Goed even een update, de situatie is er mijns inziens niet beter op geworden.
Ik heb foto's gekregen van de garage. Echter blijken die foto's niet van mijn eigen auto te zijn. Wat moet ik er dan mee?
Ik had ze bijna hier gepost onder het motto van kijk eens naar de vorderingen. Maar dat is zinloos als het geen foto's van mijn eigen auto zijn. Die kan ik dan immers ook zelf wel elders van het internet plukken. Ik snap zoiets dus niet. Wellicht dat een ander er iets anders van vindt.
Ik maak uit de foto's op dat de cilinderkop gereed is en ook de andere zuigers zijn gemonteerd.
Uit de foto's maak ik ook op dat men het onderblok blauw heeft gespoten. Dat schijnen ze met alle blokken bij hen te doen na navraag hierover. Zoiets hoef je natuurlijk niet te overleggen? Zal ook wel weer aan mij liggen.
A. Jou fout dat je communicatie skills blijkbaar bar-slecht zijn.
Ow het ligt aan mij? Ik heb per mail aangegeven wat er moet gebeuren los van de motor. Puntsgewijs. Het is natuurlijk mijn fout dat men daar niets mee doet of geen feedback over geeft. Het is ook normaal dat je nadat je iets mailt, het ook nog eens in 3-voud (of meer) nogmaals moet vragen. Uiteraard, heel normaal allemaal.
B. Jou fout dat je niet eens persoonlijk daar langs gaat en alles bespreekt dat het iedereen duidelijk is.
Ik snap werkelijk niet wat er onduidelijk is aan: controleer auto op specifieke punten 1 t/m 10 en de opdracht tot herstel zoals door hen zelf voorgesteld. Dat behoeft naar mijn geen enkele toelichten omdat daarvan duidelijk is wat er moet gebeuren. Als je vraagt een lampje te vervangen, dan hoef je dat toch zeker ook niet in 10-voud te doen en meermaals toe te lichten?
C. Jou fout dat je blijkbaar geen afspraken vooraf maakt of duidelijk heb.
Per mail is aangegeven wat er moet gebeuren. Dus waar je deze stelling dan op baseert?
Dat je denkt dat het altijd de fout van een ander is, zelfs als het jou fout is....
Ja het is mijn fout dat men niet snapt dat als ze punt 1 t/m 10 moeten controleren dat ze dat niet doen of niet begrijpen. Ook als ik ze vraag hoe ik een accu kan aanleveren is het mijn fout dat ik als antwoord krijg dat een accu bij hen xx euro kost (iets wat de vraag niet was).
Bij de meeste bedrijven moet je helaas zelf achter zaken aanlopen.
Dat is toch ronduit absurd? Als je opdracht geeft voor iets, dan ga ik er vanuit dat men dat ook gaat doen en dat ik niet als een papa met een klein kind er continue achter aan hoef.
Sorry maar mijn persoonlijke indruk is dat je absoluut een zeer moeilijk persoon bent, tegen het paranoïde aan.
Wellicht verwacht ik soms teveel van anderen.
Maar ook de andere kant op lopen dingen fout. Zaken die ik persoonlijk heb overlegd of via telefoon zijn recent ook fout gelopen. En dan krijg je achteraf discussie over wat er wel of niet is gezegd. Doe ik het nu via mail en berichten is het ook weer niet goed. Ik vraag me dan ook weleens af waar ik nog goed aan doe. Gezien het verleden met de auto geniet het bij mij echt de voorkeur alles per mail oid te doen. Niets via de telefoon waar later discussie over kan bestaan.
enig zelf kennis ontbreekt je helaas dan wel heel erg.
Dat valt nog wel mee. Ik weet prima waar mijn knelpunten liggen. Ik kan er echter absoluut slecht tegen om achter zaken aan te zitten. Als ik op mijn werk opdracht krijg om iets te doen, dan doe ik dat ook gewoon zonder dat iemand dat nog 3x moet vragen aan mij. Maar wellicht mag ik die verwachting van anderen niet hebben tot in het extreme?
Je hebt zelf gekozen voor deze garage, je wist dat men veraf gelegen was
Het hele probleem blijft: wat zijn de alternatieven? In mijn eigen stad kan ik amper tot niet terecht voor zoiets. Daarnaast had ik na vonnis ook niet nog even weken de tijd om alles uit te zoeken. Er zijn wat alternatieven bekend die binnen bepaalde clubs als betrouwbaar bekend staan, maar ook die zitten een stuk verderop. Ik kan ook naar Duitsland gaan met de auto, maar dat gaat helemaal een gedoe worden met apk en garantie.
Volgens mij verwacht Paulus dingen die hij eigenlijk wel weet die niet gaan plaatsvinden (bijvoorbeeld perfecte communicatie garage) maar gaat hier vervolgens wel over klagen.
Ja heel raar ook om te verwachten dat iemand fatsoenlijk communiceert.
Verder nog wat gezanik van de vorige garage, welke ik subtiel antwoord heb gegeven.
Waar ik vervolgens commentaar op krijg met termen als onvolwassen en dat ik keer op keer van alles verlies. Gelukkig was ie zelf het toonbeeld van volwassenheid toen ik de auto daar ophaalde. Ik heb hem gewezen op punt 15 van het vonnis waaruit blijkt dat ie de auto destijds al terug moest geven en hem verder succes gewenst. Kennelijk heeft meneer niets beters te doen op zondagmorgen. Hij kijkt maar wat ie verder doet. Van mij hoeft ie niets te verwachten ik ben er klaar mee en ga me er verder niet meer mee bezig houden. Misschien ook een goed advies voor hem zelf.
En misschien dan maar even concretiseren, mail van 18-6:
Beste x,
Aangezien ik in ploegendiensten werk en doorgaans meer 's nachts dan overdag leef is bellen niet altijd makkelijk voor mij.
