Marc: Rover 827 Vitesse automaat 1989 & Rover 3500 Vanden Plas automaat 1982 & Rover 827 Si automaat 1993 (Rover 827 Vitesse overgespoten)

@ Escher: Bedankt! Ja het was een geweldige trip die vastgelegd moest worden! :)

@ Klassieker rijder: Ja ik merkte gewoon dat er iets niet klopte. De stand vond ik altijd te laag van voren. Nu idd fijn op kunnen lossen! :)

Weer lekker kunnen klussen aan mijn Rover 3500 Vanden Plas.
1.jpg

2.jpg

Bij de dorpel/instap zaten wat roestige plekjes. Dat zag er armoedig uit. Dus aan de gang!
Linksvoor bij B-stijl:
3.jpg

Linksachter:
4.jpg

Rechtsachter:
5.jpg

Rechtsvoor:
6.jpg

7.jpg

Rechtsvoor kwam zelfs een gat naar voren. Ik heb het wel wat groter uitgeslepen zodat ik het goed kon uitzuigen met de stofzuiger wat er aan losse dingen lagen en zodat ik de binnen stijl ook kon ontroesten. Op de binnenstijl zat bijna niks maar zoveel mogelijk weggehaald.
8.jpg

Op de binnenstijl roestwerende las-primer gespoten. Wanneer het in contact komt met hoge temperaturen/spetters van het lassen word het ingekapseld en blijft het beschermd.
9.jpg

Alles goed afgedekt en lassen maar:
10.jpg

Makkelijk dicht kunnen proppen en netjes af kunnen slijpen:
11.jpg

Hierna bij elke dorpel alles geschuurd en klaargemaakt om te spuiten:
12.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

TIjdens het schuren was de auto al afgedekt maar voor het spuiten vers plastic aangebracht om de auto te beschermen:
17.jpg

18.jpg

De te gebruiken spullen. VLNR: roest werende primer, normale primer, kleur lak en de 2K blanke lak:
19.jpg

Elke dorpel op kaal staal de roestwerende primer:
20.jpg

21.jpg

Daarna de normale primer:
22.jpg

23.jpg

Kleur lak:
24.jpg

25.jpg

En tot slot elke dorpel met meerdere lagen 2K blanke lak afgewerkt:
26.jpg

27.jpg

28.jpg

29.jpg

Hierna de auto een paar uur laten uitharden. Savonds de auto weer opgehaald van mijn werk Hij staat zoveel mooier op zijn wielen nu met de nieuwe veren!:):
30.jpg

Thuis verder gegaan met het afwerken. In de dorpels nog wat tectyl gespoten en daarna met carroserie stickers fabrieks gaten afgedicht, nieuwe schroefvangers er in en alles nagewreven met een spray wax:
31.jpg

32.jpg

De RVS strips gepoetst en schoongemaakt voordat ik ze monteerde:
33.jpg

34.jpg

35.jpg

Gat zie je niks meer van!:
36.jpg

HIj staat er lekker bij!:
37.jpg

Bij de 827 Vitesse de randen uit laten harden, wax aangebracht, de rubbers schoongemaakt, in de creme gesmeerd en de rubbers weer aangebracht:
38.jpg

39.jpg

uwbuurman zei:
Jij blijft voor mij de knikkerbuskoning!! Lekker bezig!

Hahaha! Kijk dat is een titel. ;)

Voor een hoop zal het een beetje vreemd overkomen om hem zo te spuiten. Maar die 2k word in de schadeherstel ook gebruikt met eigenlijk net zo'n duurzaam resultaat als in de cabine. Het is uiteraard wel zo dat je met de cabine een mooier resultaat krijgt.

