Marc: Rover 827 Vitesse automaat 1989 & Rover 3500 Vanden Plas automaat 1982 & Rover 827 Si automaat 1993 (Rover 827 Vitesse overgespoten)

Eindelijk heb ik iets laten doen aan de 827 wat ik al jaren wilde laten doen. Een goede RVS eind demper voor een mooier geluid. Mensen die mijn 827 in het echt hebben horen lopen weten dat die zijdezacht loopt als een naaimachientje. Maar een Vitesse mag best wat meer van zich laten horen en dus georiënteerd welk bedrijf het beste was. Toen wat vrienden gevraagd en iedereen zei; EPS in Groningen. Van dit bedrijf had ik meer gehoord en gelezen in autobladen en de site zag er ook gelikt uit. Na een kort telefoontje met wat vragen over en weer wist ik zeker dat ik hier mijn Rover heen wilde brengen voor een nieuwe uitlaat.
Op de brug in handen van een van de monteur met 17 jaar ervaring op het gebied van uitlaat techniek. Dat zit wel goed.
SAM_9455.jpg

De oude demper is keurig verwijdert aangezien ik die nog bijna als nieuw is.
SAM_9459.jpg

Dan komt de vraag ''wat wilt u voor stijl hebben?'' Ik had al gekeken op internet wat mij mooi leek. Ik vind de uitlaten van Ferrari's uit de jaren 70 mooi met hun schuin afgesneden eindstukken. ''Geen probleem loop maar mee naar de voorraad.'' Daar kon ik kiezen uit een hele reeks eindstukken maar al snel zag ik de stukken die mooi zouden staan. De monteur pakte het mee en haalde daarna uit de voorraad de demper die het beste onder mijn auto kon. Het betreft een sport demper die op een andere manier het geluid dempt. Een standaard demper heeft verschillende kamers waar de gassen doorheen moeten wat voor de demping zorgt. Bij de sport demper gaan de gassen niet door kamers heen maar langs kamers wat voor minder demping zorgt. Daarnaast heeft RVS als eigenschap dat het minder demping geeft dan conventioneel staal. De monteur laste de eindstukken op de demper en ging een stuk RVS buis passend buigen. Allemaal maatwerk en leuk om te zien.
SAM_9467.jpg

Dat ziet er al indrukwekkend uit.
SAM_9470.jpg

Hierna heb ik een proefrit gemaakt om te luisteren naar het geluid. De Vitesse gaf met starten en stationair draaien een geluid waar ieder groot kind blij van wordt. Echter werd het geluid tijdens het wegrijden oncomfortabel en ongepast hard. Dit had de monteur van tevoren al gezegd. ''Wanneer 1400 kilo in beweging moet komen zal er een harde brom komen uit zo'n grote motor.'' Het was geen probleem om de Rover weer stiller te krijgen. Dit wordt gedaan door in de eindstukken een soort vernauwingen aan te brengen. Hierdoor wordt de uitlaat meer gedempt. Na de eerste vernauwing was het al een stuk beter en ben ik (na betaling uiteraard) naar huis gegaan. Toen ik weer in omgeving Rotterdam kwam (veel start en stop verkeer) wist ik al dat hij voor het mooie nog iets stiller moest. Ik heb EPS gebeld of dat kon en dit was geen enkel probleem. Toen ik terug kwam stond er weer een monteur klaar die nog wat kleinere vernauwingen in de eindstukken heeft aangebracht.
SAM_9476.jpg

De monteur wilde graag mee rijden om zeker te zijn dat ik tevreden was. Toen ik zei dat de Vitesse nu goed klonk vertelde de monteur dat voorheen de mondingen te groot waren waardoor er snelheidsverschil was van de gassen. Dit zorgt voor een resonantie die voor sommige mensen hinderlijk kan zijn. Het blijft ten slotte een kwestie van smaak. Nu zijn de uitlaatmondingen op de Vitesse zodanig dat ze GEEN vermogen kosten van de motor maar wel dempen. De Vitesse geeft nu een passend en mooi sportief geluid!
Daarnaast staat het veel mooier nu. (y)
SAM_9483.jpg

Fraaaai! Ik heb het nooit gezegd volgens mij, maar ik vond de oude pijpjes behoorlijk detoneren en er ook niet erg mooi onder hangen. Dit is echt stukken mooier en als het geluid ook wat meer is natuurlijk helemaal tof (y).

