Marc: Rover 827 Vitesse automaat 1989 & Rover 3500 Vanden Plas automaat 1982 & Rover 827 Si automaat 1993 (Rover 827 Vitesse overgespoten)

Wat rijd je dan in de winter? RET?

Wel een interessante move om de airco eruit te halen, maar ja....het kan altijd weer terug. En idd NOS voor een D-riem is wachten op ongelukken.

Nico GTR zei:
Wat rijd je dan in de winter? RET?

Wel een interessante move om de airco eruit te halen, maar ja....het kan altijd weer terug. En idd NOS voor een D-riem is wachten op ongelukken.
Denk dat ik komende winters toch op zee ben. Zodra ik daar behoefte aan heb koop ik een kleine daily. Tot die tijd idd het OV. :)
Ja het airco systeem was wel een leuke optie toentertijd. Maar ja, als hij niet werkt..... Ik vond het het geld niet waard om hem te fixen.
Misschien later dan zo'n after market systeem maar zoals ik al zei, ik hou niet zo van airco en gebruik het toch niet.

Lekker bezig Marc!

Je had toch ook hele mooie foto's gemaakt op die laatste zonnige zondag van het jaar? ;)

Nog een paar ritjes met de 800 en dan gaat die ook de stalling in?

Kijk hier is iemand professioneel te werk gegaan! Enne Marc jij hebt toch een schuifdak? Dan is de airco ook bijna overbodig als ie al zou werken ;)
Je gaat op zee lees ik. Heb je een baan gevonden?

@ Pjotr: Ja klopt. Hier zijn ze!
17.jpg

DSC_0402.jpg

En ja de 827 Vitesse gaat ook snel de garage in om te overwinteren. Maak denk ik nog een lange rit en dan wassen, waxen etc. Ik ben trouwens tijdens een British Festival op Zandvoort het circuit even op geweest voor een langzaam parade rondje. :)
Zandvoort_3.jpg

@ Jacob:
Bedankt voor je leuke reactie weer Jacob! Ja beide Rovers hebben een schuifdak dus laat die airco maar zitten. :D Het bedrijf waar ik ben afgestudeerd bood me een baan aan maar mijn hart ligt niet bij de gastankers dus dan moet je het niet doen. Ik vond het om eerlijk te zijn wel even lekker om even mijn hoofd leeg te maken. Heb amper tijd gehad om jong te zijn naast de studie. o_O Maar ik heb een uitzendbureau gemaild dat is gericht op de offshore sector. Die reageerde snel en heel positief ''wanneer zou je weg kunnen''. Dus dat zit al wel goed. Ik wacht nog wat sollicitaties af bij bedrijven zelf. Na zo'n (voor mij) pittige studie wil ik wel iets wat ik een beetje leuk vind. Ik hou je op de hoogte. :)

Leuke plaatjes Marc, al komen ze me ergens wel bekend voor... ;)

Als de Vitesse binnenkort ook in winterslaap ga moet ik toch maar snel eens een tripje jouw kant op wagen. Misschien dit weekend, als mijn nieuwe aanwinst tenminste op tijd gereed is...

Gewoon Dirk zei:
Leuke plaatjes Marc, al komen ze me ergens wel bekend voor... ;)

Als de Vitesse binnenkort ook in winterslaap ga moet ik toch maar snel eens een tripje jouw kant op wagen. Misschien dit weekend, als mijn nieuwe aanwinst tenminste op tijd gereed is...

Bedankt Dirk! Ja jij moet ze al kennen idd. ;)
Leuk!! Kom langs joh! Je bent altijd welkom. Hou even contact via de App. :)

Mooie plaatjes Marc!(y) Het schijnt dat je ook eens gespot bent, tenminste dat hoorde ik in de wandelgangen...

Aah dat is een goed vooruitzicht Marc. Ik weet precies hoe dat is met een pittige studie. Voor mij zijn de laatste (en waarschijnlijk ook zwaarste) lootjes nu ook aangebroken: afstuderen... o_O

Maar waar moet ik aan denken bij offshore werkzaamheden in combinatie met jouw opleiding?

