Marc: Rover 827 Vitesse automaat 1989 & Rover 3500 Vanden Plas automaat 1982 & Rover 827 Si automaat 1993 (Rover 827 Vitesse overgespoten)

@ Niels, MHWH, GTR-awesome: Leuk om te horen dat de foto's in de smaak vallen! Het was geweldig, de wagens, sfeer en de leuke gesprekken en reacties. Echte aanrader.

@ Pjotr: BARRELS!!?? Effe rustaaag!! :p ;) Ik had die mevrouw direct laten staan. :p Ja die 827 van mijn vader mag er wezen. We hebben die pas geleden nog helemaal met goede was in de wax gezet! Wat een chique ding.

Vandaag even wat betere foto's van de SD1 gemaakt.
SAM_7196.jpg

SAM_7197.jpg

SAM_7198.jpg

SAM_7199.jpg

SAM_7187.jpg

SAM_7189.jpg

SAM_7193.jpg

Dat stukje wat ik heb gespoten is niet slecht geworden al zeg ik het zelf. Altijd leuk als iets goed uitpakt. :D
SAM_7192.jpg

Kwam nog en mooie oude Volvo tegen die ook net geïmporteerd is.
SAM_7186.jpg

Marc-827-vitesse zei:
Vandaag even wat betere foto's van de SD1 gemaakt.
SAM_7196_800x600_zpsyzaiqp0f.jpg

SAM_7197_800x600_zpsq5jpg0vh.jpg

SAM_7198_800x600_zps20aks0od.jpg

SAM_7199_800x600_zpsgyhtvv8i.jpg

SAM_7193_800x600_zpsjjwlesmd.jpg

SAM_7181_800x600_zps9wemhcli.jpg

SAM_7187_800x600_zpsym3bjyld.jpg

Dat stukje wat ik heb gespoten is niet slecht geworden al zeg ik het zelf. Altijd leuk als iets goed uitpakt. :D
SAM_7192_800x600_zpsrt4s7kzw.jpg

Kwam nog en mooie oude Volvo tegen die ook net geïmporteerd is.
SAM_7186_800x600_zpsyz3eljs2.jpg

Fraai hoor. Die kleur lijkt overigens sterk op die van mijn Sierra 1300.

Mooie foto's Marc!

EN wat is je spuitwerk goed gelukt! :D Als ik mijn auto's aanpak, beide moeten gespoten worden, ben jij de eerste die het hoort! :D
Naast goede catering, ehm krijg je ook prachtige foto's van jouw wagens :D

Ik had dit topic even gemist. Wat een heerlijk topic zeg. De 827 had ik al eens gezien in De Meern. Unieke auto. JE hebt er een mooie trip mee gemaakt naar dat Rover event! En dan die 3500 Vanden Plas, wauw! Heel bijzonder! Toevallig kwam ik vorige week nog zo'n model tegen. Heel gaaf deze!

Die gestrekte lijnen, tijdloos mooi (y)

En dan de gorgelende V8 + een luxueus interieur, simpelweg schitterend!

@ Wouter82: Ja daar ben ik het wel mee eens ja. Denk dat de sierra inmiddels net zo zeldzaam is.

@ Pjotr: Dankjewel! Ja is aardig gelukt met de spuitbussen. :D Je zou toch al foto's maken op het yountimer event? ;)

@ Idefiqs, Barri, Niseko: Hartelijk dank! :D

Hé Marc ik heb je topic al even niet meer gezien, maar had al gehoord dat je een sd1 hebt gekocht (mijn lievelingsRover)! Wat heb je een mooi exemplaar hier!!!! Neem je deze ook mee volgende week? Wil hem wel even van dichtbij bekijken! :D

Jacob106xs zei:
Hé Marc ik heb je topic al even niet meer gezien, maar had al gehoord dat je een sd1 hebt gekocht (mijn lievelingsRover)! Wat heb je een mooi exemplaar hier!!!! Neem je deze ook mee volgende week? Wil hem wel even van dichtbij bekijken! :D

Dankjewel! Ik ben er ook erg blij mee!

