Marc: Rover 827 Vitesse automaat 1989 & Rover 3500 Vanden Plas automaat 1982 & Rover 827 Si automaat 1993 (Rover 827 Vitesse overgespoten)

Afgelopen zondag de eerste meeting bezocht met de Rover SD1. British Autojumble in Waalwijk. Het weer was soms kortstondig erg slecht maar gelukkig ook periodes met zon. Veel leuke reacties gekregen op de SD1! :D :cool:
SAM_7596.jpg

SAM_7599.jpg

SAM_7590.jpg

SAM_7595.jpg

Er waren erg veel geweldige auto's op het evenement.
Austin Maxi!
SAM_7594.jpg

Forumlid Thomas had een dagtaak om mensen te woord te staan ivm zijn 220 coupe.
SAM_7592.jpg

Austin Maestro 1.6.
SAM_7558.jpg

Op onze clubstand stond ook nog een hele mooie Rover 820 Si!
SAM_7575.jpg

Nog twee SD1's. De linker is een hele zeldzame 2300 en de rechter is een 2600 Vandenplas die is omgebouwd naar Vitesse 3500 V8.
SAM_7580.jpg

Onderweg naar huis nog even opgereden met de andere SD1.
SAM_7606.jpg

Nissan GT-R zei:
Lekker hoor! Nog vragen van mensen die je kende of de 827 was verkocht? Of wisten ze dat al. :p

Ik kreeg wel te horen van mensen die je spreekt via forums en social media etc: ''Ah wacht, jij bent toch ook die jonge met die grijze 827 Vitesse? Mag ik hem eens bekijken? Ben je met de 800? Nee!? hoezo niet?''
Dat soort dingen wel maar de mensen die me kennen weten dat ik eerder mijzelf te koop zet dan de 827 Vitesse of de 3500 Vanden Plas. :p

Marc-827-vitesse zei:
Nissan GT-R zei:
Lekker hoor! Nog vragen van mensen die je kende of de 827 was verkocht? Of wisten ze dat al. :p

Ik kreeg wel te horen van mensen die je spreekt via forums en social media etc: ''Ah wacht, jij bent toch ook die jonge met die grijze 827 Vitesse? Mag ik hem eens bekijken? Ben je met de 800.''
Dat soort dingen wel maar de mensen die me kennen weten dat ik eerder mijzelf te koop zet dan de 827 Vitesse of de 3500 Vanden Plas. :p

Haha hoe moet dat met jou de rest van je leven. ;)

Wat een straf zeg, rond mogen (en kunnen) rijden met deze Britse dames! :LOL: de foto's van de meeting zien er leuk uit! Kom ik toch weer Britten tegen waarvan ik het bestaan niet kende. ;)

@ Jacob106xs: Ja ik voel me ook echt een geluksvogel met deze twee Rovers. Ja het evenement is echt een regelrechte aanrader!

Ik heb een leuke mededeling, niet echt direct aan de auto's gerelateerd maar ik probeer ze nou eenmaal overal bij te betrekken. Ik ben vandaag geslaagd voor het afstuderen op de Rotterdam Mainport University / Hogere Zeevaartschool!! Papiertje HBO Maritiem Officier op zak en de grote vaart op. Stijlvoller arriveren kan bijna niet. ;)
13589002_1782411198671232_1076762750_o.jpg

13625191_1782411212004564_550272055_n.jpg

Na zo'n moment van spanning was de rit naar huis toch wel erg relaxed en met dit mooie weer toch even omgereden om over de dijk te kunnen blazen. Wat klinkt die V6 toch vunzig mooi als je hem even doortrekt! :cool:
13588779_1782411225337896_1781986499_o.jpg

Mijn trouwe Britse heeft me tijdens de opleiding (en activiteiten daarnaast) overal gebracht! :cool:

uwbuurman zei:
Geliciteerd met je diploma. Zeevaart, zijn die twee Engelse boten daar niet wat klein voor??:T

Dankjewel. Haha ja een beetje wel maar tijdens het varen blijven ze mooi droog in de garage staan tot ik weer thuis kom en er van kan gaan genieten.