Jacob106xs zei:
Aah dat is een goed vooruitzicht Marc. Ik weet precies hoe dat is met een pittige studie. Voor mij zijn de laatste (en waarschijnlijk ook zwaarste) lootjes nu ook aangebroken: afstuderen... o_O

Maar waar moet ik aan denken bij offshore werkzaamheden in combinatie met jouw opleiding?

Afstuderen is idd pittig maar ik vond het ook erg leerzaam. Probeer ervan te genieten. ;)

Ik ben opgeleid als maritiem officier. Dat wil zeggen dat je kunt werken als machinist in onbeperkte rang (na ervaring uiteraard) en als navigatie officier in onbeperkte rang (ook na genoeg ervaring). Ik kan dus uiteindelijk hoofdstoker/machinist worden of kapitein. Dat ligt voorlopig nog ver weg want ook al heb ik de papieren ben ik nog zo groen als wat. Maar in de offshore sector kan ik dus werken in de machinekamer of de brug op bijvoorbeeld een supplier, pijpenlegger, zware lading schepen, kraanschepen etc. Ik wil voorlopig het liefst op de brug gaan werken al vind ik de machinekamer ook wel erg leuk. Ik kan met mijn diplomas nog altijd switchen. :)

Zal ik zeker doen. In combinatie met een stage is het wel leuk omdat je in de materie zit.

Jij komt er wel kaptein. Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Machinekamer is wel interessant, das zelfs nog een kant die ik op kan. Een van de weinige qua nautische werkzaamheden, de rest begint alweer op automotive te lijken. Maar toch!

Gisteren was het dan zo ver, met de hoerensloep naar Capelle aan de Ijssel.
Ik werd heerlijk ontvangen in huize Marc, de gastvrijheid was top evenals de sfeer.
Samen hebben we heerlijk kunnen kletsen over auto's en euh, auto's:)
Even later voegde ook Thomas zich bij ons en zijn we na een korte tussenstop bij de SD1 en de 800 van pa vertrokken naar een fraaie fotolocatie.
Helaas voor ons, en vooral voor jou Marc, moesten we door anderhave meter bijna vloeibare modder om op het gras te komen. De perfect zwarte, glimmende banden van de Vitesse en Eldorado zaten onder een dikke laag klei-achtige modder.
Geen probleem modder maakt de auto stoer dus we gingen plaatjes schieten. Hier een paar van mijn favorieten, ik neem aan dat je zelf ook nog wel een stel mooie foto's als toevoeging hebt.

En toen was het plan om terug te gaan en nog verder bij te kletsen. Ik rij achter Marc aan naar het uitritje de dijk op. Ik zie Marc vol overtuiging afsturen op de modderplas en vraag me af waarom hij niet buitenom stuurt waar zichtbaar minder modder ligt. En dan neemt zijn snelheid steeds verder af totdat hij volledig stil staat. Ik stuur om hem heen en breng de Cadillac in veiligheid. Eenmaal op het asfalt bekijk het treurige tafereel van een Rover gestrand als een potvis op een Noordzeestrand. Even vraag ik me af of ik hem daar laat staan maar Thomas en ik besluiten toch maar even te gaan helpen...

Eerst geprobeerd wat meer gewicht op de vooras te krijgen en intussen te duwen van voren, de Rover ging wel wat heen en weer maar de wielen draaide door de modder als een betonboor door een appel. Na een paar minuten verhuisde we naar achteren, hier lag ook meer gras en hadden we zodoende meer grip. Na een paar forse inspanningen kwam de Vitesse eindelijk los, de wielen waren een inchmaat gegroeid door de hoeveelheid vastgekleefde modder. Tijd om naar de wasbox te gaan en in ieder geval de modder zo ver mogelijk van de auto's te spuiten...