Micha D. zei:
Fraaaai! Ik heb het nooit gezegd volgens mij, maar ik vond de oude pijpjes behoorlijk detoneren en er ook niet erg mooi onder hangen. Dit is echt stukken mooier en als het geluid ook wat meer is natuurlijk helemaal tof (y).

Ja helemaal mee eens Micha. Nu zie je pas hoe lelijk de oude pijpjes waren.

Een filmpje volgt snel!

Hallo,

De 827 geniet ik veel van. Ik pak elke reden aan om er mee te rijden. De SD1 heeft inmiddels ongeveer een jaar stil gestaan. Hij reed nog goed maar ik merkte dat technisch gezien alles een beetje mwau mwau geworden is door de leeftijd. Ik hou er niet van als sommige dingen niet goed zijn. Ik heb toen besloten hem stil te zetten en te sparen voor groot onderhoudt. Beter alles in een keer dan stap voor stap vind ik. Ik heb zelf al wat kleine dingen gedaan. Met het aftoppen van de benzine tank merkte ik dat hij benzine lekte. Op zoek naar een andere benzine tank en vul slang dus. Ik vervang liever allebei voor de zekerheid. Een goede tank werd gevonden en die heb ik onder handen genomen zodat ie nog lang mee kan.

Zo kwam hij thuis. Niet slecht maar wel wat vliegroest.
SAM_9534.jpg

SAM_9536.jpg

Zacht geschuurd waar vliegroest zat.
SAM_9537.jpg

Toen roest omvormer gebruikt.
SAM_9539.jpg

Dit een dag laten inwerken. Hierna een laag zink spray.
SAM_9544.jpg

SAM_9545.jpg

imh]

Blijkbaar is het niet mogelijk om een lange post te maken. Dan maar in stukjes.
De tank was toen eigenlijk al goed beschermt. Ik wilde toch nog extra bescherming voor de pijp en tank en heb daarom steenslag spray gebruikt. Zwart voor de pijp met een laag satijn zwart er overheen (de pijp is te zien in de wielkast en hoort zwart te zijn.
SAM_9547.jpg

SAM_9549.jpg

Voor de tank zelf heb ik grijze steenslag spray gebruikt. Fabriek af is hij blank staal zilver dus grijs lijkt er nog op.
SAM_9551.jpg

SAM_9555.jpg

De vulpijp kreeg dezelfde behandeling.
SAM_9590.jpg

SAM_9594.jpg

SAM_9598.jpg

De rubberen ring is schoongemaakt en in de vaseline gezet.
SAM_9599.jpg

Verder krijgt de SD1 groot onderhoud de komende maanden. Ik ga binnenkort weer naar zee dus het komt mooi uit. Volgend jaar kan de SD1 weer toeren. Het is een flinke lijst maar ja, het is een oudere auto van bijna 35 jaar en sommige dingen zijn preventief.
Het stemmetje in mijn hoofd zei iedere keer: ''Als ik dan toch bezig ben.......'' ''je leeft maar een keer'' of ''ik hebt er hard voor gewerkt''. :LOL: :p :D
Nieuwe radiateur
Nieuwe Koelfan
Nieuwe viscokoppeling
Nieuwe waterpomp
Nieuwe riemen
Nieuwe Pakkingen motor
Nieuwe krukaskering
Bak wordt gereviseerd
Rubbers voorophanging vervangen
Rubbers achterophanging vervangen
Nieuwe schokdempers achter.
Nieuwe benzine tank
Nieuwe rvs eind demper
Nieuwe achterlichten
Nieuwe luchtslangen onder de kap
Nieuwe koelvloeistof
Nieuwe motorolie
Nieuwe Differentieel olie
Nieuwe Motorsteun rubbers
Nieuwe versnellingsbak steun rubbers

De onderdelen stromen al binnen.
SAM_9585.jpg

SAM_9603.jpg

SAM_9604.jpg

SAM_9609.jpg

Zo die benzinetank is netjes geworden, oh en wat tof die nieuwe 800-uitlaat.. Was je in de buurt en dan laat je het helemaal niet weten #stom!

Dat lijstje van de SD1 lijkt wel lang, maar volgens mij is niet alles lastig of moeilijk zelf te doen. Dat ga je ook doen, denk ik? En alleen de lastige dingen uitbesteden? Weet je al wanneer je weer gaat varen?