Het ging er mij om dat hij iig geen roest heeft en het weer lekker oogt. Er is wel kleurverschil maar de hele Rover is een beetje een toverbal. Dus dan maakt het niet zo uit. Wellicht spuit ik hem ooit over. Dan is het weer een geheel. :D

Na al die klussen/klusjes nu eens gewoon lekker wezen toeren afgelopen weekend. Het was beiden dagen mooi weer dus ik nam het ervan. :)
En ja idd, weer foto's gemaakt. :p Kan het niet laten.
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Echt een hoop aan gedaan. Deze winter word er nog een ding aangepakt aan het interieur. De 827 is aardig op orde. :)
Uiteraard ook wezen toeren met de SD1. Ook aan deze Rover is inmiddels veel gedaan. HIj is erg fris weer.
7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

Even wat puntjes op de i gezet. Tijdens mijn werk zie ik vaak in de voorschermen troep zitten en soms bij jonge auto's met roest tot gevolg. Nu eindelijk eens de tijd gemaakt om het bij de 827 eens na te kijken. Voetjes van de vloer:
1.jpg

2.jpg

Linksvoor zat er flink wat troep als klont met de tectyl die ik er in het verleden (onbewust) op had gespoten. Met remmenreiniger alles schoon gekregen:
3.jpg

Daar kwam wat oppervlakkige roest naar voren. Ik had voor het gemak het scherm deels los gehaald. Geschuurd:
4.jpg

In een roest werende primer gespoten:
5.jpg

Rechtsvoor. Na het schoonmaken kwam het als nieuw uit en zat er geen roest:
6.jpg

7.jpg

Na het werk alles met holle ruimte wax ingespoten en de wielkast bekleding weer goed vast gezet. Er ontbraken wat stopjes en een schroef.
Ik heb de bodem verder nagekeken en zag een klein deukje. In het verleden is er tegen de uitlaat gereden (voordat de RVS maatwerk demper er op zat). De uitlaat heeft door gedrukt en dit deukje gemaakt. Viel me nu pas op vanwege wat roest. Schoonmaken en aanpakken:
8.jpg

9.jpg

10.jpg

Hierna de bode/holle ruimtes ingespoten met holle ruimte wax alsmede de deuren. Die kan er weer even tegen! :)
11.jpg

Op deze foto lijkt de onderkant helemaal zwart maar dat is niet zo. :p

Mijn broer kwam ook nog even langs. Mijn broer heeft zijn Rover 3500 Vitesse verkocht en daarvan heeft hij deze bijzonder strakke 1975 Buick Lesabre Custom Landau Coupe gekocht.
12.jpg

14.jpg

7,5 liter V8 en ruim 5,5 meter American iron. Heel gaaf maar om de roest duivel weg te houden ook deze wagen helemaal behandeld met holle ruimte wax. Die kan er ook weer tegenaan!
Meer is te lezen over deze wagen in de huidige AW classics en er komt een filmpje!

Terwijl mijn broer zichzelf bezig kon houden heb ik even snel van Rover gewisseld. Ik had nog wat kleine dingen aan te pakken aan de Rover 3500 Vanden Plas.
15.jpg

Ik zag dat er wat roest zat op het carter. Lekker boeiend hoor ik sommigen denken maar ik hoorde in youtube filmpjes dat zelfs een carter kan doorroesten met alle nare gevolgen van dien. Daarnaast vond ik het leuk om ook dit weer wat netter te maken. Ergste roest er afgehaald en geverfd met Hammerite:
16.jpg

17.jpg

Daarnaast nog wat oude reparaties met kit afgewerkt.

Na dit geklus konden we het niet laten wat fotos te maken. Een Rover SD1 is niet klein maar naast een '75 Buick is hij toch vrij bescheiden hahaha. Britse luxe vs Amerikaanse luxe:
18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

Nog een nieuwtje, niet een kleintje, is dat mijn vrouw en ik gaan verhuizen naar dit mooie huis in Drenthe!:
22.jpg

Gefeliciteerd met jullie huis. Ziet er mooi uit! Maar ehm, als die fotolocatie jouw werk is dan ga je ook ergens anders werken denk ik? Want volgens Google is dat heel ergens anders in het land.