Naar het youngtimer event neem ik de 827 Vitesse mee. De Vitesse staat daar op een club stand. :D

Is er nog een MEERN meeting gepland binnenkort? Dan neem ik de SD1 daarmee naartoe. :)
Probeer deze week nog foto's te maken van de 827 en 3500 samen. :D

Ik heb de SD1 op nog een puntje bijgewerkt. In Zwitserland had de vorige eigenaar hem bij laten werken en in de primer laten zetten zodat het niet ging roesten. Prima geddaan maar ik wou toch minder kleurverschil en een glans erin hebben mbv blanke lak. Dus goed ontvet, afplakken en over laten vloeien in de kleur. De grenslaag weg laten vloeien met blanke lak en het geheel ook verder afgewerkt met blanke lak. Best lastig voor een amateur (als ik) om metallic goed te spuiten maar het is niet verkeerd geworden al zeg ik het zelf. :D
Zo was het:
SAM_7207.jpg

Afwerken:
SAM_7213.jpg

Zeker geen werk van een professional maar ik ben dik tevreden. :D
SAM_7258.jpg

Aan de laatste foto kun je het al zien. Ik heb vandaag foto's gemaakt van mijn twee Rovers in het natuurgebied bij ons om de hoek. :D Eerst de 827 Vitesse erheen gereden en daarna de SD1 opgehaald.
De foto's:
SAM_7221.jpg

SAM_7228.jpg

SAM_7226.jpg

SAM_7235.jpg

SAM_7247.jpg

SAM_7250.jpg

SAM_7251.jpg

SAM_7252.jpg

SAM_7256.jpg

SAM_7257.jpg

Bij de eerste echte directe ontmoeting hoort een hand.
SAM_7240.jpg

SAM_7262.jpg

SAM_7266.jpg

SAM_7273.jpg

SAM_7276.jpg

SAM_7274.jpg

SAM_7283.jpg

SAM_7293.jpg

SAM_7289.jpg

Bij de SD1 3500 moet ik het motorcompartiment een keertje schoonmaken en de luchtslang vervangen maar hij ziet er verder erg goed uit.
SAM_7288.jpg

Ik vond nog een hele gave sticker in mijn verzameling magazines! Is toch wel een leuk detail.
SAM_7296.jpg

Na een paar uur was mijn vader zo nieuwsgierig geworden dat hij in zijn zwarte MK2 Rover 827 Si was gestapt om te komen kijken. Deze moest natuurlijk erbij op de foto.
SAM_7316.jpg

SAM_7323.jpg

SAM_7330.jpg

SAM_7335.jpg

Wat een leuke reacties weer. Heel erg bedankt!

@MWH: Bedankt!
@ Rzasa: wie weet. :D
@Niseko: Ja een luxe probleem idd. :) In de vroege ochtend met de ene en dan met de ander. S'ochtends buren wakker maken met de V8 en in de middag snorren met de V6. :p Een vriend van de familie vroeg me laatst nog ''met welke ben je nou het meest blij?''. Is denk ik net of iemand vraagt ''van welk kind hou je meer?''. Ik kan niet kiezen dus neem ze om en om mee. :D

Wat een prachtig trio! Ik heb zelf goede herinneringen aan de 3500 Vanden Plas. De kroegbaas in mijn geboortedorp had er een en we hebben de achterhoek er wel eens onveilig mee gemaakt. Probeer ook eens foto's te maken van rijdende Rovers, dat geeft net even wat meer dynamiek dan dat ze geparkeerd staan.

Hele mooie wagens, in mijn optiek heb je de 2 mooiste Rovers ooit gemaakt op de oprit staan en wat is het interieur van de 3500 toch mooi (y) Veel plezier met dit fantastische wagenpark!

@ A3-White & Zadelsnuiver: Bedankt! Ik ben erg blij met ze en mijn plannen zijn om ze nooit meer weg te doen. :D

@ C70: Bedankt en leuk verhaal! Rijdende foto's moet ik een keer samen met iemand anders doen maar op de dag van de foto's was ik alleen.

Ik weet nog dat iemand in het dorp een SD1 had, echt een bloedje mooie auto en zeker in begin jaren 80, maar die man was er al snel zat van kwa betrouwbaarheid en onderhoudskosten. Het blijft hoe dan ook een uniek model die meer in het geheugen blijft hangen als de andere modellen die Rover voort heeft gebracht.

the old alfster zei:
Ik weet nog dat iemand in het dorp een SD1 had, echt een bloedje mooie auto en zeker in begin jaren 80, maar die man was er al snel zat van kwa betrouwbaarheid en onderhoudskosten. Het blijft hoe dan ook een uniek model die meer in het geheugen blijft hangen als de andere modellen die Rover voort heeft gebracht.