Mooi werk Marc, dat komt helemaal goed.
Je hebt helemaal gelujk dat je alles ineens laat doen. Terwijl je op zee bent wordt je auto lekker vertroeteld en eenmaal terug kan je hem meteen meenemen voor een goede toertocht.
Alhoewel, als dat middenin de pekelperiode is kan je hem beter nog even laten staan...

@ Peter: Bedankt voor de complimenten. Ik had het idd moeten zeggen. Had leuk geweest. De makkelijke klussen doe ik zelf maar het merendeel van de lijst heb je echt een werkplaats nodig. Ik kan het niet half zo snel als onze vriend/monteur. De 21e aanstaande vlieg ik naar Panama om aan boord te stappen. Ik heb gehoord dat we naar Chili en Peru gaan onder andere. Ik ben benieuwd.

@ Dirk: Bedankt man. Ja hij is in december klaar naar alle waarschijnlijkheid. De vriend stalt hem tot januari waarschijnlijk en dan laat ik hem waarschijnlijk ophalen. Ten eerste voor het weer en ten tweede omdat hij in januari niet mag rijden ivm oldtimer regeling. In maart kan ik er weer mee toeren.

Een lading onderdelen, alsof kerst en sinterklaas op 1 dag vallen! :D :D Zodra het weer voorjaar is kom ik een keertje langs om de SD1 te bekijken (en misschien effe toeren? :D)

Jacob, je bent altijd welkom! En toeren doen we dan zeker! Maken we gelijk leuke foto's van de SD1 samen met de BX.

De MK2 827 Si van mijn vader heeft overigens ook het nodige onderhoudt gehad een aantal maanden geleden.
MK2_Rover_827_Si_1.jpg

De Black Beauty liep al wat rauwer en soms niet helemaal mooi. het bleek te liggen aan deels defecte bougie kabels. Ook wisten we dat het eerste deel van de uitlaat niet meer lekker was. Nou als je dat doet dan doe je de rest ook gelijk.
Nieuwe bougie kabels set Bosch Premium.
Bougies.
Nieuwe verdelerkap.
Nieuwe rotor.
Nieuwe voor-pijp uitlaatsysteem.
En een nieuwe pakking van een deksel op de motor (deze lekte wat olie).

Resultaat is verbluffend. Hij loopt weer als een zonnetje!

Het laatste pakket voor de SD1 is vanuit Engeland binnengekomen. Nu ligt de kofferbak vol met nieuwe onderdelen die er in gezet kunnen worden. Deze week laat ik hem ophalen zodat het onderhoud kan beginnen.
SAM_9659.jpg

SAM_9661.jpg

SAM_9662.jpg

SAM_9660.jpg

Nog even alle rubbers opnieuw in het vet gezet en de banden met verzorgende creme ingesmeerd.

Zoals jullie hebben gemerkt was het afgelopen weekend prachtig weer en dat was een mooie reden om, met de 827 Vitesse, mede-forumer Dirk te bezoeken. Zaterdag was het weer ouderwets gezellig en een mooie rit door omliggende dorpjes en gebieden was erg leuk. Er moesten uiteraard foto's gemaakt worden!
SAM_9648.jpg

SAM_9616.jpg

SAM_9647.jpg

SAM_9633.jpg

SAM_9654.jpg

SAM_9656.jpg

Ook zondag heb ik nog even getoerd met de Vitesse. Heerlijk geluid geeft de uitlaat zeg! Maandag besloot ik hem te gaan klaarmaken voor de winterslaap. Eerst warm gereden, toen heel grondig gewassen. Eerst afspoelen met hoge druk, toen de velgen grondig schoongemaakt (ook de binnenkant), toen de velgen afgespoten, toen een schuimlaag over de Vitesse heen en de in de wielkasten waarna ik deze in heb laten trekken. Daarna met autoshampoo gewassen en daarna alles afgespoeld. Na het afdrogen nog even een rit gemaakt om hem verder droog te rijden. Eenmaal thuis de accu er uitgehaald en de rubbers ingevet alsmede de banden in een creme gezet. Vandaag (dinsdag) een spray wax over de auto heen en de hoes er overheen. Dit jaar heel erg genoten van de Vitesse!
DSC_0006.jpg