De rest van de middag verliep ook gezellig, we hebben met zijn allen hartelijk kunnen lachen om de modderschuit. Al leek jij Marc van binnen toch een beetje te huilen vanwege het modderbad...:T
We doen het snel eens over al denk ik dan wel dat we dan gaan naar een fotolocatie met verharde ondergrond.:D

Hahahahahahahaha!! Ik lag dubbel! :p
Hier komt mijn smoes waarom ik niet meer naar rechts gestuurd was om over het gras te rijden:
Ik zag dat de oudere mensen in de Citroen C1 (een auto die Dirk ivm de foto's nogal dwars zat trouwens o_O) zich klaar maakte om weg te gaan. Ik durfde er niet te dicht langs. En op de heenweg waren we er ook doorheen gegaan waar ik nu vast stond. Ik vond het iig een hilarisch moment als mooie aanvulling op de dag!!

Zal het moment ook niet vergeten dat ik vast stond. Op het moment dat mijn Vitesse (door mijn toedoen) vast stond dacht ik direct ''ah sh.t nu staat ie vast'' en op dat moment reed Dirk langs in zijn Sherman tank. Zowel Dirk als Thomas met een blik van ''nee!? zit hij nou vast!?''.

Ik probeerde mijn geringe kennis van terrein rijden te hanteren. Eerst weer achteruit vanwege goede gearing van die versnelling, toen in de (vooruit) winter versnelling waardoor je minder koppel loslaat en voorzichtig sturen. Maar ik stond echt muurvast. :confused:
Gelukkig zijn jullie toch niet zo in en in slecht als de eerste indruk doet vermoeden ( ;) :p ) en hielpen jullie mij als twee echte vrienden. Ik zag al voor me dat ik te veel gas zou geven en jullie allebei een huid hydraterende modder behandeling zou geven met dank aan mijn voorbanden. o_O

De mensen in de Citroen C1 vonden het denk ik ook een leuk schouwspel. Stel jonge knapen die met twee grote slagschepen op pad zijn en eentje die vast staat in de modder. Nou ik vind het idd nooit fijn als hij vies wordt maar ja aan de andere kant had het ook wel wat grappigs en je hebt geen keus. Hij moet eruit.

Mijn ouders, Thomas en ik vonden het ook ontzettend leuk dat jij er gisteren bij was. Echt heel gezellig! En bedankt voor de prachtige foto's.
Ook leuk dat je enthousiast was over de zwarte 827 Si van mijn vader! Dit doen we heel snel weer want lol is goed voor een mens!
SAM_8056.jpg

SAM_8057.jpg

SAM_8063.jpg

SAM_8067.jpg

SAM_8073.jpg

SAM_8074.jpg

Ja, hij was echt heel vies.
IMG_3010.jpg

SAM_8078.jpg

IMG_3011.jpg

bewerkt.jpg

Goed bezig heren!

Opzich blijft mijn voorkeur uitgaan naar de 827, prachtig ontwerp. Maar als je vast komt te zitten in de modder......:p
Ach wat vies is kan schoongemaakt worden en het is niet erg om vies te worden.

Nico GTR zei:
Goed bezig heren!

Opzich blijft mijn voorkeur uitgaan naar de 827, prachtig ontwerp. Maar als je vast komt te zitten in de modder......:p
Ach wat vies is kan schoongemaakt worden en het is niet erg om vies te worden.

Mijn Rover is dan familie van Land-Rover maar hij voelt zich het meest thuis op de weg. :) ;)
En idd, even wassen en weg is het.

Niels. zei:
Mooie plaatjes! Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar foto's van een vastzittende Rover... :)

Haha! Geloof het of niet, we hebben daar geen foto's van. Na afloop dachten we nog dat het jammer is dat niemand een foto heeft gemaakt.

Achteraf gezien inderdaad jammer dat ik niet even een foto of filmpje heb gemaakt... Dat had toch best amusant geweest...