Bedankt voor je reactie. Dat zal dan zeer waarschijnlijk een SD1 2300 of 2600 geweest zijn? De V8 motoren en de 4 cilinders (diesel en benzine) staan als zeer betrouwbaar te boek. Ramen die niet werken, metertjes die een eigen wil hebben etc zijn bij SD1's gewoon. :p

Een onderhoudsbeurt voor een Rover was idd duurder dan een auto in een lager segment.

Tja, ik heb ze puur voor de fun maar ik hoor in de club veel van mensen dat ze ze dagelijks gebruiken en soms ook op LPG. Sd1's met 3-3,5 ton (en soms meer) op de teller zijn geen zeldzaamheid in de club.

Ik geniet in ieder geval van beide wagens met volle teugen! :D

Toffe foto's Marc! Heel erg gaaf! Vooral die 3 neuzen!(y)
Nu moet je alleen nog een 75 scoren ;)

Jammer dat je morgen niet de rode mee hebt, maar ach aan de andere kant, de 800 is zo bloedmooi!

Tot morgen!

Pjötr zei:
Toffe foto's Marc! Heel erg gaaf! Vooral die 3 neuzen!(y)
Nu moet je alleen nog een 75 scoren ;)

Jammer dat je morgen niet de rode mee hebt, maar ach aan de andere kant, de 800 is zo bloedmooi!

Tot morgen!

Dankjewel Pjotr! Nou twee wagens zijn al duur genoeg voor een net af studentje. :p
De 800 heb ik helemaal gewassen, in de wax gezet en daarna nog met een spray wax behandeld. Hij staat binnen in de etalage van het museum. Ben erg trots en dankbaar daarvoor. De SD1 neem ik met alle plezier mee naar een MEERN meeting maar ik weet niet wanneer men die gaat houden. Juni en juli lijkt mij top om de meeting te doen.

Heb vandaag trouwens nog met de SD1 gereden en wat is dat toch ook een feest. Voelt wel ouder maar toch erg vertrouwd.

@ Cabriorob: Hey thanks! En ja tot morgen idd! :D

Marc, je hebt echt een schitterend duo! We hebben vanmiddag een tijdje gepraat (ik was in Boxtel met de zwarte Charade Coupé) en ik had de foto's van je SD1 al op je smartphone gezien, maar ik heb toch nog even rustig het hele verhaal gelezen en alle foto's bekeken. Je 827 heb ik al vaker gezien en gefotografeerd en die is en blijft schitterend. Briljante auto's!(y)

Die Charade was ook super Phoenix.

Marc! Prachtige auto! Ik vond het supertof dat je er was, en dat we ff zo konden praten. (y)

Phoenixrood74 zei:
Marc, je hebt echt een schitterend duo! We hebben vanmiddag een tijdje gepraat (ik was in Boxtel met de zwarte Charade Coupé) en ik had de foto's van je SD1 al op je smartphone gezien, maar ik heb toch nog even rustig het hele verhaal gelezen en alle foto's bekeken. Je 827 heb ik al vaker gezien en gefotografeerd en die is en blijft schitterend. Briljante auto's!(y)

Hartstikke bedankt! Ik vond het erg leuk je te ontmoeten! Lekker kletsen over oud blik blijft geniaal! Ik vond je Charade echt geniaal en ik moet eerlijk zeggen dat iki dit model nog niet kende dus daardoor extra leuk! (y) Ik hoop je snel weer te zien op een auto evenement!

@ Nissan GTR awesome: Dankjewel voor je reactie en je compliment. Ik vond het ook erg leuk om jou te spreken zo ook je maat die bij je was.
Hopelijk tot snel op een MEERN meeting!

Marc-827-vitesse zei:
Phoenixrood74 zei:

Hartstikke bedankt! Ik vond het erg leuk je te ontmoeten! Lekker kletsen over oud blik blijft geniaal! Ik vond je Charade echt geniaal en ik moet eerlijk zeggen dat iki dit model nog niet kende dus daardoor extra leuk! (y) Ik hoop je snel weer te zien op een auto evenement!
Dat gaat zeker gebeuren!(y) Ik bezoek elk jaar tientallen evenementen en met zulke opvallende auto's zullen we elkaar niet gauw mislopen!

Marc-827-vitesse zei:
@ Nissan GTR awesome: Dankjewel voor je reactie en je compliment. Ik vond het ook erg leuk om jou te spreken zo ook je maat die bij je was.