DSC_0007.jpg

DSC_0008.jpg

DSC_0011.jpg

@ Uwbuurman: Bedankt voor de reactie. Helemaal mee eens.
@ CabrioRob: Bedankt voor je leuke reactie! :)
Vandaag eindelijk mijn Rover Vanden Plas weg kunnen brengen naar de goede vriend die hem gaat vertroetelen. Ik heb hem weg laten brengen door een auto berger die we kennen. De reden dat ik de Vanden Plas niet heb gereden is vanwege het feit dat de versnellingsbak keringen van de Borg Warner automaat stuk waren. Als ik hem had bijgevuld met olie had de bak zeer waarschijnlijk een heel eind kunnen komen (zeer waarschijnlijk was ik gewoon aangekomen) maar dan moet je hem starten om de bak te kunnen peilen, bijvullen, peilen en dit terwijl zeer waarschijnlijk de olie door de defecte keringen onder de auto er weer uit loopt. Daarnaast heb ik geen zin om olie op de weg te laten. De weg is niet van mij alleen. Dus de veilige weg gekozen en hem laten ophalen.
De sleepwagen heeft me uit de garage getrokken.
SAM_9670.jpg

SAM_9673.jpg

SAM_9674.jpg

De eerste zonnestralen!
SAM_9676.jpg

SAM_9677.jpg

Toen is de sleepwagen iets verder in de straat gaan staan om hem op te laden. Dit ook allemaal zonder de motor maar met het lier.
SAM_9679.jpg

SAM_9684.jpg

SAM_9691.jpg

Gefotografeerd vanuit de 827 van mijn vader.
SAM_9694.jpg

SAM_9695.jpg

SAM_9701.jpg[img]

Zondag vlieg ik naar Panama om aan boord te gaan van dit schip. De reis omvat onder andere Chili en Peru. In januari kom ik volgens de planning weer terug.
20160311_155537.jpg

Have a save trip! En een aardig klusje om de auto uit een parkeergarage te slepen als je er niet helemaal lekker bij kunt, haha.

@ uwbuurman: Bedankt!

@ Brent: Dankjewel. Ja vooral hem uit het vak krijgen was even steken en duwen. :p Maar met vereende krachten is het gelukt. Uit de garage trekken kon de sleepdienst gelukkig goed helpen.

Is ook zo! Marc rijdt altijd met vol de kickdown erop naar buiten op zn achterwielen!

Ik ben trouwens alweer thuis. Onverwacht maar ik kreeg fysieke problemen.
Ik ben in Panama opgestapt, toen zijn we door het Panama kanaal gevaren en naar Peru gegaan om een deel van de lading te lossen. Tijdens het laden en lossen verzet je als derde stuurman veel fysiek werk en maak je lange dagen. Na een paar dagen met veel werk en tijdsdruk speelde mijn knie op. In 2004 is deze geopereerd en na de behandeling en de laatste controle afspraak in 2007 heb ik geen last meer gehad. Ook niet tijdens mijn stages die toch ook erg fysiek waren. Na de los dag ben ik naar de kapitein gegaan en ik ben hierop in Valparaiso (Chili) naar de dokter geweest. Deze stuurde me vanwege de klachten (pijnlijk, opgezwollen, slap) en voorgeschiedenis naar huis om met mijn chirurg te kijken hoe en wat. Deze klachten zijn tenslotte niet handig aan boord van een schip. Vanwege de rust thuis is de knie niet meer zo gezwollen maar ik merk dat hij niet zo veel steun meer geeft als voorheen en tijdens en na belasten is hij veel eerder van slag. Deze week een scan gehad waar hopelijk niets geks uit komt. Daarna zal de arts waarschijnlijk fysiotherapie adviseren.

Even kijken hoe nu verder maar het komt heus weer goed.

Over de SD1 geef ik binnenkort een ruime update. :)

Ondanks dat ik het allemaal al had gehoord blijft het toch enorm balen hoe het allemaal gelopen is.
Gelukkig is er ook de update van de SD1, wetende wat er gebeurd is ben ik erg benieuwd naar hoe je de update daarvan vorm gaat geven!

Dat is balen om te horen zeg. Heel klein voordeeltje dan wel dat je in de buurt van de klussen aan de SD1 bent en het meekrijgt. Wat ik overigens een schitterende auto vindt.

