Marc: Rover 827 Vitesse automaat 1989 & Rover 3500 Vanden Plas automaat 1982 & Rover 827 Si automaat 1993 (Rover 827 Vitesse overgespoten)

@ Wouter76: Hartelijk dank voor je reactie. Ook leuk zeg zo'n Volvo 340. Vriend van mij is helemaal Volvo liefhebber en heeft een Amazon. Mooi merk.

Ja Engeland is echt geweldig leuk. Echt een auto land. Toen ik met de SD1 daar was kreeg ik veel leuke reacties.

Geniet van je Volvo! (y)

Nog een klusje aan de SD1 gedaan. Ik had het luchtfilterhuis een tijd geleden al eens gespoten samen met andere onderdelen in de motorruimte. Toen heb ik alles matt zwart gespoten. Fabriek af hoort het luchtfilter huis meer te glimmen dus dat wilde ik sowieso nog eens goed doen. Ook zat er nog een grote deuk aan de bovenkant die ik er toen niet uit durfde te halen. Nu heb ik een beetje uit deuk skils kunnen opdoen op mijn werk dus de stoute schoenen aangetrokken en begonnen.

Eerst uitdeuken:
1.jpg

Primer:
2.jpg

3.jpg

4.jpg

Toen semi gloss black:
5.jpg

6.jpg

Toen de spuitcabine in voor de hoogglans blanke lak dat ziet er al mooi uit!:
7.jpg

8.jpg

Ook maar gelijk nieuwe luchtfilters besteld. Dan maar gelijk goed:
9.jpg

Bouwpakket:
10.jpg

11.jpg

Voordat ik het filterhuis en toebehoren terug ging zetten eerst de motorruimte verder schoongemaakt:
12.jpg

Eindresultaat:
14.jpg

15.jpg

Gisterenavond even wat foto's gemaakt van mijn Rovers bij elkaar. De auto's zijn frisser dan ze ooit (in mijn bezit) zijn geweest. :)
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

14.jpg

Mijn 827 is weer lekker fris :) :
15.jpg

16.jpg

Velgen zijn echt vunzig mooi geworden!:
17.jpg

18.jpg

Leer ook redelijk fris weer:
19.jpg

Mijn 3500 mag er ook weer wezen :) :
20.jpg

21.jpg

22.jpg

Interieur met nieuwe dashboard, fris hout, nieuwe hemel stof en andere details is allemaal weer netjes:
23.jpg

24.jpg

25.jpg

Om het interieur van beide Rovers netjes te houden op zonnige dagen heb ik passende zonneschermen gekocht :p :
26.jpg

Mooie foto's Marc!!

Volgens mij glimt zelfs de bodem en de binnenkant van de wielkasten nog!

Maar super te zien hoe de toffe SD1 nog mooier is geworden, hopelijk bij het volgende Rover-Club event dat ik hem weer kan zien (en jou ook natuurlijk)

Peter O zei:
Mooie foto's Marc!!

Volgens mij glimt zelfs de bodem en de binnenkant van de wielkasten nog!

Maar super te zien hoe de toffe SD1 nog mooier is geworden, hopelijk bij het volgende Rover-Club event dat ik hem weer kan zien (en jou ook natuurlijk)

Dankjewel Peter!

Haha ja ik hou ze zo goed mogelijk schoon. :)
Ja lijkt me leuk en gezellig om elkaar dan weer te zien. Rosmalen is eerste keer weer. Is oktober geloof ik.

Even een weekje er tussenuit naar Drenthe. Lekker kunnen cruisen in de 827 Vitesse. :cool:

Uiteraard konden foto's niet uitblijven. o_O
IMG-20200730-124540.jpg

IMG-20200730-124558.jpg

IMG-20200730-124609.jpg

Dit zonnescherm deed prima zijn werk:
IMG-20200730-125836.jpg

Maar wanneer het te warm zou worden toch nog een hoes over de hele auto gedaan:
IMG-20200730-130322.jpg

IMG-20200802-180903.jpg

A3 White zei:
Mooie plaatjes uit een mooi stukje Nederland, het land van Peter, Ik ben we zondag met de C3.

Heel mooi stuk Nederland! Haha het land van Peter. We hebben wel uitgekeken naar Lancia's en Hyundai's zodat we ze konden ontwijken. :p Ah je bent zondag weggeweest met je Corvette? Gaaf hoor!