Vandaag de laatste rit van het jaar gemaakt met mijn Rover 827 Vitesse. Het vooruitzicht omtrent het weer leek toch wel minder te worden en ik zet hem liever te vroeg stil dan te laat. Ik had hem vrijdag al goed schoongemaakt zodat ik nog een paar mooie foto's kon maken bij de laatste rit van het jaar. Vandaag eerst alles warm gereden en de foto's gemaakt waarna ik hem nogmaals heb gewassen om zeker te zijn dat nergens meer vuil kon zitten. Daarna de tank volledig gevuld, de banden op druk gezet, de accu eruitgehaald en de rubbers en banden ingevet met creme. Nog een lapje door het interieur en de body nog na-gewreven met een spray-wax. Daarna kon de hoes erop zodat de winterslaap kon beginnen.

Voorbijgaande wandelaars complimenteerde me nog met mijn Rover. ''Dat is een erg bijzondere Rover volgens mij want die heb ik nog nooit gezien. Hij ziet er nog erg netjes uit.'' Blijft leuk zulke dingen. :D :cool:
SAM_8080.jpg

SAM_8081.jpg

SAM_8090.jpg

SAM_8087.jpg

SAM_8092.jpg

SAM_8095.jpg

SAM_8103.jpg

SAM_8104.jpg

Hallo mensen.

Ik ben een tijd lang niet zo actief meer geweest op het forum daar het een drukke tijd was voor mij. Hopelijk gaat het iedereen goed. Ik ga jullie topics weer doorlezen. Maar voor de autohobby heb ik toch nog tijd gehad.
Sinds gisteren is mijn Rover 827 Vitesse weer op de weg en heb hem gelijk goed de benen laten strekken naar mede-forumer en bekend Nederlander; Dirk! Na vier maanden stilstand de opgeladen accu er weer ingezet, sleuteltje omgedraaid en de V6 draaide direct alsof hij gisteren nog gereden had. Ook de rit naar Dirk verliep weer met de bekende vingers in de neus. Wat een fijne wagen!
DSC_0434.jpg

DSC_0435.jpg

DSC_0437.jpg

Mijn 800 heb ik vorig jaar en de jaren ervoor al veel aan gedaan en aan laten doen. Nu heb ik wat dingen gedaan aan de zwarte limo van mijn vader.
SAM_8245.jpg

De afdekplaat onder de voorruit is fabriek af niet goed in de lak gezet met alle gevolgen van dien. Ik had het al eerder gezien maar nu pas echt aangepakt. Eerst er uitgehaald en toen gaan schuren om te kijken waar ik mee moest werken. Er kwame drie gaatjes naar boven waarvan eentje net zo groot als de nagel van je vinger. Alles goed schoon geschuurd, geborsteld. Toen alles schoongemaakt en in de roestomvormer gezet. Goed laten drogen en alle overtollige roestomvormer weg-geschuurd. Hierna de voorkant en achterkant van het deel in de zinkspray gezet zodat het een goede beschermlaag heeft.
SAM_8266.jpg

Achterkant grootste gat:
SAM_8267.jpg

Voorkant grootste gat:
SAM_8270.jpg

De achterkant van het paneel heb ik hoogglans rood gespoten. Hoogglans omdat de elementen er dan minder vat op hebben en rood omdat ik daar nog het meeste van had. :p Hierna heb ik die kant afgewerkt met blanke lak.
SAM_8274.jpg

SAM_8276.jpg

Goed laten drogen zodat ik de volgende dag een spalk kon maken waar ik het plamuur tegenaan kon smeren. De spalk was gewoon strak geplakt duct-tape. Het moest alleen het plamuur stutten tijdens het dichtsmeren en tijdens het drogen.
SAM_8278.jpg

SAM_8280.jpg

SAM_8281.jpg

Plamuren met staal houdend plamuur:
SAM_8283.jpg

SAM_8284.jpg

Voorkant afwerken. Primer.
SAM_8287.jpg

Zijdeglans zwart:
SAM_8288.jpg

Afgewerkt met een laag blanke lak voor extra isolatie van het staal.
SAM_8291.jpg

Resultaat is een paneel zonder onbedoelde gaten. (y)
SAM_8294.jpg

Hierna het rubber weer vastgelijmd en het geheel terug in de wagen gezet.
SAM_8295.jpg