De Rover SD1 is grotendeels weer gezond. :D Zoals in een eerder bericht stond heeft een vriend/monteur het gedaan omdat ik op zee zat/nog zou zitten en hij het veel sneller dan ik kan. Hij was zo vriendelijke om tijdens het werk foto's te maken.

Dit is dus uiteindelijk gedaan.
1 Automaat Bak is gereviseerd
Eerst is de automaat bak er onderuitgehaald en naar een revisie bedrijf gebracht. Het was achteraf gezien toch geen overbodige luxe om deze te laten reviseren. Naast het feit dat ie vrij lomp terug schakelde van twee naar één wanneer je tot stilstand kwam bleek dat er roest zat in de bak. Dit kwam door condensvorming vanwege de korte ritjes van de vorige eigenaar. Frictie materiaal begon los te komen dus gelukkig er net op tijd bij.
IMG-20171020-_WA0001_2.jpg

Mooi schoongemaakt en gereviseerd terug.
IMG-20171104-_WA0001.jpg

2 Nieuwe sensor op de automaat die communiceert met je startmotor en achteruitrijlampen.
Op de plek waar de bak hangt zag de Rover er nog prima uit. Geen enge dingen.
IMG-20171020-_WA0013.jpg

3 Radiateur is gereviseerd
Oude radiateur er uit en naar revisie bedrijf laten brengen. Er zat een klein lekje in wat je met middelen dicht had kunnen krijgen maar ik wist niet of dit al eens gedaan was en misschien zat een deel al dicht. Je weet het nooit, dus volledig laten reviseren.
IMG-20171020-_WA0012_1.jpg

4 Nieuwe Motorsteun rubbers
Motor in de takel om de rubbers van de motor steunen te vervangen.
IMG-20171027-_WA0023.jpg

5 Nieuwe versnellingsbak steun rubbers
6 Nieuwe Koelfan
7 Nieuwe viscokoppeling
8 Nieuwe waterpomp
Nieuwe waterpomp en viscokoppeling geinstalleerd.
IMG-20171027-_WA0029.jpg

Gereviseerde radiateur en de nieuwe koelfan geinstaleerd.
IMG-20171109-_WA0024.jpg

9 Nieuwe riemen
10 Nieuwe Pakkingen kleppendeksels
De kleppendeksel pakkingen waren gekrompen. Ook deze zijn uiteraard vervangen.
IMG-20171030-_WA0008.jpg

11 Nieuwe Pakkingen inlaatspruitstuk
12 Nieuwe pakking distributie ketting deksel (voorkant motor)
13 Nieuwe krukaskering voor en achterkant
Een oude krukaskering.
IMG-20171024-_WA0008.jpg

14 Nieuwe Rubbers voor-ophanging
15 Nieuwe Rubbers achter-ophanging
16 Nieuwe Schokdempers achter
17 Nieuwe veren achter
Nieuwe schokdempers en veren in de Rover.
DSC_0564.jpg

18 Vervangende benzine tank
IMG-20171109-_WA0025.jpg

19 Vervangende vulpijp benzine tank
IMG-20171109-_WA0026.jpg

20 Nieuwe rvs tussendemper
21 Nieuwe rvs einddemper
IMG-20171109-_WA0040.jpg

22 Nieuwe luchtslangen onder de kap
Binnengekomen in een stuk van 2 meter.
IMG-20171027-_WA0037.jpg

23 Nieuwe koelvloeistof
24 Nieuwe motorolie
Carter is er onder vandaan geweest om te controleren en schoon te maken. Na dit alles is hij terug gezet met een nieuwe pakking uiteraard.
25 Nieuwe Differentieel olie
Differentieel is open gemaakt en schoongemaakt ter controle. Zag er prima uit. Nieuwe pakking en nieuwe olie.
IMG-20171109-_WA0001.jpg

26 Nieuwe brandstof filters
27 Nieuwe filters voor carter ventilatie
28 Nieuwe stroomverdeler
29 Nieuwe rotor
30 Nieuwe bougies
31 Nieuwe bougie kabels
Na dit alles mijn grotendeels ''nieuwe'' Rover opgehaald. Geweldig apparaat.
32 Nieuwe achterlichten
Leuk klusje om zelf thuis te doen. Flink verschil. Links is de oude lamp.
SAM_9744.jpg