Ik gok dat je mij daarmee bedoelt.;) Was zeker gezellig om even te kletsen en nogmaals de 800 te bewonderen. Ook ik ben nu wel erg benieuwd naar de SD1.

Gewoon Dirk zei:
Marc-827-vitesse zei:

Ik gok dat je mij daarmee bedoelt.;) Was zeker gezellig om even te kletsen en nogmaals de 800 te bewonderen. Ook ik ben nu wel erg benieuwd naar de SD1.

Ja ik bedoelde jou inderdaad! :D Was erg leuk om jullie te treffen en heel tof dat je me de Accrod liet zien! Leuke auto in nette staat. Hopelijk tot snel op een MEERN meeting waarnaar ik de SD1 meeneem! :D

@ Gijs571: Dankjewel! :LOL:
@ Phoenixrood74: Komt helemaal goed, we zien elkaar snel! :)

Ik heb je auto gisteren gezien Marc, 1 woord: GE-WEL-DIG! :D
Jammer dat ik je niet ben tegengekomen om even een babbeltje te doen. Moeten we nog een keer doen bij een meeting!

Leuk om je te hebben ontmoet, Marc! Ook heel gaaf om achter het 'concours lint' de 827 in detail te kunnen bekijken (y). Pracht exemplaar. ik ben ook reuze benieuwd naar de SD1.

Jacob106xs zei:
Ik heb je auto gisteren gezien Marc, 1 woord: GE-WEL-DIG! :D
Jammer dat ik je niet ben tegengekomen om even een babbeltje te doen. Moeten we nog een keer doen bij een meeting!

Dankjewel voor het compliment! :D Ja dat is zeker jammer maar het is lastig om iedereen te kunnen spreken. Dat doen we gewoon de volgende keer!! Er wordt al gesproken over een MEERN meeting midden april. ;)

smarter zei:
Leuk om je te hebben ontmoet, Marc! Ook heel gaaf om achter het 'concours lint' de 827 in detail te kunnen bekijken thumbs up. Pracht exemplaar. ik ben ook reuze benieuwd naar de SD1.

Ik vond het ook heel leuk om jou te ontmoeten en je Lexus in het echt te kunnen zien. :) Ja dat je hem van dichtbij mocht bekijken spreekt toch voor zich. :D De SD1 neem ik mee naar de MEERN meeting die ergens in juni plaats gaat vinden. Hopelijk tot dan. :D

Hallo liefhebbers. Ik heb de afgelopen twee weken de 827 als een daily gebruikt om naar cursussen en trainingen te rijden. Wat een fijne wagen is het toch!

Bij de SD1 heb ik vorig weekend een puntje aangepakt. De afdekking van de klokken trekt altijd een beetje krom en de lijmlaag laat los. De plaat uitgebouwd en opnieuw gelijmd. Afgelopen vrijdag weer gemonteerd en het ziet er beter uit.
Vrijdagavond heb ik ook een nieuwe temperatuur sensor ingebouwd maar toen ik wou controleren of ik het koelsysteem weer goed dicht gemaakt had begon ik een beetje brandstof te ruiken. :eek: Bleek een simpele fix te zijn. Het brandstof systeem is vanaf de brandstof tank tot aan de motor met stalen leidingen en het laatste stukje is een rubber slangetje. Dit slangetje wou na 34 jaar met pensioen en een hele aardige ANWB medewerker heeft het lekkende slangetje vervangen en was ook meer dan bereid om, uit voorzorg, die aan de andere kant ook te vervangen. Het was eigenlijk een hele gezellige avond want veel buren kwamen toch even kijken wat er was en een praatje maken. Zo zie je maar dat een brandstof lekkage nog voor een leuke avond kan zorgen. :p Maar zonder gekheid ik ben wel blij dat ik de lekkage zag en dat hij nu weer veilig is!

Zaterdag op bezoek gegaan met de SD1 bij forum lid, en Rover fanaat, Thomas 3006. Was weer super gezellig en het gegorgel van de V8 is echt heel verslavend. Thomas heeft een paar filmpjes gemaakt waarvoor dank!
https://www.youtube.com/watch?v=annTXz43KH4&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=EL6RXJVhLec

En natuurlijk moest ik ook weer foto's maken! :D
SAM_7514.jpg

SAM_7515.jpg

SAM_7517.jpg

SAM_7520.jpg

SAM_7526.jpg

SAM_7533.jpg

Thomas 3006 maakte nog een hilarische opmerking ''Nou kijk eens hoe die weer aansluit. Daar kunnen ze bij Audi nog een puntje aan zuigen.'' o_O
Ik kon er niet meer van maken. Plastic is toch vervormt maar ja, is een stuk beter.
SAM_7530.jpg

SAM_7529.jpg

SAM_7540.jpg

SAM_7535.jpg

200 km gereden en ontzettend van genoten. Geniaal hoe de V8 oppakt en in een tunnel klinkt hij vunzig mooi.