Gisteren met mede Rover-fanaten/rijders m'n afstuderen gevierd. Met zulk mooi weer moesten er natuurlijk foto's gemaakt worden. Bij een mooi bochtje, wat ik al een tijd op het oog had, konden we leuke foto's maken van elkaars auto. Forumlid Thomas 3006 was er met zijn 220 coupe (Thomas plaatst foto's van zijn bolide op zijn topic :) ) en Matthias die uit Belgie was gekomen met zijn MG ZT-T.

Eerst met de 827 Vitesse.
aangepast_1.jpg

aangepast_9.jpg

Bewerking_(10).jpg

Bewerking_(14).jpg

DSC_7522.jpg

Toen met de 3500 Vanden Plas.
aangepast_4.jpg

Bewerking_5.jpg

Bewerking_20.jpg

DSC_0019.jpg

Ik mocht weer een stukje schrijven voor de internetpagina: Youngtimer Pagina. Ik mocht al eens een stuk schrijven over de 827 Vitesse maar nu dus over de 3500 Vanden Plas. :D Hopelijk vinden jullie het leuk!

https://youngtimerpagina.nl/nieuws/321-rover-3500-vanden-plas-zwitser-vindt-nieuw-thuis-in-nederland/

Weer wat kleine dingen bij de SD1 aangepakt. Allereerst zijn de temperatuur en olie druk meter weer werkend. Ze gaven geen goede of zelfs geen waarde aan. Na zelf wat dingen te hebben gedaan en flink wat hulp van een hele kundige vriend werken alle klokjes weer top!

Nu was het weer tijd voor wat kleine cosmetische dingen.
De achterste wielkast randen zien er nog prima uit maar door de jaren heen was de verf wat weggesleten op de wielkast randen. Dat ziet er niet zo netjes uit....
SAM_7796.jpg

SAM_7797.jpg

Dus primer:
SAM_7801.jpg

SAM_7802.jpg

Kleurlak:
SAM_7805.jpg

SAM_7806.jpg

Blanke lak:
SAM_7813.jpg

SAM_7814.jpg

Resultaat:
SAM_7823.jpg

De achter ruitenwisser had ik al eens zwart gemaakt maar nu zijn de voorste aan de beurt. Ze zagen er beetje armoedig uit dus eerst primer en toen mat zwart gespoten.
SAM_7821.jpg

SAM_7822.jpg

Goed werk Marc!! Super resultaat zo te zien!

Ik stel voor dat er snel weer een meeting komt, als ik dankzij een auto kwijl, staan jouw 800 en SD1 toch wel bijna met stip op 1

Als ik de Hundee aanpak, mag jij komen spuiten, jij kan dat!(y)

Ohja, ik kwam de 2e Letse 800 ook tegen, je had hem nog te goed:

@ Pjotr: Bedankt voor het compliment! Spuiten is echt niet heel moeilijk. ;) Goede voorbereiding en genoeg lagen lak is het leeuwendeel. Mooie spot! 800's zijn zo zeldzaam geworden overal.

@ Uwbuurman: Bedankt! Ja het zijn erg leuke klusjes om te doen!

Ziet er weer netjes uit.

Waarom heb je de ruitenwissers er niet even afgehaald om ze te sluiten?
Heb je de rubbers van de ruitenwissers wel afgeplakt?

spyderweb zei:
Ziet er weer netjes uit.

Waarom heb je de ruitenwissers er niet even afgehaald om ze te sluiten?
Heb je de rubbers van de ruitenwissers wel afgeplakt?

Bedankt.

Ik heb er wel aan gedacht om ze er af te halen maar afplakken ben ik inmiddels handig en snel in geworden. ;)
Ja de wissers zelf waren afgeplakt omdat deze nog mooi zwart waren. Ik heb alleen de arm gespoten.

Prachtige foto's van een prachtige wagen (y) Erg leuk ook om je op de forummeeting te ontmoeten! Ik heb nog een paar foto's van je SD1 op mijn gsm staan, zal die in de loop van deze week eens opsnorren ;)

Gave foto's Marc!!
Zeker die bij die muur, ach wat klets ik, allemaal natuurlijk!
Neem je de 827 dan mee naar dezelfde locatie? (doennnnnnn)

Ik stoor me altijd enorm aan nieuwe kentekencombinaties op youngtimers, maar op de een of andere manier kan deze wel (door de beginletters?). Fraaie auto!