Toen wilde ik een kort ritje maken naar mijn broer voor een leuke avond. Zoals jullie hebben kunnen lezen en zien was vrijwel alles gedaan of aandacht aan besteed. Behalve de dynamo en volgens de wet van Murphy........ja.
DSC_0578.jpg

o_O :p :rolleyes:
33 Nieuwe dynamo
DSC_0581.jpg

Na even snel wassen en vertroetelen wat foto's gemaakt.
SAM_9746.jpg

SAM_9749.jpg

SAM_9752.jpg

Nieuwe delen maken het in de motorruimte een stuk frisser. Luchtslangen staan ook goed. Ik ga het zwarte luchtfilter op de motor nog satijn-zwart spuiten.
SAM_9761.jpg

SAM_9762.jpg

Dashboard is ook netjes in zonlicht.
SAM_9760.jpg

SAM_9765.jpg

SAM_9764.jpg

SAM_9763.jpg

Na een bezoek aan een vriend op de terugweg s'avonds nog een leuke foto gemaakt.
SAM_9779.jpg

Ik heb toen nog de automaat bak kabel afgesteld zodat de bak beter schakelt. Lekker simpele oude techniek.

Het was bijna december dus stallen voor de winter.
Vol-getankt, warm gereden, gewassen en de banden op spanning gezet.
DSC_0601.jpg

Nog even de accu er uit gehaald en de details behandeld.
SAM_9782.jpg

SAM_9783.jpg

Oude hoeslakens over de lak om te voorkomen dat de hoes de lak beschadigt als er stof onder komt.
SAM_9786.jpg

SAM_9785.jpg

En de hoes.
SAM_9791.jpg

SAM_9789.jpg

Zo dan! Ik wist dat het heel veel werk was maar als je het zo onder elkaar ziet.....
Petje af voor het geleverde werk en het conserveren van de SD1! Die is er voorlopig weer zeker van dat hij nog een tijdje mee kan gaan.

@ Gewoon Dirk: Bedankt man en idd het is een hele lijst als je het zo onder elkaar ziet staan.
@ Wouter82, uwbuurman en Jacob106xs: Bedankt voor de leuke reacties!

Jammer dat je de reis hebt moeten afbreken Marc.

Je Rovert is flink aangepakt, super man! Lekker van genieten in het nieuwe jaar.

@ Micha D en Nico GTR: Thanks guys!

Uit de scan van mijn knie kwam gelukkig geen defecte meniscus maar wel beschadigd kraakbeen. Fysiotherapie is gestart en en ik heb goede hoop.
Stilzitten is niet mijn sterkste kant en tijdens de winter kan je mooi wat eenvoudige klusjes goed aanpakken.

Zoals jullie misschien al zagen op de foto's onder de motorkap ziet het er deels netjes uit met de frisse onderdelen maar ik ergerde me toch aan de originele onderdelen die niet netjes meer waren. Ook onder de kap moet ie netjes zijn. Alle zwarte delen uitgebouwd en netjes gemaakt.

SAM_9793.jpg

Radiateur beschermer beetje vliegroestspikkels en gewoon niet netjes meer.
SAM_9794.jpg

Accu borg beugel. Duidelijk verhaal.
SAM_9795.jpg

SAM_9796.jpg

Luchtfilterhuis was vies en dof.
SAM_9797.jpg

koude/warme aanzuiglucht lucht regelaar.
SAM_9798.jpg

De onderdelen waar roest op zat heb ik met een staalborstel en schuurpapier schoongemaakt. Daarna in de roest omvormer.
SAM_9799.jpg

SAM_9802.jpg

Na een dag intrekken het overtollige roest-omvormer weggehaald en toen zinkspray ter bescherming.
SAM_9806.jpg

Primer:
SAM_9811.jpg

SAM_9812.jpg

Dit zijn de deksels waar de luchtfilters in zitten. Deze zitten aan de zijkant van het filterhuis.
SAM_9814.jpg

Borgbeugel accu.
SAM_9817.jpg

SAM_9816.jpg

Warme/koude lucht regelaar.
SAM_9819.jpg

De radiateur beschermer heb ik niet met primer gespoten maar met steenslagspray. Dit hecht heel goed en steenslagspray is voor dit soort delen bedoeld.
SAM_9808.jpg