Geweldig Marc, heerlijk van dat ding genieten. Dat dashboard is geniaal, gewoon een lekker blok met alles erin. Leuke filmpjes ook! Zou me op die weggetjes in het eerste filmpje niet kunnen inhouden hoor, vloeren dat pedaal :T. Gelukkig ben jij wijzer :D.

Gezien het karakter van die Rover motor wil je die ook niet teveel vloeren.

Het is en blijft een fantastisch ding tenslotte, maar ja. Voornamelijk om tegen de 10 seconden gewoon de oprit van de snelweg op te cruisen, rustig in toeren laten klimmen. Niet te snel willen. Daar is het geen auto voor. ;) Vind ik althans.

Mooi filmpje zo!

@ Micha D: Thanks! Haha nou wijzer denk ik niet hoor. :p Nee die weggetjes zijn heel verleidelijk maar er spelen daar ook kinderen in dat mooie gebied en zeker met dat mooie weer. Maar toen we over de boulevard reden was het gas wel even wat dieper ingetrapt. ;)

@ Nissan GTR awesome: Ook jij bedankt. Je hebt gelijk idd over het karakter van de motor. Invoegen doe je met iets van 2000 tpm (nee ik voeg niet met 50 in :p ;) ). Al is het niet echt een luie motor. Op dat stuk dat je langs schiphol rijdt is er die overgang dat je van 100 naar 130 gaat, kwart gas en dan spuit ie er met een mooie roffel vandoor! Maar mensen die mij kennen weten dat een auto met een rustig karakter past bij mijn rijstijl. ;)

Mooie auto, eind jaren '70 heb ik zo'n auto mogen onderhouden (wassen en poetsen van tijd tot tijd), 1 x per maand fietste ik naar dat dorp waar de eigenaar woonde, ergens in de bossen hier, en waste ik de auto, de binnenkant schoonmaken, stofzuigen. Voor die tijd een zéér moderne auto (net als de NSU RO80 dat ook was) en ik had er veel bewondering voor. Helaas vertoonde de auto wat mankementjes na een paar jaar en heeft de eigenaar hem ingeruild voor een Audi 100. Ik had de indruk, dat toen de auto op de markt kwam, hij eigenlijk nog niet 'ausgereift' bleek te zijn .

Wat een schitterende aanwinst! Markant ontwerp met lage neus, fraaie kleurencombinatie, goede algehele conditie en een machtige V8-motor. Daarbij heeft dit exemplaar ook nog eens een mooie historie. Mooi om te zien ook hoe je in rap tempo de SD1 naar je zin hebt gemaakt.

Even 2 foto's apart herhalen om de essentie te onderstrepen: Wat een schitterende auto in een geweldige kleurencombi! (y):

SAM_7526_800x600_zpsvftix2ly.jpg

SAM_7529_800x600_zps4kv0cbqh.jpg

@ Speedtouch: Bedankt voor je reactie en het tripje down memory lane. :cool: Ja als ik je verhaal goed begrijp gaat het om de MK1 SD1 en die was verre van klaar voor productie. Bij de MK2 was een hoop verbeterd.

@ D-C: Hartstikke bedankt! :D Ja het zijn auto's waar je naar kan blijven kijken. Hadden Thomas en ik ook zaterdag want toen bleven we minuten lang stil om de auto heen lopen. En wanneer ik thuiskom moet ik altijd even bij beiden auto's langslopen en een paar minuten kwijlen. :D Ik heb van die vriend in Zwitserland veel hulp en advies gekregen. Zonder hem was het veel moeilijker geweest!