Even een update,

Mijn Rover SD1 heeft een hart operatie gehad. Het enige wat nog niet aangepakt was waren de carburateurs. Ze deden het prima en ik vond het wel erg leuk dat onder de motorkap alles netjes en origineel was. Echter begon de automatische choke unit (blauwe kastje naast linker carburateur) problemen te geven. De choke bleef vol open staan. Prima bij koude start maar wanneer de motor op bedrijfstemperatuur kwam kon je niet meer goed door stadsverkeer rijden.
1.jpg

Nu heb ik eerst naar mogelijkheden gezocht zodat ik zo veel mogelijk origineel kon houden. Nu ik toch bezig was wilde ik ook eigenlijk de carburateurs ook maar aanpakken. Probleem één was dat de auto choke unit nergens meer te krijgen is en dat daarom de Stromberg carburateurs erg lastig waren om te houden. Ik had meerdere opties. SU carburateurs installeren met handchoke (dan moest mijn interieur dus aangepast worden voor hendel etc), oude choke oplappen en Strombergs laten reviseren (en dan maar hopen) of, de grondige optie; een Amerikaanse carburateur er op met elektronische choke. Na wat wikken en wegen heb ik besloten het maar grondig aan te pakken en de nieuwe, degelijke Amerikaanse Edelbrock carburateur er op te zetten. Dus in plaats van twee, aan elkaar verbonden, carburateurs zit er nu dus één centrale carburateur op.
Eerst moest het oude inlaatspruitstuk en de Stromberg carburateurs er af.
2.jpg

Originaliteit is leuk, betrouwbaarheid is leuker!:
3.jpg

American Iron:
4.jpg

Hij loopt nog niet perfect vind ik maar al veel en veel beter dan voorheen. Het is nu een kwestie van starten en lopen. Choke pakt mooi op en stadsverkeer is geen enkel probleem.
Laatst op mijn werk ook nog even een gaatje in de uitlaat dicht gelast.
5.jpg

6.jpg

Je had helemaal niet gezegd dat je in mijn land was Marc! :D (Zo noem ik Friesland altijd als ik met mijn kameraad en mijn Fryske collega spreek)
Lancia's staan altijd goed verstopt, zeker voor grote boys in Rovers. Hoewel die vaak leuke vriendinnen hebben, weetje het maar nooit. Niet te vertrouwen, die Rover-rijders... :T

Leuke plaatjes zeg! Je trof het met het weer. Dat was volgens mij net die mooie week/weken.

Maar wat goeeeed die choke update. Origineel is vaak het mooiste inderdaad, maar wat heb je aan een mooie motorruimte, maar een niet rijdende auto? Goed ook dat je op werk een brug hebt he? Dat maakt het werken nog makkelijker, kun je zelf lassen, of moet je een collega lief aankijken?

Wat is de voorkant opgeknapt zeg, met de mistlampen! Smoelt net wat meer zo!

OH ja.... als ik jou die foto's stuur van de Hamburgse boy, wil jij die dan op FB, op een/de pagina waar hij jou van kent., zetten? Vind ie vast leuk! (hoewel er natuurlijk maar 1 rode Rover is die mooi is)

@ Peter: Haha nee ik had het niet gezegd idd. Mede omdat je kleine, beetje Italiaans uitziende mannetjes in Italiaanse auto's ook niet echt kunt vertrouwen. ;)
Ja klopt, was idd die periode met heerlijk weer!
Ja de choke was wel even een investering maar dat is gewoon handig. Het is kwaliteit en nu is hij weer betrouwbaar. Ja de bruggen op mijn werk zijn een genot om tot mijn beschikking te hebben. Ja ik kan zelf lassen gelukkig. Binnenkort daarover meer. ;)
Ja die mistlampen zijn idd top!! Ben er erg blij mee.
Ja hoor, stuur maar door dan zet ik ze op facebook!

@ A3 White: Ik heb hem nog niet echt de volle sporen gegeven maar de motor voelt idd veel meer bij de les dan voorheen. Wellicht zal het zo'n 20 tot 30 pk extra zijn. Beetje finetunen nog en dan zal het wellicht meer merkbaar zijn.

