is knopen doorhakken en opdracht geven tot de werkzaamheden. Iets dat niet gaat als ik niet de info krijg waar ik om vraag. Ik ga niet lukraak roepen van is goed doe maar en even ruim 4 mille aftikken. Kom op zeg!
Tot nog toe heb ik enkel een totaalprijs gekregen en inmiddels al 3x gevraagd dit enigszins per onderdeel te specificeren. Dan weet ik waar ik aan toe ben en hoef ik me achteraf niet druk te maken over mogelijk (te) duur betaalde onderdelen of iets. En zonder specificatie kan ik ook andere opties niet afwegen, ik kan immers niet uit het niets bepalen wat iets meer of minder zal kosten.

Beste Paulus ik zie dat de irritatie alweer opbouwt met de nieuwe garage , zou er mee uitkijken dat je niet dezelfde taferelen weer krijgt.
Ga anders gewoon even persoonlijk met ze praten.

Lijkt me de beste optie zo langzamerhand om dat ding voor die 1k euro van de hand te doen. Het is ongelooflijk hoe iemand het steeds voor elkaar krijgt om problemen te krijgen/veroorzaken. Jammer van een Delta, dat zeker, maar dit gaat echt nergens meer over. Dat jij 30k aan onderhoud in 3 jaar hebt laten doen, zegt vooral iets over (de enorme plank van) jou en houdt zeker niet in dat je een probleemloze auto in topconditie verkoopt, hoe graag en hard je dat ook denkt.
En vwb linkjes e.d., dat heb je op internet en staat iedereen vrij. Wil je niet gevonden worden, moet je terughoudend met de info zijn.

R-W zei:
Lijkt me de beste optie zo langzamerhand om dat ding voor die 1k euro van de hand te doen. Het is ongelooflijk hoe iemand het steeds voor elkaar krijgt om problemen te krijgen/veroorzaken. Jammer van een Delta, dat zeker, maar dit gaat echt nergens meer over. Dat jij 30k aan onderhoud in 3 jaar hebt laten doen, zegt vooral iets over (de enorme plank van) jou en houdt zeker niet in dat je een probleemloze auto in topconditie verkoopt, hoe graag en hard je dat ook denkt.
En vwb linkjes e.d., dat heb je op internet en staat iedereen vrij. Wil je niet gevonden worden, moet je terughoudend met de info zijn.

Mee eens. Elke euro die je er nog in 'investeert', is weggegooid. Uit je toonzetting valt op te maken dat je er zelf ook niet blij meer van wordt. De garages waar je mee in zee gaat, ook niet. Wat dat betreft heeft TinyK gewoon gelijk.

Ik zou dit topic ook gewoon laten sluiten. Voor je eigen bestwil.

Ik hoop dat de garage meeleest. Na jouw bericht van hierboven zou ik de vriendelijke boodschap geven om de auto op te halen en de, nu nog niet gepeperde, rekening te laten voldoen, je kan natuurlijk ook zelf tot dit besluit komen.

Ik neem toch aan dat je bij de eerste prijsopgave een duidelijke omschrijving had van wat er wel en niet inclusief was, en dat je dit uiteraard even op papier hebt gezet.

Je lijkt tav de reparatie niets aan het toeval willen overlaten, maar denkt alweer aan ......doemdenken?

Overigens zou ik nooit de rekeningen twv 30k tonen, cq vermelden aan een potentiele koper, het lijkt een bodemloze put, en iemand die een dergelijke auto aanschaft doet dit met enige kennis van zake, of hulp van een forumlid.

Tot nog toe heb ik enkel een totaalprijs gekregen en inmiddels al 3x gevraagd dit enigszins per onderdeel te specificeren. Dan weet ik waar ik aan toe ben en hoef ik me achteraf niet druk te maken over mogelijk (te) duur betaalde onderdelen of iets.

nou klaar toch? je hebt je delta naar het bedrijf gebracht voor die totaalprijs. dan had je maar duidelijke afspraken moeten maken.

R-W zei:

Laatste helemaal mee eens. Autoscout is een openbare website, je kan erop rekenen dat als deze wagen daar verschijnt het ook hier naar voren komt.