Nu was de techniek aan de beurt. Tijdens het remmen trilde de wagen. Dit lag aan kromme remschijven. Een redelijk normaal iets voor een automaat in combinatie met mogelijk slechte kwaliteit van de schijven. Wanneer je bijvoorbeeld een afrit pakt en stevig moet remmen en direct aansluit op een rij auto's die wachten voor, bijvoorbeeld, een stoplicht hou je met een automaat je voet op de rem. Dit kan resulteren dat de schijven niet gelijkmatig afkoelen en krom trekken. Nu zitten er Bosch schijven op met Brembo blokken. Samen met een goede vriend alles gefixt. Remt weer top en soepel!
SAM_8309.jpg

SAM_8310.jpg

Ook merkte we tijdens het rijden dat de automatische bak met stadsverkeer soms een beetje twijfelde en dat de lock-up versnelling niet meer werkte op de snelweg. Dit is een stand van de bak waarbij de motor direct verbonden is met de wielen en het vermogen van de motor optimaal benut wordt.
Als verassing voor mijn vader wilde ik de bak spoelen en heb dit ook samen met die goede vriend gedaan. Spoelen kan mbv een machine (dit heb ik bij mijn grijze 827 Vitesse laten doen door een bedrijf) maar je kunt het ook zelf doen. Omdat een automaat carter maar een klein deel bevat van de totale olie hoeveelheid van de bak moet je een aantal stappen volgen. Deze automaat bevat ongeveer 6 liter olie en als je de stop er uit haalt loopt er maar iets van 2 liter uit. De rest blijft zitten in de koppel-omvormer en andere onderdelen zitten. Om zoveel mogelijk te vervangen hebben we het volgende gedaan bij mijn vader's Rover. Hij was nog warm van de rit naar die vriend. De Rover opgetild, stop eruit en olie er uit laten lopen. Die was zeker aan vervanging toe. Donkere koffie kwam er uit en dit moet helder roze zijn. De magneet die aan de plug zit zag er nog prima uit. Erg weinig (onvermijdbare) slijpsel dus dat is al goed.
SAM_8312.jpg

Hierna de stop er weer in en er ruim 2 liter verse olie in gedaan tot de peilstok aangaf dat hij goed was. Toen een rit gemaakt van enkele kms. Hierna weer de stop er uitgehaald om weer ruim 2 liter er uit te laten lopen. Het was nu al veel helderder.
Stop er weer in en weer ruim twee liter verse olie in de transmissie gegoten. Gepeild en weer een stuk gereden. Hierna weer het peil gecontroleerd om zeker te zijn dat hij goed op niveau bleef. Het resultaat was met de eerste keer spoelen al verbluffend goed. De lock-up versnelling werkte weer prima en hij schakelde weer een stuk soepeler. Over 1000 km doen we weer een spoeltje en dan moet het helemaal top zijn. Iedere rit die we met de ''black beauty'' maken merken we dat het hem erg goed heeft gedaan. Uiteraard heb ik hem weer even gewassen zodat hij weer netjes voor de deur stond. Mijn vader was erg blij met al het werk!
DSC_0431.jpg

DSC_0432.jpg

Wow, mooie uitgebreide update en prima werkzaamheden aan black beauty!

Het was gisteren hartstikke gezellig, hopelijk moet je de SD1 ook gauw eens een keertje uitlaten, ik weet nog wel een adresje waar je lekker kan eten... ;)

Bedankt Dirk! Ja was hartstikke gezellig. Ik kom zeker weer langs! Nou ik weet ook wel waar ik lekker kan eten. Zit nog na te genieten! ;)

@ Wouter en Speedtouch: Bedankt voor de leuke reacties!

Goed bezig Marc, ik wist niet dat jij zo'n handige jongen was :D.

Wel lekker blijven updaten, want het is een heerlijk wagenpark om naar te kijken bij jouw familie thuis.

Leuk verslag. En top dat je dat voor je pa doet.
Zo hou je niet alleen een mooie auto op de weg, maar je maakt ook nog iemand blij.

