Marc: Rover 827 Vitesse automaat 1989 & Rover 3500 Vanden Plas automaat 1982 & Rover 827 Si automaat 1993 (Rover 827 Vitesse overgespoten)

@ Rob: Bedankt voor je reactie. Het klopt idd dat Rover een prototype heeft gehad van de Rover 75 coupe. Dit was echter van de MK2. De plaats in de markt leek te onzeker en dus werd deze niet doorgevoerd. Deze liefhebber heeft een MK1 Rover 75 omgebouwd.

@ Pjotr: Bedankt voor weer een toffe reactie! Ja dit is een evenement waar jij zeker bij moet zijn. Zandvoort is idd niet ver rijden voor mij maar ik weet niet welk evenement er is. (?)

@ Dirk: Ja je keek je ogen uit het was teveel om op te noemen zoveel moois. Dat hou ik hier nog even geheim Dirk. ;)

@ Wouter: Dankjewel. Ja klopt, dat is een tijdloos model. Rover heeft de R17 (Rover 800 MK2) echt een modernere uitstraling gegeven en zeker in goede staat tonen ze nog modern.

@ MWH & RZASA: Bedankt voor de leuke reacties. ;)

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF. Toffe foto's Marc! Echt een super mooi evenement om bij te zijn lijkt me. En natuurlijk gefeliciteerd met je prijs (y)!

Gaaf evenement Marc, maar je was hier toch ook al eerder geweest? Gefeliciteerd met de prijs, welverdiend.

@ Micha: Dankjewel! :D

@ Nico GTR: Ja vorig jaar was ik hierheen gegaan maar toen was zaterdag niet helemaal gegaan zoals gepland vanwege het weer. Toen konden we het grasveld niet op zoals nu. Nu ging het gesmeerd. Erg leuk en ik denk dat ik volgend jaar weer ga. :) De mensen, de auto's, de sfeer, simpelweg super.
Het evenement op zondag was ik ook al geweest maar is gewoon hetzelfde verhaal. Leuke sfeer, mooie auto's en leuke locatie.

Gefeliciteerd met de prijs! Hoewel je Rover natuurlijk ontzettend mooi is, vind ik het niet niets dat 'ie zomaar tot mooiste Rover wordt gekozen op zo'n groot evenement. Dus van harte, dat moet toch wel heel veel voldoening geven! Op naar het volgende heuglijke feit ;)

D-C: Bedankt voor je leuke reactie! Het gaf inderdaad erg veel voldoening om in de prijzen te vallen tussen al het moois. :)

De organizatie maakte nog een foto van elke prijswinnaar. :)
18033359_724791517699451_5461685955249338693_n.jpg

Mijn eerste bekeuring ooit. 136 waar ik 130 mocht. Na de correctie bleef er 1 km te snel over. Maar ach, voor twee tientjes toch leuke foto's. ;)
Rover_flits_2.jpg

Rover_flits.jpg

Marc toch, hoe vaak moet ik je nog zeggen dat het niet loont om als een tokkie te racen.... :p

Maar twee tientjes voor een professionele fotoshoot is geen geld natuurlijk, gelukkig was hij zoals altijd keurig gewassen.:LOL:

Welke foto bedoel je nico?

Bedankt voor de tip. Ik rij normaal langzamer dab toegestaan. Heb me nooit zo bezig gehouden met flits waarschuwing enzo. Misschien toch handig. :p
Bedankt sketcher!
Het was de A4 Wouter.

Haha heel grappig Dirk. En ja gelukkig was hij toen ook schoon.

Tijd geleden alweer dat ik met de SD1 bezig ben geweest. Rijden doet ie heel smooth maar ik heb hem stil gezet sinds de winter omdat ik hem eerst technisch perfect wil hebben voordat ik er weer mee ga rijden. In de tussentijd kan ik hem wel cosmetisch aanpakken. Een klusje waar ik moed voor moest verzamelen heb ik eindelijk gedaan. Het dashboard spuiten. Door de zon was hij deels bruin uitgeslagen. Denk dat de oude primer onderhuis is gaan reageren oid. Iig zag hij er niet zo fris meer uit.
SAM_8860.jpg

SAM_8861.jpg

Eerst deels het dashboard uit elkaar gehaald, het hout en wat trim verwijdert, alvast wat ontvet en toen afplakken (ja dat is idd een monnikenwerk). ;)
SAM_8862.jpg

SAM_8865.jpg

Opnieuw ontvet en toen de plastic primer.
SAM_8867.jpg

Toen de kleur. Een laag of vier.
SAM_8868.jpg

SAM_8871.jpg

SAM_8872.jpg

Toen moest er wat blanke lak op. Het gaat hierdoor wel meer glimmen dan van fabriek af maar ik heb liever meer glans dan dat het weer snel lelijk wordt. Drie lagen blanke lak later zag het er weer netjes uit.
SAM_8874.jpg