Hierna alle delen met satijn zwart afgewerkt.
SAM_9821.jpg

SAM_9834.jpg

SAM_9835.jpg

SAM_9837.jpg

SAM_9841.jpg

SAM_9839.jpg

SAM_9842.jpg

SAM_9836.jpg

Ik had nu ook de kans om een detail toe te voegen. Een sticker op de motor geplakt die weg was.
SAM_9848.jpg

SAM_9850.jpg

Radiateur beschermer is weer strak.
SAM_9854.jpg

Best weer opgefrist zo.
SAM_9851.jpg

SAM_9855.jpg

Nog wat leuks besteld in GB! Nieuwe matten!
SAM_9859.jpg

SAM_9858.jpg

SAM_9860.jpg

SAM_9861.jpg

SAM_9862.jpg

Dat zijn de leuke klusjes. Niet super moeilijk maar wel meteen mooi resultaat.
Als ik dan toch een kritische noot/vraag mag hebben...
In het luchtfilterhuis zit een nare vouw/deuk, waarom heb je die niet geprobeerd terug te duwen langs binnen. Met een bot voorwerp (steel van een hamer ofzo) was daar best wat winst te behalen geweest denk ik.

Gewoon Dirk zei:
Dat zijn de leuke klusjes. Niet super moeilijk maar wel meteen mooi resultaat.
Als ik dan toch een kritische noot/vraag mag hebben...
In het luchtfilterhuis zit een nare vouw/deuk, waarom heb je die niet geprobeerd terug te duwen langs binnen. Met een bot voorwerp (steel van een hamer ofzo) was daar best wat winst te behalen geweest denk ik.

Hoi Dirk,

Bedankt voor je reactie. Die deuk heb ik niet aangepakt omdat het staal van het luchtfilter huis verrassend dik is. Genoeg kracht zetten om die deuk er uit te krijgen kon niet. Ik was huiverig vanwege vervorming die dan zou kunnen ontstaan. Dus kort gezegd; ik durfde het niet.

smarter zei:
Echt heel tof om dit te volgen hier. (y)

Ja, helemaal mee eens! Mooie verhalen, verslagen en echt schitterend wagenpark : )

Wel vervelend van je knie. Beschadigd kraakbeen kan behoorlijk veel pijn veroorzaken en een echte oplossing is erg lastig.. Hopelijk zit je weer snel aan boord!

@ Machanix, Smarter en Cole Trickle: Thanks, mooi dat jullie meegenieten! En Cole Trickle ik ben hoopvol dat het goed komt. :)

Mijn 827 Vitesse ook weer even wat aandacht gegeven. De grille is bij de bevestigingspunten een beetje beschadigd. Ik heb hem er uitgehaald en de kleine barstjes open gedrukt en met sterke lijm gevuld. Dit voor meer stevigheid.

DSC_0632.jpg

SAM_9862.jpg

SAM_9864.jpg

Ook aan de achterzijde de barstjes met lijm gevuld.
SAM_9865.jpg

SAM_9866.jpg

Met lijm kun je niet toveren en aangezien één uitham voor de schroef flink beschadigd was heb ik voor alle bevestigingspunten grote ringen gekocht. Het staat beter, het is steviger en je ziet de beschadigingen niet meer dus win win!
SAM_9863.jpg

Deze ringen zaten er...
SAM_9867.jpg

...en nu dus deze.
SAM_9868.jpg

Job done!
SAM_9871.jpg

SAM_9869.jpg

Mooie simpele oplossing weer met die ringen. Het feit dat je de boel eerst aan elkaar lijmt laat zien dat je oog voor detail hebt. ;)
Die ringen hebben vast een kapitaal gekost. :LOL:

Gewoon Dirk zei:
Mooie simpele oplossing weer met die ringen. Het feit dat je de boel eerst aan elkaar lijmt laat zien dat je oog voor detail hebt. ;)
Die ringen hebben vast een kapitaal gekost. :LOL:

Bedankt Dirk!
Ja die ringen waren echt heel duur. Maar toch contant betaald. :p

@ uwbuurman: bedankt. ;)
@ Nico GTR: bedankt gozert. De lijm heeft niet echt de functie om de grill op zijn plek te houden. De grill klem je aan de onderkant vast met clips en de bovenzijde druk je vast met de schroeven en ringen.

De lijm is puur om te zorgen dat de grill niet slechter wordt.

Terug
Bovenaan