@ Smarter: Jij ook weer bedankt voor je toffe reactie! (y) Ja het plaatje is gewoon compleet al zitten er echt wel wat (mij niet storende) krassen en dingetjes op maar ja dat mag een beetje patina. Valt me ook op dat met mijn camera hij wat bonter uitkomt qua kleur. Op de foto's van Thomas kun je de werkelijke kleur nog beter zien. Nog steeds een mooi!! :cool: :D
DSC_0557.jpg

DSC_0594.jpg

Genoten van de filmpjes en de nieuwe foto's. Wat een geweldige auto!(y)

Marc-827-vitesse zei:
@ Speedtouch: Bedankt voor je reactie en het tripje down memory lane. :cool: Ja als ik je verhaal goed begrijp gaat het om de MK1 SD1 en die was verre van klaar voor productie. Bij de MK2 was een hoop verbeterd.
Ik geloof dat het 1978 was en ik weet zo gauw niet vanaf wanneer de MKII op de markt kwam. Het was een goudkleurige, handgeschakeld.

@ Phoenixrood74: Thanks! (y)

@ Speedtouch: Dat moet een MK1 geweest zijn aangezien de MK2 (zoals de mijne) in 1982 werd geïntroduceerd.

Tijdloze klasse Marc (y)

Moest je een lederen interieur in +/- dezelfde beige of een tint donkerder kleur kunnen vinden zou je deze switch dan overwegen (en het originele interieur dat nog zeer netjes is uiteraard bijhouden)? Lijkt me nog net dat snuifje "British upper class" toe te voegen.

Smarter kan je de radio antenne op die schitterende foto 1 uit je post even weg photoshoppen ;):cool:

Niseko zei:
Tijdloze klasse Marc (y)

Moest je een lederen interieur in +/- dezelfde beige of een tint donkerder kleur kunnen vinden zou je deze switch dan overwegen (en het originele interieur dat nog zeer netjes is uiteraard bijhouden)? Lijkt me nog net dat snuifje "British upper class" toe te voegen.

Smarter kan je de radio antenne op die schitterende foto 1 uit je post even weg photoshoppen ;):cool:

Dankjewel! Nee hij blijft zo als hij is. Klinkt een beetje fout om te zeggen maar leer zit al in de andere Rover. :cool: Vind het wel leuk om het zo origineel mogelijk te houden.

Die foto in de post van smarter is een foto die hij heeft gekopieerd van mij. ;) Denk dat je hem met paint wel weg krijgt.

In de Auto Plus Classiques (Frans) staat een 8p. Retro vergelijkingstest tussen een CX 2400 gti (1980) en een Rover 2600S (1981).

Ze worden omschreven als de laatste routières (laat zich lastig vertalen - kilometervreters dan maar?) 100% maison. In het geval van de CX kan je daar wel over discuteren naar mijn mening. Dit weekend maar eens op het gemakje lezen ;)

Van de Rover prijst men de lijn, het comfort, de bruikbaarheid en de redelijke aankoopprijzen. Minder zijn de betrouwbaarheid, het weggedrag bij regen en het feit dat ie zeldzaam is (men bedoelt hiermee om wisselstukken te vinden). Prijzen tussen 600 en 2500€.

Voor de CX zijn de plussen het weggedrag, het comfort en de elegantie. De minnen zijn de onhandige koffer en het gebrek aan steun van de stoelen. Prijzen tussen 1000 en 4200€.

Ben je het Frans wat machtig of heb je er interesse in Marc ook al is het geen V8 die getest wordt, laat maar weten per PM.

Niseko zei:
In de Auto Plus Classiques (Frans) staat een 8p. Retro vergelijkingstest tussen een CX 2400 gti (1980) en een Rover 2600S (1981).

Ze worden omschreven als de laatste routières (laat zich lastig vertalen - kilometervreters dan maar?) 100% maison. In het geval van de CX kan je daar wel over discuteren naar mijn mening. Dit weekend maar eens op het gemakje lezen ;)

Van de Rover prijst men de lijn, het comfort, de bruikbaarheid en de redelijke aankoopprijzen. Minder zijn de betrouwbaarheid, het weggedrag bij regen en het feit dat ie zeldzaam is (men bedoelt hiermee om wisselstukken te vinden). Prijzen tussen 600 en 2500€.

Voor de CX zijn de plussen het weggedrag, het comfort en de elegantie. De minnen zijn de onhandige koffer en het gebrek aan steun van de stoelen. Prijzen tussen 1000 en 4200€.

Ben je het Frans wat machtig of heb je er interesse in Marc ook al is het geen V8 die getest wordt, laat maar weten per PM.

Hey bedankt!

Ehm zou je het blad willen fotograferen en hier posten? :D

Anders zou ik hem wel in willen zien op het oldtimer festival Zandvoort als je ook komt. ;)

Terug
Bovenaan