Bedankt heren!

Ja idd, ik ga weg bij mijn huidige werkgever. Bijzonder fijn bedrijf maar ik kan het helaas niet meenemen naar Drenthe. :cry: o_O

Ik heb gelukkig een ander bijzonder fijn bedrijf gevonden op fiets afstand van ons huis in Drenthe.

Bedankt Sketcher!

@ MWH: dat idd en je hebt daar een mooi huis waar je in onze regio nog geen brievenbus voor hebt. Maar idd totaal plaatje. :D

Gefeliciteerd met het huis! EN ik zie een garage aan huis... :D

Mooie combi van de Rover en de Buick. Ik heb het gelezen in AW Classics (en had niet de link gelegd naar jullie), leuk verhaal!

Beste stap dan, zo'n verhuizing! Wij denken er ook wel eens over na. We zijn ook gek dat we met z'n allen in het westen van het land wonen ;)

Barri zei:
Beste stap dan, zo'n verhuizing! Wij denken er ook wel eens over na. We zijn ook gek dat we met z'n allen in het westen van het land wonen ;)

Ja helemaal mee eens. En dan wonen wij nog redelijk westelijk.. inmiddels is dat aardig ontdekt want ik zie hier alleen maar meer huizen verkocht worden voor prijzen die in mijn ogen belachelijk zijn. Verder naar het Oosten dan maar bij de volgende verhuizing... als dat ooit nog eens het geval is.

@ Engineer2: Dankjewel! Erg blij mee. Heel sfeervol en het klikte gewoon. En idd een garage om mn Rovertjes in te bewaren.
Ook met het werk zoeken was het eigenlijk een warm bad. Het moest zo zijn zeg maar. :D
Ja de Buick is erg gaaf en netjes bovendien. Ik heb aan mijn Sd1 een hoop gedaan maar die oogt nog lang niet zo netjes als de Buick. Daar heeft mijn broer erg veel geluk mee gehad.

@Barri: dat is zeker waar. Het appartement waar we nu wonen wonen we erg fijn. Dus dat verkopen was met een dubbel gevoel maar de wens naar iets groters bleef. Dan kwam je met onze eisen eigenlijk altijd in die hoek terrecht. Niet erg want we gaan elk jaar meerdere malen op vakantie vlakbij. Dus we kennen de streek al. :)

Mooi weer dit weekend. Dus mijn kans gepakt om de Rovers in winterslaap te brengen. Eerst wassen, vol tanken en de banden op spanning. Na dit alles nog een stuk gereden om de motor op temperatuur te hebben en ze echt droog te rijden.
Zaterdag:
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Er is weer een hoop gedaan aan de Rover 827 Vitesse dit jaar. En ik ben nog niet klaar haha. Laat binnenkort wat aapakken maar daarover later meer.

Zondag was de SD1 aan de beurt:
7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

Ook aan de Rover 3500 Vanden Plas is dit jaar weer veel gedaan.

Lekker alles in winterslaap en straks van het voorjaar genieten van de rust in Drenthe. Heel veel succes met jullie nieuwe start, zo mag je het tenminste wel noemen!

Gewoon Dirk zei:
Lekker alles in winterslaap en straks van het voorjaar genieten van de rust in Drenthe. Heel veel succes met jullie nieuwe start, zo mag je het tenminste wel noemen!

Dankjewel man! Ja zo zien we het ook een beetje. Spannend maar ook zin in.