En ja, ik heb een zwak voor Rovers. Ik heb een Rover 416 Si (op LPG) van 170.000 naar 290.000 gereden in 6 jaar tijd :)

Grappig hoe die twee Rovers best wel verschillend zijn qua uitstraling, maar ook toch weer redelijk hetzelfde. Hoe het ook zij, geweldig werk wordt er weer verzet! (y)

Wat een mooie introductie, weer wat geleerd over rover. Verder kende ik de rover 827 helemaal niet, nog nooit van gehoord zelfs, de sd1/3500 uiteraard wel. Mooi dat je beide wagens in topconditie houdt, de nieuwere 827 staat er ook mooi bij

Het blijven prachtige wagens en zo'n Rover 827 Si moet in z'n gloriejaren toch wel een chique verschijning zijn geweest, al had ik hem waarschijnlijk in het donkergroen nog mooier gevonden, maar ik hoop dat deze het nog lang mag overleven!

Goed bezig hoor. Blijven zeer mooie auto's, die grote Rovers.

Ik kwam overigens laatst nog wat leuks tegen tijdens het bladeren door de AMK waar mijn 155 ook in staat:
7nCkryXh.jpg

@ MichaD: Dankjewel Micha. Ja ook ik heb af en toe mijn momenten :p maar die vriend van ons is ook bijzonder fijn om mee samen te werken. Weet vrijwel alles en kan het goed uitleggen. Dan pak je het op en kun je het zelf.

@Madmat1986: Dankjewel voor de leuke reactie! Ik heb het getroffen met mijn ouders dus die mogen wat als tegenprestatie hebben. ;) En idd, het voelt ook erg goed om de Rover goed te houden.

@ RobEU: Thanks Rob! Ja dat is idd iets wat ze goed hebben gedaan bij Rover. Mensen die de auto's niet kennen zijn ook verrast als ik zeg dat het grotendeels dezelfde wagens zijn.

@ Damianw26: Bedankt! Ik hoor vaker dat mensen de 827 niet kennen. Jammer want het zijn zulke leuke auto's. We doen er alles aan om ze top te houden! :D

@ AlbertsH: Leuke reactie. Je was zeker niet op de fiets met een 827. Echt een directie wagen. We doen ons best om ze top te houden.

@ JoelD: Thanks man! Ja die heb ik hier ook thuis liggen. :D Leuk dat je hem hebt geupload! Jouw witte raaf ;) had ik ook uitgebreid bekeken in dat nummer! (y) In een later nummer is een iets uitgebreider artikel gemaakt over mijn auto.

Altijd top om fotoverslagen te zien van het verbeteren op detailniveau. Zeker als het gaat om repareren i.p.v. simpelweg vervangen door nieuw. (y). De autoliefde en aandacht stralen er van af.

Aah wat blijven de verhalen rondom deze Britse limo's toch mooi om te lezen. Marc goed bezig!
Hopelijk heb je het naar je zin gehad bij de BN'er uit het Krabbegat (oh excuus Carnaval is al voorbij, ik bedoel Bergen op Zoom)? :)

Hopelijk zie ik je binnenkort weer eens met 1 van de wagens op een event oid.

Jacob106xs zei:
Hopelijk heb je het naar je zin gehad bij de BN'er uit het Krabbegat (oh excuus Carnaval is al voorbij, ik bedoel Bergen op Zoom)? :)
.

Haha, carnaval is het hier nooit geweest, wel vastenavend!:T

@ Smarter: Bedankt voor je toffe reactie! Opknappen is idd veel leuker dan vervangen als het kan. :)

@ Jakob106XS: Bedankt man! Ik heb het zeker naar mijn zin gehad bij Dirk en zijn huisgenoten. :) En ook een uitgebreide uitleg over Carnaval / Vastenavend zal ik niet snel vergeten. Ik wist niet dat daar zo'n uitgebreid verhaal achter zat. Iig het was super!

Ik hoop jou ook snel weer te zien met een van je bolides!

