Weer even een update.
Je krijgt bijna elke rit wel iets tegen je voorruit aan en soms met een steenslagje tot gevolg. Toen de voorruit van mijn 827 Vitesse net nieuw was kreeg ik in Nederland op weg naar vrienden ook een klein steentje tegen de ruit. Klein steenslagje dus ach.
Tijdens de terug rit vanuit Zwitserland kwam er een gemeen steentje op de voorruit terrecht. Gebeurt idd iedereen wel eens een keer maar ik vond deze net even té. Hij zat buiten het zicht en was erg klein maar toch heb ik besloten ernaar te laten kijken door een autoruiten bedrijf.
Ikzelf had weinig tijd dus is mijn vriendin is met de 827 Vitesse (Betsy) naar Carglass gegaan.
De medewerker stelde vast dat het echt heel oppervlakkig was en dat er eigenlijk niks aan de beschadigingen gedaan hoefde te worden. Echter, als ik dat zou willen zou de medewerker de beschadiging met hars kunnen vullen. De beschadiging die in Nederland gebeurde was heel klein dus die heb ik zo gelaten. De beschadiging van de terug reis uit Zwitserland vond ik zelf net te groot dus heb ik besloten deze te laten vullen met hars.
Foto’s die mijn vriendin heeft gemaakt:
Aanbrengen en bewerken van de hars.
Drogen met UV licht.
Ruit is weer helemaal netjes.
De 3500 Vanden Plas was dit jaar nog niet in de was gezet en dat moest natuurlijk nog wel. Een mooie reden was Waalwijk British Autojumble dat zondag 23 juni gehouden werd. Zaterdag de 22e eerst even getankt en een reinigingsmiddel in de benzine gegooit. Daarna de 3500 in een wasbox met sop en klei heel goed gereinigd, toen naar huis gereden en hem dus met Meguiars was in de was gezet. Muziekje erbij en de uren vlogen om. Ook leuk om meer mensen uit de buurt te ontmoeten en spreken. Er kwamen toch flink wat mensen een praatje maken over de auto(s). Erg gezellig.
Na een uur of 6 was dit het resultaat:
Savonds nog even alle vloeistoffen nagekeken (prima!) en toen kon ik zondag ochtend met een gerust hart vertrekken. De Vanden Plas had er duidelijk zin in. De hele rit verliep vlekkenloos en ook al is het een auto van bijna 40 jaar oud verbaasde ik me dat het nog steeds een auto is waar je makkelijk té hard mee rijdt. Ik bedoel niet ongemerkt 160 rijden maar toch lekker vlot op snelheid komen en ongemerkt in alle comfort zoeven.
Voordat ik het wist, was ik alweer aangekomen in Waalwijk. Direct bekende gezichten en vrienden gezien. Dit keer ben ik bij de AMRWR club gaan staan waar ik lid van ben.
Net toen ik goed en wel mijn Rover 3500 had klaargezet kwam een kennis aan en naast mij staan die recent een Rover 827 Vitesse heeft gered van de ondergang. Naar verluid was alles aan deze origineel Nederlandse Rover 800 versleten en vervuild. Gevalletje slecht onderhoud wat ik begreep. Voor de huidige eigenaar gaat geen berg te hoog en krijgt deze zeldzaamheid eindelijk de aandacht die hij verdient!
In de ochtend komt van alles het terrein oprijden. Altijd genieten.
Pikzwarte Rover 3500 Vitesse!
Rover 75 V8 met 60.000 km.
Een bekende van het forum. Was gezellig Peter!
Vier Maestro's bij elkaar. ''Dat zie je niet vaak meer'' is een understatement.
Triumph Stag 3.0 V8.
MK2 Rover 820Si.
Voor mij een van de mooiste Jaguar's ooit gemaakt; Jaguar 420G
2x Rover 2600.
Lotus Esprit.
Met de MK1 Rover 3500 erbij was het een leuk rijtje. Je ziet de familieband in elke auto terug.
De nieuwe waslaag deed mijn Vanden Plas goed glimmen!
Na een hoop gezelligheid, warmte en schitterende auto’s was het in de namiddag weer tijd om de V8 wakker te maken en terug te gaan naar huis. Ondanks de tropische temperaturen liep de 3500 als nieuw en bleef zo ‘’cool as a cucumber’’. Koelsysteem, motortje en de rest lijken gezond en happy!
Dankzij het mooie weer kwam de Vanden Plas weer schoon thuis dus die staat weer klaar voor een volgende trip!