Een poos geleden wilde ik eens de onderkant van mijn Rover Vanden Plas schoonmaken/nakijken. Gevraagd op de zaak of ik een brug mocht gebruiken en dat was helemaal geen probleem. :) Eerst de bodem ingespoten met een goede reiniger en dit in laten weken. Na een tijdje alles afgespoten. Hij was niet erg vies maar losse meuk was er iig af.
1.jpg

2.jpg

Je hoopt uiteraard nooit iets te vinden qua roest maar ik kwam wel degelijk wat tegen. Aan een kant schrok ik maar aan de andere kant komt de realiteit binnen dat een auto van bijna 40 jaar oud vrijwel nooit roest vrij is. Laat staan een Rover SD1.
Dit was de vloer. Het voetencompartiment van de passagier om precies te zijn. Het linker compartiment was iets minder erg maar vergelijkbaar. Op een paar plekken was hij doorgeroest. Hoofdplek was de cirkel. Het lijkt flink erger hier maar door vocht was roestwater her en der gekomen waardoor alles bruin gekleurd was. Naast de doorgerotte cirkel zaten her en der gaatjes die ik of met een plaatje heb afgedekt of heb dicht kunnen lassen.
3.jpg

Ik heb de cirkel ruim uitgesneden en van nieuw plaatwerk een nieuw cirkeltje gemaakt.
4.jpg

Deze heb ik van onderaf overlappend gelast zodat ik minimale spetters in het interieur zou krijgen. Omdat vuur een gulzig en snel element is voor de zekerheid de werkplek goed afgedekt met metaal en was het interieur afgedekt met een lasdeken.
5.jpg

Hierna een roest werende primer aangebracht en de naden afgekit met hiervoor gemaakte kit.
Bijrijderskant:
6.jpg

Bestuurderskant:
7.jpg

Over de kit even wat andere primer zodat ik deze kon afwerken met een beetje kleur.
8.jpg

Kleur en de oude stoppen er weer in. Ook is alles uitgezogen en uiteraard uitgesopt. Ja ik weet dat de matten er overheen gaan maar ja, ik ben nogal een autist hierin. :p
9.jpg

Omdat ik de oude dreunplaten heb weg moeten slijpen heb ik uiteraard nieuwe aangebracht:
10.jpg

11.jpg

Zo zagen de cirkels er aan de onderkant uit. Na roestwerende primer en kit. Hierna is bodyspray er overheen gegaan en zwarte steenslag spray.
12.jpg

Volgende plek was de linker achterste wielkast. De rand die achter de spatlap zat was helemaal weggerot. Dus schoonslijpen en kijken wanneer je weer gezond metaal hebt. Snijden en dan nieuwe delen maken en in lassen. Erg leuke klus.
14.jpg

15.jpg

Vanuit de linker wielkast kon je ook zien welke boodschappen in de kofferbak lagen. :p Niet, helemaal, de bedoeling zullen we maar zeggen.....
Op de body heeft Rover metalen sleepogen gepunt last waar na verloop van tijd vuil en vocht roest veroorzaken.
16.jpg

Eerst maar eens het doosje van een kant open snijden en schoonmaken. Dit is dus gezien vanuit de kofferbak. Na schoonmaken de binnenkant van de buitenste plaat in de zink spray gezet.
17.jpg

Hierna dus vanuit de kofferbak een plaat op maat gemaakt en deze er op gelast. Hier ook weer roestwerende primer aangebracht.
18.jpg

Na dit alles ook hier weer de lasnaad met kit afgedicht.
Toen aan de buitenkant ook dicht gelast met een plaatje en de buitenkant in de coating gezet tegen steenslag. Ziet er niet perfect uit maar zal voorlopig weer goed zijn.
19.jpg

In de rechter achterste wielkast was het minder erg dan links. Wielkast rand was prima dus moest, net als aan linkerkant een stukje snijden in achterkant van wielkast en een nieuw stukje er in maken.
20.jpg

Net als links was ook rechts achter het sleepoog roest ontstaan. Niet zo groot als links maar toch genoeg om het doosje open te moeten slijpen. Alles schoongemaakt en klaar voor de nieuwe delen.
21.jpg