@ Escher: Hartstikke bedankt voor de complimenten. Ik vond het ook leuk jou the ontmoeten. Erg vriendelijk en veel passie voor auto's. (y)
Naar de foto's ben ik benieuwd! Voel je vrij om ze te posten hier! :)

@ Pjotr: Dank Peter!! Ja ik had vandaag mijn camera meegenomen en reed over de dijk hier vlakbij. Toen ik op weg was naar een vast stekkie zag ik die ruine staan. ''Dat is misschien wel een leuk plekje.'' Ja zeker weten dat ik daar ook eens kiekjes ga maken met de 827! :)

@ Rzasa: Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik je begrijp en dat er mensen zijn die willen dat de plaat past bij het bouwjaar van de wagen. Iemand op de meeting van AW attendeerde me ook op de letters JL zoals jij het bedoelt. ;) Ik kijk er anders naar. De platen moeten schoon en netjes zijn, meer boeit me niet zo. Ik vind persoonlijk een import kenteken niet storend op een verzorgde en zeldzame Youngtimer. Ik vind het in sommige gevallen juist iets toevoegen. Een eigenaar heeft hem van ver moeten halen omdat die per se zo'n wagen wou hebben en hem hier niet niet kon vinden of vanwege een verhaal. Het maakt me nieuwsgierig bedoel ik. Daarentegen vind ik het wel storend als ik het zie op een verwaarloosde wegenbelasting ontduiker. :p
Deze Rover heeft zo'n leuke historie en het is zo'n net exemplaar, ik kon hem niet laten staan. :cool:

De 800 had ook even wat aandacht nodig. Het enige wat bij de 800 bijzonder roestgevoelig is is het schuif/kantel dak. Het zat op twee plaatsen. De rand waar je tegenaan kijkt in de auto en de linkerkant (zichtbaar als het dak in de kantel stand staat). Schuren met schuurpapier, ontvetten, Novorox er op en 1,5 dagen laten drogen, primer, mattzwart lakken. Als het helemaal droog is gaat een beschermende creme op die je ook kunt gebruiken voor zwarte raamstijlen etc.
Schuren:
14044904_1800586416853710_653050361_o.jpg

14012864_1800586413520377_329080536_o.jpg

Novorox
13987727_1800586420187043_52494165_o.jpg

14012721_1800586423520376_2040569321_o.jpg

Primer:
14059968_1801578006754551_1564036426_o.jpg

14037379_1801578010087884_717368915_o.jpg

Mattzwart:
14045373_1801578030087882_828554912_o.jpg

14060252_1801578036754548_1262738444_o.jpg

Lastig om te spuiten en zal het als het helemaal droog is nog eens goed nakijken en waar nodig bijwerken. Iig is de roest even flink aangepakt.

De 3500 Vanden Plas had trouwens laatst nog een kleine mijlpaal! 110.000 km!

Wouter82 zei:
Mooi weer! Vind het wel van lef getuigen om zo te spuiten, zeker aan de binnenkant :eek:

Dank je. Uren voorbereiding omtrent afplakken en afdekken zorgen voor vertrouwen. Neem de tijd dan kan er niet veel gebeuren.

Afgelopen zondag met mijn vader naar het ''Best of British'' evenement geweest in Boxtel. Mijn vader in zijn zwarte 827 Si en ik met de grijze 827 Vitesse. :cool: Erg leuk en het mooie weer maakte het compleet.
Bij binnenkomst gingen de eigenaren op de foto. :)
Paps:
SAM_8004.jpg

En ikzelf:
SAM_8000.jpg

SAM_7860.jpg

SAM_7872.jpg

SAM_7875.jpg

We hadden via het Rover forum afgesproken met een andere Rover 800 fanaat. Die kwam in zijn Rode 827 Si die hij al sinds bijna nieuw heeft. 20 jaar lang is het een dagelijkse wagen geweest die altijd buiten heeft gestaan. Inmiddels 275.000 km op de teller dus bijna ingereden. ;) Ook een plaat van een auto in absolute top staat!
SAM_7900.jpg

SAM_7902.jpg

Geweldige Aston Martin:
SAM_7885.jpg

Een iets nieuwere:
SAM_7896.jpg

Een Rover P5B coupe:
SAM_7944.jpg

Onze Rovers vielen zeker in de smaak! :D
14124188_1806005812978437_391245004_o.jpg

14114676_1806005776311774_1595597812_o.jpg

En weer op huis aan:
SAM_7948.jpg

Ziet er geslaagd uit! Ik zie dat je gelukkig je kleding hebt aangepast om de vreselijk stijlvolle auto's te compenseren. :p