Je vader boft maar met jou als zoon, je hebt dezelfde goede smaak geërfd en verbetert en wast zijn auto ook nog eens! :) Je eigen Vitesse blijft prachtig, maar die zwarte sedan is ook een elegante, statige auto. In het zwart ziet 'ie er ook extra tijdloos uit ten opzichte van een typische jaren negentig kleur als donkergroen of donkerblauw, kleuren die je volgens mij wat vaker zag op een 800.

Hoi DC. Bedankt voor je complimenteuze reactie! (y)
Het klopt idd dat een hoop van de Rover 800's in de kleur groen zijn geleverd. Zwart is net dat beetje chiquer. Dit is een van de laatste (misschien wel de laatste) zwarte 827 Si.

Mijn Rover 827 Vitesse heeft weer APK! (y) :)
Bij de garage moest de keurmeester weer glimlachen omdat alles zo netjes en goed is. ''Ding is gewoon als nieuw en perfect.'' Erg leuk om te horen. Toen de garage hem af wilde melden kwam in het beeldscherm ''steekproef'' in het scherm. Ook de steekproef werd met glans doorlopen. :cool:
SAM_8320.jpg

SAM_8323.jpg

SAM_8325.jpg

Na de keuring ben ik naar een vriend gegaan om de olie te vervangen en het filter. Echter kwam er een dingetje tussen. Het hendeltje in het interieur waarmee je de motorkap ontgrendeld brak bij één kabelpunt af (de kap heeft twee vergrendel punten). Hierdoor moesten we met een tang aan de draad trekken waardoor de kap gewoon open ging. Hierna de klem aangepast zodat de draden weer goed geklemd zitten. Daarnaast hebben we ook de staaldraden gesmeerd zodat het ontgrendelen van de motorkap weer soepel gaat.
SAM_8326.jpg

SAM_8327.jpg

Een verse APK moet wel een goed gevoel geven! Ook erg prettig dat je de motorkapontgrendeling in ieder geval weer in elkaar hebt kunnen Macgyveren. Dat hij met vlag en wimpel goedgekeurd is verbaast me niets, jouw 827 is echt in topconditie.

Afgelopen weekend weer lekker naar Engeland geweest.

Donderdag avond al de boot Hoek van Holland - Harwich gepakt zodat ik vrijdag op mijn gemak naar het hotel in Redditch kon rijden en de auto nog schoon kom maken. Zaterdag was een groot evenement bij de laatste Rover fabriek in Longbridge op het tegenover liggende gras veld. Het evenement heet Pride of Longbridge en is voor alles van het British-Leyland, Austin-Rover en MG-Rover tijdperk.

De boot op:
SAM_8330.jpg

Na bijna vier uur rijden even de Rover wat te drinken geven. De Vitesse was weer zuinig (voor een zescilinder automaat van bijna 30 jaar). Ruim 1:11,5. Niet belangrijk maar toch leuk meegenomen.
SAM_8347.jpg

In de rij staan is al een feest. :)
SAM_8353.jpg

SAM_8355.jpg

Schermafdruk_2017-04-20_13.49.22.png

Ik stond uiteraard bij de Rover 800 stand.
SAM_8398.jpg

SAM_8379.jpg

De linker is een hele vroege MK2 Rover 820 turbo Vitesse coupe. De eigenaar heeft hem in meerdere waxlagen gezet. :)
SAM_8397.jpg

MK2 Rover 820 Vitesse.
SAM_8405.jpg

Een MK1 Rover 820 die gebruikt was door Rover als bedrijfsauto en uiteindelijk weggezet is. De huidige eigenaar heeft hem gered en een tweede leven gegeven. Technisch aangepakt en nu dagelijks weer op de weg.
SAM_8408.jpg