Ook hier eerst nog even een zink coating.
22.jpg

Lekker knutselen!
23.jpg

Alles dicht gelast en klaar voor de roest werende primer:
24.jpg

25.jpg

Ook aan deze kant is alles afgekit na het drogen van de primer.
In de linker voorste wielkast zat een gemeen plekje. Het ronde deel wat tegen het staande deel van het vuurschot aan kwam was geroest en het staande deel van vuurschot zelf ook. Vanuit motorruimte lassen was geen optie dus moest meer weg slijpen om alleen maar te kunnen lassen. Maar goed, alles gelukt. Primer er overheen, kit en daarna afschermen met steenslag coatings.
26.jpg

In de rechterdorpel zat achterin een zwakke plek waar ik een nieuw stuk in heb gelast. Hierna beide dorpels opnieuw gecoat en gespoten.
27.jpg

De oude reus stond er de afgelopen weekenden vaak zo bij:
28.jpg

Vandaag nog even de wielkast randen grondig ontroest, afgeplakt en afgewerkt:
29.jpg

Toch weer best netjes:
30.jpg

Enige wat nog rest is her en der een detail bijwerken of anti roest wax aanbrengen. Puntjes op de i zo gezegd. Het las werk is niet perfect en een professionele restaurateur zal waarschijnlijk denken ''dat kan beter!'' (geloof ik ook wel) maar het was erg leuk om zelf te Macgyveren en te leren. Al met al is de Rover er niet slechter van geworden denk ik! :) Ik ben niet ontevreden!

Lekker de rotte gaten weggehaald, in ieder geval. Over de kwaliteit van je laswerk en het overlappen van delen, dat zijn keuzes, zelf maak ik het liefste alles zoals het origineel was, dus ik had persoonlijk die dop in de bodem teruggebracht. Maar dat zijn dus keuzes. Dit rot voorlopig niet weer in ieder geval, dus operatie geslaagd!

Wat ik me wel afvraag is waarom jij die motipfetisj hebt.de knikkerbusjes gebruik ik ook wel, hoor. Vooral de semigloss black voor delen in de motorruimte. Maar dit soort plekken zet ik liever in de epoxyverf. Met kwast of spuit, maakt niets uit. Dat geeft een betere bescherming en dat is wat je op deze plekken wilt. Hoe beter de conservering, hoe langer je er plezier van hebt.

Just my two cents, en zeker respect voor alle werk dat je erin stopt!

Lekker geklust hoor! Dat soort dingen moet ik helaas uitbesteden maar lijkt me wel heel lekker als je daar een paar weken voor kunt uitrekken en rustig een beetje kan knutselen.
Je zou ook eens kunnen kijken naar Bilt Hamber producten, vind ik persoonlijk erg fijne producten voor alles met roest(preventie).

@ Carkiller & Mechanix: bedankt voor de leuke reacties!! (y) :LOL:

@ Uw buurman: bedankt voor je reactie! Ik probeer zo origineel en vooral goed mogelijk te repareren maar snij op plekken die buiten het zicht zijn wel eens een bocht af. Zoals gezegd heb ik voor sommige plekken gekozen voor overlap lassen en op plekken zoals de wielkast rand heb ik gekozen voor zaagsnede. Om het zo origineel mogelijk te laten lijken.
Motip fetish? Hahaha :p Ik gebruik het idd veel. De rustoleum roestwerende primer heb ik goede ervaringen mee eigenlijk om eerlijk te zijn. Aan boord van schepen heb ik het ook gebruikt/gebruikt zien worden met goed resultaat. Wellicht hebben jouw coatings of verven een duurzamer resultaat maar denk dat de delen nu weer beter beschermd zijn dan fabriek af. In de wielkasten en op de bodem heb ik industriële body spray gebruikt (dus geen Motip ;)) Daarnaast worden kwetsbare plekken ook nog in de wax gezet. Ik neem je tips zeker mee hoor voor een mogelijk volgende keer. Bedankt daarvoor!!