SAM_8875.jpg

Vanmorgen het hout weer terug geplaatst.
SAM_8916.jpg

SAM_8918.jpg

Onvermijdelijke spuitnevel weggehaald met olie houdende doekjes en wat wasbenzine. Uiteraard is er kleurverschil zichtbaar maar de rest van het interieur (alleen plastic delen) moet ik nog schoonmaken met Ammoniak en daarna weer invetten dan is het verschil weer een stuk kleiner. Het is weer een fris dashboard vind ik dus ik ben happy! :D

Gisteren wezen genieten van het mooie weer met de Rover 827 Vitesse! Eerst naar een vriend in Giesbeek gereden waarna we zijn gaan kwijlen bij The Gallery in Brummen.
Wat rijdt de Vitesse toch lekker! Heerlijke sound tijdens het cruisen van de Honda V6.
DSC_0483.jpg

DSC_0481.jpg

Detomaso Pantera. De naam is al stoer!
SAM_8880.jpg

Lamborghini. De moderne verbleken toch vind ik in vergelijk met dit prachtstuk.
SAM_8886.jpg

SAM_8885.jpg

Speciale uitvoering van de Alfa Romeo Montreal.
SAM_8890.jpg

Schitterende Fiat 130 coupe.
SAM_8899.jpg

Rover P5B coupe 3,5 liter V8.
SAM_8905.jpg

Jensen Interceptor 7,2 liter V8.
SAM_8904.jpg

Een Amerikaanse muscle car naast een Britse muscle car.
SAM_8912.jpg

James Bond kwam ook nog effe een bakkie doen.
SAM_8913.jpg

Je wagen staat altijd in goed gezelschap!
SAM_8893.jpg

Opzich netjes gedaan dat dashboard maar het verschil met de rest is wel heel erg groot nu, dan zou ik de rest ook aanpakken.
Ik zou me doodergeren aan het kleurverschil, plus dat ik voor een matte lak had gekozen, het glimt je idd tegemoet :eek:
Er zijn verschillende leveranciers van automotive lakken van het interieur.

Verder een prachtige originele verschijning (y)

@ Pietzoveel, NicoGTR, RobEU: Bedankt voor de leuke reacties!

@ Bofkont: Ik ben er blij mee daar gaat het om. ;) Ik snap je punt en weet wat er te koop is op de markt. Ik heb bewust gekozen voor glans lak en blanke lak omdat blanke lak soepel blijft en beter beschermt tegen elementen. Deze dashboards staan er om bekent dat ze uiteindelijk kunnen scheuren dus heb bewust gekozen voor bescherming. Als ik alleen plastic primer had gebruikt en daarna mat lak dan is het vatbaarder voor bv vocht of UV. Daarnaast is mat lak ook weer niet hoe hij origineel hoort te zijn. Van de fabriek af zit er een soort satijn glans op de dashboards. Nu hij gespoten is steekt het af tov he dof uitgeslagen omringende plastic. Het is zeker zo dat hij meer glimt dan het hoort te zijn. Glanzend dashboard vind ik om eerlijk te zijn mooier. In de 800 gebruik ik ook middeltjes om het te laten glimmen. Dat hij een tint lichter is klopt ook maar een goede lak vinden was lastig. Was naar menger geweest en tig verschillende keuzes. De omliggende delen (deuren midden tunnel etc) moet ik nog goed grondig reinigen. Het is kunststof met een leer look. Er zitten poriën in zeg maar die allemaal beetje grijs zwart zijn van het vuil (denk niet dat ik een viespeuk ben maar heb ze nog niet zo grondig geboend :p ). Dus die delen lijken donkerder dan ze zijn na goed soppen. Daarna ga ik die delen allemaal in de shine zetten zodat het verschil nog minder is.

Tuurlijk, als ik meer geld er tegenaan had gegooid en naar een bedrijf was gegaan had het gelikter geweest en had je minder verschil gezien. Maar ik ga er nu af en toe gewoon even in zitten omdat ik het zo mooi vind nu. :) Daarnaast maakt de camera het verschil ook groter lijken in een donkere garage. Wel bedankt voor je reactie en je mening.

@ Pjotr: Bedankt! :)

@ Wouter82: Bedankt Wouter! Ach het is gewoon een kwestie van plannen en voorbereiding. Als ik het kan.. ;)

@ Bofkont: (y)

Jij weet ook van geen ophouden. Mooi werk weer met het dashboard. Goed ook dat je bescherming de eerste prioriteit hebt gegeven. Dat het dan misschien wat te hard glimt is van ondergeschikt belang. Overigens vind ik het nog meevallen, oogt best chique zo! (y)

Bedankt Dirk! Ja ik vind het ook mooi staan zo maar ik snapte Bofkont zeker met zijn mening.