Ik zou overigens de advertentie iets anders doen. Meld gewoon dat de wagen zijn onderhoud heeft gehad en wat de specificatie`s zijn. Het roesten is goed om te melden, verdere dingen zou ik benoemen als geïnteresseerden zich gaan melden. Verder geen verhalen over lage biedingen e.d.....laat dat lekker waaien. Het komt zuur over en een advertentie moet juist positief overkomen.

Het is Paulus zijn goed recht om te vragen wat hij wilt en het is het goed recht van anderen om daar wat van te vinden.
Echter, elkaar badinerend aan te spreken slaat natuurlijk nergens op.

Tevens wil ik Paulus aanraden gewoon eens naar de nieuwe garage te gaan na het maken van een telefonische afspraak om samen eens de lijst met kosten door te nemen. Dan moet dat wel goedkomen.

Ik had zo gehoopt dat het met deze garage beter zou gaan. Jammer.

Ik zou ook gewoon even langs gaan voordat je je er teveel over opwind. Gewoon proberen rustig te blijven ook als je vindt dat ze iets fout doen. Het blijven toch mensen en zeker gezien je vorige ervaring weet je dat het belangrijk is dat de relatie goed blijft. Dat je niet voor grote verassing wil komen te staan bij de rekening vind ik begrijpelijk.

Wil je hem nou echt serieus kwijt of is het gewoon een kwestie van kijken of je er een goed bod voor krijgt zo niet dan niet?

Sketcher zei:
Ik had zo gehoopt dat het met deze garage beter zou gaan. Jammer.

Ik begin sterk te vermoeden dat het probleem niet bij de garage(s) ligt...

R-W zei:
Lijkt me de beste optie zo langzamerhand om dat ding voor die 1 euro van de hand te doen. Het is ongelooflijk hoe iemand het steeds voor elkaar krijgt om problemen te krijgen/veroorzaken. Jammer van een Delta, dat zeker, maar dit gaat echt nergens meer over. Dat jij 30k aan onderhoud in 3 jaar hebt laten doen, zegt vooral iets over (de enorme plank van) jou en houdt zeker niet in dat je een probleemloze auto in topconditie verkoopt, hoe graag en hard je dat ook denkt.

+ Kudo's voor de juiste visie en goed advies. (y)

Paulus0013 zei:
Er is helemaal niet 'ondertussen zoveel mis mee'. Er is slechts mis mee wat er valt te verwachten als een riem breekt.

Er is op dit moment helemaal (nog) geen sprake van een opvolger.

1+1=2 dat gaat nu ook op. En dit is gewoon ontzettend jammer.
Dat is slechts jouw of jullie conclusie.

Dat bedoelde ik toch ook. Dat en de roest waar je het over had waar t.z.t. iets aan moet worden gedaan zoals ik het begreep zijn de enige problemen ermee. Maar dat zou ik geen kleine dingetjes willen noemen.

Jammer

Ik wist niet dat je erom zat te springen of er blij mee was. Eventueel zou boos de emotie zijn die hierbij past. Maar klopt het is mijn conclusie.

Ik probeer altijd hoogte te krijgen van mensen, dat lukt me bij jou niet echt. Berichten waarbij geprobeerd medeleven te tonen wordt of niet op gereageerd of met een mix van sarcasme en iets anders onderuit gehaald als ware het een lullig bedoelde reactie.
Is dat expres of niet? Ben je je er misschien niet direct bewust van. Hetgeen ik hoop uiteraard.
Maar ik dacht ik maak het even kenbaar. Het zou je in mijn ogen weleens kunnen helpen in verscheidene zaken en meer in het algemene zin.

Nissan GT-R zei:
Dat bedoelde ik toch ook. Dat en de roest waar je het over had waar t.z.t. iets aan moet worden gedaan zoals ik het begreep zijn de enige problemen ermee. Maar dat zou ik geen kleine dingetjes willen noemen.

Jammer

Ik wist niet dat je erom zat te springen of er blij mee was. Eventueel zou boos de emotie zijn die hierbij past. Maar klopt het is mijn conclusie.

Ik probeer altijd hoogte te krijgen van mensen, dat lukt me bij jou niet echt. Berichten waarbij geprobeerd medeleven te tonen wordt of niet op gereageerd of met een mix van sarcasme en iets anders onderuit gehaald als ware het een lullig bedoelde reactie.
Is dat expres of niet? Ben je je er misschien niet direct bewust van. Hetgeen ik hoop uiteraard.
Maar ik dacht ik maak het even kenbaar. Het zou je in mijn ogen weleens kunnen helpen in verscheidene zaken en meer in het algemene zin.