@ Ibud: bedankt! Hey goede tip. Dankjewel. ;)

Bij de SD1 is het gestarte werk omtrent roest nu klaar. :)

Kofferbak is eerst gekit en toen de primer er over zodat het in de kleur kon:
1.jpg

2.jpg

3.jpg

Hierna heb ik in de naden wax tectyl laten lopen zodat er minder snel ergens vocht kan komen.
Kofferbak klaar!
Langs de wielkast randen even wat blanke lak extra gedaan. 2K blanke lak.
4.jpg

Wielkast randen glimmen nu mooier dan de rest van de koets. :p
5.jpg

6.jpg

Om de wielkast randen te kunnen aanpakken heb ik de oude spatlappen weg moeten halen. Hierbij brak bij sommige het schroefdraad af om het te bevestigen. Ik heb hierop nieuwe sets spatlappen besteld. Omdat de zwarte, bijgeleverde beugels kunnen gaan roesten heb ik deze ook met 2K blanke lak gespoten. Geeft toch weer wat bescherming.
7.jpg

8.jpg

Hierna heb ik de onderkant in de tectyl gezet en de uitlaat gecoat:
9.jpg

Nu trouwens wel een foto gemaakt van het eind resultaat van de ingelaste cirkels:
10.jpg

11.jpg

Toen laatste deel van de felsnaad kunnen schoonmaken en coaten. Dit deel was altijd bedekt door een stempel van een brug:
12.jpg

14.jpg

Gisteren ook nog even de 827 op de brug gezet. Wielen er af en schoongemaakt aan de binnenkant. Ook om te kijken of het gedane werk ook duurzaam was.
Daarnaast had ik vergeten vet aan te brengen op de naven waardoor de velgen mogelijk vast konden roesten. Dus die fout even recht gezet. :)
Kon ook de rest weer even nakijken. Zag er nog netjes uit. :)
15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

Wauw, mooi werk hoor, respect (y) Heel tof dat je dat ook zo allemaal zelf zo kan doen!

Heerlijk, fijn dat je je zo op de details kunt focussen. Maar wat ga je nou doen als je klaar bent met beide auto's :LOL:?

Mooi resultaat! Je hebt wel echt een brug nodig voor dit soort klussen, anders zit er weinig anders op dan uitbesteden. Lijkt er inderdaad wel op dat je nu een nieuw project nodig hebt:p

@ Omniradius: Dankjewel! Is vooral ook omdat ik beschikking heb over een brug. Dat scheelt echt enorm. :)

@ Micha D: Thanks man! Ja dat is erg fijn idd. Nou ik denk dat deze auto's nooit echt klaar zijn. :)

Ibud: Dankje. Ja zonder brug is het echt lastig denk ik. Dan moet je gaan krikken en hem op steunen zetten. Dan nog de apparatuur etc. Nee geen nieuw project haha. Ik geniet het meeste van het rijden en poetsen. Echt grote klussen als dit is leuk als het gedaan is en je kunt terug kijken op goed werk. Maar geniet ervan als je weet dat alles goed is en dan de auto's vertroetelen. ;)

Marc 827 3500 zei:
Nou ik denk dat deze auto's nooit echt klaar zijn. :)
Bewuste keuze denk ik om voor Britse historie te gaan, altijd wat kapot/te verbeteren om jezelf bezig te houden. :T

Geintje natuurlijk, geweldig hoe jij je auto's zo dicht de perfectie weet te laten benaderen!

Mooi werk weer. Die SD1 heeft zo weer een heel aantal jaar uitstel van de roestduivel. Ik wist trouwens niet dat de SD1 en starre achteras had. Overgenomen van de voorloper? In de laat jaren 70 en begin 80 kwam dat toch niet veel meer voor. Wel uitstekend voor burn-outs en dragracen trouwens. Past wel een beetje bij je nu nog wat meer amerikaanse V8.

@ Barri: Dankjewel! :)

@ MWH: Haha wel beetje waar. :p ;) Dankjewel man!

@ Engineer2: Bedankt. Ja ik hoop het wel idd dat hij weer een tijd mee kan! Klopt idd, SD1 heeft starre achteras. Voorganger (P6) heeft De-Dion achteras.