Bij deze dan maar even een mailtje met hoe of wat. Nou ja mailtje, schrik niet!
In eerste instantie was ik voornemens om langs te komen om eea te bekijken en bespreken, maar anderzijds gaat dit betekenen dat het allemaal nog langer gaat duren voordat er met werken begonnen gaat worden. En daarbij is het ook maar de vraag hoe en wanneer ik iets in kan plannen.
Inmiddels wil ik dit hoofdstuk toch liever zo snel als mogelijk afsluiten. Ik heb de laatste maanden wel genoeg aan mijn hoofd gehad en ben helemaal klaar met lopende zaken.
Ik wil dus het volgende voorstellen:
- voor serieuze upgrades is er momenteel geen geld, dus dat zit er simpelweg nu niet in. Er is wel geld beschikbaar, maar wellicht wijzer dit apart te houden voor andere gekkigheid die gevonden wordt.
- het enige dat ik overweeg is een bredere riem, bv deltaparts.co.uk biedt zo'n set voor zo'n 450 pond aan. Wat is de meerprijs dan zo'n beetje vergeleken met een normale riem? Zeg 350 euro ofzo?
- de uitlaat moet ook gedaan worden, foto toegevoegd. De voorste 3 inch pijp moet iets doorgetrokken worden. Die grappenmakers hebben de smallere pijp letterlijk ietsje in deze pijp gestoken en zo dichtgelast. Hiervoor fungeerde het flexdeel als overgang tussen 3 en 2,5 inch pijp. Dat lijkt mij een betere oplossing. Het flexdeel zit bewust iets verder naar achter (zat eerst waar nu de 3 inch ophoudt), ik raakte er van die mooie 'schildpadden' mee. En ik weiger schuin en rollend over drempels te gaan. Voor mij ook een reden om de auto nooit te verlagen. Auto ligt nu ook iets te laag vanwege te kleine banden (in de hoogte).
- De Supersprint achterdemper moet gemonteerd worden. Deze is dacht ik 58mm invoerzijde (2,25 inch), dus dat moet ook op een of andere manier netjes op de 2,5 inch middenpijp worden aangesloten. Liefst zo dicht mogelijk bij de demper zelf een klein verloop-/koppelstuk.
Verder controle op alle vitale delen en bv ook:
- banden
- accu
- rubbers, filters vanwege stilstand
- heb je ideeen over inhouden/schokken bij gas geven in de 5 vanaf 100/120km/u? Als ik het pedaal vloer dan hapert de auto enorm, blijf je op het gas, dan hoor je ook echt klappen en schokt de auto nog extremer en verliest zeker vermogen (en ook snelheid) op dat moment. Ik heb recent nog een set originele bougiekabels gekocht omdat ik ook her en der lees dat aftermarket spul voor problemen kan zorgen (zoals je ziet zitten er nu blauwe op). Zoiets zou ik zelf natuurlijk eens kunnen proberen als er niets anders te vinden is. Vorige garage heeft bv al mapsensor vervangen, lambda, andere bougies, ook nog andere brandstofpomp met kabels (Walbro 255lph) maar het probleem blijft. Probleem is er al sinds motorrevisie ca. okt 2011. Alle versnellingen kan ik volgas doortrekken zonder gehaper, heel soms ook in de 4.
- kunnen alle slangen mbt turbo worden nagelopen.
- olie agip 10w60 graag
- kan de koppeling worden gecheckt, volgens vorige garage was die aan vervanging toe. Hij rammelde iets bij aangrijpen. En valt er op enige wijze te zien welke type koppeling is gemonteerd?
- wat is er verder nog wijs om te checken?
Het onderhoud van maart/april 2014 bij vorige garage was als volgt en ik zou graag weten of dit alles ook correct is gedaan. Iemand op het coupeforum gaf namelijk aan dat dingen soms niet of slecht werden gedaan. Vooral laswerk is belangrijk, omdat je anders aan de gang blijft.
Ik heb slechts 2 weken met de auto gereden tussen onderhoud en breken riem, mij lijkt het niet dat je bv wiellagers of remblokken in 2 weken compleet aan gort rijdt.
- oliefilter + olie
- wiellager (linksachter)
- remblokken achter
- brandstoffilter
- interieurfilter
- stuurstang
- stuurkogel (rechtsvoor)
- relais
- uitlaatrubber
- bougies
- herstel kuip reservewiel (was iemand achterop gereden), juist uitgedeukt, lak bijgewerkt/behandeld?
- sideskirts gedemonteerd, laswerk verricht aan dorpels en wielkuipen
Overigens alles werkte vorig jaar nog, airco, raambediening, verstelling koplampen, alle verlichting.
Nog wat praktische zaken:
- auto is geschorst en niet verzekerd momenteel. Voor het rijden naar keuring is verzekering vereist. Het komt mij niet op een dag, maar geef op tijd aan wanneer de auto klaar verwacht wordt voor de apk, dan kan ik op tijd een verzekering regelen.
- is een aanbetaling gewenst voor de werkzaamheden? Bv iets van 2000 euro ofzo? Zo ja waar kan ik dat naartoe overmaken, dan kan ik dat gelijk in orde maken.
- foto's zijn nog steeds een must! Ik wil toch wel graag zien hoe de kleppen, kop en zuigers er uit zien na een crash. En ook vooral hoe de kleppen in de kop steken.
- voor de toekomst wellicht wijs de riem bv ieder half jaar te checken?
Heb jij nog dingen die van belang zijn om te noemen of bespreken?
Met vriendelijke groet,
Wat is daar onduidelijk aan wat er moet gebeuren? Ik heb tot nu toe 0,0 feedback gehad op bijna alle genoemde punten.