Na het varen had ik zin om lekker met de 827 op een roadtrip te gaan. Ik ben dus op bezoek gegaan bij mijn vrienden in Zwitserland (dezelfde vriend waar ik de SD1 heb gekocht). Een rit van (als ik het goed heb) 850 km en dat deed de Vitesse met de bekende vingers in de neus. Gemiddeld zo 120-130 maar ook af en toe 150-160 km per uur gereden. Verbruik was echt netjes 1:11!

Zwitserland.
Aangekomen.
De volgende dag begon de pret al direct vanwege een MG treffen met toertocht!

De donkerblauwe MGRV8 en rode MGBGT zijn onder andere van mijn vrienden.
Was geweldig leuke dag!
De volgende dag ben ik de (geweldig mooie) rode Rover 827 Vitesse van de goede vriend gaan bijwerken. De zwarte stootrand in de bumper was niet echt strak meer dus die heb ik geschuurd, afgeplakt, ontvet, in de steenslag spray gezet en toen mat zwart afgewerkt. Ook de zwarte rubberen rand boven de achterruit was uitgedroogd en die heb ik dan weggesneden en ook met steenslag spray gespoten en afgewerkt met mat zwart.
Daarna heb ik de motorruimte schoon gemaakt en de gehele wagen gepolijst en in de wax gezet.
Lars was blij met het resultaat!
Ik mocht nog een stuk rijden met zijn Range Rover sport 5.0 SC 510 PK. Echt bizar hoe snel zo'n ding is.
Ook nog gereden in een andere Rover uit zijn collectie; een MK2 Rover 827 Si fastback handgeschakeld. Super zeldzaam!
Op een avond zijn we foto's gaan maken van zijn Rover 827 Vitesse samen met mijn Rover 827 Vitesse.
En toen was het weer tijd om naar huis te gaan.
Ook de terugreis verliep weer super. Wat een fijne reisauto!