Vandaag mijn 827 Vitesse in winterslaap gebracht. Stukkie gereden, getankt, banden op hogere spanning gezet, gewassen, wielkasten in de hotwax, interieur gestofzuigd, rubbers ingevet, accu er uit en benzine stabilisator in de tank gedaan. Volgend jaar weer lekker cruisen. :)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Nadat de nieuwe Edelbrock carburateur gemonteerd was op mijn Rover 3500 viel me op dat de temperatuur wat hoger lag dan normaal. Niet schokkend hoog maar gewoon hoger. Motor liep prima en geen paal warmte als je de kap open deed. Maar toch, even goed verdiepen in wat er aan de hand was. Dit schijnt meer voor te komen nadat je deze conversie uitvoert. Wat het bleek te zijn is dat dit inlaatspruitstuk, wanneer gemonteerd op de Rover V8, last heeft van luchtpockets waardoor koelwater niet goed kan koelen. Ook werd aangeraden een thermostaat te installeren met een lagere waarde.

Met deze kennis naar een goede vriend gegaan die veel beter kan sleutelen dan ikzelf. Het besproken met hem wat ik had gelezen en hierop de aanpassing aan het inlaatspruitstuk uitgevoerd. Je moest bij de koelwater kanaal twee kleine gaatjes boren zodat er geen luchtbellen konden vormen.
1.jpg

2.jpg

NIeuwe thermostaat vaan 82 graden Celcius er in.
3.jpg

Voor de zekerheid heb ik ook de bougies laten vervangen. Champion bougies die geven een sterkte vonk en vervuilen niet zo snel.
4.jpg

Ook zijn beide radiateur slangen vervangen omdat ze toch wel poreus geworden waren en ook de kachel slangen zijn vervangen. Alles origineel Rover.
Vanwege de nieuwe carburateur heb ik de niet gebruikte pijp en warmte kamer die zat op het rechter uitlaatspruitstuk weggehaald. Uiteraard ook even het spruitstuk geverfd met hitte bestendige verf. Ook even het chroom van het luchtfilter opgepoestst. :) Ziet er weer een stuk netter uit zonder niet gebruikte onderdelen zo. :)
5.jpg

Ook stond de ontsteking te laat en stond de choke helemaal niet ingeschakeld. Gelukkig nu alles kunnen finetunen. Al het werk heeft het gewenste effect gehad. Hij loopt nu koel, start erg goed en loopt super!

Vandaag was het de laatste rit van het jaar voor de oude reus. Rondje rijden, voltanken, goedje in de tank, banden op spanning, wassen, rubbers in het vet, accu er uit en de winterslaap kon beginnen.
6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

Auto na wassen droog wegzetten lijkt mij zo'n beetje het belangrijkste. Na wassen zit er werkelijk overal vocht, dus rijden na wassen is essentieel. Nummerplaten met opgelegde letters zou trouwens niet misstaan...

FH163500 zei:
Auto na wassen droog wegzetten lijkt mij zo'n beetje het belangrijkste. Na wassen zit er werkelijk overal vocht, dus rijden na wassen is essentieel. Nummerplaten met opgelegde letters zou trouwens niet misstaan...

Na de wasbeurt is hij uiteraard droog gereden. ;)

Ik vind kenteken platen met opgelegde letters minder mooi..... :D

Ah luchtpocket opgelost. Wat ik zelf liever doe is een klein gaatje in de rand van de thermostaat boren. Zelfde effect, maar dit is mooi opgelost. Dat "warmere" lopen komt niet door te schraal lopen onder belasting? Dat is namelijk echt niet goed voor je motor. Alsje motor te schraal loopt krijgje ook een warmere motor. Wat meer benzine geeft koeling. En ik kan me voorstellen dat die edelbrock iets gulziger is.

uwbuurman zei:
Ah luchtpocket opgelost. Wat ik zelf liever doe is een klein gaatje in de rand van de thermostaat boren. Zelfde effect, maar dit is mooi opgelost. Dat "warmere" lopen komt niet door te schraal lopen onder belasting? Dat is namelijk echt niet goed voor je motor. Alsje motor te schraal loopt krijgje ook een warmere motor. Wat meer benzine geeft koeling. En ik kan me voorstellen dat die edelbrock iets gulziger is.

Dat gaatje boren in de rand van de thermostaat is ook gedaan. Hij liep eigenlijk altijd warmer dan moest. Als ie rustig stationair tokkelde, cruisend over de snelweg of tijdens lekker door rijden. Nu tijdens alle situaties mooi koel. Ja klopt, deze opzet is minder verfijnd en gulziger. Maar ach. ;) Bedankt voor het meedenken overigens! Waardeer ik echt.