Aangezien mijn Rovers in winsterslaap zijn is het een mooie kans om ze aan te pakken. Bij de 827 Vitesse heb ik al eens het interieur aangepakt maar het leer van het stuur en die van de bestuurdersstoel hadden niet een langdurig resultaat. De bijrijdersstoel is nog erg netjes gelukkig. Nu kreeg ik van een vriend een tip over een erg net stuur, in de goede kleur te koop bij De Schut in Soest.
1.jpg

Hij was zeker netjes met lekker dik fris leder maar wel deels beschadigde verf. Logisch natuurlijk met zo'n leeftijd. Eerst goed schoongemaakt en ontvet. Daarna heb ik het afgeplakt en met 240 schuurpapier geschuurd, nogmaals ontvet:
2.jpg

3.jpg

Hierna de verf aangebracht van Colourlock:
4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

Dat ziet er best aardig uit. :) Hierna de leder verzegeling aangebracht wat net zo schijnt te werken als blanke lak op plaatwerk lak:
8.jpg

Het oude stuur er uit uit elkaar gehaald om er uit te halen. Het zat gelukkig niet muurvast zoals dat soms kan:
9.jpg

10.jpg

En hatseflats:
11.jpg

Waarom dat oude stuur er uit moest zie je op deze foto. Het leer was eigenlijk al te ver heen om te verven de afgelopen keer. Het leer was deels al gescheurd en heb dat geprobeerd te plamuren. Is oke maar niet zo netjes als het nieuwe stuur:
12.jpg

De scherpziende medemens zal wellicht hebben gezien dat de voorstoel er uit is. Dat ga ik aan laten pakken door een vakman. Ken je grenzen zeg maar. ;):
14.jpg

Ook een update over de Rover 827 Si van mijn vader. Wegens zijn gezondheid is mijn vader veel minder gaan rijden. Hierom zei hij dat ik de zwarte slee eens mee moest nemen voor een poos zodat er meer mee gereden werd. Ik greep gelijk mijn kans om een en ander aan te pakken voor mijn pa. Al een poos viel hun op dat starten lastig ging. Je hoorde hem wel klikken (alsof de accu leeg was) maar hij ging niet rond. Hierop even overlegd met Rover garage De Zeemeeuw en die zei me dat het iig in de startmotor moest zitten. Gelijk een gereviseerde besteld bij hun en die heb ik er gisteren op de zaak ingebouwd. Ging verassend makkelijk en binnen een uurtje was hij gewisseld:
15.jpg

16.jpg

Gelijk even de olie koel leidingen van de automaat bak ontdaan van het ergste roest en met een roestwerende primer ingespoten:
17.jpg

Ook het stuur opnieuw geverfd. Ik had het natuurlijk al eens gedaan maar toen was het veel te geel geworden. Nu op een papiertje kleur van mijn SD1 stuur en mijn 827 Vitesse gemengd tot hij in de buurt kwam en ontvet en gekleurd. Dit ziet er al een heel stuk beter uit :):
18.jpg

Ik was vanmorgen vroeg wakker dus lekker op pad om de 827 Si na al het geklus even te wassen:
19.jpg

En daarna te stofzuigen, mat schoon te maken en in de spray wax te zetten. Binnenkort als mijn pa hem terug wil dan is de 827 Si weer wat gezonder:
20.jpg

21.jpg

22.jpg

Mooi werk allemaal, ik heb de laatste twee pagina's even bijgelezen. :)

Blijf je in Drenthe ook werken in de schadeherstelbranche? Ondanks je garage thuis is dat toch wel een handige locatie voor de hobby, lijkt mij. ;)

@ GinkelvanMichiel: dankjewel! Ja ben erg tevreden ermee. Interieur van een auto is erg belangrijk. En we (mijn vrouw ook) ergerde ons wel aan de staat van het leer. Aanpakken dus. :)

@ Uwbuurman: dankjewel man!