+ Kudo's voor de juiste visie en goed advies. (y)(y)

Paulus0013 zei:
Ik begin dat gedoe met links delen en van alles er bij halen toch wel zat te worden. Ik vind dat namelijk erg onfatsoenlijk en not done. Ik zit daar ook helemaal niet op te wachten en wat is de meerwaarde nu helemaal? Je kunt ook gewoon posten dat je de auto te koop zag staan en daar wat over vragen, zonder de hele rest van prijs en weet ik veel wat er bij te betrekken.

........ niet zo huilen :cry:
Hoezo ga je mij verbieden of corrigeren als ik iets deel van een open bron wat je zelf op internet zet. Dat jij het onfatsoenlijk en not done vind is omdat het je niet uitkomt...

Paulus0013 zei:
Ik zit op dit moment met een andere bloedirritante situatie. Kennelijk is het voor de huidige garage niet mogelijk om fatsoenlijk te communiceren. Ik begin het wachten en niet antwoord krijgen op vragen toch wel behoorlijk zat te worden. Het geld is er, dus het enige dat ik hoef te doen is knopen doorhakken en opdracht geven tot de werkzaamheden. Iets dat niet gaat als ik niet de info krijg waar ik om vraag. Ik ga niet lukraak roepen van is goed doe maar en even ruim 4 mille aftikken. Kom op zeg!
Tot nog toe heb ik enkel een totaalprijs gekregen en inmiddels al 3x gevraagd dit enigszins per onderdeel te specificeren. Dan weet ik waar ik aan toe ben en hoef ik me achteraf niet druk te maken over mogelijk (te) duur betaalde onderdelen of iets. En zonder specificatie kan ik ook andere opties niet afwegen, ik kan immers niet uit het niets bepalen wat iets meer of minder zal kosten.

Werkelijk... o_O Wanneer ga jij realiseren dat bepaalde keuzen in het leven ook gevolgen hebben. Op het moment dat het je niet aanstaat is het de schuld van anderen? Nu wederom de schuld een garage? De 4e nu al...

Net maar even gebeld en kennelijk is de conclusie dat we beiden op elkaar aan het wachten waren.
Hopelijk alsnog op korte termijn het overzicht van kosten per onderdeel, zodat daarna knopen kunnen worden doorgehakt.
Mogelijk heb ik meer budget beschikbaar dan gedacht, dus dat kan leuk worden.

Het 'gewoon' langsgaan is nogal een issue in verband met mijn werktijden en de afstand naar de garage. Had de garage hier om de hoek gezeten, dan was ik zeker langsgegaan. Desnoods iedere dag om de voortgang te bekijken en zelf nog meer foto's te maken.

De rest zal ik laten voor wat het is. Beter de focus op het positieve houden. :)

Ah dat is goed nieuws Paulus! (y) Zo lijkt het misschien allemaal mee te vallen, EN natuurlijk na de vorige slechte ervaring "ga je altijd uit van het slechtste", wat niet altijd juist is dus.

Jammer hoe belachelijk sommige mensen hier reageren!

Ik heb 't laatste gedeelte van dit topic maar even geschoond. Laten we de discussie fris en vooral volwassen houden.

Yellow Cab
Moderator

Carfanatic zei:
klagen over een gebrek aan communicatie, en vervolgens is na 1 belletje alles weer koek en ei. typisch.
Dat is jouw conclusie.
Wat moet ik dan doen? De ander kapot schelden en de boel in het harnas jagen aan de telefoon? Want dan gaan we er alsnog wel lekker samen uitkomen natuurlijk :rolleyes:.

Edït: Prijsopgave gistermiddag ontvangen.
Vannacht maar eens overdenken.
Ik denk dat de kop niet gereviseerd gaat worden voor het aangegeven bedrag, voor 150 euro meer heb je een nieuwe. En dan heb ik het nog niet over arbeid voor het reviseren.