MWH zei:
Ziet er geslaagd uit! Ik zie dat je gelukkig je kleding hebt aangepast om de vreselijk stijlvolle auto's te compenseren. :p

Hahaha!! :p
Ik ben het met je eens dat korte broeken eigenlijk niet kunnen maar ja, op zo'n evenement zie je over het algemeen oude mannetjes dus daar hoef ik geen indruk op te maken. :p En het was die dag behoorlijk warm en zonder airco is het lastig om twee meter vlees koel te houden. :p

Niets mis met korte broeken, als het warm is moet je het jezelf niet moeilijker maken dan het al is. Tijdens de vakantie in Frankrijk in de aircoloze BX heb ik ook stukken zonder shirt aan gereden. Twee jaar geleden met de 2CV hetzelfde verhaal. (pas later hoorde ik dat het illegaal is in Frankrijk... o_O ) Ik vond en vind het vreselijk fout om te doen, maar het is wel een stuk beter uit te houden met ramen en dak open en de wind langs je huid...

Het is in dit geval vooral een enorme anti-combinatie met de 800. Niemand verwacht dat een 'jochie' met korte broek uit zo'n auto stapt. Juist daarom is het ook leuk eigenlijk. ;)

MWH zei:
Niets mis met korte broeken, als het warm is moet je het jezelf niet moeilijker maken dan het al is. Tijdens de vakantie in Frankrijk in de aircoloze BX heb ik ook stukken zonder shirt aan gereden. Twee jaar geleden met de 2CV hetzelfde verhaal. (pas later hoorde ik dat het illegaal is in Frankrijk... o_O ) Ik vond en vind het vreselijk fout om te doen, maar het is wel een stuk beter uit te houden met ramen en dak open en de wind langs je huid...

Het is in dit geval vooral een enorme anti-combinatie met de 800. Niemand verwacht dat een 'jochie' met korte broek uit zo'n auto stapt. Juist daarom is het ook leuk eigenlijk. ;)

Raar land dat Frankrijk. Zonder shirt in de 800 lijkt me dan weer niet fijn aangezien het leer is. Denk dat je dan geplakt en in de kleur van het leer aankomt op je bestemming. :p

Anti combinatie is meestal erg leuk idd. Heb ook een keer een hele oude man uit een Ferrari 456 zien stappen. Was ook grappig om te zien.

Marc-827-vitesse zei:
Anti combinatie is meestal erg leuk idd. Heb ook een keer een hele oude man uit een Ferrari 456 zien stappen....

Was het deze 456? En volgens mij stapt de baas van LycanCapri net in:
ferrari-456-gt-c764221022016144743_9.jpg

:D

Altai zei:
Marc-827-vitesse zei:
Anti combinatie is meestal erg leuk idd. Heb ook een keer een hele oude man uit een Ferrari 456 zien stappen....

Was het deze 456? En volgens mij stapt de baas van LycanCapri net in:
ferrari-456-gt-c764221022016144743_9.jpg

:D

Goede foto maar nope. ;) Die ik zag was in Nederland met Nederlands kenteken. Een groene koets en een cognac kleurig interieur.

Booh sjiek de friemel!

Is wel een erg gedistigneerde auto die 456, erg mooie ferrari. Jammer genoeg stijgen die de laatste jaren explosief in prijs. En ach kleren maken de man. Niet de auto. ;)
Ik zit ook wel eens in een pak in mijn Clio. Is ook een leuke combinatie.

Marc-827-vitesse zei:
..ik zag was in Nederland met Nederlands kenteken. Een groene koets en een cognac kleurig interieur.

Groen met cognac kleurig interieur is een mooie combi. Was het deze misschien?

Plaatje geleend van Joël D. uit oudste/jongste van Nl.
Joël D. zei:
Oudste Ferrari 456:
c214748364802062008155634_1.jpg

HB-HH-88, 12 oktober 1993

Nb ik heb zo'n zelfde pet. :)
[sub]En broek en wandelschoenen.[/sub] :cool:

456 is ook een beetje een ouwe lullen Ferrari. ;)

Ik zag een keer een oude man in Zuid-Duitsland met een Ferrari Testarossa, dat vond ik pas opvallend.