@ Durashift: dankjewel. Ja ik blijf inderdaad in de schadeherstel branche werken. En hoop inderdaad dat ik daar af en toe mag hobbyen. :) Denk dat dat wel goed zit. ;)

De bestuurder stoel van mijn Rover 827 Vitesse is klaar en terug! Erg mooi resultaat geleverd door Van der Werf in Leiden. Er zullen meerdere mooie bekleders zijn maar mijn ervaringen bij dit bedrijf zijn wel erg goed. Regelrechte liefhebbers die enthousiast aan een klus beginnen. Ze hebben van de stoel het hele middendeel van de zitting en rugleuning vervangen en een wang van de rugleuning. De rest opgeknapt en het geheel ingekleurd. Vakwerk!
1.jpg

Ze hadden nog wat oude stukken bewaard voor me. Dit was echt op:
2.jpg

Het is weer een fris geheel. Het interieur van een auto is wel heel belangrijk:
3.jpg

4.jpg

Alles staat klaar voor de verhuizing en oplevering van de box. De stoel inbouwen is het laatste projectje wat ik heb gedaan in deze garage box:
5.jpg

Want ik had dit ook nog gedaan. Een heel klein projectje ;):
6.jpg

7.jpg

En de Vanden Plas ook een vlaggetje natuurlijk. Vond het wel leuke details op de Rovers:
IMG-20221206-232525.jpg

IMG-20221206-233149.jpg

De zwarte Rover 827 Si van mijn vader staat nu nog bij ons buiten omdat ze bezig waren in de garage van mijn ouders met het opknappen ervan. Binnenkort staat hij niet meer in de kou en kan hij terug naar huis. Toch nog een leuk plaatje kunnen schieten:
IMG-20221213-211152.jpg

Die stoel ziet er inderdaad echt top uit! Interieur is inderdaad erg belangrijk, dat is toch wat je het meeste ziet.
De vlaggetjes op de 827 komen me wel heel bekend voor :)

406c zei:
Die stoel ziet er inderdaad echt top uit! Interieur is inderdaad erg belangrijk, dat is toch wat je het meeste ziet.
De vlaggetjes op de 827 komen me wel heel bekend voor :)

Ja echt blij mee! Haha ja die heb jij natuurlijk ook op je fraaie MG!

Netjes geworden! Je had zelf ook aleens zitten klooien met een stukje skai erachter geloof ik? Dat zijn mooie manieren om wat te rekken, maar dit is wat de auto verdient. Prachtig!

uwbuurman zei:
Netjes geworden! Je had zelf ook aleens zitten klooien met een stukje skai erachter geloof ik? Dat zijn mooie manieren om wat te rekken, maar dit is wat de auto verdient. Prachtig!

Haha klooien is idd het woord. Ik had idd de eerste keer skai geprobeerd maar later met echt leder. Echter was het leer toen al dermate slecht dat een amateur het echt niet netjes krijgt. Nu door een echte vakman aan laten pakken met resultaat. :D

Klassiekerrijder zei:
Die stoel is echt mooi geworden! En inderdaad, bij zo'n strakke auto hoort een strak interieur.

Gaaf he! Echt heel blij geworden. Vakwerk door Van der Werf. Al heb ik wel veel plezier gehad aan het proberen van het leder op te knappen. Maar ja, soms moet je je meerdere erkennen. :p

Hehe. We hebben de verhuizing nu aardig onder controle in plaats van andersom haha. :p

Naast het vorige huis opleveren moest uiteraard ook de garage box opgeleverd worden:
1.jpg

Kort hierna gingen we naar Drenthe voor de sleutel overdracht en brachten we de 827 Vitesse over. Ook heel veel spullen. Wat kan er toch veel in zo'n Rover 800 Fastback! Ook in de blauwe Colt van mijn vrouw kon verrassend veel:
2.jpg

3.jpg

Vrijwel direct even de Rover 800 in de garage gezet om te kijken hoe het staat:
4.jpg

Na al wat klussen in huis was het na een paar dagen tijd om de SD1 op te halen en over te brengen:
5.jpg

6.jpg

De garage hebben we tijdens en na de verhuizing eerst gebruikt als opslag. Hierom moest de SD1 eerst nog even onder de carpoort slapen:
7.jpg