Beslissingen zijn genomen en garage is aan het werk gezet.
Er is extra geld voor extra zaken, toch gekozen om het niet te doen. Om allerlei zaken gelijk goed aan te pakken komt voor op dit moment financieel teveel bij kijken. Bv geflowde kop, werd mij toch aangeraden dan ook de zuigers en zuigerarmen meteen te doen. Dan hebben we het gelijk over een meerprijs van ruim 3000 euro.
Dan maar wat geld achter de hand houden voor andere nuttige upgrades binnenkort. Het is ook niet alsof in de huidige toestand de auto enorm vermogen te kort komt dat dit soort zaken echt noodzaak zijn.
Voor nu is er enkel gekozen een bredere distributieriem te plaatsen. Bedenk me nu net trouwens of de waterpomp wel wordt vervangen gelijk. Even navragen nog voordat de riem er op zit.

Goed om even na te vragen inderdaad! Ik weet dat bij een Ypsilon bij vervanging van de distributie-riem vaak ook de Waterpomp wordt gedaan.

Voor 150 euro zou ik inderdaad ook gaan voor een nieuwe kop, en niet voor een gereviseerde.

De waterpomp schijnt niet op de distributieriem te zitten. Vorige garage raadde me destijds wel aan deze direct mee te vervangen.
Huidige garage geeft aan dat de pomp goed voelt, maar dat dit weinig zegt verder.
Inmiddels heb ik een boze mail naar de garage verzonden waarin ik aangeef toch graag antwoorden op vragen te krijgen die ik stel. En niet zoals afgelopen week weer 3 vragen stellen en slechts 1 antwoord krijgen.

Ik heb bv aangegeven geen gebruikte accu te willen en ben dus gaan zoeken naar een nieuwe. Ik stuit dan soms op 2 verschillende maten, dan wil ik dus weten welke er de juiste is, of dat ze beiden kunnen passen. De auto staat niet hier, dus ik kan het moeilijk zelf controleren of opmeten. Als garage nu geen tijd heeft kan ie gewoon antwoorden dat ie het volgende week of op dag x even opmeet of controleert. Nu wordt deze vraag volledig genegeerd voor mijn gevoel. Ik heb toch echt een accu nodig als ik met de auto wil gaan rijden en zou dan ook willen weten of ik die vooraf op moet sturen, of dat ik die bij het ophalen kan meenemen. Simpele dingen, maar wel dingen die geregeld moeten zijn. Bij voorkeur tijdig zodat het proces niet nog meer vertraging oploopt. En niet dat ik daar straks sta en terug naar huis kan vanwege zoiets.

De brede riem was nog niet binnen. Wat de status verder op dit moment is heb ik geen flauw idee van.

Het is te hopen dat de achterbumper die ik zou ophalen ook nog beschikbaar is als ik de auto ooit terug heb. Al denk ik van wel op dit moment.
De tijd gaat op deze manier wel dringen, op 13 september moet de auto klaar zijn voor gebruik en voor die tijd moet er nog eea aan gebeuren.
Verzekering is ook contact mee geweest en dat is straks enkel een kwestie van een ingangsdatum doorgeven.

En bij de nieuwe garage nu alweer onduidelijkheden en problemen die de kop op steken. Ik zie nu al waar dit heen gaat... gelukkig ligt de oorsprong van problemen nooit bij jou. :rolleyes:

De schaduw die continue over jou en je Delta hangt is onvoorstelbaar. Duw die grafbak het kanaal in!

Kan die garage er geen accu inzetten? Of mag deze alleen de klote klusjes opknappen en niets verdienen?

Verder gaat het alweer lekker de goede kant op.

Ja het ligt natuurlijk aan mij dat iemand niet normaal kan antwoorden. Fl*kker toch op man!
Ik ben er een beetje klaar mee dat problemen bij mij worden gezocht door sommige mensen hier.

Ik kom geld brengen, hoe moeilijk is het om normaal te communiceren met je klant? Een klant die vooraf aangeeft graag alles te willen weten.
En die accu is simpelweg een geval van: 50 ex btw voor een gebruikte vind ik al erg hoog. Dan wil ik niet eens meer weten wat men voor een nieuwe rekent. Dan regel ik er zelf wel een. Maar het gaat niet zozeer om de accu waar nu op wordt gefocust, maar om het totaalplaatje van gebrek aan fatsoenlijk communiceren.