Ik heb nog een detail afgewerkt. Op de laatste foto's konden jullie zien dat de zwarte kap boven de armaturen niet goed zat en misschien zagen kenners dat hij de verkeerde kleur had. ;) Hoort in de kleur van het interieur te zijn.
Iig, het is een onderdeel van het interieur van de MK2 SD1 waar iedere SD1 eigenaar wel werk aan heeft gehad. Het is een karton deel waar sky omheen zit. Dit geheel gaat meestal krom trekken omdat er vocht in het karton komt of door de hitte van de zon. De originele van mijn auto was al zo krom een hoepel dus die heb ik vervangen voor een zwarte toen ik de Rover uit Zwitserland haalde. Maar ook de vervanger was verre van strak. Redelijk in de vorm dus nog zeker wat van te maken. Daarnaast is een nieuwe zo zeldzaam als een nijlpaard dat door een sleutelgat past, vooral voor een LHD SD1. Dus dan moet je er maar het beste van maken.

Eerst zoveel mogelijk vorm terug geprobeerd te krijgen mbv gewichten, toen de stalen bevestigings-strip vast gelijmd. Ook had ik het deel kleiner gemaakt om meer ruimte te krijgen met plaatsen. Om meer stevigheid te verkrijgen in een hoek heb ik plastic gebruikt van een DVD doosje. Eerst dit deel verwarmt (op advies van forum genoot Thomas 3006) en toen in de vorm gebogen.
SAM_8920.jpg

Ook dit spalkje is nu gelijmd zodat het deel niet kan scheuren op de hoek.
SAM_8923.jpg

Alle sky opnieuw vastgelijmd op de onderkant en toen kon ik gaan spuiten. Eerst weer plastic primer.
SAM_8924.jpg

SAM_8925.jpg

Daarna wit zodat de nieuwe kleur goed zou dekken.
SAM_8926.jpg

SAM_8927.jpg

De kleur:
SAM_8928.jpg

Ook hier weer blanke lak voor (hopelijk) duurzaam resultaat. Gaat hierdoor idd glimmen maar ja.
SAM_8929.jpg

SAM_8931.jpg

Ik moest het deel alsnog aanpassen om het er een beetje oke in te krijgen. Maar het zit en sluit grotendeels netjes aan. Maar het blijft een deel van matige kwaliteit en 35 jaar oud.

Het enige wat ik niet hoop voor je is dat het straks gaat weerkaatsen in je ruit met al dat glimmende spul. Maar dan is daar ook wel wat aan te doen. ;) Mooi opgelost dat wel!

Goed punt Nico, ik dacht er ook aan. Maar fabriek af zit er over het dashboard ook een glans. Toegegeven, wel minder dan dit. Hierom hebben ze de rand rond de klokken waarschijnlijk mat zwart gemaakt omdat die rand meer in je gezichtsveld zit in geval van zon weerkaatsing.

Ik ga het zien en als het te erg is moet ik het op een manier aanpassen. Bedankt voor je compliment ook. (y)

Ik heb een artikel geschreven over de Rover 800 serie. Youngtimer Magazine vond het leuk om het geheel te plaatsen.
De leden hebben het vandaag binnen en niet-leden kunnen het als het goed is binnenkort in de kiosk halen.

https://youngtimer-magazine.nl/

@ Aras: Hey leuk die foto's heb ik gezien. Mooie indrukwekkende Mercedes Benz die kathedraal.
@ Rob EU: Leuk!
@ Rzasa: Veel leesplezier alvast. ;)

Ikzelf zal de komende tijd minder actief zijn op het forum omdat ik naar zee ga. Afgelopen weekend een lekkere lange rit naar vrienden in Delden gemaakt en de volgende dag op de terugweg de Vitesse gewassen, vol-getankt en de banden op spanning gezet.
DSC_0487.jpg

DSC_0488.jpg

DSC_0489.jpg

Eenmaal thuis de accu er uit en de hoes er over. Over drie maanden ben ik er weer en ga dan met de Vitesse naar Zwitserland is de planning.
DSC_0490.jpg

Het bootje waar ik op kom te varen. Ik stap op in Brazilië en van daaruit is nog niet zeker waar we heen varen.
rolldock_storm_multipurpose_vessel_16x9.jpg

Kun je niet beter hier opstappen en dan ergens naartoe varen :T?

Maar mooi man! Is het werk of...? Heel veel succes en plezier.