Na een paar dagen was het sauzen in huis eigenlijk klaar en toen besloten we dat de garage aan de beurt was om op te knappen.
Voor:
8.jpg

Eerst de garage goed schoon gemaakt en toen begonnen met afplakken.
Tijdens:
9.jpg

Gewit, gele streep aangebracht, gedweild en wat details aangepakt. Ziet er weer lekker fris uit!:
10.jpg

11.jpg

Eerst even de auto's gewassen voordat ze de nieuwe garage in gingen uiteraard. Wel erg lekker is dat er een wasplaats is naast ons huis! :D(y):
12.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

Dit voelde wel heel goed. NIet giga ruim maar ruim zat! Je kunt ruim instappen:
17.jpg

Zal je net zien. Tijdens het naar binnen rijden schatte ik de afstand tot de motor van mijn vrouw fout in. Ik had geen rekening gehouden met het uistekende voetsteuntje op haar motor. Gelukkig raakte ik alleen de kenteken plaat en de houder. Die zijn gelukkig zo nieuw te krijgen.
Alle oude lijm goed weggehaald, achter de plaat alles goed schoon en ontvet. De nieuwe houder een beetje aangepast omdat hij net niet lekker past in de uitsparing in de voorbumper. Moest aan beide kanten een deel wegschuren. Speciaal nieuwe schroeven gekocht zodat alles hetzelfde is. Ik weet het, erg autistisch maar ik wil dat soort dingen gewoon netjes hebben. :D :LOL:
18.jpg

Daarna een aantal dikke klodders montage kit aangebracht en de nieuwe kenteken plaat op zijn plaats geklikt:
19.jpg

Nu alles lekker eigen maken en inrichten. Ook nog wat planken opgehanden om de ruimte wat meer te benutten:
21.jpg

Erg blij met alles!

Beetje laat misschien maar gefeliciteerd met het nieuwe huis. Ziet er heel fijn uit. En die garage met naastgelegen wasplaats is ideaal. Fijn dat dit stel prachtige auto's zo gekoesterd worden. (y)

@ MCW 84: Dankjewel! Ja erg blij mee! Ja het ontwerp van de 800 serie was echt als opvolger van de SD1 serie. Het is een strakkere SD1 eigenlijk. :)

@ Dave R1517: Geen probleem! Bedankt! Ja, we hebben het echt getroffen. :D

@ Ginkelvanmichiel: ja gaaf he! Ehm ruim 30 m2. :)

Een autowasplaats in je wijk, ik wist niet eens dat het bestond... Superhandig! Zal zijn om te voorkomen dat mensen hun auto op straat wassen en het sop in het ontkoppelde regenwaterafvoersysteem komt of zo. Heel bekrompen misschien, maar ik vraag me af wie dat water dan betaalt. En hoe voorkomt men dat men dat water gebruikt om de tuin te sproeien? En wordt de kraan afgesloten bij een watertekort, wanneer wordt aangeraden je auto niet te wassen? Gekkigheid! :D

MWH zei:
Een autowasplaats in je wijk, ik wist niet eens dat het bestond... Superhandig! Zal zijn om te voorkomen dat mensen hun auto op straat wassen en het sop in het ontkoppelde regenwaterafvoersysteem komt of zo. Heel bekrompen misschien, maar ik vraag me af wie dat water dan betaalt. En hoe voorkomt men dat men dat water gebruikt om de tuin te sproeien? En wordt de kraan afgesloten bij een watertekort, wanneer wordt aangeraden je auto niet te wassen? Gekkigheid! :D

Dat soort vragen zijn voor westerlingen. Hier doet men niet zo moeilijk. :p

Geintje uiteraard maar geen idee en het is zeker fijn!

Fijn huis en een heerlijke garage! Die wasplaats is ook goed zeg! In nieuwe wijken is er vaak een gescheiden rioolsysteem waarom je helaas niet gewoon op je eigen oprit de auto mag wassen.