Eerst al gedonder met ophalen, waarna ik pas nadat auto op aanhanger stond te horen kreeg dat men de eerste 2,5 week geen tijd zou hebben. Communiceer zoiets dan vooraf! Dan kan ik nog beslissen wat ik doe en of ik verder kijk. Dat gaat niet meer als de auto reeds is opgeladen. Ik kan moeilijk die auto dan weer op straat zetten en vanuit daar ver van huis wat anders gaan regelen. Dat een garage niet direct tijd heeft geloof ik best, dat zal ergens anders vast niet anders zijn. Maar communiceer zoiets!
Ligt zeker aan mij?

Vervolgens 3x moeten vragen om een specifieke rekening en aan de telefoon horen dat men op mij wacht. Ja want ik geef lukraak akkoord voor ruim 4 mille zonder te weten of de prijzen wel reëel zijn? En op vragen hoef je niet te antwoorden?
Nu stel ik weer andere vragen, ook geen duidelijke of helemaal geen antwoorden.
Wat is precies mijn fout daar dan in?

En niets verdienen? Nog even, op ruim 4 mille verdienen ze heus wel wat. Het is eerder andersom, mag ik op zo'n klus dan niet eens zelf een accu aandragen? Alsof het daar van af moet hangen voor de garage, kom op!

Men probeert mij hier weg te zetten alsof ik een moeilijk persoon ben. Dat ben ik verre van. Hoe moeilijk is het om je klant op de hoogte te houden en gewoon heel simpel te informeren als deze iets vraagt? Als dingen tijd kosten, prima, maar geef zoiets gewoon aan. Ook met de vragen, als je niet wilt of kunt antwoorden om welke reden ook, geef dit dan ook aan. Nu geeft deze garage mij het gevoel alsof ik tegen de muur aan het praten ben.
We zijn inmiddels 2,5 maand verder en ik heb nog steeds geen flauw idee wanneer ik dit gedoe nu eens af kan sluiten.

stop een keer met telefoneren en ga bij dat bedrijf langs. als mijn auto er weken (en voor en x bedrag) zou staan zou ik de deur platlopen.

Ik telefoneer bijna niet, ik wil alles per mail of app hebben zodat het vast staat wat is besproken. Ik ga me er niet nog een keer een buil aan vallen dat we achteraf de discussie krijgen wat er wel of niet is gezegd of besproken aan de telefoon of in persoon. Dat is de hele reden dat dit circus (van gebroken riem etc.) er in de eerste plaats is.

En dat langsgaan is een praktisch probleem vanwege de afstand en werktijden, zoals eerder aangegeven.
Ik heb daarbij geen behoefte om op een vrije zaterdag vroeg op te staan omdat een garage kennelijk niet normaal kan communiceren.
Ook als ik niet langs kom mag ik verwachten dat men mij normaal te woord staat, vragen beantwoordt en gewoon het werk naar behoren doet.
Ik zie niet in wat wel of niet langs gaan daar anders aan moet maken.

En verder, wat moet ik daar gaan doen als ik langsga? Dezelfde vraag stellen over hoe het er op dat moment voorstaat? Dat kan ook prima via een berichtje of mail. Ik ben er ook niet om hun werk te controleren en ben op dat gebied ook geen expert. Ik vertrouw er op dat ze doen wat ze moeten doen, volgens de afspraken die gemaakt zijn. Niet meer en niet minder.
Ik vraag volgens mij ook helemaal niets raars of speciaals ofzo.

kp8te.gif

Ik denk.....

A. Jou fout dat je communicatie skills blijkbaar bar-slecht zijn.

B. Jou fout dat je niet eens persoonlijk daar langs gaat en alles bespreekt dat het iedereen duidelijk is.

C. Jou fout dat je blijkbaar geen afspraken vooraf maakt of duidelijk heb.

D. Dat je (ook weer) deze garage niet vertrouwd en zij dat kennelijk al aanvoelen op de wijze hoe jij communiceert. Ook jou fout... zie A. (Of ze vinden je nu al mateloos irritant)

E. Zie A t/m D

F. ( en dit is de belangrijkste van allemaal...) Dat je denkt dat het altijd de fout van een ander is, zelfs als het jou fout is....

G. Zie vooral F....

Ondanks je misschien op basis van de feiten gelijk heb, is het nog een kwestie om het ook te krijgen. Indien jouw toonzetting richting de garage ook zo is, zullen die echt niet harder gaan lopen. Bij de meeste bedrijven moet je helaas zelf achter zaken aanlopen.