Even rondje lopen. Er waren zo'n 3000 auto's.
SAM_8415.jpg

Hele vroege MK1 Rover 200.
SAM_8420.jpg

Austin Montego's.
SAM_8446.jpg

MG Montego Turbo.
SAM_8443.jpg

Lekker bekkie heeft zo'n Rover 75 toch. Zeker in zo'n mooie kleur.
SAM_8452.jpg

Austin Princess 2200.
SAM_8468.jpg

Austin Maestro EFI.
SAM_8462.jpg

Smetteloze Rover 3500 V8 Vitesse. Mijn broer heeft er ook zo eentje maar dan in Targa red.
SAM_8427.jpg

Schitterende MK1 Rover 820 Si.
SAM_8480.jpg

SAM_8483.jpg

Dit was wel een van de sterren op die dag. Deze auto is begonnen als een vierdeurs Rover 75 maar de eigenaar heeft er een coupe van gemaakt. De eigenaar heeft er jaren over gedaan en het resultaat mag er zijn.
SAM_8514.jpg

MK1 Rover 820 Se fastback.
SAM_8490.jpg

Rover 200 coupe.
SAM_8497.jpg

MK2 Rover 820 Turbo Vitesse coupe.
SAM_8510.jpg

MK2 Rover 820 Turbo Vitesse Fastback.
SAM_8542.jpg

Ook al is mijn Rover 800 niet in deze fabriek gebouwd maar in Cowley vond ik het toch wel leuk om een foto te maken op het plateau voor de fabriek.
SAM_8560.jpg

Zondag was het tijd voor de meeting bij Ragley Hall. Een oud landhuis dat vroeger gebruikt werd door Rover voor ontvangst van hotemetoten en voor de Press release foto's.
SAM_8591.jpg

SAM_8606.jpg

Een verlengde Rover 75 helemaal uit Litouwen.
SAM_8573.jpg

Schitterende MK2 Rover 827.
SAM_8601.jpg

Rover 3500 Vandenplas uit 1986 uit Nederland.
SAM_8578.jpg

MG ZT 190 (PK) 2,5 V6.
SAM_8615.jpg

Mijn Rover 827 Vitesse heeft de prijs ''Mooiste Rover'' gewonnen. Zo trots als een pauw natuurlijk!
SAM_8624.jpg

SAM_8639.jpg

Na weer een hoop moois en gezelligheid was het weer tijd om richting de boot te gaan. Ondanks het paas weekend vrijwel nergens stil moeten staan. Lekker door kunnen rijden en de V6 lekker de benen kunnen laten strekken. Wat een fijne wagen! Maandag ochtend weer in Nederland. De maandag na het weekendje Engeland heb ik de Vitesse weer gewassen. Niet alleen omdat hij vuil was maar omdat hij dinsdag (vandaag) weer schoon moest zijn. Waarom dat zo was horen jullie later. ;)

Gefeliciteerd hoor! Terechte winnaar lijkt me. Erg leuke foto's zeg, wat een mooi spul staat daar. Die 75 Coupé is echt he-le-maal het einde! Was daar ook niet een prototype van?
En dat verbruik lijkt me inderdaad heel netjes. Doe ik je niet na. ;)

Shoot... ik ben dit event helemaal vergeten...Dit stond zo hoog op mijn lijstje! Op FB zag ik al geweldige foto's voorbij komen.. zal je zo even linken.

Gefeliciteerd met je overwinning, duhh logisch ook! :D
Mooie foto's en daardoor een leuke registratie van het event, ik weet het nu zeker, volgend jaar dan moet/wil ik ook heen!

Trouwens, ga jij over twee weken ook naar Zandvoort? (dat is toch vlakbij voor jou?)

Geweldige foto's Marc, dat moet wel een fantastisch weekend zijn geweest. Helemaal mooi natuurlijk dat je in de prijzen bent gevallen met jouw prachtige Rover. Overigens is die 75 Coupe ook erg gaaf, of al die groene MG's... Zo veel moois! Ik ben benieuwd naar wat er vandaag nog op je programma stond...

Geweldig resultaat om juist op zo'n evenement de eerste prijs te bemachtigen! (y)

En wat zijn die MkII Fastbacks nog mooi en modern, zo driekwart van achteren. Had nu moeten voortleven als prachtig A5 Sportback-alternatief...

Terug
Bovenaan