Marc 827 3500 zei:
Even een update:

De SD1 heeft na het uitvallen op weg naar het Youngtimer Event een nieuwe brandstofpomp gekregen, een nieuw contact slot (voor de zekerheid) en een moderne ontsteking. De originele ontsteking staat bekent dat deze na een hoge leeftijd problemen kan geven. Dus alle drie maar in een keer vervangen.
123 Ignition. Een Nederlands bedrijf dus vast goed. :) Hypermodern want je kunt met een app zien hoe de ontsteking verloopt.
1.jpg

Nieuwe Bobine.
2.jpg

Toch met spanning de SD1 weer naar huis gereden maar alles verliep goed. Hij loopt veel mooier stationair, is aanzienlijk gretiger en het uitvallen is, zo het lijkt, verholpen.
3.jpg

Je weet pas echt zeker of hij goed is na een lange rit. Toevallig was een goede vriend jarig die op een ruim uur rijden woont dus kwam mooi uit. TOen ik weg ging dacht ik nog ''het enige wat nog niet is aangepakt is de startmotor.........''
Ook hier weer enigszins gespannen onderweg maar naar mate de km's voorbij kwamen groeide het vertrouwen. Merkbaar gretig, en ook in de tunnel hoor je onder last dat ie mooi gelijkmatig brult en buldert. :) Goed aangekomen op de verjaardag.
4.jpg

Toen we na het avond eten een stukje wilde toeren kwam die %&$?! Murphy weer langs. De motor sloeg prima aan maar de startmotor bleef verbonden aan het vliegwiel. (n) Alle trucjes geprobeerd en nog de relais gecheckt maar ik besloot toch de ANWB te bellen. Binnen no time stond er een hele vriendelijke man aan de deur om te helpen. Hij kwam op het idee om een schakelaar op de start motor te zetten dat je hem met de hand kunt isoleren als de motor loopt.
5.jpg

Helaas lukte het de ANWB'er niet en hij besloot hem te laten bergen. Ook de berger was heel vriendelijk en vond het een erg gaaf ding.
6.jpg

Wat wel een beetje jammer was is dat de ANWB en het bergingsbedrijf een foutje hadden gemaakt met het afleveren. Het huisnummer werd ergens fout gemeld of afgelezen oid want de SD1 stond drie straten verder dan was afgesproken. Toch even spannend als ze merkbaar niet weten waar je auto is wanneer je de ANWB belt. Maar iedereen die ik sprak was heel behulpzaam en snapte hoe vervelend de situatie was. Het blijft mensenwerk.

Hoe dan ook, Startmotor aanpakken en dan met vertrouwen weer gaan rijden.

Een update over mijn 827 Vitesse. Toen ik laatst bij een vriend was reed ik eigenlijk sinds lange tijd met het schuifdak open en toen de vriend uitstapte wees hij me op wat roestvorming in het plaatwerk. Ik had hem gecontroleerd toen ik hem net had en zag niets geks en als je thuiskomt schuif je hem dicht en kijk je er niet naar om. Een leermomentje kun je wel zeggen want dit had ik kunnen zien. Maar goed, direct aanpakken en grondig ook!

Je hebt een dikke stalen bak waar het schuif/kantel dak en het mechanisme in ligt en die zit op zijn beurt weer o.a vast aan het plaatwerk van het dak zelf. Het plaatwerk was deels aangetast en op twee plekken zodanig dat ik dat heb weg moeten slijpen. Een heel raar moment om de slijptol in je auto te zetten.
Links:
7.jpg

Rechts:
8.jpg

Aan de voorkant was het oppervlakkig en ook hier alles goed schoongemaakt tot glimmend metaal.
9.jpg

Voordat ik verder ging alles in de zink coating gezet ter bescherming.
10.jpg

11.jpg

12.jpg

Ik heb toen van vers plaatstaal twee stukjes gemaakt om de weg geslepen delen te vervangen.
14.jpg