Maar volgens mij moeten we een beetje bij het topic blijven. Ik wacht nog steeds totdat we kunnen lezen dat de auto weer goed loopt!

"Men probeert mij hier weg te zetten alsof ik een moeilijk persoon ben. Dat ben ik verre van"

Sorry maar mijn persoonlijke indruk is dat je absoluut een zeer moeilijk persoon bent, tegen het paranoïde aan.
Begrijp me niet verkeerd, volgens mij ben je een liefhebber in hart en nieren en heb je het hart wel op de goede plek zitten, maar telkens zo in de moeilijkheden komen en van rechtszaak in rechtszaak belanden en nu weer het circus van voor af aan beginnen, enig zelf kennis ontbreekt je helaas dan wel heel erg.

Trouwens absoluut geen aanval maar wellicht meer een spiegel voorhouden en je enigszins proberen wakker te schudden
Ik hoop van harte dat de wagen weer snel inzetbaar is en dat je er weer kunt van gaan genieten.

Dit is een hobby project. Mijn Hobbies doe ik als ik niet werk, en dus op mijn vrije dag, want juist dan kan ik ervan genieten, ik hou van mijn zaterdag. Deze auto beheerst / beinvloed je leven op een nare negatieve manier. Je hebt zelf gekozen voor deze garage, je wist dat men veraf gelegen was. Als jij schrijft dat je de accu zelf regelt, dan moet je het ook zelf doen, en geen hulp vragen. Wat is die laatste paar euro nou extra op Euro 4.000. Kan je niet iedere zaterdag er heen gaan en samen klussen, dan weet je precies wat er gaande is.

A3-White zei:
Kan je niet iedere zaterdag er heen gaan en samen klussen, dan weet je precies wat er gaande is.

meneer ligt liever in bed te stinken.
En dat langsgaan is een praktisch probleem vanwege de afstand en werktijden, zoals eerder aangegeven.
Ik heb daarbij geen behoefte om op een vrije zaterdag vroeg op te staan

Even een account aangemaakt. Ben normaal geen schrijver, wel al jarenlang lezer. Heb ook een eigen "Lancia Delta " gehad net als paulus, in de vorm van een Porsche. Ik heb besloten de auto weg te doen, omdat bij mij de glimlach met het rijden niet meer kwam na alle ellende. Ieder raar geluid dacht ik, gaan we weer. Frustreert je en dat ga je uiten, misschien ongemerkt. Hoop dat het voor jou anders is. Ondanks jouw ellende met de auto vind ik het interessant om te zien hoe een dergelijk probleem technisch aangepakt wordt en weer tot een goed einde wordt gebracht. Dat vind ik ook het leuke aan het forum.

Waar ik me aan erger is de toonzetting en de persoonlijke manier van reageren van bepaalde individuen hier op het forum. TinyK met zijn "jou fout" bericht is hier een goed voorbeeld van. Geen enkele zin uit zijn "betoog" bestaat uit correct Nederlands (het is bijvoorbeeld "jouw fout" om maar ergens te beginnen) en het voegt verder niets toe. Dat Carfanatic nogal "fanatic" is over de bedgewoontes van Paulus vind ik ook kant noch wal raken.

Zouden de MODS hier wat in kunnen betekenen?

In het aanpakken van posts met slecht Nederlands? Zou leuk zujn maar dan blijft er nog heel weinig over van het forum...

ZLD zei:
Waar ik me aan erger is de toonzetting en de persoonlijke manier van reageren van bepaalde individuen hier op het forum. TinyK met zijn "jou fout" bericht is hier een goed voorbeeld van. Geen enkele zin uit zijn "betoog" bestaat uit correct Nederlands (het is bijvoorbeeld "jouw fout" om maar ergens te beginnen) en het voegt verder niets toe. Dat Carfanatic nogal "fanatic" is over de bedgewoontes van Paulus vind ik ook kant noch wal raken.

Zouden de MODS hier wat in kunnen betekenen?

Offtopic: Daar hebben we dit topic voor: Taalneuzelaarstopic deel 3
De reden hiervoor staat ook in het topic beschreven.

In dit topic De sfeer op het forum kun je de opmerkingen over het
forumgedrag kwijt.

Ik kan me vreselijk ergeren aan mensen die de zoekfunctie niet gebruiken, maar ja je kunt niet alles weten ... ;)
Welkom op het forum overigens ...

Terug
Bovenaan