De laatste auto van prins Bernhard was zo'n groene Ferrari 456. Weet niet of het daarmee een oude-lullenFerrari is...
Of juist niet :cool:

Sowieso een hele fraaie wagen, al lijkt hij ook op de Peugeot 406 Coupé (ook van Pininfarina).

Ferrarri's Bernhard

Die man had wel smaak.

Altais dubbelganger ook wel. :p Al zie ik mezelf daar over 50 jaar ook nog niet in lopen. Sorry ;)

Dat geloof ik. :p

Meestal bestaat dit bij mij uit een getailleerd overhemd of poloshirt in het kleurenpalet blauw of zwart met een goed zittende spijkerbroek en een paar lederen schoenen.
Maar daar voel ik me gelukkig ook het prettigste in. ;)

Hoe kwamen we hierop?

Zo, even een update.
De zwarte Rover 827 Si van mijn vader heeft een nieuwe distributie riem, waterpomp en spanrol gekregen om te zorgen dat de V6 top blijft. We hebben een gloednieuwe riem erin gezet en niet ''new old stock'' want dat is een oude riem die nooit is gebruikt maar is wel zeer waarschijnlijk uitgedroogd.
De riem die er in zat heeft er 8 jaar en tegen de 40.000 km in gezeten. Bij de C27A V6 is het voorschrift 160.000 km of 5-6 jaar. Er zijn een aantal gevallen van 827's die al sinds nieuw met de originele riem rijden en hoge km standen. :eek: Wij durven dat niet en laten ze op tijd vervangen. :)
SAM_8257.jpg

Oude riem zag er niet heel slecht uit.
IMG-20161020-_WA0013.jpg

IMG-20161020-_WA0007.jpg

Spanrol.
IMG-20161020-_WA0016.jpg

IMG-20161020-_WA0015.jpg

Mijn Rover SD1 3500 Vanden Plas heb ik ook aardig wat aan gedaan. De airco heb ik er uit gehaald mbv een goede vriend. Het betrof een freon 12 systeem en dat kan en mag je nergens meer laten vullen. Je kunt het vullen met een modern koelmiddel maar dan gaan de afdichtingen en de pomp kapot. Ik had het kunnen laten repareren maar ik heb niet zoveel met airco en geef mijn geld liever uit aan andere dingen op de auto. De SD1 loopt ook nog koeler aangezien de airco radiateur weg is voor de motor radiateur. Ook kan ik nu mijn stuurhuis controleren en dat kon eerst niet aangezien de airco pomp in de weg zat. Dus wat mij betreft win win. :D
Als je het vergelijkt met de oudere foto van de motorruimte zie je dat we er een hoop uit hebben gehaald (moet nog steeds eens die slangen vervangen).
SAM_8049.jpg

SAM_8048.jpg

De SD1 moet volgend jaar hier en daar zeker nog wat opgefrist worden met betrekking tot de techniek. Loopt als een klok daar niet van maar schokdempers moeten wel vervangen worden en de radiateur is minder goed dan gedacht. Daarnaast zit ik te denken aan nylon bussen in de voor ophanging aangezien de huidige wel versleten zijn. Allemaal normaal voor een 34 jaar oude auto. Leuke klusjes voor volgend jaar zal ik maar zeggen. :) Aangezien de winter er langzaamaan aan begint te komen heb ik de SD1 al stil gezet. Eerst nog even een lange rit naar een vriend gemaakt waar ik de motorkap heb gepolijst. Daarna is die uiteraard in de wax gezet. De auto is ook helemaal gewassen zodat ik hem op de terugrit droog kon rijden. Op de rit terug naar huis de tank volgegooid met V-Power en de banden op hoge druk gezet. De volgende dag al het rubber in het vet gezet, de banden in een beschermende laag gezet, interieur na-gewreven, ramen schoongemaakt vanbinnen, bumpers geconserveerd met creme en de hele auto nog na-gewreven met een spray wax. Pyjama erover en de winterslaap is begonnen.
DSC_0407.jpg

DSC_0410.jpg

Lastig te zien waarschijnlijk maar er is echt een diepere glans. :cool:
DSC_0412.jpg

DSC_0411.jpg

DSC_0413.jpg

DSC_0421.jpg

DSC_0422.jpg

DSC_0427.jpg

Binnenkort gaat mijn Rover 827 Vitesse ook in winterslaap.

Terug
Bovenaan