15.jpg

Lassen was niet echt een optie want dan zal de lak op het dak zeer zeker reageren. Dus kwam mijn goede vriend met een goed idee. Twee componenten carrosserie lijm. Eerst weer de zink coating weggehaald op de plekken waar de lijm moest komen voor een extra goede hechting.
Geklemd met hout en folie.
17.jpg

18.jpg

Dat ziet er al goed uit.
19.jpg

20.jpg

Aan de voorkant zat een klein gaatje dus met lijm dit ook dicht gekregen.
21.jpg

Dit alles moest eerst even door en door drogen dus een paar dagen later afwerken.
Die beste Plattform, die ich je kennengelernt habe, ist world-casino-nl.com/1win.
24 juni was het weer tijd voor een van de grootste Engelse auto evenementen van Nederland. British Autojumble Waalwijk. De grijze even gewassen en netjes gemaakt en uiteraard het dak dicht gehouden zodat niemand iets kon zien. :p
22.jpg

Shiny!
23.jpg

De witte Rover SD1 is een V8-S. Een witte raaf onder de SD1 serie met heel weinig oplages. De V8-S was de meest luxe versie van de serie 1 totdat de meest luxe de naam Vanden Plas kreeg. De V8-S is onder andere te herkennen aan de mattzwarte bumpers en soms futuristische kleuren. Deze V8-S was deze dag weer voor het eerst sinds jaren op de weg.
25.jpg

Snaar strakke 3500 in de kleur mintgroen.
31.jpg

Jaguar E type in een geweldige kleur.
26.jpg

Lotus Esprit!
27.jpg

Een hele vroege Rover 825 Sterling. Deze 825 heeft de vroege Honda zescilinder. Een C25A V6 2,5 liter. Deze motor werd vervangen in 1988 door de Honda 2,7 liter C27A. Erg leuk om de verschillen te zien van een vroeg exemplaar. Een hoop details (zichtbaar voor de nerds als ikzelf) waren anders. Daarnaast had de huidige eigenaar hem al zo'n 20 jaar (als ik het me goed herinner) in bezit. Erg leuke mensen.
24.jpg

Jong en oud, zet een motorkap open en als vliegen op stroop. :p
28.jpg

Rover P5 3 liter zescilinder.
29.jpg

Een andere Rover 827 Vitesse in een geweldig mooie kleur en in hele mooie staat!
30.jpg

Het was weer een erg gezellige dag met erg mooi weer, leuke mensen en mooie auto's. Volgend jaar weer!

Paar dagen later weer verder gegaan met het dak van mijn 827 Vitesse.
Plamuur.
32.jpg

33.jpg

Primer:
34.jpg

Kleurlak:
35.jpg

Blanke lak:
36.jpg

Eindresultaat. Rechterkant is vrijwel niks te zien. (y) :D
37.jpg

Aan de linkerkant is wat meer zichtbaar maar echt veel beter en het zal niet meer roesten.
38.jpg

Binnenkort zal ik de hemelbekleding weghalen en het dak in de tectyl spuiten zodat alle naden in het vet staan.
:D
Je hebt het heel goed gedaan, goed gedaan

Hey Marc,

ik doe het hier ook nog maar even. Maar gefeliciteerd met je huis! Wat een plaatje, en leuk dat je nu in bijna bijna (okay iets overdreven) fietsafstand woont. Leuk dat je klusjes nog veel meer live kan zien. EN dat we nu samen vele events in de buurt kunnen gaan doen. Heit & de Fryske Boy ken je al, ik weet zeker als je mijn monteur Erin hebt ontmoet dat je daar ook fan van wordt!

Hoornsterzwaag, En vooral het weekend van Bockhorn (2 juni ofzo) al vrij gevraagd bij de baas/vrouw ? Oh en voor je broer misschien nog leuk, op 2e Paasdag is er in Rolde altijd een USA-cars meeting!

Terug
Bovenaan