@406C: Dankjewel voor je toffe reactie. :)

Ik sta bij mijn vrienden en familie te boek als een rustige bestuurder. :p Nu het bewijs dat ik ook te hard kan rijden. Wel twee foto's! Eerste keer dat ik een bekeuring met de SD1 heb gepakt. Tweede keer sinds mijn rijbewijs. Vorige was met 827 op snelweg.

flitsfoto-b-OTPX7k-CETf-HTb6-PZXsx-Zj-K220-Sewc-NKggrh-H2-Mp-GVxicn-X2-L5-Mzey-APCYd-Uzk-Er-1.jpg

flitsfoto-ar8n-FGj-B3-C5-Ncns-Dbb7-ITq-Qpb-I-a-Di-D6cs-Gd6af-D8-TCb1-LWhf-GSWc-U-o2ke-Xx8a-2.jpg

60 waar ik 50 mocht. Zo nu jullie weer! :p

@ uwbuurman: tja. Te hard is te hard voor een computer. Bedoel hiermee niet dat dit echt zin heeft voor de verkeersveiligheid zo'n boete maar ja. Ik heb zo'n rustige manier van rijden dat ik eigenlijk niet let op camera's. :p Al wist ik achteraf wel dat hij er stond. Ach ja.

@ 406c: haha ja dat viel me ook op. Beetje oude straatbeeld foto.

Winterprojectjes!

Ik had een mooi cadeau van mijn broer gekregen. Scherm beschermers origineel van Rover voor de 800 serie.
1.jpg

Ik kon ze gelijk goed gebruiken want ik wilde een en ander aanpakken onder de motorkap.
Op deze plekken zag ik wat oppervlakkige roest zitten bij de kit naden:
2.jpg

Linkerkant. Ik heb het met een dremel met daarop een staalborsteltje schoon gemaakt:
3.jpg

Rechterkant:
4.jpg

Hierna afplakken en aan beide kanten in de roest werende primer gezet:
5.jpg

Hierna aan beide kanten een nieuwe kit laag aagebracht:
6.jpg

Aan beide kanten laagje normale primer:
7.jpg

Kleurtje:
8.jpg

En blanke lak aan beide kanten uiteraard:
9.jpg

Resultaat is prima. Heel klein beetje kleurverschil maar geen scherpe randen en het is weer roestvrij en beschermt.
Linkerkant:
10.jpg

Rechterkant:
11.jpg

Alle naadjes en achter het paneel ga ik nog alles in de wax/tectyl zetten.

De Rover 827 Si van mijn vader vroeg ook even wat aandacht. De bak schakelt op zich prima, slipt niet, pakt alle verzetten en is goed bij de les. Alleen bonkte hij flink bij sommige verzetten. Hierop besloot mijn vader om de wagen te laten spoelen bij een specialist. We hebben gekozen voor Flushed in Woerden. Omdat mijn vader herstellende was van een longontsteking heb ik de Rover gebracht. Ik vond het helemaal niet erg om met de zwarte limo op stap te gaan.
12.jpg

14.jpg

De oude olie:
15.jpg

De nieuwe olie:
16.jpg

Daarna even volgetankt en gewassen:
17.jpg

De bak schakelt nog niet nieuw maar de scherpe kanten zijn er zeker af. Het heeft hem zeker goed gedaan. :)

Allebei mijn auto's hebben een nieuwe hoes gekregen. Die van de 800 was wat te ruim en dat vond ik niet mooi staan. Heb voor de SD1 zo'n zelfde gekocht.
18.jpg

19.jpg

Een automaatflush is geen redmiddel voor een slecht schakelende automaat, natuurlijk word het iets beter maar dikke kans dat een revisie aanstaande is.

406c zei:
Een automaatflush is geen redmiddel voor een slecht schakelende automaat, natuurlijk word het iets beter maar dikke kans dat een revisie aanstaande is.

Dat weten we idd. Het is te proberen. Zoals gezegd, hij doet het goed alleen was het allemaal erg lomp. Nu aanzienljjk beter maar ooit idd een revisie voor de Black Beauty.

Goed werk weer aan de Vitesse, zoals altijd weer als nieuw!:D
Als ik al die foto's zo zie ben ik toch maar hard voor mijn Rover's..:T

Terug
Bovenaan