@ Micha: goed idee ik vraag of ze mij effe op komen halen en de lading van miljoenen later af leveren bij de klant. :p Het is mijn werk. Ga als derde stuurman werken. :D

@ Wouter82: uiteraard! :p

Ik heb het artikel in grote lijnen gelezen, voor de hele tekst ga ik nog even zitten. Leuk artikel! (y)

Nou mensen, ik ben weer thuis!

Opgestapt aan boord in Brazilie, bunkeren in Mauritius (vlakbij Madagascar), baggerschepen en attributen laden in de Maildieven, lossen in Umm Al Quam (vlakbij Dubai), bunkeren in Fujaira en toen een onderzeeër geladen in India. Die moet naar Rusland toe maar ik ben in Tenerife afgelost.

Nu weer lekker thuis.

Autoweek heeft een leuk filmpje gemaakt over de Rover 827 Vitesse. Ook was er een artikel geplaatst!
https://www.autoweek.nl/video/rover-827-blits-bezit/

Trots op!

Jeetje zeg, dat is pas een flinke reis! Hoe is het bevallen?
Had het filmpje al gezien, echt heel erg leuk. (y)

Welkom thuis Marc, gelukkig heb je de rauwe vis en andere ontberingen op zee overleefd. De reis was erg leuk om te volgen op de schaarse momenten dat je een enigszins stabiele netwerkverbinding had. Gelukkig voor jou viel het aan boord ook wel een beetje uit te houden.

Nu je terug in Nederland bent moet je maar snel die twee schepen van jezelf uit het vet trekken voordat de winter er weer aan komt. Dan kunnen we mooi de Coolsingel onveilig gaan maken samen.

Is je haar al een beetje terug gegroeid? :T

@ Rob EU: Alles goed bevallen hoor. Veel gezien en meegemaakt.

@ Gewoon Dirk: Ja was zeker leuk om contact te houden! Ja mijn twee Rovers komen beiden aan hun trekken. De SD1 gaat in de nabije toekomst technisch flink onderhanden genomen worden. De 827 hoop ik gewoon lekker mee te kunnen rijden.

Ja mijn haar is weer terug gegroeid haha. ;)

Na het varen had ik zin om lekker met de 827 op een roadtrip te gaan. Ik ben dus op bezoek gegaan bij mijn vrienden in Zwitserland (dezelfde vriend waar ik de SD1 heb gekocht). Een rit van (als ik het goed heb) 850 km en dat deed de Vitesse met de bekende vingers in de neus. Gemiddeld zo 120-130 maar ook af en toe 150-160 km per uur gereden. Verbruik was echt netjes 1:11! (y)
Zwitserland.
SAM_9228.jpg

Aangekomen.
SAM_9252.jpg

De volgende dag begon de pret al direct vanwege een MG treffen met toertocht! :LOL: De donkerblauwe MGRV8 en rode MGBGT zijn onder andere van mijn vrienden.
SAM_9256.jpg

SAM_9272.jpg

SAM_9298.jpg

SAM_9302.jpg

Was geweldig leuke dag!
De volgende dag ben ik de (geweldig mooie) rode Rover 827 Vitesse van de goede vriend gaan bijwerken. De zwarte stootrand in de bumper was niet echt strak meer dus die heb ik geschuurd, afgeplakt, ontvet, in de steenslag spray gezet en toen mat zwart afgewerkt. Ook de zwarte rubberen rand boven de achterruit was uitgedroogd en die heb ik dan weggesneden en ook met steenslag spray gespoten en afgewerkt met mat zwart.
SAM_9314.jpg

SAM_9311.jpg

SAM_9315.jpg

SAM_9326.jpg

SAM_9328.jpg

SAM_9330.jpg

Daarna heb ik de motorruimte schoon gemaakt en de gehele wagen gepolijst en in de wax gezet.
Lars was blij met het resultaat!
Ik mocht nog een stuk rijden met zijn Range Rover sport 5.0 SC 510 PK. Echt bizar hoe snel zo'n ding is.
SAM_9357.jpg

Ook nog gereden in een andere Rover uit zijn collectie; een MK2 Rover 827 Si fastback handgeschakeld. Super zeldzaam!
SAM_9364.jpg

SAM_9363.jpg

Op een avond zijn we foto's gaan maken van zijn Rover 827 Vitesse samen met mijn Rover 827 Vitesse.
SAM_9395.jpg

SAM_9397.jpg

SAM_9403.jpg

SAM_9413.jpg

SAM_9420.jpg

SAM_9424.jpg

SAM_9429.jpg

En toen was het weer tijd om naar huis te gaan.
SAM_9450.jpg

Ook de terugreis verliep weer super. Wat een fijne reisauto!

Terug
Bovenaan